![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel met zeilen onder mijn armen, door wind en thermiek - vraagt dus veel armkracht & beweging. .Niemand anders kan dat (nooit andere vliegers ontmoet) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik droom belevenissen met een overleden persoon, waarbij ik me dan telkens afvraag of die belevenissen voor of na haar dood plaatsgrijpen. En het in de droom best lucide moeilijk heb : "die belevenis kan toch niet, die is toch al dood..." Laatst gewijzigd door eno2 : 31 oktober 2011 om 12:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben zeker dat ik toen helemaal geen luciede dromen had, die zouden maar eerst 15 jaar later op de proppen komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1 in de droom bewust zijn dat je droom maar een droom is aangezien de persoon dood is en je droom dus geen werkelijkheid kan zijn? (op dat moment doe ik aan bewuste overwegingen binnen de droom) en 2 lucide dromen? En : als je echt 100% lucide droomt: hoe kan je dan verschil bewust zijn met de werkelijkheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verschil zit hem in het beleven van de droom tegenover de droom zelf vorm geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We missen preciese uitgewerkte en onderzochte concepten om daarover met enige trefkans en duidelijkheid te praten. Bij het begin van deze draad geloofde ik al niet in lucide dromen. Alles staat en valt natuurlijk met de invulling en de interpretatie, om niet te zeggen definitie die je daarvan hanteert. Bij het invullen van het "symptomenlijstje" zou ik er bijna moeten gaan in geloven. Sommige dromen gaf ik zeker wel vorm. Een verkrachting bv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vliegen of zweven schijnt veel voor te komen. Vermoedelijk omdat we ons dromend niet bewust zijn van de zwaartekracht. Dat heb ik vanaf mijn kindertijd ook wel gedroomd, vaak met armbewegingen om omhoog te komen of om te sturen en de stroomdraden van de tram te ontwijken, maar zonder hulpmiddelen. Ik kwam nooit andere vliegers tegen maar zag soms wel verbaasde of geërgerde mensen op de grond. Na verloop van tijd werd het een beetje vervelend, het leidde nergens toe. Daarom heb ik het in de laatste tien jaar weinig meer gedroomd waarschijnlijk. Dit is overigens off-topic.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() @ Xenophon:
En die verkrachting, beschouw je die niet als lucide? Ik heb het drie keer gedaan. Bij dezelfde. Ook heb ik consensuele droom-sex met een aantal vrouwen die mij bevallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij weet ofdat je het maar droomt/beleeft of, ofdat je het bewust hebt beslist van te verkrachten. In luciede dromen gebeurt alleen datgene waar je bewust voor kiest.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Bewust in een droom is niet dezelfde categorie als bewust in de realiteit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Ge ziet van hier dat ik dat consensuele zelf beslis, want het is mijn droom-creativiteit die dat allemaal construeert, in meerdere of mindere graad van bewustzijn en luciditeit.
Laatst gewijzigd door eno2 : 31 oktober 2011 om 23:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik bewust werd in mijn droom, dan bevond ik me gewoonlijk binnenshuis, ik liet me dan gewoon omhoog drijven, door het plafond, door het dak. eens buiten vloog ik weg, soms traag, soms met enorme snelheid, gewoon op wilskracht. Als ik dan dacht, laat ons eens dit of dat doen, dan was ik ook gelijk daar, waar dat dit dan ook was in de wereld.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net wel, daar gaat het om.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Kan niet want droom is geen realiteit, tenzij zijn eigen realiteit, en die is van een andere categorie dan de echte realiteit.
Op dezelfde manier is de luciditeit binnen de droom van een andere categorie dan de luciditeit binnen de realiteit. Laatst gewijzigd door eno2 : 31 oktober 2011 om 23:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten, dat moet eigenlijk luiden: ik ben een God in 't diepst van mijn lucide dromen, want al wat ik in mijn lucide dromen wil dat gebeurt, dat gebeurt ook.
Alleen een God kan dat, alles laten gebeuren alleen door het te willen... Maar bij een God gebeurt dat in de werkelijkheid. Bij een lucide dromer alleen in zijn lucide droom. Laatst gewijzigd door eno2 : 31 oktober 2011 om 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |