Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2011, 11:31   #61
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Hum ...
dus U vindt dat "moslim" wèl een "ras" is?

verklaar U nader aub.

vindt U "jood" ook een "ras" dan? en wat te denken van het "katholieke" "ras" of het "hindoe""ras"? of tellen die niet mee?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 oktober 2011 om 11:32.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 11:50   #62
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Hola, iedereen is geboren als een moslim.

Citaat:
vindt U "jood" ook een "ras" dan?
Eigenlijk, is dat wel de juiste insteek. Aangezien iemand pas een Jood kan zijn als zijn/haar moeder Joodse is/was/

Citaat:
en wat te denken van het "katholieke" "ras" of het "hindoe""ras"? of tellen die niet mee?
Katholieken zijn mensen van het boek, ze moeten alleen eens beseffen dat het boek dat zij hanteren hopeloos verouderd is. En hindoes met hun veelgoderij, dat zijn ketters.
Oud 4 oktober 2011, 12:00   #63
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

maak er een ingeweken vlaamse blonde atheist van en er wordt met geen woord over gerept.
Plakt er een baard aan, potje haarverf en een zonnebank, laat hem het onzijdig lidwoord vergeten en lap! dat wint de gouden geit!

Blijkbaar zijn er nog anderen die van dezelfde mening zijn: lees het volledige artikel hier

Citaat:
(.....)
Eén vraagje
Ik vind het ook knap, dat zo’n aardige, vrolijke jongen iets goed blijkt te kunnen. Leuk voor hem en voor zijn ouders. Eén vraagje heb ik slechts: was hij ook zo bejubeld wanneer hij niet van Marokkaanse afkomst was geweest? Had hij dan ook uitgebreid de tijd gekregen om bij Pauw & Witteman zijn woordje te doen?

Ik denk het niet. En daar hebben we weer eens te maken met het mechanisme van het verinnerlijkte blanke superioriteitsgevoel. Dat een Marokkaan ergens goed in is, dat vinden veel mensen stiekem toch wel een beetje verbazingwekkend.

Ik heb er wel eens eerder over geschreven: de prettige schok als een Marokkaanse jongen iets aardigs doet. Dat je soms wel iets hoort in de trant van: ‘Het zijn Marokkanen, maar zulke aardige mensen!’ of verbazing, dat mensen van niet Nederlandse afkomst goed de taal blijken te spreken. Of carrière maken.

Trabant
Dat is eigenlijk niet de bedoeling, die mensen moeten ergens aan de onderkant van de maatschappij blijven klooien en zielig zijn. Kunnen wij ons beter voelen. Het is net als met Polen in een spiksplinternieuwe BMW: daar kijk je toch even naar met een mengeling van afgunst en misprijzen. Die mensen horen toch in een suffe Trabant?

De grootmoeder van mijn chique collega R. noemde dat ‘petit nègre’: tegen een zwarte ging je duidelijk en simpel praten. Anders zou hij het vast niet snappen.

Pauw, Witteman, en al die andere mensen die verpletterd zijn door het toespraakje van deze acteur: ze lijden allemaal aan dat verinnerlijkte meerderwaardigheidsgevoel. Ze vinden het allemaal reuzeleuk dat zo’n allochtoon iets kan waarvoor ze een autochtoon niet eens in hun programma hadden gevraagd. Dat zegt meer over hen dan over deze acteur.

Liesbeth Wytzes
Oud 4 oktober 2011, 12:03   #64
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Eigenlijk, is dat wel de juiste insteek. Aangezien iemand pas een Jood kan zijn als zijn/haar moeder Joodse is/was/
In het beste geval zou men dan kunnen stellen dat er zoiets als een joods "volk" is, net als Roma zigeuners of Inuit of zo.
Maar moslim kan je wèl worden naar het schijnt.... hoezo dan "ras"

Citaat:
Katholieken zijn mensen van het boek, ze moeten alleen eens beseffen dat het boek dat zij hanteren hopeloos verouderd is. En hindoes met hun veelgoderij, dat zijn ketters.
geen "ras"bescherming dus... ai ai ai
Oud 4 oktober 2011, 12:05   #65
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hum ...
Ja? Wat wil je daarmee zeggen? Ik zie het woord "ras" daar namelijk niet staan, of bedoel je dat moslims volgens jou een apart ras vormen, en Nederlanders ook?
Oud 4 oktober 2011, 12:11   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het beste geval zou men dan kunnen stellen dat er zoiets als een joods "volk" is, net als Roma zigeuners of Inuit of zo.
een betere insteek moet ik toegeven. Ras is zo'n veel misbruikt woordje tegenwoordig.

Citaat:
Maar moslim kan je wèl worden naar het schijnt.... hoezo dan "ras"
Je kan het op zijn best "terug" worden, en dat geld voor alle mensen, zonder uitzondering van kleur, geur of smaak.

