Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 augustus 2011, 07:57   #61
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Kei grappig - ik ben al naar meer landen geweest dan dat gij kunt opsommen, lol. Maar bon, jij bent wellicht nog naief...

Een Vlaming kan enkel een Belg zijn door zichzelf te haten of te verloochenen. Dus ja het gaat dan over huisnegers, postjespakkers en een varia aan andere even kortzichtige en egoistische volksverraders. Goed, het zou kunnen dat enkelen onder jullie gewoon aan het Stockholm syndroom lijden, maar dat ondermijnt mijn analyse geenerzins...
U gaat er altijd van uit dat men als Belg geen Vlaming kan zijn, of dat men als Vlaming geen Belg kan zijn. Dat is een volkomen foute veronderstelling. Het is zelfs zeer bekrompen.
Het Oosten is offline  
Oud 22 augustus 2011, 08:05   #62
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
ik denk juist dat Bruno zich heel bescheiden opstelt en een beetje verveeld zit met zijn broer die hij toch wat wil ontzien.
Belachelijk ventje, Bart heeft heel wat meer invloed dan Bruno!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 augustus 2011, 08:20   #63
nete
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
een beetje over zijn toeren aan het raken?
Salvadorii is ALTIJD over zijn toeren.
Oud 22 augustus 2011, 08:23   #64
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Om nog maar te zwijgen van zijn zus. Moeten leuke feesten daar zijn bij de Dewevers.
Ja, dat is wat ik ook dacht. Terwijl Bruno en Bart een potje ruziën over België VS Vlaanderen, kiepert zuslief heel het buffet van de traiteur in haar rugzak om thuis te kunnen opeten.
Vito is offline  
Oud 22 augustus 2011, 11:28   #65
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Is de broer van Bart een Belgicist of wat ? Die man stond daar te koketteren met DE man van de rode Waal Christof Deborsu en onder de IJzertoren wat voor verzoening te pleiten. Dat terwijl de Walen wel de Vlamingen in hun gezicht spuwen en de grootste partij, die van zijn broer nota bene, buitenspel hebben gezet.

Zijn vader Rik Dewever, ooit eerbaar lid van het VMO, draait zich om in zijn graf.
Over zijn zus nog gezwegen, het lijkt me een leuke famillie als je Bart wegdenkt.
karo is offline  
Oud 22 augustus 2011, 11:31   #66
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is de broer van Bart een Belgicist of wat ? Die man stond daar te koketteren met DE man van de rode Waal Christof Deborsu en onder de IJzertoren wat voor verzoening te pleiten. Dat terwijl de Walen wel de Vlamingen in hun gezicht spuwen en de grootste partij, die van zijn broer nota bene, buitenspel hebben gezet.

Zijn vader Rik Dewever, ooit eerbaar lid van het VMO, draait zich om in zijn graf.
http://www.medium4you.be/Is-Bruno-de...el-Vlaams.html

2007. Je kan niet zeggen dat dit een verrassing is.
Vito is offline  
Oud 22 augustus 2011, 11:32   #67
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Over zijn zus nog gezwegen, het lijkt me een leuke famillie als je Bart wegdenkt.
Bart lijkt me ook wel leuk. Er is geen enkele reden om persoonlijk te worden omdat zijn ideeën je niet aanstaan.
Vito is offline  
Oud 22 augustus 2011, 11:38   #68
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Bart lijkt me ook wel leuk. Er is geen enkele reden om persoonlijk te worden omdat zijn ideeën je niet aanstaan.
Geef toe, hij is een pretensieuze kwal. Die man heeft een te hoge dunk van zichzelf.
karo is offline  
Oud 22 augustus 2011, 11:42   #69
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef toe, hij is een pretensieuze kwal. Die man heeft een te hoge dunk van zichzelf.
De gustibus....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 augustus 2011, 11:48   #70
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat niet wat eigen aan een politicus? Ik vind het bij hem trouwens nog meevallen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 22 augustus 2011, 11:48   #71
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De gustibus....

De nacht van de wansmaak is er niets tegen.
karo is offline  
Oud 22 augustus 2011, 11:50   #72
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Alweer een slechte vlaming erbij.
Henri1 is offline  
Oud 22 augustus 2011, 12:36   #73
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
er is een reden waarom het merendeel van studenten linkser zijn
Het merendeel daarvan weet ook heel veel over politiek

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 22 augustus 2011 om 12:39.
Lavox is offline  
Oud 22 augustus 2011, 12:37   #74
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alweer een slechte vlaming erbij.
En dan nog een slechte Vlaming uit eigen familie. Het kan bijna niet erger.
system is offline  
Oud 22 augustus 2011, 12:42   #75
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U gaat er altijd van uit dat men als Belg geen Vlaming kan zijn, of dat men als Vlaming geen Belg kan zijn. Dat is een volkomen foute veronderstelling. Het is zelfs zeer bekrompen.
Dat klopt in de zin dat het flamingantisme pas in de eerste helft van de twintigste eeuw tegen de Belgische staat is geworden. Conscience was bijvoorbeeld naast flamingant ook belgicist. Vlaming én Belg kan (kon) dus.

