Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 november 2011, 08:44   #61
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welk gevoel krijg je hierbij ?
Gevoelens spelen hierbij weinig rol.
Waarom weer die domme onozele vraag.
Dus ?
stuyckp is offline  
Oud 9 november 2011, 08:45   #62
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je al een link naar een trol wenst te leggen dan ben je wel heel verstandig bezig.
Ik ben nog maar eens diep onder de indruk van uw talent om onzin te verkopen. Nu verkoopt u al onzin van iemand anders ook.
stuyckp is offline  
Oud 9 november 2011, 08:53   #63
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Klopt als een bus. Als de meerderheid van 55% regeert, dan is dat prima democratisch. Dat geldt overal ter wereld, ook in Belgie.

De 'volksverraders' hebben helemaal geen 2/3de meerderheid nodig: 51% is voldoende om een regering te maken.

Een 2/3de meerderheid is alleen maar nodig voor een staatshervorming, en dit kan de N-VA inderdaad blokkeren indien de N-VA 1/3de van de kiezers krijgt (=50 zetels in het federale parlement = 57% van de vlaamse kiezers!!!).
Geloof mij nou maar: de N-VA krijgt nooit 57% van de vlaamse stemmen en dus ook nooit 1/3de van de federale zetels.
Belgie is niet kapot te krijgen.
In tegenstelling tot sommige die-hard mensen op het forum is de kwestie helemaal niet de splitsing van Belgie, maar een overgang naar een confederaal model.
Daar zijn veel en veel meer mensen voor te vinden dan een pure splitsing.
Ik betwijfel zelfs of de mensen die nu voor N-VA gestemd hebben voor een splitsing zijn. Zij zijn vooral meegestapt in de confederale logica.

Langs de andere kant is het zo dat sommige mensen die de N-VA niet moeten altijd maar zelf beginnen te leuteren over een splitsing die niet aan de orde is en derhalve de nodige reacties uitlokken van die die-hards die dat wel willen.

Voor mij hoeft Belgie niet te overleven. Maar in een confederaal model, waar er veel meer responsabilisering is voor de deelstaten, met een soort Belgie light, kan ik perfect leven. In zo'n model is trouwens de democratie voor een groot stuk hersteld.

Er is geen sprake van democratie op het federale niveau omdat ik niet bij machte ben om Di Rupo af te straffen voor zijn beleid. Omgekeerd geld dit natuurlijk ook. Maar hij speelt sinterklaas met geld van Vlaanderen, maar wij kunnen hem daar niet over aanspreken. Elk kind is blij dat hij een sinterklaas cadeautje krijgt. De vraag waar dit geld vandaan komt is voor dat kind minder relevant. Maw een werkloze zal op de PS blijven stemmen omdat die PS voor zijn broodwinning zorgt. Een nefast systeem.
stuyckp is offline  
Oud 9 november 2011, 08:57   #64
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xavanthi Bekijk bericht
Met zulke taal maak je alvast een fantastische indruk!

Kan je begrijpen dat aan de andere kant van de taalgrens mensen wonen die geen haatgevoelens hebben naar ons toe? Niet iedere 'fransoos' zit geniepig in de handen te wrijven tot hij weer een lading geld uit het naïeve Vlaanderen krijgt toegespeeld. Ik ben zelfs heel zeker dat de grote meerderheid van die mensen helemaal niet uit is op Vlaams geld... Wat jij zelf denkt over het vlinderakkoord is je eigen zaak. Ongeacht je opinie blijft dat je goed recht en daar kan ik alleen maar respect voor hebben, ook al strookt het misschien niet volledig met mijn mening. Probeer gewoon niet te veralgemenen, dit wordt de dag van vandaag al meer dan genoeg gedaan op deze planeet...
Er werd gevraagd naar zijn gevoel, als dat zijn gevoel is, dan is dat zo.
Alleen zullen die emoties niet direct helpen tenzij er een groot deel van de bevolking die emoties deelt. Dat zal alleen maar zo zijn als de economische crisis de mensen massaal in de werkloosheid dwingt, de belastingsdruk naar ongekende hoogten stijgt, of er een enorm groot schandaal de kop opsteekt. Al hoewel we dat laatste in feite al hebben met Dexia. De invloed van de politiek is duidelijk aangetoond, de doofpot operatie duidelijk ook. Dit heeft zelfs niet veel met politieke voorkeur te maken. Het zijn gewoon de traditio's van allerlei slag die boter op het hoofd hebben.
stuyckp is offline  
Oud 9 november 2011, 08:58   #65
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Wordt jij betaald door de moderatie om hier de clown uit te hangen?
giserke is offline  
Oud 9 november 2011, 09:01   #66
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Stop toch met veralgemenen.

Pot, ketel, zwart...
Neen, xeno hij veralgemeent niet. Hij heeft het over u.
En hij heeft een punt.
Alle in de privé werkende mensen vlaams of waals zijn gejost door het PS systeem.
stuyckp is offline  
Oud 9 november 2011, 09:02   #67
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wordt jij betaald door de moderatie om hier de clown uit te hangen?
Ik begrijp de relevantie van die vraag ook niet.
Ik begrijp de relevantie van veel van zijn bijdragen niet. noch de logica.
Zie voor een voorbeeld van zijn hersenkronkels mijn handtekening.
stuyckp is offline  
Oud 9 november 2011, 10:33   #68
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xavanthi Bekijk bericht
Met zulke taal maak je alvast een fantastische indruk!

Kan je begrijpen dat aan de andere kant van de taalgrens mensen wonen die geen haatgevoelens hebben naar ons toe? Niet iedere 'fransoos' zit geniepig in de handen te wrijven tot hij weer een lading geld uit het naïeve Vlaanderen krijgt toegespeeld. Ik ben zelfs heel zeker dat de grote meerderheid van die mensen helemaal niet uit is op Vlaams geld... Wat jij zelf denkt over het vlinderakkoord is je eigen zaak. Ongeacht je opinie blijft dat je goed recht en daar kan ik alleen maar respect voor hebben, ook al strookt het misschien niet volledig met mijn mening. Probeer gewoon niet te veralgemenen, dit wordt de dag van vandaag al meer dan genoeg gedaan op deze planeet...
De meeste Franstaligen zijn helemaal niet gevoelig met het communautair : ze lachen ermee en bezoeken nog steeds evenveel Vlaanderen als vroeger zonder rekening te nemen met wat de Vlamingen van hen denken. Ik denk dat veel Vlamingen het moeilijk hebben met hun totale onverschilligheid en - sorry als het gemeen klinkt - liever zouden hebben dat de Franstaligen niet meer naar Vlaanderen komen.
Everytime is offline  
Oud 9 november 2011, 10:39   #69
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
dan moet je eens gaan luisteren aan de andere kant wat ze van ons denken,het is niet fraai,wees er maar zekers van!
De meeste Franstaligen hebben helemaal niets tegen Vlaanderen. Ze begrijpen uw folklore (lees : het Vlaams-Nationalisme) niet maar bon, niet heel Vlaanderen neemt deel aan dit folklore.
Everytime is offline  
Oud 9 november 2011, 10:43   #70
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
dan moet je eens gaan luisteren aan de andere kant wat ze van ons denken,het is niet fraai,wees er maar zekers van!
Daarvoor moeten we niet naar 'de andere kant' gaan. In Vlaanderen je oren spitsen zou al helpen.
Oud 9 november 2011, 10:45   #71
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt als een bus. Als de meerderheid van 55% regeert, dan is dat prima democratisch. Dat geldt overal ter wereld, ook in Belgie.

De 'volksverraders' hebben helemaal geen 2/3de meerderheid nodig: 51% is voldoende om een regering te maken.