Citaat:
geen "ras"bescherming dus... ai ai ai
Nope.
Oud 4 oktober 2011, 12:12   #67
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Je zou toch denken dat indien het zo'n grote eer was, de geëerde tenminste de moeite zou doen om te weten dat het over "dit" kalf gaat en niet over "deze"kalf?

http://www.youtube.com/watch?v=qKsbx...layer_embedded
Typisch...
Ik kan me daar echt groen en geel aan ergeren, en je komt het verkeerdelijk gebruik van lidwoorden en aanwijzend voornaamwoorden steeds vaker tegen, zelfs in artikels in de krant. Constructies als "de meisje die", "deze jongentje" en soortgelijke taalkundige gruwelen. Dan weet je meteen dat de schrijver daarvan een allochtoon is, dat de kwaliteit van het onderwijs enorm gekelderd is en dat de eindredacteur heeft zitten slapen.
Oud 4 oktober 2011, 12:13   #68
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

verklaar U nader aub.

vindt U "jood" ook een "ras" dan? en wat te denken van het "katholieke" "ras" of het "hindoe""ras"? of tellen die niet mee?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ja? Wat wil je daarmee zeggen? Ik zie het woord "ras" daar namelijk niet staan, of bedoel je dat moslims volgens jou een apart ras vormen, en Nederlanders ook?
Ik ga het nog een keer proberen en lees nu de onderstreepte woorden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli
Vanzelfsprekend. "Oemma über alles" is immers het islamitische motto.

Nog even over de openingspost waarin die Nasrdin Dchar beweert Nederlander te zijn: natuurlijk is hij geen Nederlander. Hij is een Marokkaan die toevallig ook in het bezit is van een Nederlands paspoort. Een echte Nederlander laat het wel uit zijn hoofd om te noemen dat hij Marokkaans bloed heeft, laat staan dat een echte Nederlander ooit een moslim zou zijn.Hetzelfde als voor de echte Nederlanders geldt natuurlijk ook voor echte Vlamingen, Fransen, Britten, Duitsers, enzovoorts.
Nederlander = ras
Moslim = geloof

Ik dacht dat het verband duidelijk was.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 12:20   #69
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Nederlander = ras
Moslim = geloof

dan nog: een échte Nederlander (normale Nederlander) gaat zich niet bekeren tot die totalitaire woestijnreligie, én gaat daar zeker geen vermelding van maken als hij een prijs krijgt!

zie je ze al staan bij de Oscar uitreikingen? Ik ben een ....( vul in), met .... (vul in) bloed...., en ik ben een (schrappen wat niet past) boeddhist/christen/jood/moslim/hindoe/andere (specifieer).
Oud 4 oktober 2011, 12:22   #70
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nederlander = ras
Moslim = geloof
Effe met beelden werken, want woorden gaan niet meer werken.

Zeer bekende en bejubelde Nederlander.

Beruchte Nederlander.
Oud 4 oktober 2011, 12:32   #71
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:

Nederlander = ras
Moslim = geloof

Sinds wanneer zijn Nederlanders een apart ras?
Kijk eens naar de foto's van Nederlanders die maddox heeft geplaatst.

En verder wat Cynara Cardunculus al zei. Daar heb ik niets aan toe te voegen.
Oud 4 oktober 2011, 12:45   #72
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan nog: een échte Nederlander (normale Nederlander) gaat zich niet bekeren tot die totalitaire woestijnreligie, én gaat daar zeker geen vermelding van maken als hij een prijs krijgt!
Is die Eric Gerets eigenlijk een échte Belg/Vlaming?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 13:19   #73
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Typisch...
Ik kan me daar echt groen en geel aan ergeren, en je komt het verkeerdelijk gebruik van lidwoorden en aanwijzend voornaamwoorden steeds vaker tegen, zelfs in artikels in de krant. Constructies als "de meisje die", "deze jongentje" en soortgelijke taalkundige gruwelen. Dan weet je meteen dat de schrijver daarvan een allochtoon is, dat de kwaliteit van het onderwijs enorm gekelderd is en dat de eindredacteur heeft zitten slapen.
Als je niet eens weet dat meisje een verkleinwoord is schort er wat met je taalgevoelen, inderdaad.

Ik herinner me trouwens toen ik op de lagere school zat dat het niveau hoger was dan in veel andere lagere scholen. Wel was de overgrote meerderheid in die school autochtoon (of alleszins Europees, sommige hadden wel buitenlandse ouders). Her en der waren er ook Georgische Joden en geadopteerde Aziaten. Ik werd in het zesde leerjaar klaargestoomd voor een fikse verandering in leerregime en een verhoging van niveau. Toen ik aankwam in die school was het niveau bedroevend laag en iedereen van mijn ex-klas kon overdreven goed volgen.
De discipline was hoger toen leerkrachten gezag hadden over een klas waarvan de cultuur dezelfde was als de zijne. Volgens mij is dat in multiculturele klassen moeilijker te verwezenlijken, tenzij we superleerkrachten hebben.

Desondanks ben ik niet zo'n liefheber van witte scholen. Ik ben wel voor een strikte monocultuur over verschillende ethniën en bij voorkeur in scholen met een meerderheid autochtonen of geautochtoniseerden die de allochtone leerlingen het vuur onder hun schenen leggen meer hun best te doen (wat ze in zulke omgeving geneigd zijn te doen willen er bij de meerderheid horen).

