Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2011, 10:48   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Straatnamen worden niet beschouwd als Privé.
...
Dus wat u doet is in het belachelijke trekken zonder dat u er een deftig argument voor hebt.
Voor (de velen) die aan achtervolgingswaanzin lijden, is dat wel degelijk een probleem.

Verder ben ik er ook tegen dat de sociale aksidenten die de krakers helpen hun woningen uit te kiezen, het nu gemakkelijker gaan hebben ....

Ik vind street view een interessant speeltje.
Strikt nodig is het niet, maar dat is mijn internet, mijn gps, mijn moto, mijn krant, .... ook niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 11:37   #62
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Yep, goed he.
Hoe bedoel je?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 12:22   #63
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wel, ik moet naar een nieuwe tandarts waar ik nog nooit geweest ben. Dankzij Streetview kan ik nu al zien waar ik moet zijn en waar ik mijn auto kan parkeren. tof toch?
Kun je ook met Google Maps of je tomtom? ik denk dat het eerste voor zulke zaken nog het meest wordt gebruikt...

Laatst gewijzigd door Mam : 27 november 2011 om 12:22.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 12:32   #64
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Doordat ik google street view nu kan gebruiken weet ik nog altijd niet hoe of waar jij woont. Non argument dus. Ik kan wel een bepaalde straat gaan bekijken en daarvoor hoef ik nu niet meer tot daar rijden wat benzine spaart.
Misschien is een cursus begrijpend lezen volgen.

Ik alleen heb het recht om informatie betreffende mijn privé-sfeer te plaatsen op het internet. De gevel van mijn huis of mijn tuin vallen daar ook onder.
Oud 27 november 2011, 12:51   #65
Beno
Burger

Beno's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er een dubbel gevoel bij. Enerzijds vind ik dat de politievakbond ergens een punt heeft. Maar de politie wil er enkel zelf gebruik van kunnen maken. Wie zegt niet dat er bij politiemensen mensen zitten die daardoor op ideeën komen? Zoiets in handen van een politiedienst of overheid is eerder gevaarlijk.
Mensen met macht (een overheid) met dit wapen in handen, zijn nog machtiger.

Daarnaast hebben politiemensen camera's, computers enz. die je wagen en nummerplaat plus de plaats waar je op een gegeven moment was exact kunnen terugvinden aan de hand van hun camerasystemen.

Als politiemensen over zoveel informatie mogen beschikken over ons, dan de gewone burger ook.

Wat mij meer vrees inboezemt is dat mijn werkgever of collega kan zien waar ik woon, terwijl ik dat voor mij wil houden. Dat bedrijven bij elkaar kunnen kijken hoe de ligging van een ander bedrijf is en informatie bemachtigen die concurrentieel voordelig kan zijn. Of wanneer iemand solliciteert, men uit de buurt waar iemand woont en de huisstijl een bepaald leefmilieu afleidt en men u daarop beoordeelt.

Een verzekeringsmakelaar of bank kan nagaan of uw huis de moeite waard is om u te overtuigen een lening aan te gaan om eventuele schulden af te betalen. Waarbij zij gericht mensen overtuigen waarvan het huis door de bank in pand kan worden genomen.

Ook een beetje laat dat de politie daar nu mee afkomt. In heel wat landen bestond het al en na toestemming te vragen en de wetten te respecteren van ons land deed Google het ook bij ons. Nadat alle moeite gedaan is en de software op punt staat en publiek is, komt men af met 'afschaffen'.

Daarnaast is het een vreemde redenering. Alsof mensen geen foto's van huizen zouden mogen maken en 'verdacht zijn wanneer ze traag door de straat wandelen en dit doen'. Mensen zijn daar volledig vrij in! Dat politiemensen zoiets verdacht vinden, is een aantasting van de vrijheid.

Laatst gewijzigd door Beno : 27 november 2011 om 13:01.
Beno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 13:22   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Misschien is een cursus begrijpend lezen volgen.

Ik alleen heb het recht om informatie betreffende mijn privé-sfeer te plaatsen op het internet. De gevel van mijn huis of mijn tuin vallen daar ook onder.
Dat vind jij misschien, maar dat staat zeker niet in onze wetgeving.

En dat zal er niet vlug in komen ook niet, want dan zou je geen enkele foto meer kunnen trekken op straat. (lees op het internet: hierboven: De Schoofzak bezoekt de Beenhouwersstraat in Brussel, maar de achtergrond is weggeveegd wegens het feit dat het een gevel is ....)

Het heeft dus just niks met privacy te maken, maar alles met achtervolgingswaanzin.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 november 2011, 13:30   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beno Bekijk bericht
Ik heb er een dubbel gevoel bij. Enerzijds vind ik dat de politievakbond ergens een punt heeft.
...
Ik ben geen crimineel en ik heb geen criminele scholing.

