![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar aan de top van de piramide van alle dierensoorten staan wij. Dat is een feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het huidige recht worden dieren in beginsel gezien als objecten waarop eventueel eigendom uitgeoefend kan worden.[1] De huidige wetgeving is er dan ook vooral op gericht om deze eigendomsrechten te beschermen, of om onnodige wreedheden tegen dieren te bestrijden. Daarnaast bestaat er wetgeving gericht op dieren om de voedselvoorziening veilig te stellen en uitbraak van ziekten te voorkomen. In Duitsland bevat de grondwet al een grondrecht voor dieren sinds 2002.[2] In Nederland is een desbetreffend wetsvoorstel van GroenLinks aanhangig.[3] Het beoogt artikel 21 van de Grondwet zodanig te wijzigen, dat dit ook de bescherming van dieren tot een taak van de overheid maakt (zoals dat nu al het geval is met de bescherming van het leefmilieu). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mensen die er vrijwillig voor kiezen een hangbuikzwijn als huisdier te kiezen hebben inderdaad onvoldoende goede smaak om een huisdier te mogen hebben. Wijze beslissing van de rechter.
![]() |
#70 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En wij hebben de technische mogelijkheden om ganse soorten uit te roeien, dieren hebben die niet. Een klein voorbeeld: roei alle spinnen uit en 't is gedaan met ons. Idem met bijen. Deze diertjes als uit te roeien ongedierte beschouwen is dus heel kortzichtig en dom. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 13 oktober 2011 om 06:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi, maar wat zijn de eigenschappen waarom je vind dat de mens mag doen met dieren wat hij wil?
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar ontken je dat deze hyarchie er komt door 1 of andere vorm van communicatie?
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om er maar terug hetzelfde vb voor te nemen...hadden de indianen vroeger geen rechten volgens jou? Ze voldoen nm aan alle regeltjes van jou om geen rechten te hebben>
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is die hierarchie is er gekomen door communicatie? PS: je weet toch wat ik bedoelde, of heb ik nu geen rechten meer omdat ik niet perfect nederlands kan?
Laatst gewijzigd door illwill : 13 oktober 2011 om 07:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als ik een recht heb, is het iemand anders plicht dat recht te respecteren. Mijn recht op eigendom is uw plicht van mijn eigendom te blijven. En omgekeerd. Mijn recht op leven is uw plicht mij niet te doden. En omgekeerd. Het recht van de overheid om belasting te innen is mijn plicht om de geheven belasting te betalen. Daar tegenover staat onder andere mijn recht om beschermd te worden gepaard met de plicht van de overheid om die bescherming te geven. Tegenover je vermeende recht van een dier staat precies welke plicht van een dier dan? Natuurlijk hebben indianen rechten. Tav van andere mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |