Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2011, 14:17   #61
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Is de BUB eigenlijk wel IETS?
Belgisch nationalistische unitaristen, dat toch wel.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 19:43   #62
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Inderdaad. Je gaat geen bron kunnen geven waarin ze zichzelf Belgicistisch noemen.
Je zal vermoedelijk ook geen bronnen vinden waarin Stalin, Hitler, of Pol Pot zichzelf massamoordenaars noemen. Dienen we daar dan dezelfde logica op toe te passen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 19:46   #63
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Zeg grapjas, ge zou beter eens een voorbeeld geven van sociale bewogenheid bij vlaemsch-nationalisten.
Jij plaatst de stelling, aan jou dus om met de bewijzen af te komen. Het feit dat je de bewijslast probeert om te draaien, zegt al veel.

Citaat:
Ik heb zo al j�*ren geen gezien.
Inderdaad, jij hebt geen enkel zicht op de mate waarin flaminganten bvb aan goede doelen schenken. Hou je insinuaties dan ook voor jezelf.

Citaat:
Ik heb wel al j�*ren van vlaemsch behang en nivea vooral zever over de moslims en de walen gehoord.
En enkele politici zijn uiteraard representatief voor duizenden Vlaams-nationalisten.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 8 september 2011, 20:00   #64
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Je zal vermoedelijk ook geen bronnen vinden waarin Stalin, Hitler, of Pol Pot zichzelf massamoordenaars noemen. Dienen we daar dan dezelfde logica op toe te passen?
Errrh,

Wil je hiermee zeggen dat het BUB door een internationaal strafhof moet worden veroordeeld ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 20:12   #65
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Omdat het nationalisten zijn, tiens !

Bij het Blokske zeggen ze: "Eigen volk eerst!" Bij de N-VA en de CD&V ook.
En jij bent iemand die eerst zijn geburen gaat helpen en nadien pas zijn familie?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 20:24   #66
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Errrh,

Wil je hiermee zeggen dat het BUB door een internationaal strafhof moet worden veroordeeld ?
Neen, ik wil daarmee zeggen dat "de BUB is niet belgicistisch omdat ze dat niet van zichzelf zeggen" geen argument is.
Oud 8 september 2011, 20:26   #67
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad, jij hebt geen enkel zicht op de mate waarin flaminganten bvb aan goede doelen schenken. Hou je insinuaties dan ook voor jezelf.
Aan goede doelen schenken wil nog niet veel zeggen. Feit blijft wel dat de Vlaamse beweging van vandaag overwegend rechts liberaal is, wat niet-liberalen zal afschrikken.
Oud 8 september 2011, 21:30   #68
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Aan goede doelen schenken wil nog niet veel zeggen. Feit blijft wel dat de Vlaamse beweging van vandaag overwegend rechts liberaal is, wat niet-liberalen zal afschrikken.
En wat heeft dat te maken met al dan niet sociaal bewogen zijn?
Oud 13 september 2011, 18:17   #69
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet veel sociale bewogenheid bij flaminganten.
Integendeel, hoe meer ze kunnen zagen over doptrekkende werklozen en armen hoe beter.
Er zijn veel flaminganten die tegelijkertijd heel geëngageerde mensen zijn, maar die lopen met hun engagement niet te koop. Ze doen dat engagement niet om mooie punten te scoren maar uit overtuiging.

Het idee van 'de rechtse racistische flamingant' is gewoon fout. Het is gewoon een cliché.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 20:24   #70
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Er zijn veel flaminganten die tegelijkertijd heel geëngageerde mensen zijn, maar die lopen met hun engagement niet te koop. Ze doen dat engagement niet om mooie punten te scoren maar uit overtuiging.

Het idee van 'de rechtse racistische flamingant' is gewoon fout. Het is gewoon een cliché.
Kan je hiervan 1 persoon als voorbeeld geven ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 13 september 2011, 20:27   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat heeft dat te maken met al dan niet sociaal bewogen zijn?
Een liberaal kan ook sociaal bewogen zijn ja.

