Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 augustus 2011, 15:04   #61
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het gaat ten eerste om de uitspraken van iemand van het CGKR en ten tweede is de link het harde besparingsbleid dat N-VA voorstelt naar het Britse voorbeeld en de rellen in VK. Of er een causaal verband bestaat tussen de rellen en besparingsbeleid zal men nooit zeker weten maar het is ene link die ook in de Vlaamse pers wordt gemaakt.
Ik ben geen fan van de N-VA en zie geen link tussen de rellen en het besparingsplan. Wat ik wel zie zijn bange blanke kereltjes die zich laten doen door tuig. Ons tuig heeft lak aan de Belgische politiek. Ons tuig heeft een probleem met gezag en het neerkijken op andere bevolkingsgroepen. Le Soir zoekt het te ver, denk ik.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 augustus 2011 om 15:08.
suqar_7loe is offline  
Oud 10 augustus 2011, 15:08   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nee, sociale afbraak=brandende steden.
Aan de NVA te weten of ze dat nog steeds wil.

Ik wil 't niet.
Ge moet die sociale toestanden wel kunnen blijven betalen, daar gaat het over.

En dan kijken we ineens richting PS, ...
Herr Flick is offline  
Oud 10 augustus 2011, 15:08   #63
Shadowke

Standaard

voor Le Soir zijn alle Vlaams gezinden asocialen, fascisten, nazi's, ...
Shadowke is offline  
Oud 10 augustus 2011, 15:09   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik ben geen van van de N-VA en zie geen link tussen de rellen en het besparingsplan. Wat ik wel zie zijn bange blanke kereltjes die zich laten doen door tuig. Ons tuig heeft lak aan de Belgische politiek. Ons tuig heeft een probleem met gezag en het neerkijken op andere bevolkingsgroepen. Le Soir zoekt het te ver, denk ik.
Inderdaad veel te veel bange wezels, hadden ze daar bij de eerste winkel die ze gingen plunderen de helft van die plunderaars half dood geklopt met de wapenstok t had rap gedaan geweest.

nu mogen ze eindelijk, wauw, het waterkanon inzetten...
Herr Flick is offline  
Oud 10 augustus 2011, 15:12   #65
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Inderdaad veel te veel bange wezels, hadden ze daar bij de eerste winkel die ze gingen plunderen de helft van die plunderaars half dood geklopt met de wapenstok t had rap gedaan geweest.

