![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alweer: als je een maximumprijs gaat invoeren, gaat er dan ineens meer huizen/woonruimtes zijn? En wat gaat dat doen met de subjectieve vraag naar woonruimte, volgens u? En wat dus met het aanbod ook?
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of klaagt ge ook dat ge sinds de invoering van de € dubbel zo veel verdient als toen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() achum, als den omzet daalt ... moet niet de verkoopprijs omhoog, maar de kosten omlaag ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Euhmm ... wablief? Dertig jaar geleden had ik één derde van wat ik nu heb, een kleine twintig jaar geleden twee derde dus niet overdrijven hé. 'k Doe nog steeds dezelfde job.
Laatst gewijzigd door Karma : 8 november 2011 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
terug naar den tijd waarin den Baron den enigen 'eigenaar' was ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() bovendien, als ge er daar vier of zes van drinkt ... lig je echt niet meer wakker over de prijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Bedankt voor de info
Ik heb mijn laatste terrasje in 1989 gedaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Ja, da's echt de énige vraag die door mijn hoofd spookt.
Waarom zitten te kankeren over de prijs van een koffie terwijl je de mogelijkheid had die niet op de Graslei maar aan je eigen keukentafel aan een spotprijs te drinken ?? De Graslei, één van de mooiste plekjes van Gent. In een horeca-zaak op de Graslei, gelegen op één van de duurste plekjes van Gent. Met bediening aan tafel gebracht. Vergezeld van melk, suiker, een koekje of een cake'je. Nog voor die koffie op je tafeltje gebracht werd zijn er heel wat zaken aan vooraf gegaan. Huur, K.I., verzekering brand, verzekering uitbating, verzekering objectieve aansprakelijkheid, verzekering arbeidsongevallen, persoonlijke verzekering, inrichting, afbetaling- en leningskosten, Sabam, kassa-onderhoud, tapinstallatie-onderhoud, bijscholing, koffiemachine-onderhoud, muziekPC en -onderhoud, sociale bijdragen, BTW, electriciteit, gas, water, sanitaire producten en onderhoud, keuken, aankoop goederen, provinciale uitbatingsbelastingen, loon werknemers, enz... (deze lijst is niet limitatief) En als ie dan nog winst heeft, kan ie zichzelf nog een bedrag uitbetalen. Drink volgende keer je koffietje thuis. Of op een minder dure en toeristische plaats dan de Graslei. Maar loop aub niet te zeiken over de prijs van een koffietje op een van de duurste plekken van Gent, terwijl je er verdomme drie drinkt ! Eén blik op de kaart had je al kunnen leren dat de prijs van de koffie voor jou te hoog was en er dan maar geen koffie te drinken ! Maar je hebt beslist om daar te gaan zitten, niemand dwong je, je wist wat een koffie kost, je drink er zelfs drie en dan nog heb je het lef om te liggen zaniken over de prijs van de koffie. Tjonge, jonge.
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kaart gewoon aan dat het leven zeer duur is geworden en dat alle prijzen buiten proportie dreigen te gaan. De koffie is gewoon een aanzet tot discussie. Leer begrijpend lezen hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat koffietje is gewoon luxe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Spanje kost(te, 't is crisis) een koffie tot een jaar geleden €0.80.
En Spaanse koffie is de BESTE koffie die je in een café geserveerd krijgt. Belgische koffie is afwaswater. Een pintje €1, en vaak kreeg je er dan nog een tapatje bij. Ik ben benieuwd wat de impact van de crisis echter is als ik in januari terug ga...
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eveneens: net terug van de States.
Een koffie kwam daar op €0.79 (dunkin' donuts). Echte cafés kennen ze wel niet.
![]() |
![]() |
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In Zwitserland zijn op dit moment de hypotheekrentes gezakt tot soms wel onder de 1% (Ik heb op dit moment 1,6% voor vijf jaar vast). Het gevolg is dat als je een woning koopt je aan maandelijkse lasten minder dan de helft kwijt bent dan als je een vergelijkbare woning huurt. En dus is de vraag naar koopwoningen geexplodeert, en kunnen verkopers eigenlijk vragen wat ze willen. De doorsnee prijs voor een appartement met drie slaapkamers ligt zo onderhand al op omgerekend 500000 euro. En dat ondanks dat er gebouwd wordt als gek. De oplossing is echter inderdaad niet "prijscontroles", maar men kan zich wel afvragen of de interestvoeten echt zo laag moeten zijn.
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb dat in Nederland meegemaakt. Daar is de markt voor huur en koopwoningen zodanig gereguleerd dat je eigenlijk enkel maar aan een deftige woning kon geraken als je al minstens 10 jaar in een bepaalde gemeente woonde. Als nieuwkomer had je geen andere keus dan gewoon op de wachtlijst te gaan staan, en dat te nemen wat je aangeboden kreeg, ongeacht of de woning je aanstond of niet... Een ander gevolg was dat verkopers en verhuurders voor het geld dat ze mochten vragen wel zonder verpinken een kompleet uitgewoond krot aanboden...
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Over Duvel kan ik niet zo meepraten, maar vroeger dronk ik veel Leffe en Grimbergen. In de loop van de jaren zijn die alsmaar zoeter geworden. Grimbergen heeft zelfs een soort caramelsmaak gekregen. Het enige dat nog te drinken is, is Blauwe Chimay.
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
![]()
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 8 november 2011 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |