![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je die Mac met solid state disk neemt, is uw PC wel in no time geboot, hij weegt minder, en gaat veel langer trekken op zijn batterij (door die solid state disk oa) Het kost u ook geen 300 € aan software, voor 80 € hebt ge een Vmware Licentie waarmee je een Linux, een Windows, en god weet wat nog allemaal op die mac processor kunt draaien. Maar je gaat me inderdaad niet horen zeggen dat die gewone gebruiker nu echt een mac moet kopen, als je geld hebt, dan wel ja, als je speciale dingen wil gaan doen of toch bepaalde eisen rond design, afwerking, draagbaarheid, etc stelt, ja dan kan dat een betere keuze zijn. Maar die Dell laptop, doet het inderdaad zeker ook goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nie vergeten dat ge iLife bij de mac krijgt he. Pages, numbers en keynote (die trouwens stukken beter is voor presentaties als powerpuke, serieus, ik heb het jaren gebruikt op school, eyecandy alleen al liet kaken vallen ivglm powerpuke) kosten trouwens pakken minder dan wat de concurentie biedt en als ge echt pinnig zijt kunt ge nog steeds neooffice installeren (heb ik hier ook en doet alles wat die dure office doet). Dus (als ge de legale toer opgaat he) kost uwe winbrol duurder om met soortgelijke software te werken als waar die Mac al standaard bij uitkomt. Maw, alleen al voor de software die ge erbij krijgt ig die Mac 3x meer waard dan eenderwelke Windows doos. enne... dit als ge toch halsstarrig bij uw windows soft wilt blijven hangen: Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 8 oktober 2011 om 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Keynote is grafisch een pareltje maar heeft ook nadelen tov Powerpoint. Dat je powerpoint afstempelt als Powerpuke geeft al aan dat je aan applezeloot zijt en dat uw mening dan ook vrij behoorlijk subjectief is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En de iPhone vind ik trouwens ook niet zo wow. De eerste generatie en de 3GS in bezit gehad. Na 1 dag intensief gebruik moet je dat ding al opladen. Hetzelfde geldt trouwens voor de Android toestellen. Ik heb onlangs de Nokia E6 gekocht en wat een prachtige telefoon. Akkoord Symbian is niet zo 'flashy' als Android of IOS maar de gsm gaat gemakkelijk 4 dagen mee, met intensief gebruik. Geef mij dan maar een Nokia of een Blackberry
![]()
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn Nokia toestelletje van nu al 4 jaar oud vervult dat ook met verve (het is vermoedelijk zelfs geen symbian ding) De concurrentie in deze sector is echter beestachtig hard,en dito sterk,en de winstgevendheid voor de "oude" concerns hoogstens nog symbolisch.... Apple heeft zich daar zelfs nooit mee bezig gehouden voor zover ik weet. De centen zijn te verdienen in die "upmarket" Smart-Phones...en laat uitgerekend daar de Chinezen nu ook binnensijpelen met hun goedkope en "voldoende" toestellen...... Het heeft onderandere als gevolg dat in markten als Afrika en India de ons gekende merken amper op de Smart-Pfone-trein zullen kunnen springen...iemand was hen voor ![]() Zoals gezegd,dankzij Android,dankzij de produktiefaciliteiten in China,(China maakt en ontwerpt reeds ALLES wat in zo een ding zit,Belgie zou dat niet eens KUNNEN),is de Chinese industrie eigenlijk op onze kosten geinstalleerd om die dingen te maken....en ze zijn begonnen.... Dus zal ook Apple weer iets anders moeten bekokstoven om binnen de 5 jaar minder afhankelijk te worden... Laatst gewijzigd door kelt : 8 oktober 2011 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementslid
|
![]() Ik doe nooit mee met die 'Hij/zij is dood, wat een verlies voor de wereld'-rages, ik vind het hypocriet.