Een 2/3de meerderheid is alleen maar nodig voor een staatshervorming, en dit kan de N-VA inderdaad blokkeren indien de N-VA 1/3de van de kiezers krijgt (=50 zetels in het federale parlement = 57% van de vlaamse kiezers!!!).
Geloof mij nou maar: de N-VA krijgt nooit 57% van de vlaamse stemmen en dus ook nooit 1/3de van de federale zetels.
Dit is doodgewoon onzin. Als in Vlaanderen één partij 45 % haalt en de andere sukkelaartjes (met elk laten we zeggen ergens tussen 7 en 15 tot 20%) troepen krampachtig samen om mee een regering te vormen met de francofonen, dan is dat geen democratische toestand. Dan beantwoordt die regering, wat Vlaanderen betreft, volstrekt niet aan de verkiezingsuitslag. Dan wordt Vlaanderen in een aan francofonen welgevallige regering onderworpen met de hulp van Vlaamse collaborateurs.
Oud 9 november 2011, 10:46   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Zelfs al lukt men er niet meer in om een B. regering op poten te krijgen ...

laat me niet lachen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 november 2011, 10:48   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik krijg daar een gevoel bij dat ik me nog veel harder zal moeten inspannen en inzetten, om de volgende verkiezingen nog meer V-stemmen binnen te rijven.
Ge kent dat wel hé, een gevoel van 'dat er werk op de plank ligt', zo'n gevoel dat in het bijna-buurland iets minder leeft.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 november 2011, 10:49   #74
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Whahahaa, België is al kapot. En de barst scheurt met de tijd alsmaar meer open.

Geniet nog maar van jou dierbaar België, zolang het nog kan!!

Laatst gewijzigd door matthias999 : 9 november 2011 om 10:50.
matthias999 is offline  
Oud 9 november 2011, 10:54   #75
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Daarvoor moeten we niet naar 'de andere kant' gaan. In Vlaanderen je oren spitsen zou al helpen.
Wat een bepaalde Vlaanderen van Franstaligen denkt, is inderdaad niet fraai maar bon, laat die maar zeveren. Ze spreekt zowiezo in de lucht.
Everytime is offline  
Oud 9 november 2011, 10:57   #76
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Whahahaa, België is al kapot. En de barst scheurt met de tijd alsmaar meer open.

En geniet jij van je eeuwige droom van een onafhankelijk Vlaanderen, succes!
Oud 9 november 2011, 10:57   #77
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U beseft duidelijk niet wat het betekent, een land te splisten. En vooral een land zoals België.
Everytime is offline  
Oud 9 november 2011, 11:07   #78
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U beseft duidelijk niet wat het betekent, een land te splisten. En vooral een land zoals België.
Oh, jawel:

- Vlaanderen wordt welvarender zodat het kan uitgroeien tot een topregio
- Geen waalse bemoeinissen en blokkeringen meer.
- In een onafhankelijk land zal de verfransing geen kans meer krijgen
- Vlaanderen wordt interessanter voor buitenlandse ondernemers
- ...

Ik snap niet waarom jij zo tegen een onafhankelijk Vlaanderen bent? Omdat je als brusselaar dreigt te verarmen zeker.
matthias999 is offline  
Oud 9 november 2011, 11:12   #79
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, jawel:

- Vlaanderen wordt welvarender zodat het kan uitgroeien tot een topregio
- Geen waalse bemoeinissen en blokkeringen meer.
- In een onafhankelijk land zal de verfransing geen kans meer krijgen
- Vlaanderen wordt interessanter voor buitenlandse ondernemers
- ...

Ik snap niet waarom jij zo tegen een onafhankelijk Vlaanderen bent? Omdat je als brusselaar dreigt te verarmen zeker.
Waarom zou Vlaanderen interessanter worden voor buitenlandse investeerders als zijn ontstaan gebaseerd is op onverdraagzaamheid tegenover een andere taal?
Oud 9 november 2011, 11:15   #80
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Waarom zou Vlaanderen interessanter worden voor buitenlandse investeerders als zijn ontstaan gebaseerd is op onverdraagzaamheid tegenover een andere taal?
Dat zal dan wel juist één van de redenen zijn waarom Wallonie niet interressant is voor buitenlandse investeerders.
Bob is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be