![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over 2 jaar een minimumpensioentje ... En ik ben toch nog in een uitzendkantoor geweest deze week, met de moed der wanhoop want op mijn leeftijd weet men het verdict al op voorhand ... 'k Zou rondkomen hoor, en ik voel me niet nutteloos dank zij mijn vele vrijwilligerswerk. Maar die huishuur, jongen, die is er teveel aan ![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat men daar niets kan/wil aan doen is mij ook onbegrijpelijk... Maar met die 'geweldige' sociale bescherming bedoelde ik die als werknemer... --------------------------- Als uitzendkracht kost U - als ik me niet vergis - ongeveer 20% meer aan een onderneming... Laatst gewijzigd door freelancer : 25 november 2011 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als autochtoon moet je in dit land achteraan gaan staan...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Een kwart van de Vlamingen aanvaardt discriminatie door werkgevers.
8% onderschrijft het principe van gelijke kansen niet. Zou er een oorzakelijk verband zijn met hun cultuur, opvoeding, religie, politieke overtuiging,....? |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- als er zo veel werknemers problemen hebben met bepaalde categorieën van mensen... dan bestaat er natuurlijk de kans dat dit leidt tot spanningen en frustraties tussen de werknemers, wat uiteraard voor het bedrijf niet productief is... en zelfs kan leiden tot al dan niet wilde stakingen... Dus verschillende werkgevers zullen de vakbonden niet willen uitdagen... ![]() Vele werkgevers hebben nu immers al last genoeg met vakbondsdelegees, die medearbeiders pesten en/of pesters beschermen... waardoor werkgevers in sommige gevallen zelfs tot 250.000 euro moeten betalen omdat ze een pester die tot de vakbond behoort... moeten afdanken.. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
leeftijd, achternaam, bepaalde beperkingen, te groot gat in cv, of je in je cv vermeldt dat je recht hebt op bepaalde kortingen,.. 1 van deze elementen volstaat om je brief verticaal te klasseren Je diploma, je vdabgetuigschriften, je werkervaringen doen er dan niet meer toe. Citaat:
het gaat om de privé, dat overheid ook te weinig gehandicapten/allochtonen/oudjes aannemen is bekend. Laatst gewijzigd door 1207 : 26 november 2011 om 13:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hierbij legt u naast zich alle indicatoren en onderliggende waarheden naast u neer niet enkel om uw gelijk te halen maar ook om het tot in de belachelijkheid te verdedigen. Ook bent u selectief stekeblind voor het onheil dat dit denken van u en uw gelijkgestemden aanricht. Maar doe maar verder zoals je bezig bent, uw toekomst en die van uw kinderen, kleinkinderen en de rest van de wereld is waarschijnlijk naar uw beeld verzekerd. Zeker want uw kinderen zullen er waarschijnlijk dezelfde enge visies op na houden, door u liefdevol op hun psyche geënt.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De discriminatie is ons ondertussen zo diep ingelepeld: alles wat dik is, zwart/bruin/geel ziet of zich anders gedraagt dan groep A of B, of geen of een ander geloof heeft is per definitie verkeerd of slecht en moet geviseerd worden. Hoe meer we elkaar in hokjes plaatsen en onderling niet aan hetzelfde koord trekken hoe liever men het heeft en hoe rijker de rijke kan worden. Want die zit niet met al de problemen die de niet-rijken of armen hebben. Da's tenslotte waar alles op neer komt.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens werd aangegeven of het ten goed of ten kwade was. Als iemand alllochtonen zou willen bevoordelen zit die ook in dat kwart. Rekening houden met iets kan voor velen blijkbaar alléén maar discrimineren betekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad.
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hebt U trouwens al geantwoord op mijn vraag wat U zou doen met uw kuisvrouw (in de veronderstelling dat U anderen ook kansen geeft ![]() Ik had het niet over uitkeringen maar meer bepaald over opzegvergoedingen... ![]() En waarom eist U niet dat de vakbonden/openbare diensten het goede voorbeeld geven? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 26 november 2011 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een kwart van alle Vlamingen vindt het de normaalste zaak van de wereld dat een allochtoon minder kans maakt op werk. Dat blijkt uit een nieuw gelijke kansenrapport dat vandaag wordt voorgesteld. 'Een onafhankelijk Vlaams centrum moet mensen beschermen.'http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...imineren.dhtml De Tijd, De Standaard, HLN, Het Nieuwsblad verwijzen naar De Morgen. Laatst gewijzigd door artisjok : 26 november 2011 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zou A. doen indien zij bvb een huurwoning heeft... en twee huur kandidaten... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 26 november 2011 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit : hier is het interview : (weet niet of dat zal werken ) javascript:openPlayer('http://internetradio.vrt.be/popups/radio1/radioplayer.html?qsbrand=11&qsODfile=/media/audio/r1vandarbeidsmarktallocht24112011'); Ga anders naar de website van radio één en zoek naar "universiteit hasselt' Laatst gewijzigd door Zucht : 26 november 2011 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar haalt men anders Een aanzienlijke minderheid beschouwt discriminatie op de arbeidsmarkt, zowel bij allochtonen, vrouwen en holebi's, als normaal. |
|
![]() |
![]() |