![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is inderdaad een equivalent van "niet bestaan" Bovendien worden de hard werkenden ook door het op hol geslagen financiële systeem uitgebuit. Die komen nu ook massaal op straat Er is een pre-revolutionaire periode aan de gang. Misschien komt er zelfs iets van Laatst gewijzigd door eno2 : 7 oktober 2011 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen bleek dat het onmogelijke mogelijk was, want het communisme stortte in elkaar en daarmee werd ons bedrijf volledig overbodig, toen besefte ik dat solidariteit geen leeg woord is. Jammer genoeg begrijpen mensen die werken dat niet zo goed ... tot ze mogelijk ook eens in zo'n onvoorspelbare situatie terechtkomen. Oh en voor u het zegt : neen, ik ben niet bij de pakken gaan neerzitten, ik heb cursussen gevolgd en ik heb alle interims aangenomen die ik kon krijgen, gelijk of ze lang of kort, interessant of dom waren, maar als men al een beetje ouderdom heeft dan is het niet zo simpel. Al zeggen velen dat er werk genoeg is, we leven in een economische recessie en ik hoor meer over bedrijven die failliet gaan of die hun personeelsbestand afbouwen dan over nieuwe firma's. Bovendien krijgt men op mijn (en Eno's) ouderdom al veel minder kansen wegens "te duur"! Ik heb 2 keer voorgesteld bij een sollicitatiegesprek om te beginnen aan het loon van een 20-jarige, tja dat kan dan niet want barema's zijn barema's.
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je welvarend makende activiteiten worden door minder concurrenten bedreigd, je hebt ze via je belastingen met een kluitje in het inactieve riet gestuurd. Goedkoop (onder de armoedegrens) afgekocht, zeg maar. In feite moet de arbeid herverdeeld worden zodat iedereen die kan, werkt. Dat is een basisrecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We krijgen wel enkele verlofdagen bij na een aantal dienstjaren, voor de rest verdient iedereen evenveel (zelfde functie), man, vrouw, jong, oud maakt niets uit.
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan kunnen ze ook het systeem eens hard aanpakken dat constant een tiende tot een vijfde van de actieve bevolking in werkloosheid houdt In Spanje is de helft van de jongeren werkloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wil je de arbeid herverdelen ? Begin dan met de actuele vacatures in te vullen (en nee, dat zijn niet allemaal onderbetaalde, slopende jobs) of begin voor je zelf. Jij verwacht blijkbaar dat m'n bij de werkloze aan de deur komt bellen om hem te vragen of hij aub deze superjob wil aanvaarden. Wel, dan heb ik nieuws voor jou : als je iets wil, moet je er voor werken. En voor hen, die ondanks al hun inspanningen er niet geraken : geen probleem. Met die mensen wil ik gerust solidair zijn en er belastingen voor betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de barema's zijn in vele gevallen overdreven. Het loonverschil tussen een 60-jarige en een 20-jarige secretaresse is echt tè groot. Nadeel voor de 60-jarige die geen werk meer krijgt wegens te duur, maar ook een beetje voor de 20-jarige die niet voor vol wordt aanzien.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 10 oktober 2011 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is nergens enig bewijs dat iemand van pakweg 55 jaar een job beter doet dan iemand van 35 jaar. Of je nu 10 jaar of 30 jaar ervaring hebt, als de ervaring er eenmaal is zal dat echt niet het verschil maken. Ik begrijp wel dat iemand die vers van de schoolbanken afkomt nog een paar jaar mag opleren. Maar dat hoeft geen 5 jaar te duren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() u betaald zodat veelverdieners hun centen voor zichzelf kunnen gebruiken.
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er wordt niemand gevraagd waarvoor hij belastingen wil betalen. Je kan daarvoor op de partij van je keuze stemmen, dat is alles. En voor de rest kan je het hele forum volzagen over wat je wil dat je belastingen voor gebruikt worden en waarvoor niet. Er zijn er altijd die ervan profiteren dat hele bevolkingslagen in exclusie gehouden worden: namelijk zij die zich op het systeem actief mogen verrijken. De collaborateurs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duvel toch, nu moet je nog eens 6000 euro extra gaan betalen.
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als er al veel luizen bij de werklozen zijn dan is de oorzaak vele malen erger dan de kweek ervan! En dan vergeet ik nog de asielzoeker en andere van vreemde origine die ook genieten van onze sociale vangnetten, zonder daar dieper op in te gaan.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar je kan niet ontkennen dat er mensen zijn (het aantal ken ik niet), die ondanks al hun goede wil en inspanningen, toch maar moeilijk een geschikte baan vinden. Als die dan vrijwilligerswerk doen, hebben ze zich tenminste nuttig gemaakt voor de maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hebben al teveel staatsschuld om die sociaal te onderhouden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik dacht trouwnes dat je in één van je vorige posts zelf zegde dat ALLE sociale fraude aangepakt moest worden. Dan kan je er toch geen probleem mee hebben dat sociale profiteurs er tussen uit moeten. Enfin, weeral slogantaal en geen echte argumenten. 't Begint voorspelbaar te worden. |
|
![]() |
![]() |