![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.vvsg.be/sociaal_beleid/OC...standigen.aspx Citaat:
https://www.sbb.be/Nederlands/Topmen...uitkering.aspx |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja het is iedereen al opgevallen dat die voorwaarden voor zelfstandigen al eens kunnen verschillen naargelang nationaliteit dus. Lees bilaterale overeenkomsten tussen landen. Welke verschillend zijn. En als Belg trek je de slechtste kaart van allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je als zelfstandige binnen de 12 jaar terug werkloos wordt, voorheen was dat 6 jaar en daarvoor 3 jaar...kan je terug gaan doppen op het punt waar je gestopt was voor je zelfstandig was.
Maar 12 jaar en 1 dag = 3 jaar werken terug vooraleer je terug recht hebt op een uitkering. Waar de logica zit moet je mij niet vragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het komt er op neer dat je als zelfstandige gewoon je sociale bijdragen als een belasting extra op je belasting kwijt bent.
En daar niks voor in de plaats krijgt. En dat is de reden waarom alle zelfstandigen liever een laag loon hebben waar ze netto meer aan overhouden dan een hoger loon die ze bijna integraal mogen afgeven. Als een politieker dat nog steeds niet snapt, dan zit die daar duidelijk niet op zijn plaats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo iets dat eerst een goedkeuring moet krijgen van een gans forum directie leden vooraleer ze je helpen. Je gaat bot vangen. Ook al staat het misschien zo geschreven, je krijgt niks. Toch niet als Belg. Als Congolees of zo zou ik daar niet in verschieten dat ze iets krijgen. Huh die moeten zelfs nooit gewerkt hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is wel triestig dat je zoveel moet betalen en dan als een hond moet gaan schooien.
Studentjes zouden dat niet doen. Hun brokjes krijgen ze zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() Mambo, het is niet omdat je geen 100% stempelgeld krijgt dat er geen sociale voorzieningen voor zelfstandigen zijn. Als je bijkomende garanties wil kan je verzekeringen nemen en je geld aan de grootverdieners in de privé afgeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een vooruitgang, nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar blijf eens bij de les. Sociale bijdragen zijn 22% van je loon. + nog wat verdoken kosten Belastingen lopen op tot 55% circa. Dat is al 77% van onze inkomsten die we kwijt zijn. Met de resterende 23% zullen ze natuurlijk graag hebben dat we ons in de prie nog eens extra gaan verzekeren. Ik weet niet hoe jullie er over nadenken, maar bij 100% is het dus allemaal op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verzorging zit er vol mee. Hoe denk je dat die ceo's allemaal een villa aan de leie hebben verkregen toch? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 november 2011 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, dat soort praktijken levert geld op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hier loopt het de spuigaten uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En het mooie was dat ze als antwoord kreeg, uw man, ik dus, verdient zat genoeg voor u twee. Case closed. Laatst gewijzigd door subocaj : 24 november 2011 om 04:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel maar, wat heb JIJ daarmee te maken ? Voor mij mag de "kloof tussen rijk en arm" oneindig groot zijn, ik heb daar geen moeite mee. Er mogen voor mijn part stinkend rijke mensen rondlopen, en tegelijkertijd mensen die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben. Als ik vrij ben om voor mijn eigen inkomen te zorgen met wat ik zelf presteer, in vrije akkoorden met anderen, dan is dat voor mij goed. Ik ben niet jaloers op het feit dat er mensen zijn die een miljoen keer meer verdienen dan ik, ik heb daar geen last van (in tegendeel, het zijn misschien klanten he). Ik ben niet van de jaloerse soort, en dus kan het concept "kloof tussen rijk en arm" mij niet deren. Enfin, op 1 punt na: er mag geen staat zijn met zoveel macht waar die rijken staatsmacht kunnen gaan kopen. En dat is er jammer genoeg wel, waardoor die rijken wel coercitieve macht krijgen door hun rijkdom. DAT is verkeerd. Maar dat komt niet door hun rijkdom, dat komt door de inherente corruptie van de staat.
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En "de elite die de macht in handen heeft" is omdat er in de eerste plaats corrompeerbare macht BESTAAT, en die is nu net de staatsmacht. De enige coercitieve macht die er bestaat is de staatsmacht. Alle andere "macht" is op vrijwillige basis. Welnu, als je rijk genoeg bent, dan kan je die coercitieve staatsmacht kopen, omdat de staat corrupt is. Ware de staat niet corrupt, en kon hij het geld "goed besteden" dan ware er geen probleem en had die "rijke elite" geen poot om op te staan. Maar de staat is corrupt en dat is onvermijdelijk, omdat het concept zelf van staat op een abberant concept is gebaseerd, namelijk het "streven naar het algemeen belang" in een electorale concurrentiestrijd. Nu weet iedereen dat als je in een concurrentiestrijd zit, je alles behalve de mogelijkheid hebt om aan iets anders te denken dan je eigenbelang, op straffe van de strijd te verliezen, he. Dus bij definitie zullen verkozenen die in hun strijd LUKKEN (verkozen geraken) mensen zijn die helemaal niet aan het algemeen belang (kunnen) denken, maar in de eerste plaats aan hun eigen (electoraal en ander) belang. Maw, een staat is een selectiemachine die enkel maar corrompeerbaren op belangrijke beslissingsposten selecteert, en hen dan veel macht geeft, met de hoop (ijdele hoop) dat die in het "algemeen belang" aangewend zal worden. Een recept tot teleurstelling, niewaar ? En hoe groter dat machien is, hoe meer macht het heeft, en over hoe meer geld het beslist en beschikt, hoe erger het uiteraard wordt, want hoe interessanter het is om het te instrumentaliseren ; en bovendien hoe erger de economisch nefaste impakt ervan is.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals de staat U vanalles dwingt en verbiedt. (dat hij U sommige dingen verbiedt is natuurlijk goed, daar niet van: ik heb het over dwingelandij op economisch vlak)
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() U moet redelijk blijven heé... ![]() |
|
![]() |
![]() |