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven....html#comments |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het is jammer voor die man dat hij zo vroeg is gestorven. Soit, moraal van het verhaal ook al ben je meer dan 6 miljard euro waard, gezondheid is niet te koop. Een goede gezondheid hebben zit voor een groot deel in de genen. Mijn beide grootouders hebben beiden de kaap van de 90 overschreven en zijn nog altijd gezond op wat rugklachten na. Mijn ouders hebben er ook wat mee te kampen, maar voor de rest zijn ze nog kerngezond en moeten ze geen enkel pilletje slikken, hopelijk heb ik ook dat geluk
![]() ![]()
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
liedje, mailtje, overschrijving, wiki opzoeking, foto'tje inladen en facebookaccount. wie het heeft over popwerpointpuke maakt zich de facto ongeloofwaardig. jij bent waarschijnlijk iemand die elk jaar opnieuw de nieuwe en laatste ipad, ipod, ipodmini,ipodnano,iphone en macbook koopt. uw religie kost u jaarlijks om en bij de 3000 euro. een katholiek is volgens mij goedkoper af Laatst gewijzigd door 1207 : 10 oktober 2011 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De enige computer waar geld in gestoken wordt is de Mac Pro op mijn bureau maar dat is dan ook nodig voor mijn werk. Enne, powerpoint presentaties komen echt niet in de buurt kwa look en feel ivglm (het goedkopere) Keynote presentaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb nog een oude pc uit 2004 staan, draait nog altijd perfect met xp. En welke extra software heb je nodig? Citaat:
79 euro iwork 09 tegenover 75 euro office pro 2011 (academische prijs) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Een Mac is een prachtig toestel, op meer dan één vlak, maar het is te duur, het verschil met een "gewone PC" is lang niet zo groot meer als de Apple fans laten uitschijnen, qua gaming suckt het dat het geen naam meer heeft en de betere programma's die Mac inderdaad heeft, zijn simpelweg oninteressant voor de overgrote meerderheid van de gebruikers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() Zowel @ Ratatosk en Kiko hierboven:
Ik probeer hier geen betoog te maken of zo. Wat ik wil zeggen, een Mac, eender welke, is vrij compleet. Ok ge betaald meer maar ge koopt ook een premium product. Elke Mac wordt geleverd met iLife en als ge wat office toepassingen nodig hebt is iWork een koopje ivm wat de concurrent aanbiedt (trouwens Ratatosk, serieus, wat ge visueel uit keynote kunt halen is stukken beter als wat je uit powerpoint haalt, ik zit in de visuele sector en geloof me, iedereen die wilt impressen komt met een keynote presentatie, trouwens niet vergeten dat 90% van de presentatie door degene voor dat scherm moet gedaan worden, wat achter u gebeurt zijn slechts visuele clues. Niks zo hatelijk als een saaie piet die alles wat em te vertellen heeft nog eens achter hem toont. Grappige presentatie hierover <- klikken, lachen gegarandeerd, ge gaat niet teleurgesteld zijn). Uit ervaring kan ik vertellen dat mijn vader en mijn vrouw, bijden computer-illiterate perfect met de Mac kunnen werken. Foto's importeren, sorteren en albums maken. Muziek sorteren etc, fuck it, zelfs filmpjes maken en alles zelf terug vinden zonder problemen. Ongelofelijk hoe weinig hulp ze van mij nodig hebben. Dat is een serieuze meerwaarde voor mij. Draai of keer hoe je wil, maar soortgelijke functionaliteit op een windows doos kost geld (tenzij ge de illigale toer opgaat natuurlijk). Nu, om terug te komen op uw gaming, ok, groot gelijk maar ik heb bv een PS3 thuis om te gamen (allé, da ding draait eigenlijk alleen nog Gran Turismo ![]() Die dingen (Macs) werken gewoon verschrikkelijk goed en dat is in mijn ogen de meerprijs waard, plus voor het werk wat ik doe (video en film post productie) hebt ge gewoon een Mac nodig, simpel. Nu, ik ben ook wel een beetje bevooroordeeld moet ik toegeven. Ik heb (buiten één frustrerend jaar op werk, voddemannen, shit da werkte contraproductief) nooit een Windowsdoos gebruikt. Ik ben begonnen met een Amiga 500, daarna een Amiga 4000 (windows was toen nog letterlijk een lachertje in video). Vervolgens ben ik overgestapt op de Mac in 96, maar al mijn contacten met Windowsbakken professioneel waren altijd vrij lachwekkend. Die dingen hebben gewoon geen workflow als ge een Mac gewoon zijt (vensters binnen vensters, hoe komen ze erbij?). Allé, tot zover mijn incoherente mening ![]() Edit (even aanvullen, soms krijg ik wat 3D Studio Max stuff aangeleverd, dat moet uiteraard op de PC gerenderd worden omdat dat pakket niet voor de Mac bestaat, maar dan is het enkel dat pakket open en renderen naar een netwerkschijf. God help ons als we verschillende pakketten door mekaar moesten draaien op da ding en productief zijn.) Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 10 oktober 2011 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Parlementslid
|
![]() Ik voel me verplicht om me even te moeien en te zeggen dat Mac zonder twijfel enkele goede programma's heeft maar dat de Mac tegenhanger van Powerpoint daar zeker niet bij hoort.
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() Waarschijnlijk zijt gij Powerpoint meer gewoon en krijgt ge niet uit Keynote wat ge wilt omwille van uw manier van werken. De eindresultaten zijn echter belangrijk en Keynote maakt gewoon mooiere betere presentaties. Check maar eens op Youtube voor vergelijkingen als ge me niet gelooft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde, is het verschil tussen beide niet zo groot als sommigen schijnen te denken. |
|
![]() |
![]() |