Maar ziet gij nu al een paar Oost-Europese dieven uit Molenbeek, Charleroi, Luik, Roubaix ... die zitten na te denken "waar gaan we vanavond onze slag slaan en dan voetschuivend door googlemaps en streetview struiselen tot ze iets zien dat hen de moeite lijkt " ?

Of zo'n paar zigeunerinnen die willen bejaarden bestelen door te trachten binnen te geraken met een smoesje van ik heb dorst mag ik wat water ...

Ik weet het niet hoor, maar street view lijkt me niet zo goed geschikt daarvoor.

Oud 27 november 2011, 13:45   #68
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En dat zal er niet vlug in komen ook niet, want dan zou je geen enkele foto meer kunnen trekken op straat. (lees op het internet: hierboven: De Schoofzak bezoekt de Beenhouwersstraat in Brussel, maar de achtergrond is weggeveegd wegens het feit dat het een gevel is ....)

Het heeft dus just niks met privacy te maken, maar alles met achtervolgingswaanzin.
er is wel een verschil tussen ne foto trekken , en ne foto publiceren op het net he !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 13:56   #69
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik zou zeggen, neemt is een foto van het atomium en plaatst deze op het internet.
Oud 27 november 2011, 14:28   #70
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Wie gebruikt dat eigenlijk echt? Ik zie het nut er sowieso niet van in... Het kan wel eens leuk zijn voor de lol en daar blijft het bij?
ik gebruik dat om professionele redenen

google streetview bespaart mij gigantisch veel werk.

Laatst gewijzigd door koe de poing : 27 november 2011 om 14:28.
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 14:53   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Hoe bedoel je?
Dat Tante Kwebbel nu niet beperkt is tot de voordeur van de overburen om te gluren.

Nu kan ze haar aandacht verdelen over de hele wereld.
Oud 27 november 2011, 15:18   #72
Mam
Banneling

Standaard

Het laatste nieuwtje zou zijn dat hetgeen met Google zelf te maken heeft, onzichtbaar blijft op de Viewer: http://www.express.be/business/nl/te...iew/156867.htm

Dit vind ik dan best erg hypocriet. Als er geen vuiltje aan de lucht is met de Streetviewer, waarom dan alles wat met zichzelf te maken heeft blokkeren? Ik zou er dus niet om malen als die viewer wordt verboden.

Laatst gewijzigd door Mam : 27 november 2011 om 15:19.
Oud 27 november 2011, 15:21   #73
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Het laatste nieuwtje zou zijn dat hetgeen met Google zelf te maken heeft, onzichtbaar blijft op de Viewer: http://www.express.be/business/nl/te...iew/156867.htm

Dit vind ik dan best erg hypocriet. Als er geen vuiltje aan de lucht is met de Streetviewer, waarom dan alles wat met zichzelf te maken heeft blokkeren? Ik zou er dus niet om malen als die viewer wordt verboden.
Het biedt nochtans enorm veel voordelen...

En als men dit moet verbieden, moet men dan ook de nieuwsuitzendingen verbieden, waar willekeurige mensen/wonigen ene. zonder toestemming op verschijnen... foto's in de kranten.. enz. enz.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 15:22   #74
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht

Jij wordt gehuurd om mensen te stalken?
Oud 27 november 2011, 15:26   #75
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Het biedt nochtans enorm veel voordelen...

En als men dit moet verbieden, moet men dan ook de nieuwsuitzendingen verbieden, waar willekeurige mensen/wonigen ene. zonder toestemming op verschijnen... foto's in de kranten.. enz. enz.
Die foto's komen niet zomaar in de kranten, maar omwille van het nieuwsfeit.

Moest er iemand voor mijn woning worden omgelegd en het zou op tv komen, kan ik dat nog begrijpen. Maar het idee dat mensen er gewoon voor de 'lol' of eender wat naar kunnen kijken, vind ik maar niets.
Oud 27 november 2011, 15:30   #76
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht

Voor mij ook. Ik vind dit alweer een grote stap vooruit.

En als je niet wil dat criminelen je huis komen bekijken, pak het dan in. Hier een tip
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 15:41   #77
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Voor mij ook. Ik vind dit alweer een grote stap vooruit.

En als je niet wil dat criminelen je huis komen bekijken, pak het dan in. Hier een tip
Niet iedereen deelt de mening om luiheid tot deugdzaamheid te verheven.
Oud 27 november 2011, 15:47   #78
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet iedereen deelt de mening om luiheid tot deugdzaamheid te verheven.
Als je 70 uur per week werkt en 60.000 km per jaar moet bollen, dan is dit een welkome vorm van ontstressing en CO2-verontreiniging. Uiteraard geldt dit niet voor slampampers.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 18:36   #79
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij wordt gehuurd om mensen te stalken?
I wish
Oud 27 november 2011, 19:26   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
er is wel een verschil tussen ne foto trekken , en ne foto publiceren op het net he !
Nog nooit van een blog gehoord ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be