![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Filo
Tegen de Grieken als individu heb ik niets, integendeel. Ik ken er ook niet zoveel. Maar, datzelfde geldt ook voor de Turken. Daarvan ken ik er iets meer en ik heb gewoon respect voor hardwerkende mensen. Ik zal nooit dat Turkse jonge echtpaar vergeten met hun kleine metaalfabriekje die opboksten tegen zware concurrentie van andere grotere bedrijven maar toch door hun kwaliteit en vasthoudendheid iets van hun bedrijf(je) wisten te maken. Ons bedrijf verloor best wel werk aan Turkse bedrijven omdat wij prijstechnisch niet konden concurreren. In Turkije werkt men en zit niet op de terrasjes koffie te lurken. Zeer veel wapentuig is door de Grieken doorverhandeld aan het M-O, Zuid-Amerika en enige landen met een embargo. Daaraan hebben de Griekse bedrijven dik kunnen verdienen, maar het geld van de aankoopsommen nooit afgedragen. En belasting betalen al helemaal niet, hooguit een enkele lastige ambtenaar werd afgekocht. Zo werkt dat daar. Niet erg, maar dan moet er ook geen geld van de Europese burger daar naar toe.
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De stand wat genocides betreft:
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Simpelste oplossing voor alle problemen met Cyprus: Turken buiten, Grieken buiten, Cyprus buiten (EU). Zowel de Grieken (staatsgreep) als de Turken (invasie) bezetten Cyprus, dat vergeten veel mensen weleens.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen de EU en de Eurozone is Griekenland nu het zwakke broertje, maar juist dat zwakke broertje bewijst dat de EU niet werkt en er geen gemeenschappelijk standpunt kan ingenomen worden met het huidige systeem. Erger nog, dat zwakke broertje zorgt er juist voor de de bevolking eindelijk de zwakke punten binnen de EU te zien krijgt en eindelijk gaat inzien dat de EU hervormd moet worden tot een hechte gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turkijke laat zijn spierballen zien:
http://nos.nl/audio/273964-turkije-d...ms-cyprus.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Turkse bezetting heeft daar een einde aan gemaakt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Ik heb hem een vraag gesteld over de rol van Engeland en hij heeft daar verkeerd op geantwoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hET WAS DUS DE TAAK van de VS zich te moeien in een coup van de rechtse dictatuur van de Generaals tegen Makarios op Cyprus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() De Grieken zoeken het maar uit. Mijn sympathie (en daar zitten ze echt niet op te wachten) hebben ze in elk geval niet. Zeker niet na de laatste tirade van Evangelinos tegen de behandeling door de EU als een jongetje na een verdiend pak slaag.
Een waardeloze als genante opstelling en in geen geval een aanmoediging. En uiteraard wil het geboefte nu plotseloos de burger opzadelen met het potverteren van diezelfde overheid. De Griekse economie stort als een kaartenhuis in elkaar en straks kan Griekenland alleen nog maar bestaan door het voortdurend verstrekken van steungeld. PLatweg gezegd werkt straks een groot deel van Europa om het Griekse elitaire linkse regime overeind te houden. In Nederland wordt daar al terdege rekening mee gehouden en mogen de NLers een aantal forse belastingverhogingen met volle vreugde tegemoet zien. Ze bekijken het maar.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Binnen de Griekse mythologie speelt Cyprus een belangrijke rol. Cyprus is de geboorteplaats van de uit de Griekse mythologie bekende godin Aphrodite. (fig.: de rots van Aphrodite) Volgens legenden zou Aphrodite, de godin van de schoonheid, bij deze rots uit de golven van de zee zijn geboren. Cyprioten noemen hun eiland om deze reden vaak 'het eiland van Aphrodite'.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 19 september 2011 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat bespaart ons de kosten om ze op de trein te krijgen.
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Je begrijpt dat mijn laatste alinea de economische vluchteling in het algemeen betreft, niet een nationaliteit in het bijzonder.
Nederland was in de vorige eeuw al overbevolkt, en de eeuw daarvoor. Nederland telt inmiddels ruim het dubbele aantal inwoners van voor WWII en dat kan niet door geboorte alleen zijn. Jaarlijks komt er een stad aan migranten bij. Dat zal pas ophouden wanneer de grenzen zich sluiten voor niet geinviteerde arbeidsmigranten en wanneer de sociale betalingen zullen ophouden te bestaan.
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() In de gruwelijke burgeroorlog voor ENOSIS (eenmaking) geleid door Grivas (en gesponsord en teruggebracht door de Dictatuur-Generaals) is veel meer vernietigd en kapotgemaakt en omgebracht dan ooit door de Turken.
Als je dus toch ouwe koeien uit de gracht wil halen... Daar komt nog bij dat Noord-Cyprus het meest idyllische en best bewaarde gedeelte van het eiland gebleven is, omdat de kaalslag van de urbanisatie en de "modernisering" daar veel minder verwoestingen aangericht heeft (geen hoogbouw etc) Een beroemde Amerikaanse dichter is dan ook daar gaan wonen en niet in het zuiden. Even zijn naam kwijt. Laurence Durrell. Een vriend van Henry Miller. Die ooit in een proces verwikkeld was wegens incestueuse betrekkingen met zijn dochter, die zelfmoord pleegde. Ik ben de naam van het ongeschonden en ongerepte plaatsje kwijt waar hij woonde. Hij schreef ook boeken over Griekenland. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 september 2011 om 17:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze op het eiland gekomen zijn door erop te kloppen kunnen ze er ook weer verjaagd worden door erop te kloppen.
![]() |
#78 |
|
![]() Het gaat nu om olie en gas. De Turken claimen dezelfde rechten en gaan die met de harde hand doorvoeren. Ze willen een vuist maken tegen Israel en de Grieks-Cyprioten en flankeren een stel fregatten tussen Cyprus en Israel.
Het wachten is dus nu op de volgende confrontatie.
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
't Is altijd wat. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 september 2011 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal Grieks zeker ![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |