![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben nog maar eens diep onder de indruk van uw talent om onzin te verkopen. Nu verkoopt u al onzin van iemand anders ook. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar zijn veel en veel meer mensen voor te vinden dan een pure splitsing. Ik betwijfel zelfs of de mensen die nu voor N-VA gestemd hebben voor een splitsing zijn. Zij zijn vooral meegestapt in de confederale logica. Langs de andere kant is het zo dat sommige mensen die de N-VA niet moeten altijd maar zelf beginnen te leuteren over een splitsing die niet aan de orde is en derhalve de nodige reacties uitlokken van die die-hards die dat wel willen. Voor mij hoeft Belgie niet te overleven. Maar in een confederaal model, waar er veel meer responsabilisering is voor de deelstaten, met een soort Belgie light, kan ik perfect leven. In zo'n model is trouwens de democratie voor een groot stuk hersteld. Er is geen sprake van democratie op het federale niveau omdat ik niet bij machte ben om Di Rupo af te straffen voor zijn beleid. Omgekeerd geld dit natuurlijk ook. Maar hij speelt sinterklaas met geld van Vlaanderen, maar wij kunnen hem daar niet over aanspreken. Elk kind is blij dat hij een sinterklaas cadeautje krijgt. De vraag waar dit geld vandaan komt is voor dat kind minder relevant. Maw een werkloze zal op de PS blijven stemmen omdat die PS voor zijn broodwinning zorgt. Een nefast systeem. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen zullen die emoties niet direct helpen tenzij er een groot deel van de bevolking die emoties deelt. Dat zal alleen maar zo zijn als de economische crisis de mensen massaal in de werkloosheid dwingt, de belastingsdruk naar ongekende hoogten stijgt, of er een enorm groot schandaal de kop opsteekt. Al hoewel we dat laatste in feite al hebben met Dexia. De invloed van de politiek is duidelijk aangetoond, de doofpot operatie duidelijk ook. Dit heeft zelfs niet veel met politieke voorkeur te maken. Het zijn gewoon de traditio's van allerlei slag die boter op het hoofd hebben. |
|
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp de relevantie van veel van zijn bijdragen niet. noch de logica. Zie voor een voorbeeld van zijn hersenkronkels mijn handtekening. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste Franstaligen hebben helemaal niets tegen Vlaanderen. Ze begrijpen uw folklore (lees : het Vlaams-Nationalisme) niet maar bon, niet heel Vlaanderen neemt deel aan dit folklore.
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daarvoor moeten we niet naar 'de andere kant' gaan. In Vlaanderen je oren spitsen zou al helpen.
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs al lukt men er niet meer in om een B. regering op poten te krijgen ...
laat me niet lachen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg daar een gevoel bij dat ik me nog veel harder zal moeten inspannen en inzetten, om de volgende verkiezingen nog meer V-stemmen binnen te rijven.
Ge kent dat wel hé, een gevoel van 'dat er werk op de plank ligt', zo'n gevoel dat in het bijna-buurland iets minder leeft.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Whahahaa, België is al kapot. En de barst scheurt met de tijd alsmaar meer open.
![]() Geniet nog maar van jou dierbaar België, zolang het nog kan!! Laatst gewijzigd door matthias999 : 9 november 2011 om 10:50. |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- Vlaanderen wordt welvarender zodat het kan uitgroeien tot een topregio - Geen waalse bemoeinissen en blokkeringen meer. - In een onafhankelijk land zal de verfransing geen kans meer krijgen - Vlaanderen wordt interessanter voor buitenlandse ondernemers - ... Ik snap niet waarom jij zo tegen een onafhankelijk Vlaanderen bent? Omdat je als brusselaar dreigt te verarmen zeker. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal dan wel juist één van de redenen zijn waarom Wallonie niet interressant is voor buitenlandse investeerders.
|
![]() |