![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() ben je zo gefrustreerd over Bart de Wever dat je zelfs niet weet wat je schrijft.....
![]() Laatst gewijzigd door Brakelaar : 14 oktober 2011 om 17:37. |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't ja dat was omdat de SP.A zichzelf opzij gezet had natuurlijk. De onverantwoordelijken!
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Leterme I had in het begin wel een meerderheid aan Vlaamse kant, maar bij het vertrek van N-VA niet meer. Elke regering daarna - weze het interim of doorstart - had inderdaad een minderheidsdeelname aan Nederlandstalige kant |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Liesbeth Homans Trailer Trash Trifle weekend is hiermee officieel ingezet.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 oktober 2011 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VVB is alvast begonnen met een campagne.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() HET EFFECTIEVE VERRAAD VAN DE WEVER.
Dat het verrraad van Bart De Wever en de NVA wel degelijk heeft plaatsgevonden, dat Olijke Bart dus wel degelijk de plaat heeft gepoetst, blijkt uit een interview van Wouter Beke vandaag in De Standaard: Vraag: bent u tevreden over het verloop van de onderhandelingen? Beke: "Ik had gehoopt dat het nooit zo had moeten lopen. De NVA was beter aan tafel gebleven. Als grootste partij van Vlaanderen, met een enorm mandaat van de kiezer, kun je het niet maken aan de kant te gaan staan. Door zo fors een streep te trekken onder de onderhandelingen, hebben ze ons verplicht om alleen door te gaan. Ik heb Bart De Wever nog gevraagd wat zijn alternatieven waren, maar heb geen antwoord gekregen (*). We hebben nu een staatshervorming, maar we hebben ze niet gratis gekregen. De Franstaligen zijn ze ons niet op een schoteltje komen aanbieden omdat de NVA weg was." Vraag: zou het resultaat er beter hebben uitgezien met Bart De Wever. Beke: "Op een aantal thema’s zeker wel. In de discussie over de regionalisering van de brandweer stonden wij alleen. Als de NVA aan tafel had gezeten, hadden we daar een bondgenootschap over kunnen sluiten. Misschien hadden we dan iets binnengehaald. Al wil ik dat ook niet overdrijven. Wat tot de politieke mogelijkheden van een politiek akkoord behoorde, was de voorbije 485 dagen al helemaal uitgekristalliseerd. Leg de verschillende nota’s naast elkaar in die maanden, en je zult vaststellen dat er geen wereld van verschil is." Met andere woorden: De Wever was even goed kunnen blijven zitten. Maar De Wever wilde niet blijven zitten. De NVA heeft volgens mij nooit eens willen gaan zitten! (*) Dan zal ik moedig Woutertje gelijk eens het antwoord geven se. Olijke Bart heeft u geen antwoord gegeven omdat hij geen oplossing wilde. Wat die man eigenlijk constant wilde , is stokken in de wielen te steken en de lat zo hoog leggen dat de Franstaligen so wie so 'non!' zouden zeggen. En zo de boel laten verrotten! Dat en dat alleen was de strategie van De Wever en de NVA. Laatst gewijzigd door system : 15 oktober 2011 om 16:33. |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Uit gva.be
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() De Wever heeft nog maar weinig recht tot praten. Een vaandelvluchtige moet niet te veel praatjes verkopen. De kredietwaardigheid van die man op dit vlak is zo goed als een dikke 0. En hij vertelt bovendien grote onzin. Precies of er geen 'werkgroepen' zouden zijn geweest, moest hij tot een akkoord zijn gekomen. Natuurlijk, als ge geen akkoord wilt, noch kunt afsluiten, zijn er geen werkgroepen. Das stimmt.
Laatst gewijzigd door system : 15 oktober 2011 om 16:23. |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Uit http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111013_134
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim.. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 15 oktober 2011 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarom zeg ik tot de NVA, samen met Alice Nahon: " 't is goed om eens in 't eigen hert te kijken. " Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 oktober 2011 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U zult zo zeldzaam worden als een oldtimer... Maar dan zonder waarde... ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 15 oktober 2011 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
#75 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Toen ze Fouad Belkacem arresteerden zweeg ik, want ik ben geen radicale moslim.. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 15 oktober 2011 om 16:50. |
||
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het liever anders gezien. Maar de afwezigen (lees: de NVA) treffen hier zwaar schuld. En het is geweten: de afwezigen hebben altijd ongelijk. Zeker in dit geval.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 oktober 2011 om 16:54. |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien de NVA niet was gaan lopen dan zat ze nu samen met de liberalen en de CD&V in een regering. En dan was er geen probleem geweest op dit punt. Maar ja, angsthazen zorgen altijd voor problemen. Dat is geweten. |
|
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De nota van Di Rupo was onaanvaardbaar voor de N-VA. Wat moest de N-VA doen? Alle principes overboord gooien om er toch maar bij te zijn? Waarom zou je zoiets doen als je al liberalen en tsjeven hebben om dit taak te vervullen?
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |