![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Giuseppe Sermonti (born 1925) is a retired Italian professor of genetics, known for his criticism of natural selection as the deciding factor of human biology.
http://en.wikipedia.org/wiki/Giuseppe_Sermonti Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mja. Zo'n dingen doen je inderdaad afvragen wat eigenlijk nog wel geweten is. 'k Bedoel daarmee: als je nauwelijks dna kan dateren, als je weet dat uiterlijk voorkomen (zelfs in botten) nauwelijks een argument is in evolutionaire theorie (zeker wanneer je zover teruggaat en botten schaars worden)... dan is het idd maar de vraag of je zulke migratiestromen en daarbij horende loci van origine kan vastleggen.
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het probleem no 1 is hier: het komt uit de VS. Je mag de waarheid derhalve met enige kilo' s zout nemen tenzij er een duidelijk internationaal cross reference bestaat.
Afrika, China en Indonesië toonden overblijfselen van de vroege mens. De Neanderthaler is een tussenschakel en tijdgenoot van de Cro Magnon, het archetype van de moderne mens. De Afrikaan is stil blijven staan in zijn evolutionaire ontwikkeling na die van het stenen tijdperk, ofwel de grenslijn van het paleo/neolithicum. De bestialiteit van de vroege mens valt gemakkelijk te herkennen in de bloedige uitwassen van de diverse rassen. Het is hier wie de schoen past trekke hem aan. We noemen geen man, paard en rugnummer. Maar we mogen het dagelijks opnieuw aanschouwen .....
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom heb ik hierboven ook Nietzsche aangehaald: de moderne mens heeft een onbetamelijke arrogantie, denkt alles te weten met zijn simpele verhaaltjes en helpt ondertussen niet alleen het menselijke samenleven, maar ook de planeet om zeep. Dat heeft niets met religieus geïnspireerd creationisme te maken. Ik ben hooguit een aanhanger van het intelligent design. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn daarom geen zekerheden meer en wat vandaag misschien nog "verworven" lijkt, kan morgen alweer "achterhaald" zijn. Kennis bestaat enkel nog als hypothese of theorie en moet te allen tijde "gefalsifieerd" kunnen worden. "Vooruitgang" blijft immers niet stilstaan. Waarom denk je dat de moderne wereld zo in de shit zit? Waarom is er in geen enkel ander tijdperk zoveel geschreven over "crisis" en "ondergang", over "nihilisme" en "absurditeit" als in de moderniteit? Nee, je kunt er geen huis op bouwen. De moderne wereld is als drijfzand. En ik ga dat niet wegsteken als ik het ook in mijn voordeel kan gebruiken. Want ik heb het tijdloze aan mijn kant (of streef daar althans naar). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor de rest sluit ik me echter wel aan bij deze post (alsook bij je andere posten in deze draad). Al zal dat niet echt als een verrassing komen denk ik. mvg, Andy
![]() |
![]() |
#71 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De idee van een (onveranderlijk) ecologisch evenwicht sluit volgens hem en andere deep ecologists het moderne begrip van vooruitgang en zijn pendant, het darwinisme, uit. Als er veranderingen binnen een evenwichtstoestand plaats vinden, dan gaat het altijd om aanpassingen met een welbepaald doel voor ogen: het behoud van evenwicht als geheel. Zo is er dus sprake van een nieuwe teleologie. Later is die zienswijze bij mij nog versterkt door diverse, nog radicalere "traditionalistische" kritieken. Citaat:
Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 24 augustus 2011 om 20:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt toch op dat er in de Oostkantons veel Duitse vlaggen hangen, en dat er zelf auto's rondrijden waar een 'D' over de 'B' gekleefd is.
Vooral destijds met het WK Voetbal valt het enorm op dat Ostbelgien gewoon een stuk Duitsland onder vreemd bestuur is. Laatst gewijzigd door bgf324 : 24 augustus 2011 om 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Over AIDS kun je zo je eigen gedachten hebben, een feit is echter dat AIDS geen enkel invloed heeft op het numerieke bevolkingsdeel in menselijke populatie in Afrika.
Het tegendeel is het geval. De bevolking in Afrika groeit met een meedogenloos getal van 3% per jaar. Aids en/of HIV heeft geen enkele invloed op de bevolkingsaanwas in Afrika en niemand hoeft zich zorgen te maken dat het menselijke specimen aldaar uitsterft. Ieder mens of dier anticipeert op veranderende leefomstandigheden, zo niet sterft het uit. De olifant, leeuw - roofkatten in het algemeen en schaarse zoogdieren zullen binnen 50 jaar verdwenen zijn. De mens is de grootste plaag en predator op aarde en wil deze planeet in z' n huidige vorm nog een kans hebben dan zal minimaal 2/3 van het huidige mensdom moeten verdwijnen. Welnu, met de sterk verbeterde leefomstandigheden in Azië, Afrika en het Midden-Oosten is daar weinig kans op. Mijn tijd is nagenoeg op dus wordt dit een probleem van mijn klein-achterkleinkinderen .....
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ofwel zit je hier op kolossale schaal met de mensen hun voeten te spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je vergeet dit nog: Die deutsche Karte, Gerd-Helmut Komossa ![]() . |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Welnee. Gewoon iemand die zich van vijand vergist en denkt zijn heil te kunnen vinden in metafysica.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je wetenschap op die manier bekijkt (en voor sommige takken in de menswetenschappen is dat zelfs een vruchtbaar uitgangspunt), dan kan je het geheel idd gaan zien als een systeem, als een soort van evenwicht dat over de bevindingen heen in balans blijft. Interessante gedachte. Citaat:
![]()
![]() |