Maar het blijft wel een feit dat de overgrote meerderheid der separatisten liberaal is.
Niet-liberalen kunnen daardoor afgeschrikt worden. En zullen daardoor afgeschrikt worden. Ik kan ze geen ongelijk geven. Dit Thatcheriaans Vlaanderen in de maak kan me even veel gestolen worden als Belgique.
Oud 14 september 2011, 12:57   #72
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Ik heb niks over racistisch gezegd, maar alle flaminganten die ik al ben tegengekomen waren en zijn rechts, ook al zeggen ze dat zelf niet. Ze lullen allemaal over besparingen en de werklozen straffen maar de rijke parasieten aanpakken doen ze niet.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2011, 10:06   #73
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je hiervan 1 persoon als voorbeeld geven ?
Ik zou u een naam kunnen geven maar in de meeste gevallen zijn dat geen BV's dus zo'n naam zou u niet veel zeggen. Maar ik ken persoonlijk meerdere geëngageerde flaminganten en bij de meeste is die Vlaamse overtuiging een belangrijk deel van de motivatie om dat engagement op te nemen. Verschillende van de personen die ik noem zijn geëngageerd rond mensenrechten, enkele daarvan ook rond bvb. sociale mistoestanden maar de meeste zijn geëngageerd op verscheidene terreinen tegelijkertijd.
Oud 30 september 2011, 10:21   #74
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou u een naam kunnen geven maar in de meeste gevallen zijn dat geen BV's dus zo'n naam zou u niet veel zeggen. Maar ik ken persoonlijk meerdere geëngageerde flaminganten en bij de meeste is die Vlaamse overtuiging een belangrijk deel van de motivatie om dat engagement op te nemen. Verschillende van de personen die ik noem zijn geëngageerd rond mensenrechten, enkele daarvan ook rond bvb. sociale mistoestanden maar de meeste zijn geëngageerd op verscheidene terreinen tegelijkertijd.
Je hebt niemand genoemd.

Oud 30 september 2011, 10:25   #75
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb niks over racistisch gezegd, maar alle flaminganten die ik al ben tegengekomen waren en zijn rechts, ook al zeggen ze dat zelf niet. Ze lullen allemaal over besparingen en de werklozen straffen maar de rijke parasieten aanpakken doen ze niet.
Ja, als je met begrotingen zit die meters diep in het rood gaan heb je nu eenmaal niet veel alternatief dan besparen. Ik ga akkoord dat de rijke parasieten ook eens mogen worden aangepakt maar wat wil je: als zelfs de linkse partijen het niet meer aandurven om daarop te wijzen?

En vergeet ook niet dat er hier en daar wel degelijk mensen zijn die van dat sociale systeem misbruik maken en het daarmee ondermijnen ten koste van de hele maatschappij.

Maar om terug te komen op uw punt: het zijn de meest radicalen die de meeste aandacht trekken en die radicalen zijn daarom niet persé representatief voor de hele groep.
Oud 30 september 2011, 10:27   #76
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt niemand genoemd.
Wat heeft het voor zin hier de naam te vermelden van een voor jou onbekend persoon? Wat is het nut daarvan?

Maar om u te plezieren: een eerste naam die me zo te binnen schiet: een Vlaamsgezinde BV die nogal bekend staat om zijn engagement rond heel wat thema's is Ludo Abicht.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 30 september 2011 om 10:31.
Oud 4 oktober 2011, 22:21   #77
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet veel sociale bewogenheid bij flaminganten.
Integendeel, hoe meer ze kunnen zagen over doptrekkende werklozen en armen hoe beter.
Sociale bewogenheid gaat natuurlijk heel wat verder dan de armen wat zakgeld toestoppen.
Wanneer je Vlaams-nationalist bent, en je daar heel wat van je tijd en moeite in spendeert, via kanalen allerhande, doe je dat meestal niet alleen voor jezelf. Je bouwt mee aan een project waar meerdere personen baat bij zullen hebben. Dat spreekt voor zich.

Het klopt wel dat een deel in de Vlaamse beweging zit vastgeroest in een neerwaartse spiraal van argumentatie-armoede, opgevuld met zuipfestijnen en 15 Vlaamsgezinde activiteiten per maand, maar dit soort gratuite meelopers zijn niet representatief voor iedere Vlaams-nationalist.
Kritiek moet er zijn. Absolute veralgemeningen niet.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 22:31   #78
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft het voor zin hier de naam te vermelden van een voor jou onbekend persoon? Wat is het nut daarvan?

Maar om u te plezieren: een eerste naam die me zo te binnen schiet: een Vlaamsgezinde BV die nogal bekend staat om zijn engagement rond heel wat thema's is Ludo Abicht.
Misschien weten mensen graag wie de linkse flanken en wie de rechtse flanken zijn bij de Vlaams Nationalisten.

Oud 5 oktober 2011, 09:15   #79
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het probleem met die rijken is dat wanneer je ze te hard aanpakt ze met hun geld gaan lopen. Dan ben je nog verderaf als waar je wou zijn. Dit kan je enkel aanpakken op wereldschaal wat nooit zal gebeuren.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 10:16   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Het probleem met die rijken is dat wanneer je ze te hard aanpakt ze met hun geld gaan lopen. Dan ben je nog verderaf als waar je wou zijn. Dit kan je enkel aanpakken op wereldschaal wat nooit zal gebeuren.
Voorbeelden ? Mensen die zich B. voordoen, maar in Monaco gaan wonen. Ze sporten nog wel voor B., maar zijn niet meer solidair met de Waalse werklozen ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be