![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, het geeft geld. Maar het 'geeft' zoveel meer dat absoluut te verwerpen valt. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En belastingen vallen ook onder onrechtmatig. De staat =/= de samenleving.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom ben je zo bang om te aanvaarden dat 'arme mensen' perfect in staat zijn om hun eigen sociale voorzieningen te regelen, op hun eigen maat?
De welvaartsstaat geeft ze geld. Dat is waar. En dat geld is niet nodig, als de welvaartsstaat met al haar regulering van de arme mensen - vergeet immers niet dat de primaire taak van de welvaartsstaat is niet het helpen van arme mensen, maar het reguleren en controleren van arme mensen - zou stoppen. Een grote massa aan mensen zou lonen kunnen verdienen; hoger of gelijk aan degene die ze nu hebben, met een grotere sociale mobiliteit tot gevolg. Zij die pech hebben (en de gehandicapten en dergelijke) zullen geholpen moeten worden door zij die die pech niet hebben, maar als je ten minste zou weten hoe de mutualiteiten zijn begonnen, dan weet je dat er genoeg solidariteit is in de samenleving omdat op te vangen. We hadden ook een meer egalitaire samenleving in de pre-welvaartsstaat samenleving; dat is niet toevallig. Omdat veel meer mensen een inkomen hadden, was er een veel kleinere absolute onderklasse.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is al uitgelegd.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou dat diefstal zijn? Je betaalt toch ook voor je brand- auto- e.d.-verzekeringen ongeacht of je ooit een schadegeval zal hebben. Is dat ook diefstal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De staat is geen collectieve verzekering. Integendeel. En wat is heel dat gedoe van 'je leeft in een samenleving'? Je leeft in een samenleving en daarom mag de staat je bestelen? De staat =/= de samenleving.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het zorgt er wel voor dat je geen arme sukkelaar wordt, de tijd dat je werkloos bent. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is het verschil als de werkduur verminderd wordt, en meer mensen aan de slag kunnen door deze werkherverdeling? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Allemaal kei tof, he. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Banneling
|
![]() So?
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen moderne slavernij invoeren De grondwet gaat in die zin ook nooit meer herzien worden, de sluipende slavernij via allerlei bedenkelijke dubbelzinnige constructies, zal door democraten ook altijd blijven bestreden worden. Foei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Producten worden gemaakt met arbeid, niet met geld. Als je zij die de vruchten van arbeid stelen belast worden in geld, dan is er niet meer of minder diefstal, maar wel een verschuiving van diefstal. Om minder diefstal te hebben, moet je arbeiders minder belasten. Mensen die geld gebruiken om het werk te doen, mag je zoveel belasten als je wilt; dat is rationeel bekeken geen diefstal. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Een sympathisant van het uithongeren van de allerzwaksten en van de eindeloze cumulatie van kapitaal en bezit bij de economische elite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit voorstel is niet zotter en niet belachelijker dan dat. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 september 2011 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Alle voorstellen in deze draad tot aan maar met uitzondering van die van jou waren belachelijk
|
![]() |
![]() |