![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Alleen een idioot loopt nog mee achter uw redeneringen de dag van vandaag dat is nu net het overblijfsel uit het achterlijke feodale tijdperk. Vooruitgang zal dus betekenen het afschaffen van het privebezit en het collectiviseren van bedrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nadenken is uw strafste kant niet, he. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 september 2011 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, de working poor zijn toch mislukt in hun poging om welvarend te zijn, nee ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rond welke pot draai ik ? Mensen die door vrijwillige akkoorden te sluiten met anderen erin slagen de levensstandaard te bereiken die ze wensen, zijn voor mij "succesvollen". Zij die daar om een of andere reden niet in lukken, zijn voor mij "mislukkelingen". Ik zie niet in waarom de succesvollen wat dan ook zouden moeten afstaan aan de mislukkelingen. Ze hebben daar niks mee te maken.
Als ik bekom wat ik wil, en ik heb dat bekomen met vrijwillige akkoorden met anderen, maw, ik heb geen geweld gebruikt in het proces, dan zie ik niet in waarom iemand die daar niet in slaagt en ligt te verrekken van de honger iets van mij zou moeten bekomen. Misschien kan die erin slagen om mij VRIJWILLIG te bewegen om hem iets te geven (bijvoorbeeld door mij met triestige ogen te bekijken of zo), en dan is hij dus ook op dat vlak succesvol want bekomen op vrijwillige basis. Draai ik nog altijd om de pot ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gelukkig is er in 1919 een artikel geschreven dat dit idee volldig onderuit heeft gehaald waardoor we er nooit nog aandacht aan moeten geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor u is uw succesvol zijn waarschijnlijk bekomen door uw intelligentie, voor u dan de vraag. Is iemand die minder intelligent is voor u minder waard? Heeft hij geen recht op geneeskunde, eten, een woonst, een job? Sommige mensen zijn geboren in bevoorrechte omstandigheden en andere mensen zijn rijk geworden door puur geluk, maar intelligentie is nog altijd de algemeen bepalende factor voor het rijk worden. Domheid voor de meerderheid van de mensen werd vroeger en nu vaak nog actief aangemoedigd. Minder intelligent zijn gebruikt men als bezwaar en reden om meer geld te innen, het geeft hen zogezegd het recht andere mensen uit te buiten of links te laten liggen. Waarom aanvaarden veel mensen ondergeschikte posities en zwoegen ze om het rijke tuig te ondersteunen en te dienen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
1) succesvol zijn is geen waardeoordeel van een persoon. Dat zeg ik al een hele tijd. En, nee, niemand heeft "recht" op wat dan ook. Die moet er zelf maar trachten aan te geraken. En als je zelf aan je spullen geraakt bent (dus "succesvol" bent), dan is er geen reden dat je wat dan ook moet afstaan aan ene die er niet aan is geraakt ("mislukt zijn"). Want de twee hebben niks met elkaar te maken. Het is enkel als je een artificieel concept zoals "maatschappij" of "gelijkheid" invoert dat er een band komt tussen individuen. De enige band die er normaal is, is dat ze eventueel mutueel gunstige akkoorden kunnen afsluiten, en dat de ene natuurlijk door zijn bestaan zelf, de andere hindert. Maar voor de rest zijn er geen a priori banden tussen individuen. (dat is MIJN uitgangspunt) En dus niks zoals gelijkheid, of maatschappij, of volk of weet ik veel. Wat telt is natuurlijk ikzelf. En anderen blijken ook op deze planeet rond te lopen, en we moeten zien in welke manier zij een hindernis zijn voor mijn welzijn, en in welke manier we gunstige dingen samen kunnen doen. Citaat:
Ik ben tussen haakjes helemaal niet rijk. Ik verdien meer dan genoeg om tevreden te leven, en daar stopt het. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 september 2011 om 12:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de collectivisering van de productie middelen een heel, heel slecht idee is.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is waar. Iedereen even arm.
![]() |
![]() |