Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2011, 17:33   #61
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het "land bijeenhouden" is alleen noodzakelijk als het land binnen 20 jaar nog bestaat. Ik hoop van niet.
Dan zal het giga-leger Vlaamse gepensioneerden het moeten hebben van de inkomsten van het mini-leger Vlaamse jeugd (demografisch waterhoofd), wat in Wallonië net omgekeerd is. Met dank aan Martens en Dehaene die de reserves opsoupeerden en kozen voor het overslag-systeem. In Wallonië alleen gaat dat werken. In Vlaanderen dreigt de burgeroorlog.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 17:34   #62
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Ik snap het ook niet, zo een klein meisje afbreken voor niets
Is makkelijk natuurlijk. Een 9-jarige afkraken.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 17:42   #63
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Ik kan er geen compassie voor opbrengen, sorry. Er zijn kinderen die veel meer kunnen dan geboren worden en het een heel pak moeilijker hebben. De meisjes in China die de 1 jaar niet eens halen bijvoorbeeld, deze kinderen krijgen wel degelijk mijn compassie en steun. Het blijft een kind, oké, het enige verschil is dat dit kind bakken geld krijgt omdat ze de juiste ouders heeft. Akkoord, dat is geen reden om ze af te breken want ze beseft het zelf waarschijnlijk nog niet eens, maar om ze daarvoor te prijzen vind ik al helemaal belachelijk.
Oud 10 september 2011, 17:43   #64
Aversie
Burger

Aversie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Een presidentschap kost België véél meer. Dat werd berekend. En als we dan al eens een (voorwaardelijk) bekwame kroonsafstammelinge zouden hebben (�* la Boudewijn I of Albert II - met uitsluiting van hun Vlaams-aversieve épouses) dan mag dat meisje voor mij gerust het land bijeen houden.
Ik blijf erbij dat het nutteloos is. Een hele familie betalen (en veel betalen) voor niets te doen?

Dat meisje is ook nog zeer jong. Binnen een aantal jaren zal ze net zoals haar vader zijn...

Laatst gewijzigd door Aversie : 10 september 2011 om 17:43.
Aversie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 17:50   #65
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Ik kan er geen compassie voor opbrengen, sorry. Er zijn kinderen die veel meer kunnen dan geboren worden en het een heel pak moeilijker hebben. De meisjes in China die de 1 jaar niet eens halen bijvoorbeeld, deze kinderen krijgen wel degelijk mijn compassie en steun. Het blijft een kind, oké, het enige verschil is dat dit kind bakken geld krijgt omdat ze de juiste ouders heeft. Akkoord, dat is geen reden om ze af te breken want ze beseft het zelf waarschijnlijk nog niet eens, maar om ze daarvoor te prijzen vind ik al helemaal belachelijk.
Natuurlijk hebben "onze" kinderen, de gewone kinderen ,het een heel pak moeilijker. Dat zal ik niet ontkennen. Maar dat Elisabeth pakken geld krijgt; denk echt niet dat een 9-jarige daarmee bezig is of zich kan voorstellen wat dat inhoudt. Je hebt wel gelijk dat ze in de juiste wieg gelegd werd. Maar is dat een reden om haar te bekritiseren op haar taalgebruik en nog erger, haar uiterlijk? En ik blijf erbij: gezien haar familie spreekt ze zeker behoorlijk Nederlands. En dat zal bij het opgroeien nog verbeteren. Ik meen dat alle kinderen van Flupke naar een Nederlandstalige school gaan.
Oud 10 september 2011, 17:57   #66
Zapatista
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Natuurlijk hebben "onze" kinderen, de gewone kinderen ,het een heel pak moeilijker. Dat zal ik niet ontkennen. Maar dat Elisabeth pakken geld krijgt; denk echt niet dat een 9-jarige daarmee bezig is of zich kan voorstellen wat dat inhoudt. Je hebt wel gelijk dat ze in de juiste wieg gelegd werd. Maar is dat een reden om haar te bekritiseren op haar taalgebruik en nog erger, haar uiterlijk? En ik blijf erbij: gezien haar familie spreekt ze zeker behoorlijk Nederlands. En dat zal bij het opgroeien nog verbeteren. Ik meen dat alle kinderen van Flupke naar een Nederlandstalige school gaan.
Akkoord, alleen zie ik geen enkele reden om haar te prijzen. Er zijn wel meer kinderen in België die bekwaam zijn in Frans en Nederlands die hier geen enkel lof voor krijgen. Evenmin zie ik een reden om haar af te breken.

Laatst gewijzigd door Zapatista : 10 september 2011 om 17:58.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 18:03   #67
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Akkoord, alleen zie ik geen enkele reden om haar te prijzen. Er zijn wel meer kinderen in België die bekwaam zijn in Frans en Nederlands die hier geen enkel lof voor krijgen. Evenmin zie ik een reden om haar af te breken.
Ik heb haar niet geprezen. Nergens. Ik heb alleen gereageerd op als zou ze erbarmelijk slecht Nederlands spreken en een monsterlijk, vervormd gezicht hebben. Allee da kind zeg. Natuurlijk zijn er veel kinderen in staat om in 2 talen te spreken: meer en meer. Mijn oudste kleinkindje is ook 2-talig. Hij spreekt nu behoorlijk goed Frans maar idd is er een klein accentje. So what? Moet hij daarvoor ook beledigd worden ofzo? Hij spreekt verdorie beter Frans dan de gemiddelde forummer hier. Ben ik zeker van.
Oud 10 september 2011, 18:07   #68
Zapatista
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Ik heb haar niet geprezen. Nergens. Ik heb alleen gereageerd op als zou ze erbarmelijk slecht Nederlands spreken en een monsterlijk, vervormd gezicht hebben. Allee da kind zeg. Natuurlijk zijn er veel kinderen in staat om in 2 talen te spreken: meer en meer. Mijn oudste kleinkindje is ook 2-talig. Hij spreekt nu behoorlijk goed Frans maar idd is er een klein accentje. So what? Moet hij daarvoor ook beledigd worden ofzo? Hij spreekt verdorie beter Frans dan de gemiddelde forummer hier. Ben ik zeker van.
Dat was niet op u persoonlijk gericht, helemaal niet. Zoals ik reeds zei vind ik geen enkele reden tot prijzen of afbreken. Ik ga akkoord met wat u zegt.
Oud 10 september 2011, 18:09   #69
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aversie Bekijk bericht
Ik blijf erbij dat het nutteloos is. Een hele familie betalen (en veel betalen) voor niets te doen?