Laatst gewijzigd door Weyland : 4 oktober 2011 om 13:22.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 13:24   #74
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Gerets heeft zich niet bekeerd hoor. En moést hij ht toch gedaan hebben omdat hij anders niet met zijn schone mocht huwen, dan hangt hij het alvast niet aan de klok.

Wat vindt ge trouwens van mensen die hun dochters enkel laten huwen als de kandidaat in kwestie zich bekeert tot hun eigen geloof? Racisten? of discrimineerders?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 oktober 2011 om 13:25.
Oud 4 oktober 2011, 13:39   #75
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Als je niet eens weet dat meisje een verkleinwoord is schort er wat met je taalgevoelen, inderdaad.

Ik herinner me trouwens toen ik op de lagere school zat dat het niveau hoger was dan in veel andere lagere scholen. Wel was de overgrote meerderheid in die school autochtoon (of alleszins Europees, sommige hadden wel buitenlandse ouders). Her en der waren er ook Georgische Joden en geadopteerde Aziaten. Ik werd in het zesde leerjaar klaargestoomd voor een fikse verandering in leerregime en een verhoging van niveau. Toen ik aankwam in die school was het niveau bedroevend laag en iedereen van mijn ex-klas kon overdreven goed volgen.
De discipline was hoger toen leerkrachten gezag hadden over een klas waarvan de cultuur dezelfde was als de zijne. Volgens mij is dat in multiculturele klassen moeilijker te verwezenlijken, tenzij we superleerkrachten hebben.

Desondanks ben ik niet zo'n liefheber van witte scholen. Ik ben wel voor een strikte monocultuur over verschillende ethniën en bij voorkeur in scholen met een meerderheid autochtonen of geautochtoniseerden die de allochtone leerlingen het vuur onder hun schenen leggen meer hun best te doen (wat ze in zulke omgeving geneigd zijn te doen willen er bij de meerderheid horen).

We kunnen héél lang praten over het Vlaamse onderwijs.

Maar als we rustig en rationeel kijken naar de output op macro niveau constateren we een aantal dramatische en hardnekkige karakteristieken van de 'productie'.

Zo is het feit dat de helft van de output niet in staat is verstaanbaar Nederlands te spreken (meestal betreft het witte autochtonen) waarschijnlijk een wereldrecord.
Verder zien we dat er nauwelijks productie plaats vindt van techneuten. Mensen die echt wat kunnen dus. De meeste Vlamen beperken zich tot feeststudies.
De gemiddelde kennis van buitenlandse talen is ook al bedroevend. Het voortdurend overschatten van die kennis verhult niet dat we te maken hebben met 'redelijk' Engels en belabberd Frans. Over andere talen hoeven we het helemaal niet te hebben.
De meest dramatische karakteristiek is uiteraard de erin gepompte slaafsheid en lethargie die de Vlaam voraal tot de ultieme kantoortuinwerker maakt. Op tijd komen en géén vragen stellen.

Tel uit je winst.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 4 oktober 2011 om 13:40.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 13:53   #76
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
De Marokkaanse Nasrdin Dchar maakt het volk trots door het gouden kalf in wacht te slepen. Mooie speech, en een pracht van een boodschap naar alle allochtone jongeren: Durf te dromen en laat ze uitkomen!

Wat ik ook mooi vond is dit stukje "Nou meneer Wilders en met u alle mensen die achter u staan: Ik ben een Nederlander, ik ben heel trots met Marokkaans bloed. Ik ben een moslim en ik heb een fucking gouden kalf in mn hand". En dan die trotse Nederlanders die opstaan, gillen en fluiten...Fantastische gewoon. Ik ben alvast trots op mijn geloofs- en afkomstgenoot en vond hem goed in de film 'Rabat'. Ik wens hem nog veel succes met zijn carrière.

http://www.youtube.com/watch?v=qKsbx...layer_embedded
Gelukkig verandert dat gouden kalf, niets aan de feiten waarom er zoveel mensen achter Wilders staan.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 14:37   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan zijn corruptiegehalte zou ik zeggen: volbloed Belg.
Oud 4 oktober 2011, 14:40   #78
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De meest dramatische karakteristiek is uiteraard de erin gepompte slaafsheid en lethargie die de Vlaam voraal tot de ultieme kantoortuinwerker maakt. Op tijd komen en géén vragen stellen.
Door nieuwsgierigheid gedreven werkijver is uiteraard het beste wat we kunnen hebben. Helaas laat die mentaliteit wel eens te wensen over in Vlaanderen;

Laatst gewijzigd door Weyland : 4 oktober 2011 om 14:40.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 14:56   #79
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij verwacht te veel.
Oud 4 oktober 2011, 15:34   #80
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Eigen Volk Eerst onder de moslims.
Aandoenlijk.
Ja, dan mag het wel natuurlijk.
Neen, d�*n is het zelfs iets goeds.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be