Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2011, 09:52   #61
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wel +/- 10 seconden per keer
Ik denk dat jij een relatie hebben met iemand gelijkstelt aan sex hebben met iemand.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 10 november 2011 om 09:53.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 09:54   #62
giserke
Banneling

Standaard

Neen nu serieus, ik moet geen ander hebben dan mijn schat.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 09:59   #63
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Pas op, ik ken iemand die er oprecht geen problemen mee zou hebben moest zijn vriendin met andere mannen vogelen.

Ik worstel nog altijd met de vraag of dit een teken is dat hij echt veel om haar geeft of juist weinig om haar geeft. Want hij zegt tenslotte "ik wil dat mijn vriendin gelukkig is en als ze gelukkiger wordt door met meerdere venten te vogelen dan ben ik daar content mee".

Altruïstisch of gewoon iemand die eigenlijk niet oprecht van zijn vriendin houdt?
herkenbaar.

ik ken het gevoel jaloezie gewoon niet ... maar ik ben nog nooit iemand tegengekomen die dat ook zo ziet hoor ...

vind het wel spijtig dat ik geen jaloezie ken, want dat wt idd wel eens geinterpreteerd als te weinig houden van of ongeinteresseerd zijn, maar dat is het absoluut niet ...

heb om die reden dat wel leren ontwijken ... ge kunt absoluut niet goed doen met toe te geven dat ge niet jaloers zijt hoor ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 10 november 2011 om 10:00.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 10:12   #64
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik heb zelf geen ervaring in zulke clubs, ik ben wel bevriend met enkele (ex-)koppels die het geprobeerd hebben. Probleem is dat driekwart van die koppels die gaan swingen al relatieproblemen hebben (ze zijn op elkaar uitgekeken, willen hun vaak saaie seksleven nieuwe impulsen geven of zijn niet meer bevredigd met het 'conventionele') en via dit 'swingen' hun turbulente huwelijksleven vaak nog een laatste ultieme kans willen geven. Vaak zijn het veetigers en vijftigers die al langer dan twintig jaar met elkaar getrouwd zijn, vaak zijn hun kinderen groot of het huis al uit, en dan beseft men dat men in een ver verleden wel eens passioneel verliefd op elkaar was, maar dat ze na hun jaren ten dienste van de kinderen eigenlijk elkaar niet veel meer te vertellen hebben. Ze proberen er terug wat swing in te krijgen door eens te gaan 'afwisselen'. Naar zulke clubs gaan uit relatietherapie lijkt me juist het averechtse effect te hebben. Naar ik verneem gaat er slechts een minderheid naar zulke clubs vanuit de positieve ingesteldheid eens een avontuurtje te beleven of de grenzen af te tasten. De meeste mannen en vrouwen daar zijn over hun seks- en liefdesleven een vat vol frustraties en dit beschouwen ze vaak als de laatste strohalm.
Ik vrees dat je een verkeerd idee hebt over de motieven bij wie naar een parenclub gaat. Inderdaad, het zijn meestal midlifers. Maar, het zijn dan ook meestal koppels bij wie het onderling vertrouwen zeer groot is. Ze weten dat na de 'bijeenkomst' ieder naar de stal terugkeert. Het zijn geen gefrustreerden hoor.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 10:13   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Bewust kiezen voor open relaties lijkt me dikke onzin.

Wat ik wel begrijp is dat mensen in serieuze relatie zich ook seksueel aangetrokken kunnen voelen tot anderen. Of iemand met die aantrekking effectief iets doet, zoals bv een 'scheve schaats' of affaire, hangt natuurlijk volledig af van de persoon.
Maar durf er aub over liegen tegen je partner, want anders zou je het vertrouwen met de belangrijkste persoon in je leven kunnen beschadigen (en dus ook de relatie). De waarheid vertellen is niet altijd aangeraden.
lijkt me wijs ...
al is eraf blijven natuurlijk nog altijd wijzer...
maar we zijn geen heiligen natuurlijk.

maar idd een open relatie ... lijkt me schoon in theorie, maar ik heb er nog geen enkele (in schoonheid! ... ik wil het niet hebben over de tig koppels die alleen nog in t zelfde huis wonen en t bed delen) ook weten standhouden in de praktijk ... ttz toch niet meer dan dan een paar jaar ...
Oud 10 november 2011, 10:14   #66
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, liegen tegen je partner om het vertrouwen niet te beschadigen.