Ja, schandalig.
Zijn het nu alleen agenten die worden ingezet? Of is het leger al ingeschakeld?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 augustus 2011 om 15:12.
suqar_7loe is offline  
Oud 10 augustus 2011, 15:16   #66
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het is een feit dat BDW als Vlaams parlementslid en als Senator de ballen heeft gepresteerd.
Wat heeft Vandelanotte en Patrick Janssens als senator / parlementslid gepresteerd?
En het Paard?
freelancer is offline  
Oud 10 augustus 2011, 15:18   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Wat heeft Vandelanotte en Patrick Janssens als senator / parlementslid gepresteerd?
En het Paard?
Ze hebben mee het geld van de pensioenen verbrast.
Oud 10 augustus 2011, 15:20   #68
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, schandalig.
Je klinkt nu als een VB'er
Oud 10 augustus 2011, 15:21   #69
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ja, schandalig.
Neen dus.
Citaat:
Daarom werden 16.000 agenten opgetrommeld om een vierde nacht van plunderingen, brandstichtingen en amok te voorkomen. De enorme politiemacht lijkt effect te hebben gehad. In Londen zelf bleef het eerder rustig. "Er zijn minder jongeren op straat, en degenen die er zijn, schoppen geen keet. Ze zijn niet vijandig ten aanzien van ons", zegt een politieman aan VRT-radiojournalist Mathijs Bijnens.
Oud 10 augustus 2011, 15:24   #70
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Je klinkt nu als een VB'er
Jij had verwacht dat alle allochtonen achter dat tuig staan zeker? Snerrorke, ik denk dat wij meer last hebben van dat tuig dan jij en alle Vlamingen te samen hoor. Het zijn wij die onze koppen nergens meer kunnen laten zien. Het zijn wij die geassocieerd worden met dat tuig en ondertussen met de rug tegen de muur staan. Als het van mij afhangt mogen die gasten hard gestraft worden maar aan het laks Belgisch beleid hebben we niets. Gij niet en wij ook niet.
Oud 10 augustus 2011, 15:24   #71
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Als ik me niet vergis hebben ze hun ervaring trouwens opgedaan in N-Ierland met Belgische waterkanonnen. Die Britse bakken trekken trouwens erg op de Belgische. Zou me niet verbazen mochten ze van MOL zijn. Enfin de Britse hebben ik nog niet van dichtbij gezien. Nu de voornaamste reden waarom de Britten het kanon niet inzetten is dat de laatste jaren de Britse politie vooral inzet op het "vasthouden" ("kettling") van demonstranten/relshoppers en niet op het verspreiden/uiteenjagen ervan. Dat werkt met studenten maar niet met die jongens.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 10 augustus 2011 om 15:30.
solidarnosc is offline  
Oud 10 augustus 2011, 15:24   #72
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel het was Dewever die recent nog Cameron en VK naar voor schoven als grote voorbeelden. Dan moet ie niet verschieten dat daar reactie op komt.
Cameron de fout geven is getuigen van blindheid aangezien ze nog maar pas aan de macht zijn. De problemen moet je verwijten aan de New-Labour partij. Zij hebben de afgelopen decennia de macht gehad.
Ratatosk is offline  
Oud 10 augustus 2011, 15:27   #73
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij had verwacht dat alle allochtonen achter dat tuig staan zeker? Snerrorke, ik denk dat wij meer last hebben van dat tuig dan jij en alle Vlamingen te samen hoor. Het zijn wij die onze koppen nergens meer kunnen laten zien. Het zijn wij die geassocieerd worden met dat tuig en ondertussen met de rug tegen de muur staan. Als het van mij afhangt mogen die gasten hard gestraft worden maar aan het laks Belgisch beleid hebben we niets. Gij niet en wij ook niet.
Akkoord, dat is vast geen pretje inderdaad. Ik zal in de toekomst meer mijn best doen om het tuig te onderscheiden van het niet-tuig.
Oud 10 augustus 2011, 15:27   #74
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Cameron de fout geven is getuigen van blindheid aangezien ze nog maar pas aan de macht zijn. De problemen moet je verwijten aan de New-Labour partij. Zij hebben de afgelopen decennia de macht gehad.
Waarom moet ge links of rechts de schuld geven? De schuldigen zijn degenen die zich misdragen. Maar doe gerust verder, met links de schuld te geven. Links geeft rechts de schuld en ondertussen rammelt het tuig met jullie voeten. Links en rechts moeten maar eens inzien dat het beleid te laks is. Wie dat niet inziet is gewoon slecht van wil.
Oud 10 augustus 2011, 15:28   #75
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je tientallen jeugdcentra in Londen quasi sluit, jeugdwerkers aan de deur zet, werklozen van de dop gooit dan kan dat een impact hebben op de "mood" in een stad temeer de burgemeester van Londen een elitaire pippo is net zoals Cameron. Nu het is evident dat het niet allemaal de schuld is van de nieuwe regering. Dat zou te simpel zijn.
solidarnosc is offline  
Oud 10 augustus 2011, 15:30   #76
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Als je tientallen jeugdcentra in Londen quasi sluit, jeugdwerkers aan de deur zet, werklozen van de dop gooit dan kan dat een impact hebben op de "mood" in een stad temeer de burgemeester van Londen een elitaire pippo is net zoals Cameron. Nu het is evident dat het niet allemaal de schuld is van de nieuwe regering. Dat zou te simpel zijn.
Allemaal mooi en wel. En de verleiding zou zelfs groot zijn om die politiekers hun nek om te wringen maar bezittingen beschadigen van onschuldige mensen kan gewoon niet. Ik zie geen reden om te beginnen rellen.
Oud 10 augustus 2011, 15:32   #77
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Akkoord, dat is vast geen pretje inderdaad. Ik zal in de toekomst meer mijn best doen om het tuig te onderscheiden van het niet-tuig.
Dat moet je inderdaad beginnen doen. Ge doet mensen een groot onrecht aan door hen te associëren met tuig.
Oud 10 augustus 2011, 15:32   #78
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moet ge links of rechts de schuld geven? De schuldigen zijn degenen die zich misdragen. Maar doe gerust verder, met links de schuld te geven. Links geeft rechts de schuld en ondertussen rammelt het tuig met jullie voeten. Links en rechts moeten maar eens inzien dat het beleid te laks is. Wie dat niet inziet is gewoon slecht van wil.
Een beleid kan je niet op 1 2 3 veranderen. De problemen in die wijken zijn niet onstaan door de huidige regering maar door de vorige. Dit is het resultaat van het linkse neoliberale multiculturele pamperbeleid.
Ratatosk is offline  
Oud 10 augustus 2011, 15:41   #79
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Een beleid kan je niet op 1 2 3 veranderen. De problemen in die wijken zijn niet onstaan door de huidige regering maar door de vorige. Dit is het resultaat van het linkse neoliberale multiculturele pamperbeleid.
Thatcher en Reagan worden bij de neo-liberalen gerekend. Ik vrees dat je tussen het adjectief "links" en het adjectief "neoliberaal" zal moeten kiezen ...
DucDEnghien is offline  
Oud 10 augustus 2011, 15:42   #80
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
En toch vind ik niet dat je met het vingertje naar links of rechts kan wijzen. Op dit moment hebben we daar geen tijd voor

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be