![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien kan je me correct citeren i.p.v. mijn woorden te verdraaien. Citaat:
Maar 's avonds staan ze wel aan de kookpot. Een nanny of huishoudster hebben ze niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ze moeten wel de kans krijgen. p.s. Het ging over de geboortebeperking, wereldwijd. http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je maakt een punt. Of ze werken is hun zaak. Maar educatie zou een verplichting moeten zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
want er is natuurlijk maar één manier (één zinsbouw) om een gegeven te verwoorden.Dat heb je met mensen die aan onbegrijpend lezen lijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Banneling
|
![]() Jouw eigen ideeën mag jij uiten.
Citaat:
Citaat:
Mijn excuses, ik dacht dat het alweer moedwillig was, dat je verkeerd weergaf wat ik schreef. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had je effektief verkeerd begrepen dan: Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 november 2011 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In antwoord van Marie haar stelling : Ik vind dat iedere vrouw die 2 kinderen op de wereld gezet heeft, moet gesteriliseerd worden.schreef ik Neen, iedere vrouw moet onderwijs en waardig werk krijgen.http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=50 Als opgeleide vrouw ken jij ongetwijfeld de betekenis van "en"! Ik schreef dus niet "opgeleide vrouwen zullen automatisch minder kinderen hebben." ik bedoelde ook niet heel je reutemeteut. http://forum.politics.be/showthread....76#post5777076 Stop nu met moedwillig mijn woorden te verdraaien. Je verkakt keer op keer de discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg: Kinderen hebben zou geen luxe mogen zijn. Een mens is een mens, dus ook een kind, daar kies je geen opties. Bij auto's bestaat een gamma, volgens opties, en wat je wenst te betalen. Laatst gewijzigd door Rudy : 2 november 2011 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Banneling
|
![]() maar nee, kijk:
Citaat:
Citaat:
want je hebt natuurlijk ook wel opgeleide vrouwen die niet werken .... en dan heb je ook nog BELGISCHE opgeleide vrouwen die én werken én meer dan gemiddeld aantal kinderen krijgen! zie je wel hoe fout ik was door zomaar Arti gelijk te geven? En "vanzelf" is uiteraard ook niet hetzelfde als "automatisch". Waardoor die geboortebeperking dan "vanzelf" komt weet ik niet. Is "werken " een van de minder gekende vormen van anti-conceptie of zo? Artisjok gaat dat wel weten. Is "geboortebeperking" hetzelfde als "minder kinderen hebben"? moeilijke vraag hé. Kortom, de wegen van Arti zijn ondoorgrondelijk, en nu weet ik helemaal niet meer waarom opgeleide vrouwen minder kinderen zouden krijgen en waar die geboortebeperking vanzelf uitkomt. zo zie je maar! Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 november 2011 om 21:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik wou je proberen duidelijk te maken dat indien je geen geld hebt om iets te betalen (of op te voeden), je jezelf de nodige beperkingen moet opleggen en de kosten niet op de maatschappij moet verhalen. Ik begrijp dat het kindergeld werd ingesteld in een tijd toen mensen géén of amper kans hadden om aan anti-conceptie te doen. Tenslotte is de pil slechts een uitvinding van eind jaren vijftig als ik het goed voorheb. Ondertussen is het hebben van kinderen een KEUZE geworden, net zoals het kopen van auto's een KEUZE is. Als je het geld niet hebt dan moet je er niet aan beginnen. Kinderen hebben zou inderdaad geen luxe moeten zijn, dan moet je maar wat harder gaan werken hé man, of je laat ze zoals vroeger creperen als je er zelf geen knoop in wil leggen. Ik ken trouwens een gezin met twaalf kinderen. Ik vrees voor U dat dit zelfs mèt kindergeld helemaal geen luxe is. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 november 2011 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel hoger opgeleiden weer meer (3, 4 en meer) kinderen hebben. Allochtonen van de 2 de generatie evenveel kinderen hebben als de gemiddelde autochtoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() zoals je kon zien heb ik uitgelegd wat IK bedoelde. Bij sommigen is dat soms nodig.
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 november 2011 om 08:41. |
![]() |
![]() |