Het kan me eigenlijk niet zoveel schelen dat mensen zich zowel Vlaming als Belg voelen, want dat is hun goed recht. Politiek gezien denk ik echter dat de belangen van de Belgische staat bijna altijd ingaan tegen de Vlaamse en dat een politiek bewuste Vlaming zich dus wel tegen de Belgische staat, zoals die van 1830 tot 2011 bestaat, moet keren. Ik kan me als zeer bewuste Vlaming echter wél een Belgische staat voorstellen waar ik niks op tegen heb, maar dat land zou radicaal zijn intolerant, discriminerend en ondemocratisch verleden achter zich moeten laten.
respublica is offline  
Oud 22 augustus 2011, 12:44   #76
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Dat klopt in de zin dat het flamingantisme pas in de eerste helft van de twintigste eeuw tegen de Belgische staat is geworden. Conscience was bijvoorbeeld naast flamingant ook belgicist. Vlaming én Belg kan (kon) dus.

Het kan me eigenlijk niet zoveel schelen dat mensen zich zowel Vlaming als Belg voelen, want dat is hun goed recht. Politiek gezien denk ik echter dat de belangen van de Belgische staat bijna altijd ingaan tegen de Vlaamse en dat een politiek bewuste Vlaming zich dus wel tegen de Belgische staat, zoals die van 1830 tot 2011 bestaat, moet keren. Ik kan me als zeer bewuste Vlaming echter wél een Belgische staat voorstellen waar ik niks op tegen heb, maar dat land zou radicaal zijn intolerant, discriminerend en ondemocratisch verleden achter zich moeten laten.
2
den ambetantsten is offline  
Oud 22 augustus 2011, 13:00   #77
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Bruno De Wever interesseert me niet. Een man van het verleden. Christophe Deborsu des te meer. Deze man vertegenwoordigt het moderne Wallonië die weet dat België op zijn laatste benen loopt en juist daarom de dialoog met Vlaanderen aangaat op een humorvolle manier én met respect voor onze eigenheid. Zijn politieke strekking is in dit perspectief totaal irrelevant. Een achtenswaardig man, die zich ook in een onafhankelijk Vlaanderen perfect zou thuisvoelen.

Wat de gebeurtenis aan de Ijzertoren betreft het volgende : de Ijzerbedevaart heeft alleen nog een symbolische waarde. Politiek gesproken betekent de manifestatie niets meer. In de 60er en 70er jaren de graadmeter van de Vlaamse beweging, nu verworden tot een zielloos circus. Binnen een paar jaar wordt de bedevaart afgesloten met de Internationale voor een paar honderd deelnemers. Daarvoor is er één organisatie verantwoordelijk, nl. het Ijzerbedevaartcomité, waar o.m. verschillende N-VA'ers de dienst uitmaken. Ik zeg dit niet graag, maar de waarheid heeft haar rechten.
robert t is offline  
Oud 22 augustus 2011, 13:12   #78
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar nee - een zelfhatende Vlaming kan perfekt een Belg zijn. Volksverraders, huisnegers, mensen die aan het stokholm syndroom, die kunnen dat ook. Maar een echte Vlaming die ook een Belg zijn? Dat is even haalbaar als een beest dat half-kat, helf-muis is. De Belg is de natuurlijk vijand van de Vlaming, de uitbuiter, de bezetter. de twee zijn niet te verzoenen, punt. Dat gij dat bekrompen vindt verwonderd me niet. Het is de typische gedachtengang van een huisneger...
Oud 22 augustus 2011, 13:14   #79
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht

En acht u dat Belgie realiseerbaar, gezien de arrogantie en egoisme die de franstaligen elke dag opnieuw tentoonstellen?
Oud 22 augustus 2011, 14:30   #80
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Het merendeel daarvan weet ook heel veel over politiek
Dat is niet mijn ervaring... Ik ken zeer weinig studenten die ook maar iets van politiek afweten

De studenten zijn links omdat ze het moeten zijn... hun professoren zijn het immers.... niets dan totentrekkerij
Hoera is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be