Dat meisje is ook nog zeer jong. Binnen een aantal jaren zal ze net zoals haar vader zijn...
Ik herhaal het nogmaals : ik ben géén adept van een koningshuis, maar als we vandaag moeten kiezen tussen een bekwame en ernstige kroonopvolgster of een gekoehndelde président, dan gaat mijn voorkeur naar het eerste. EN LEES OOK EENS DE KOSTENVERSCHILLEN : EEN PRESIDENT IS VOOR BELGIE VEEL TE DUUR !
Oud 10 september 2011, 18:09   #70
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aversie Bekijk bericht
LEES OOK EENS DE KOSTENVERSCHILLEN : EEN PRESIDENT IS VOOR BELGIE VEEL TE DUUR !
Oud 10 september 2011, 18:12   #71
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat was niet op u persoonlijk gericht, helemaal niet. Zoals ik reeds zei vind ik geen enkele reden tot prijzen of afbreken. Ik ga akkoord met wat u zegt.
Ik had het ook niet op jou persoonlijk hoor.
Oud 10 september 2011, 18:36   #72
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

De Belgische propagandamachine draait weer.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 18:56   #73
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LEES OOK EENS DE KOSTENVERSCHILLEN : EEN PRESIDENT IS VOOR BELGIE VEEL TE DUUR !
Ik doe het voor 1 miljoen euro per jaar en een ambtswoning mét 'proviand', OK?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 10 september 2011 om 18:57.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 19:00   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dit nu wel genoeg Xenophon. Je zal mij geen reaktie meer ontlokken. Zoek begeleiding.
Wat is het nu weer? Maak ik me volgens u weer schuldig aan strafbare feiten?

Heb je dan nooit die persconferentie gezien waarop ons aller kroonprins dit zei?
Oud 10 september 2011, 19:09   #75
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik doe het voor 1 miljoen euro per jaar en een ambtswoning mét 'proviand', OK?
Schuif maar aan. Paspoort, partijkaart, geloofsbrieven, aanbevelingen, anciënniteit, voorspraak, electoraal gewicht, wat doet uwe pa ? ...
Oud 10 september 2011, 19:12   #76
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zullen we buitenlandse steun moeten vragen --- een beetje zoals Congo dus.
Oud 10 september 2011, 19:18   #77
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dan zullen we buitenlandse steun moeten vragen --- een beetje zoals Congo dus.
Of gewoon content zijn met wat we hebben. Het gras van de buren ....
Oud 10 september 2011, 20:38   #78
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat is redelijk triestig, en ik zie geen enkele reden om haar omwille van die paar zinnen hoger in te schatten dan een ander kind.
maar blijkbaar wel een reden genoeg om haar af te breken

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 10 september 2011 om 20:39.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 20:41   #79
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hier wordt niemand de hoogte in geprezen, enkel een .. oef ... geuit omdat ze beter Nederlands spreekt dan haar papa .. de Kroonprins ! Duikt hier een vorm van jaloezie op ?
Ja, het is niet bepaald een prestatie om beter Nederlands te spreken dan Filip eh. Wat jaloezie? Zou ik moeten jaloers zijn op dat kind ofzo? Waarom dan? Omdat ze geen normaal kind kan zijn?

Citaat:
Reden te meer om haar niet te benijden en dus zeker niet de grond in te duwen
Waar duw ik haar de grond in? Ik zeg gewoon dat wat ze daar doet met dat tekstje niet bepaald een grootse prestatie is.

Citaat:
En weer ruik ik hier de verdufte geur van jaloezie. In België moet er nu éénmaal een gekroond hoofd het protocol waarnemen en dan liever een bekwame jonge, vlotte prinses dan een houterige verkrampte prins.
Er moet helemaal geen gekroond hoofd het protocol waarnemen. Een koningshuis hebben is geen natuurwet hoor, dat kan ook zonder.
Heel dat spektakel toont voor mij des te meer aan hoe ziek zo'n koningshuis is. Blijkbaar als je iets afkeurt (zoals 9-jarigen laten opdraven voor dergelijke toestanden) is dat een teken van 'jaloezie' in jouw ogen? Wel, er zijn veel dingen die met kinderen gebeuren die ik afkeur, maar dat heeft niks met jaloezie te maken.

Citaat:
Wie heeft hier wat dan ook vergeleken, behalve JIJ !?
mag ze niet met andere kinderen vergeleken worden dan?

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 10 september 2011 om 20:41.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 20:48   #80
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

over die misvorming.... het lijkt me niet haar gezicht dat misvormd is, maar eerder iets anders :
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  album_large_4355510.jpg‎
Bekeken: 64
Grootte:  74,8 KB
ID: 82731  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be