![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zijn niet de overtreders die beloond worden, maar deze die het correct doen. Hou er rekening mee dat diegenen die ondanks het aanrekenen van vuilnis het toch altijd braaf correct gedaan hebben ook mee profiteren van de maatregel. Men heeft al lang ondervonden dat goed gedrag belonen veel beter werkt dan slecht gedrag straffen. Spijtig dat het geld kost natuurlijk. Edit: Alhoewel. Als ze de kost van het belonen lager kan houden dan de kost om het sluikstorten aan te pakken zou het wel eens geld kunnen opbrengen. Kwestie van de goede balans te vinden.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 29 oktober 2011 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat probeer ik. Maar je maakt het niet makkelijk. De titel komt niet overeen met de openingspost. Uit de openingspost leid ik af dat Molenbeek betaalt voor het containerpark, maar uit de titel leid ik af dat Molenbeek betaald wordt... Wat is het nu?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Tjah, dat had je door moeten hebben na de openingspost...
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat had jij duidelijk moeten maken door je titel in overeenstemming te brengen met je openingspost.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Waarom zetten ze niet ineens een container op die plaatsen waar altijd afval wordt gegooid???
Dat vergemakkelijkt het opruimen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op moment betalen de overtreders maar heel zelden een boete voor hun wangedrag. Die dat het goed doen, die mogen hun gewone bijdrage betalen.
Citaat:
Citaat:
Voor iemand die zijn ongesorteerde vuilzak in de berm gooit... maximaal een paar €100. En in veel gevallen, of ze hebben het officieel niet, of ze kunnen het best missen. De paar die er last van hebben, tja, meer een uitzondering die de regel bevestigd.
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al eens gekeken rond een glascontainer zo tijdens de eindejaarsfeesten?
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, het is beter, hun inkomsten af te nemen. Als ze niets consumeren, produceren ze ook geen afval meer.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is niet gratis.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zo ongeveer schrijft de sjari3a het voor: christenen en joden (en mazdeïsten, geloof ik, maar goed...) betalen een hoofdbelasting en in ruil daarvoor worden ze niet afgeslacht maar "beschermd".
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar misschien kan er een handeltje door ontstaan. Mensen die rondrijden om het sluikafval te gaan zoeken om het dan tegen betaling in te dienen. Doet me denken aan die man die onze ramen kwam afhalen toen ze nog maar net waren uitgebroken. Ik had het vervoer niet om het naar het containerpark te brengen, hij kende iemand die er wat geld wou voor geven. Hij heeft alles meegenomen en ik was een hoop werk bespaard. Win Win. Citaat:
Ge kunt niet overal een agent of camera's zetten.
![]() |
![]() |
#72 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
De ramen waren uitgebroken en op verschillende plaatsen doorgezaagd. Ik vermoed dat het het aan een ijzerhandelaar doorverkocht heeft. Citaat:
Ik denk niet dat er op dit moment een meerderheid voor is ![]()
![]() |
![]() |
#74 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Want waar stopt de stoep, en begint de voordeur?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 29 oktober 2011 om 15:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Voer maar in die regel, en voor je het weet steelt men niet enkel koper van de treinsporen om te kunnen verkopen, maar word je wakker en is je houten tuinschutting weg, je voordeur, alles wat je niet met 500 kilo beton hebt vastgemaakt en kan afgebroken worden... Nog een beetje en men gaat die mensen 2€ geven elke keer ze willen stoppen aan een rood licht.... Ik stel binnenkort voor dat alle mannen in onze gemeente op de criminele toer gaan, binnen 5 jaar worden we dan blijkbaar betaald om geen crimineel meer te zijn... Ik begin alvast een prijslijstje uit te werken, hmm, hoeveel om iemand niet te verkrachten? Benieuwd hoelang het gaat duren voor ik betaald word om mijn belastingen NIET te betalen.... En het is niet nieuw he, elders bestaan groepen die dat al doen op een andere manier : Ge wilt uw winkel hier openen? aha, zoveel voor 'bescherming'... Daar is dan ook een woord voor, namelijk 'afpersing'.... Alleen gaat men in deze de maatschappij afpersen, sterker nog de bevoegde instanties bieden het zelf aan... 'We do negotiate with hostage takers, in fact, we want to negotiate, and we will gladly pay'... why do we have so much hostage situations... hmmm i wonder.... Laatst gewijzigd door Garlin : 31 oktober 2011 om 01:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() sjonge jonge, had jij een tijdje geleden niet beloofd dat je me op je negeerlijst ging zetten?
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen verdient een nieuwe kans. Hoewel ik me soms afvraag waarom...
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() http://www.facebook.com/media/set/?s...1838489&type=3
Op deze link kan je zien dat de overtreders a gemakkelijk te vinden zijn (indien je zeker bent niet vervolgd te worden moet je je niet verbergen. b zeker niet te arm zijn om te betalen. Heeft een auto en dvd-speler... En zelfs indien hij geen geld heeft. Alternatieve straffen. Twee weken werken op het containerpark of achter de vuilniswagen. Mogelijkheden genoeg. Dit is trouwens niet de eerste gelijkaardige stunt van Moureaux en co. De vuilniscontainers voor het afval van illegale slachtingen al vergeten? Hoe denk je dat deze Neo-Moslim aan zijn burgemeesterssjerp komt?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |