Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 oktober 2011, 12:46   #61
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Nou in dat geval dan stel ik, Flippend Rund u de vraag: Als je mag tegemoetkomen aan het feit dat er veel franssprekenden in de Vlaamse rand wonen door Franstalige rechtspraak te installeren, waarom zou je dan niet tegemoetkomen aan het feit dat er veel Marokkaanssprekenden in Borgerhout wonen door de rechtspraak in het Marokkaans te laten gebeuren. Antwoord gaarne?

Dat antwoord blijf ik jou schuldig. Deze vraag stelt zich immers niet in het kader van deze discussie; daarenboven behoort het Marokkaans niet tot de officiële talen in België. Met alle respect: doelloos en irrelevant, die vraag van jou.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 oktober 2011 om 12:47.
4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:48   #62
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Populisme is gewoon de kern van de zaak zeggen. Moeilijk geformuleerde materie omzetten in een volkse manier.
Elke partij maakt zich daarbij schuldig, de ene politici is er wel handiger dan de andere.

Op zich is dus met poulisme niets verkeerd mee, enkel intellectuelen (hoofdzakelijk pseudo) hebben het daar moeilijk mee omdat het hen minder belangerijk of indrukwekkend maakt.
Neen neen. Dat is maar één derde van het verhaal. Wat u stelt is verre van juist. Populisme is de massa naar de mond praten. De gewone mensen dingen laten horen die ze graag horen , ook al weet men dat deze dingen niet realiseerbaar zijn en beseft de populist maar al te goed dat zijn uitspraken vaak neerkomen op het nemen van een loopje met de waarheid. En dit omdat hij de dingen verkeerd voorstelt en/of niet in de juiste context, enz. D�*t is populisme. Een populist is dan ook vaak een sofist.

Laatst gewijzigd door system : 29 oktober 2011 om 13:13.
system is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:49   #63
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen neen. Dat is maar één derde van het verhaal. Wat u stelt is verre van juist. Populisme is de massa naar de mond praten. De gewone mensen dingen laten horen die ze graag horen , ook al weet men dat deze dingen niet realiseerbaar zijn en beseft de populist maar al te goed dat zijn uitspraken vaak neerkomen het nemen van een loopje met de waarheid. D�*t is populisme;
Een loopje nemen met de waarheid noemen we gewoon liegen.
Oud 29 oktober 2011, 12:50   #64
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Een loopje nemen met de waarheid noemen we gewoon liegen.
En populist is dan ook vaak een gekwiekste leugenaar.
system is offline  
Oud 29 oktober 2011, 12:51   #65
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Dat antwoord blijf ik jou schuldig.
uhu, ja ik dacht het wel.

Citaat:
Deze vraag stelt zich immers niet in het kader van deze discussie; daarenboven behoort het Marokkaans niet tot de officiële talen in België.
Daar is snel een mouw aan te passen. Frans was ook niet de officiele taal van de rechtspraak in Vlaanderen. Het volstaat om een wetje goed te keuren en voil�*, Frans is nu een officiële taal van rechtspraak in Vlaanderen. Ik zie niet in waarom we dat niet zouden kunnen doen voor het Marokkaans of Turks. Of beter nog, we voegen Turks en Marokkaans toe aan de officiële talen van België in de onze grondwet. Wat is uw bezwaar?

Citaat:
Met alle respect: zinloos en irrelevant, die vraag van jou.
uiteraard, want het gaat u enkel om het het zwartmaken vande N-VA, maar wat er nu eigenlijk ook echt politiek gebeurt in België, en welke beslissingen er nu daadwerkelijk genomen worden door de onderhandelende politieke partijen, dat kan u duidelijk geen ene moer schelen.
Oud 29 oktober 2011, 12:59   #66
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
uhu, ja ik dacht het wel.

Daar is snel een mouw aan te passen. Frans was ook niet de officiele taal van de rechtspraak in Vlaanderen. Het volstaat om een wetje goed te keuren en voil�*, Frans is nu een officiële taal van rechtspraak in Vlaanderen. Ik zie niet in waarom we dat niet zouden kunnen doen voor het Marokkaans of Turks. Of beter nog, we voegen Turks en Marokkaans toe aan de officiële talen van België in de onze grondwet. Wat is uw bezwaar?

uiteraard, want het gaat u enkel om het het zwartmaken vande N-VA, maar wat er nu eigenlijk ook echt politiek gebeurt in België, en welke beslissingen er nu daadwerkelijk genomen worden door de onderhandelende politieke partijen, dat kan u duidelijk geen ene moer schelen.

Je leeft in een irreële wereld. Het Frans is een officiële taal in België, het Marokkaans is dat niet en naar mijn bescheiden mening valt daar niet snel-snel een mouw aan te passen.
Doelloze discussie, dus.
Op die manier maak jij mij het wel erg makkelijk om de vlaams-populisten en hun croonies zwart maken. Dank hiervoor.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 oktober 2011 om 13:00.
4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 13:09   #67
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je leeft in een irreële wereld. Het Frans is een officiële taal in België, het Marokkaans is dat niet en naar mijn bescheiden mening valt daar niet snel-snel een mouw aan te passen.
Een bekrompen en zelf ietwat racistisch standpunt. Een 2/3 meerderheid in het parlement volstaat om daar een mouw aan te passen. En waarom ook niet? heel wat inwoners van België kunnen zich enkel vlot uitdrukken in het Turks of het Marokkaans. Zijn die mensen soms minder dan u?

Citaat:
Doelloze discussie, dus.
Op die manier maak jij mij het wel erg makkelijk om de vlaams-populisten en hun croonies zwart maken. Dank hiervoor.
Oud 29 oktober 2011, 13:17   #68
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft wellicht het nieuws gemist : er is een akkoord.
Buiten die slechte ontvangst, alles verder naar wens ginder op planeet Distel?
Bedoel je dat akkoord dat:

1. nog niet gestemd is en
2. de discriminerende situatie in BHV niet uit de wereld helpt

?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 29 oktober 2011, 13:24   #69
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Doelloze discussie, dus.
Volgens dezelfde studie is uw geliefkoosde partij, de PVDA, een populistische partij...

Maar kenners wisten dat natuurlijk ook wel zonder die studie..
freelancer is offline  
Oud 29 oktober 2011, 13:29   #70
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een bekrompen en zelf ietwat racistisch standpunt. Een 2/3 meerderheid in het parlement volstaat om daar een mouw aan te passen. En waarom ook niet? heel wat inwoners van België kunnen zich enkel vlot uitdrukken in het Turks of het Marokkaans. Zijn die mensen soms minder dan u?
Jij blijkt alvast het vocabularium en de tics onder de knie te hebben, kleine copy-cat.

Jammer voor jou, dat het zo danig van de pot gerukt is te beweren dat het een bekrompen en racistisch standpunt in zou houden wanneer ik de mening toegedaan ben dat het Marokkaans niet tot de officiële Belgische landstalen behoort, noch dat het Marokkaans veel kans maakt dat ooit te worden. Ik wil het gerust wel eens laten natrekken bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racisme Bestrijding.

Overigens vind ik verrijkend dat heel wat van mijn landgenoten zich vlot in het Marokkaans, Berbers, Turks en Frans uitdrukken. Jij toch ook?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 oktober 2011 om 13:32.
4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 13:37   #71
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Volgens dezelfde studie is uw geliefkoosde partij, de PVDA, een populistische partij...

Maar kenners wisten dat natuurlijk ook wel zonder die studie..
Natuurlijk wisten we al lang van Peter Mertens populistische trekjes. De rode neuzen campagne uit 2008 vind ik nog altijd een goeie, Peters boek (op mensenmaat) was inderdaad ook onbekommerd populistisch.
Om iemand te parafraseren, wiens naam me effekens ontglipt: et alors?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 oktober 2011 om 13:39.
4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 13:38   #72
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Bedoel je dat akkoord dat:

1. nog niet gestemd is en
2. de discriminerende situatie in BHV niet uit de wereld helpt

?
ja en neen.

4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 13:44   #73
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard die

Citaat:
En die marionet wil dan oh zo graag alle Vlaams-nationalisten in het verdomhoekje van het racisme stoppen! Als het erop aankomt is hij zelf één groteracist! Typisch! Och, ja, ik ben het vergeten: men kan alleen maar racistisch zijn tegenover Franco's!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 29 oktober 2011, 13:47   #74
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Jij blijkt alvast het vocabularium en de tics onder de knie te hebben, kleine copy-cat.

Jammer voor jou, dat het zo danig van de pot gerukt is te beweren dat het een bekrompen en racistisch standpunt in zou houden wanneer ik de mening toegedaan ben dat het Marokkaans niet tot de officiële Belgische landstalen behoort, noch dat het Marokkaans veel kans maakt dat ooit te worden. Ik wil het gerust wel eens laten natrekken bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racisme Bestrijding.

Overigens vind ik verrijkend dat heel wat van mijn landgenoten zich vlot in het Marokkaans, Berbers, Turks en Frans uitdrukken. Jij toch ook?
Verrijkend wel, ja! Maar als ze er de machtspositie van de franco's mee aantasten, is dat voor francofieltjes als jij natuurlijk een ander verhaal! La Belgique sera latine ou ne sera pas! Duidelijk!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 29 oktober 2011, 13:49   #75
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
ja en neen.
Distel, je kunt in zijn verwarde geest alleen maar franco's discrimineren!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 29 oktober 2011, 13:53   #76
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Verrijkend wel, ja! Maar als ze er de machtspositie van de franco's mee aantasten, is dat voor francofieltjes als jij natuurlijk een ander verhaal! La Belgique sera latine ou ne sera pas! Duidelijk!
Helder als Ijzermodder.

Volgens u ben ik dus een francofiele taalracist die het verrijkend vindt te leven tussen landgenoten die Marokkaans, Berbers, Turks en Frans praten.

Heeft u wel eens vaker last van hilarische onsamenhangendheid?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 29 oktober 2011 om 13:54.
4x10E6 is offline  
Oud 29 oktober 2011, 13:54   #77
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou in dat geval dan stel ik, Flippend Rund u de vraag: Als je mag tegemoetkomen aan het feit dat er veel franssprekenden in de Vlaamse rand wonen door Franstalige rechtspraak te installeren, waarom zou je dan niet tegemoetkomen aan het feit dat er veel Marokkaanssprekenden in Borgerhout wonen door de rechtspraak in het Marokkaans te laten gebeuren. Antwoord gaarne?
stief (a.k.a. God) schijnt alvast een voorkeur voor Marokkaanse call-girls te hebben

zou hij die uit eigen zak betalen?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 29 oktober 2011 om 13:55.
born2bewild is offline  
Oud 29 oktober 2011, 14:56   #78
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Je moet al behoorlijk weg van de wereld zijn om politicologen ernstig te nemen.
Dope is offline  
Oud 29 oktober 2011, 16:04   #79
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen neen. Dat is maar één derde van het verhaal. Wat u stelt is verre van juist. Populisme is de massa naar de mond praten. De gewone mensen dingen laten horen die ze graag horen , ook al weet men dat deze dingen niet realiseerbaar zijn en beseft de populist maar al te goed dat zijn uitspraken vaak neerkomen op het nemen van een loopje met de waarheid. En dit omdat hij de dingen verkeerd voorstelt en/of niet in de juiste context, enz. D�*t is populisme. Een populist is dan ook vaak een sofist.
Denk je dat mensen graag horen dat ze in een mislukte natiestaat leven, die uit elkaar aan het vallen is? Mensen komen liever overeen met elkaar. Denk je dat mensen graag horen dat er voor miljarden zal bespaard moeten worden? Denk je dat de mensen graag horen dat onze welvaartsstaat in gevaar is? Denk je dat de mensen graag horen dat onze postmoderne samenleving op vele vlakken ontspoort?
Mensen stemmen op N-VA omdat ze vinden dat de N-VA gelijk heeft, niet omdat N-VA zo'n optimistische en graag gehoorde boodschap brengt.

Laatst gewijzigd door respublica : 29 oktober 2011 om 16:05.
respublica is offline  
Oud 29 oktober 2011, 16:15   #80
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat antwoord blijf ik jou schuldig. Deze vraag stelt zich immers niet in het kader van deze discussie; daarenboven behoort het Marokkaans niet tot de officiële talen in België. Met alle respect: doelloos en irrelevant, die vraag van jou.
xenofoob en racistisch.
stuyckp is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be