Weer zo'n "ben ik nu de enige normale nog op dit forum" moment.
zo kan je t ook bezien ...

maar ik begrijp beiden hoor :s
Oud 10 november 2011, 10:16   #67
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Over welke vorm van geweld gaat het ?
astamblieft.
lees het citaat waarop ik antwoord:
"met als gevolg minder verwante problemen als incest, huiselijk geweld, partnerverkrachtingen etc"
Oud 10 november 2011, 10:17   #68
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je een verkeerd idee hebt over de motieven bij wie naar een parenclub gaat. Inderdaad, het zijn meestal midlifers. Maar, het zijn dan ook meestal koppels bij wie het onderling vertrouwen zeer groot is. Ze weten dat na de 'bijeenkomst' ieder naar de stal terugkeert. Het zijn geen gefrustreerden hoor.
maar echt

zo'n club ... waar ge dan naartoe trekt echt met t doel en t plan om sex te hebben ... dan is uw goesting toch al over zeker ?!?
Oud 10 november 2011, 10:17   #69
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Neen nu serieus, ik moet geen ander hebben dan mijn schat.
Dus, zoals ik reeds zei: de Liefde.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 10 november 2011 om 10:19.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 10:17   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Bij deze ga ik toch eerder voor een sterkere en méér directe versie voor mannen net zoals Rudy al kwam te stellen.

Lees deze toch nog maar eens onder titel 'Koekoeken en sperma-vetes: over list en bedrog in de liefde' ( 4de stukje is dat ) alinea 3
'Deze verschillende gevolgen van overspel worden weerspiegeld in de verschillende reacties van mannen en vrouwen op het vreemdgaan van hun partner. Uit onderzoek blijkt namelijk dat vrouwen zich jaloers voelen wanneer hun man een diepgaande emotionele band met een andere vrouw blijkt te hebben. Mannen daarentegen vinden het omgekeerde niet zo erg. Zij worden eerder jaloers wanneer ze erachter komen dat hun vrouw een seksuele relatie met een andere man heeft. Dit vinden vrouwen weer minder reden tot jaloezie.'
Jep. Volgens mij heb je gelijk. "Bezitten" ligt bij mannen iets gevoeliger.
Oud 10 november 2011, 10:21   #71
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zo'n club ... waar ge dan naartoe trekt echt met t doel en t plan om sex te hebben ... dan is uw goesting toch al over zeker ?!?
Parenclubs zijn niet meer dan veredelde bordelen met een laagje beschavingsvernis, met dat verschil dat ook vrouwen klant zijn.
Oud 10 november 2011, 10:34   #72
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Parenclubs zijn niet meer dan veredelde bordelen met een laagje beschavingsvernis, met dat verschil dat ook vrouwen klant zijn.
Er zijn niet veel bordelen waar je als koppel naartoe gaat.
Ben je al in veel parenclubs geweest overigens? Ik vermoed van niet.

In de betere clubs vindt je een mix van twintigers, dertigers en veertigers, geen idee waarom sommigen hier denken dat parenclubs een midlife-clienteel hebben.

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 november 2011 om 10:35.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 10:34   #73
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De AIDS-epidemie is volgens sommige onderzoekers ook een van de redenen dat meerdere partners terug meer een taboe werd en dat de seksuele revolutie van de jaren zestig en zeventig in jaren tachtig een halt werd toegeroepen. Ook de communes e.d. alternatieve levensvormen werden terug meer een zeldzaamheid (hoewel ze nooit mainstream zijn geweest).
ok.
Akkoord dat het uiterlijke, openlijke, van de seksuele revolutie is verdwenen. Daarmee is niet gezegd dat het hebben van meerdere partners er op is verminderd, ondanks AIDS.
Oud 10 november 2011, 10:40   #74
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Er zijn niet veel bordelen waar je als koppel naartoe gaat.
Ben je al in veel parenclubs geweest overigens? Ik vermoed van niet.
Als ik zeg 'veredeld bordeel' dan meen ik dat de bedoeling identiek is: hebben van sex, maar dan in een iets gezelligere omgeving.
Juist, ik ben niet geïnteresseerd in parenclubs. Dat wil niet zeggen dat 'k niet weet hoe het er aan toe gaat.
Oud 10 november 2011, 10:43   #75
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Bij deze ga ik toch eerder voor een sterkere en méér directe versie voor mannen net zoals Rudy al kwam te stellen.

Lees deze toch nog maar eens onder titel 'Koekoeken en sperma-vetes: over list en bedrog in de liefde' ( 4de stukje is dat ) alinea 3
'Deze verschillende gevolgen van overspel worden weerspiegeld in de verschillende reacties van mannen en vrouwen op het vreemdgaan van hun partner. Uit onderzoek blijkt namelijk dat vrouwen zich jaloers voelen wanneer hun man een diepgaande emotionele band met een andere vrouw blijkt te hebben. Mannen daarentegen vinden het omgekeerde niet zo erg. Zij worden eerder jaloers wanneer ze erachter komen dat hun vrouw een seksuele relatie met een andere man heeft. Dit vinden vrouwen weer minder reden tot jaloezie.'
hoe kan een 'diepgaande emotionele band met een andere vrouw' overspel zijn? ge moogt toch nog wel vriénden hebben mag ik hopen
Oud 10 november 2011, 10:50   #76
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf geen ervaring in zulke clubs, ik ben wel bevriend met enkele (ex-)koppels die het geprobeerd hebben.
Ik heb bijna 20 jaar ervaring en heb zowat alle clubs in oost en west-vlaanderen bezocht en enkele in antwerpen, brussel en parijs.

Een ervaringsdeskundige min of meer.

Citaat:
Probleem is dat driekwart van die koppels die gaan swingen al relatieproblemen hebben (ze zijn op elkaar uitgekeken, willen hun vaak saaie seksleven nieuwe impulsen geven of zijn niet meer bevredigd met het 'conventionele') en via dit 'swingen' hun turbulente huwelijksleven vaak nog een laatste ultieme kans willen geven.
Niet in mijn ervaring.
Er zijn uiteraard swingers met relatie-problemen maar niet significant meer dan in het 'normale' leven lijkt me.

Je kan overigens 'swingers' hierboven vervangen door 'motorrijders' , en 'parenclub' door 'motorclub'.

Er is niet echt veel onderzoek denk ik die de richting die je hier uitgaat zal bevestigen.

Citaat:
Vaak zijn het veetigers en vijftigers die al langer dan twintig jaar met elkaar getrouwd zijn, vaak zijn hun kinderen groot of het huis al uit, en dan beseft men dat men in een ver verleden wel eens passioneel verliefd op elkaar was, maar dat ze na hun jaren ten dienste van de kinderen eigenlijk elkaar niet veel meer te vertellen hebben. Ze proberen er terug wat swing in te krijgen door eens te gaan 'afwisselen'. Naar zulke clubs gaan uit relatietherapie lijkt me juist het averechtse effect te hebben. Naar ik verneem gaat er slechts een minderheid naar zulke clubs vanuit de positieve ingesteldheid eens een avontuurtje te beleven of de grenzen af te tasten. De meeste mannen en vrouwen daar zijn over hun seks- en liefdesleven een vat vol frustraties en dit beschouwen ze vaak als de laatste strohalm.
Projectie vanuit een negatief perspectief.
De ervarigen die ik heb zijn veel positiever, er zijn nu eenmaal mensen die de exclusiviteitsclausule die traditioneel bij een relatie hoort niet aanvaarden.

Het gaat dan puur om het fysieke aspect uiteraard en bij vele mensen is dat het resultaat van een jarenlang proces waarbij vaak nogal wat taboes sneuvelen maar men uiteindelijk toch een soort 'bevrijding' ervaart.

In zulke clubs krijgt men dan de gelegenheid om die vrijheid te benutten, indien beide partners daar met eenzelfde ingesteldheid (en met goede afspraken ivm de grens van het toelaatbare) heengaan, is dat zeer zeker een
avontuur dat net frustratie en depressie tegengaat en zelfs tot een diepere relatie met de partner kan leiden.

En ja, ik ken zo tientallen koppels die in dat geval zijn, veelal twintigers en dertigers.

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 november 2011 om 10:52.
Oud 10 november 2011, 10:50   #77
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
hoe kan een 'diepgaande emotionele band met een andere vrouw' overspel zijn? ge moogt toch nog wel vriénden hebben mag ik hopen

ik zou het veiligheidshalve toch maar niet te openlijk doen
Oud 10 november 2011, 10:56   #78
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Ik denk dat jij een relatie hebben met iemand gelijkstelt aan sex hebben met iemand.

Fred.
Dat is net het probleem dat vele vrouwen lijken te hebben.

Van +90% van de vrouwen waar ik ooit sex mee gehad heb weet ik niet eens de naam (of niet meer).
Oud 10 november 2011, 11:01   #79
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is net het probleem dat vele vrouwen lijken te hebben.

Van +90% van de vrouwen waar ik ooit sex mee gehad heb weet ik niet eens de naam (of niet meer).
Van de 1.396 vrouwen waar ik ooit sex mee zou willen hebben ,ken ik ook de naam niet meer...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 10 november 2011 om 11:02.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 11:04   #80
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Van de 1.396 vrouwen waar ik ooit sex mee zou willen hebben ,ken ik ook de naam niet meer...
Ja Alzheimer sux.
Zelfs niet die van hun avatar?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be