Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 oktober 2011, 13:46   #61
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En waar leidt de edelachtbare Rik-I dat dan uit af?
Uit de rijke geschiedenis van vlaamse partijen die afgingen als een gieter.
Henri1 is offline  
Oud 23 oktober 2011, 14:03   #62
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Uit de rijke geschiedenis van vlaamse partijen die afgingen als een gieter.
Oh? Hebt U het over Rex, PRW, Rassemblement Wallon, Front Des Fascistes, Parti Populaire, Front National, ... ?
fonne is offline  
Oud 23 oktober 2011, 14:10   #63
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
U zegt het zelf. Bij de nota Di Rupo was er sprake van een vraag die beantwoord moest worden. Bij deze tekst is het een analyse van een akkoord waar de N-VA geen deel van uitmaakt, dus een expliciete conclusie is niet nodig (al zou ze er van mij best bij mogen). Als je de tekst leest dan weet je dat de conclusie van de N-VA is dat het ver onder hun minimum gaat.

Het is dan ook geen persoonlijk document. Op de N-VA website staat duidelijk dat het van de studiedienst afkomstig is. Ik zie niet in wat voor strategisch voordeel ze hier uit zouden halen.
De N-VA kopstukken kunnen altijd uitspelen dat het slechts gaat over N-VA studiemateriaal als ze in de federale regering willen stappen. Dat is het strategisch voordeel waar ik het over heb.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 oktober 2011, 14:13   #64
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De N-VA kopstukken kunnen altijd uitspelen dat het slechts gaat over N-VA studiemateriaal als ze in de federale regering willen stappen. Dat is het strategisch voordeel waar ik het over heb.
Net alsof die partijkopstukken het partijcongres ertoe zouden kunnen brengen met een twee derde meerderheid de nota Di-Rupo te aanvaarden
fonne is offline  
Oud 23 oktober 2011, 14:20   #65
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is gepresenteerd in naam van de N-VA als geheel.

http://www.n-va.be/analyse-communautair-akkoord
Vandaar de "ik"-vorm.
BWarrior is offline  
Oud 23 oktober 2011, 14:31   #66
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net alsof die partijkopstukken het partijcongres ertoe zouden kunnen brengen met een twee derde meerderheid de nota Di-Rupo te aanvaarden
Het zijn uiteindelijk de verkozen volksvertegenwoordigers die de beslissing zullen nemen. Als de N-VA hiervoor de MR moet achterna gaan en opnieuw uit elkaar moet vallen, so be it.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 23 oktober 2011, 15:26   #67
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Geef toe kereltje jij hebt zels geen niveau. Waarschijnlijk ben jij een ordinair arbeiderke met weinig grijze hersencellen.
Dat is niet netjes, u stigmatiseert zowat alle arbeiders.
Om over die uitvoerende macht terug te komen. Laat het duidelijk zijn dat de vlaamse regering niet de uitvoerende macht is van wat op federaal niveau gebeurt. Wat ik niet bedoelde is dat de vlaamse regering op zich geen uitvoerende macht zou zijn. Mijn post was vrij onvolledig wat dat betreft en ik kan uw interpretatie dan ook best begrijpen. Hoewel het toch wel duidelijk moet zijn geweest wat ik bedoelde in de context van waarop ik reageerde.
stuyckp is offline  
Oud 23 oktober 2011, 15:28   #68
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb het document "De zesde staatshervorming, een globale evaluatie, Oktober 2011" van de N-VA doorgenomen.

Wat ik niet terugvind is:

- Wie heeft deze tekst gemaakt en wie onderschrijft deze ?
- Een evaluatie zonder een conclusie. Dit terwijl de antwoordtekst op de Nota EDR van Bart De Wever ( N-VA partijvoorzitter) wel degelijk een conclusie had.

Uit het eerste punt van deze nota citeer ik het volgende:

De vraag dringt zich op of er over alles wel een akkoord is. Of is dit slechts een verondersteld
akkoord?
Uit de nota blijkt immers een absoluut wantrouwen tussen de onderhandelaars. De
onderhandelaars hebben elkaar zelfs in een laatste slotopmerking bij dit institutioneel akkoord
moeten beloven om de gemaakte politieke keuzes niet meer in vraag te stellen.

Het is duidelijk dat N-VA alle deuren openhoudt om in te stappen in deze voorakkoorden en om in de federale meerderheid te stappen.

Oef.

We moeten ons vooralsnog geen zorgen maken dat de N-VA ons in de steek laat en dat er een beleid gaat gevoerd worden op basis van een linkse nota EDR zonder veel rechts tegengewicht.
De stukjes in de kadertjes waar bij staat wat we vooral moeten onthouden zijn mijns inziens conclusies.
stuyckp is offline  
Oud 23 oktober 2011, 15:32   #69
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De grootste partij die geen verantwoordelijkheid wenst te nemen.
U moet volledig zijn hé.
Dat zegt u, ik vind dat BDW en de N-VA toch veel moeite hebben gedaan om tot een akkoord te komen. Maar de PS gaf niet thuis, Di Rupo zat in Italië gedurende een zekere periode, schreef een brief naar Beke om een bom onder zijn nota te leggen, .... om uiteindelijk na een jaar de N-VA te kunnen lossen. Het is nooit zijn bedoeling geweest om met de N-VA een regering te gaan vormen. NOOIT!
Daar ben ik ondertussen meer en meer van overtuigd geraakt.
stuyckp is offline  
Oud 23 oktober 2011, 15:33   #70
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het narcisme binnen de N-VA top bereikt stilaan proporties die grenzen aan het ongelofelijke.

We zullen zien waar die gasten gaan stranden.
Ge bedoelt uw haat tov de N-VA, neen die zie ik niet meer verder te groeien. Nog meer en zet uzelf in brand.
stuyckp is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be