![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder ben ik er ook tegen dat de sociale aksidenten die de krakers helpen hun woningen uit te kiezen, het nu gemakkelijker gaan hebben .... Ik vind street view een interessant speeltje. Strikt nodig is het niet, maar dat is mijn internet, mijn gps, mijn moto, mijn krant, .... ook niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Kun je ook met Google Maps of je tomtom? ik denk dat het eerste voor zulke zaken nog het meest wordt gebruikt...
Laatst gewijzigd door Mam : 27 november 2011 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik alleen heb het recht om informatie betreffende mijn privé-sfeer te plaatsen op het internet. De gevel van mijn huis of mijn tuin vallen daar ook onder.
![]() |
![]() |
#65 |
Burger
|
![]() Ik heb er een dubbel gevoel bij. Enerzijds vind ik dat de politievakbond ergens een punt heeft. Maar de politie wil er enkel zelf gebruik van kunnen maken. Wie zegt niet dat er bij politiemensen mensen zitten die daardoor op ideeën komen? Zoiets in handen van een politiedienst of overheid is eerder gevaarlijk.
Mensen met macht (een overheid) met dit wapen in handen, zijn nog machtiger. Daarnaast hebben politiemensen camera's, computers enz. die je wagen en nummerplaat plus de plaats waar je op een gegeven moment was exact kunnen terugvinden aan de hand van hun camerasystemen. Als politiemensen over zoveel informatie mogen beschikken over ons, dan de gewone burger ook. Wat mij meer vrees inboezemt is dat mijn werkgever of collega kan zien waar ik woon, terwijl ik dat voor mij wil houden. Dat bedrijven bij elkaar kunnen kijken hoe de ligging van een ander bedrijf is en informatie bemachtigen die concurrentieel voordelig kan zijn. Of wanneer iemand solliciteert, men uit de buurt waar iemand woont en de huisstijl een bepaald leefmilieu afleidt en men u daarop beoordeelt. Een verzekeringsmakelaar of bank kan nagaan of uw huis de moeite waard is om u te overtuigen een lening aan te gaan om eventuele schulden af te betalen. Waarbij zij gericht mensen overtuigen waarvan het huis door de bank in pand kan worden genomen. Ook een beetje laat dat de politie daar nu mee afkomt. In heel wat landen bestond het al en na toestemming te vragen en de wetten te respecteren van ons land deed Google het ook bij ons. Nadat alle moeite gedaan is en de software op punt staat en publiek is, komt men af met 'afschaffen'. Daarnaast is het een vreemde redenering. Alsof mensen geen foto's van huizen zouden mogen maken en 'verdacht zijn wanneer ze traag door de straat wandelen en dit doen'. Mensen zijn daar volledig vrij in! Dat politiemensen zoiets verdacht vinden, is een aantasting van de vrijheid. Laatst gewijzigd door Beno : 27 november 2011 om 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat zal er niet vlug in komen ook niet, want dan zou je geen enkele foto meer kunnen trekken op straat. (lees op het internet: hierboven: De Schoofzak bezoekt de Beenhouwersstraat in Brussel, maar de achtergrond is weggeveegd wegens het feit dat het een gevel is ....) Het heeft dus just niks met privacy te maken, maar alles met achtervolgingswaanzin.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ziet gij nu al een paar Oost-Europese dieven uit Molenbeek, Charleroi, Luik, Roubaix ... die zitten na te denken "waar gaan we vanavond onze slag slaan en dan voetschuivend door googlemaps en streetview struiselen tot ze iets zien dat hen de moeite lijkt " ? Of zo'n paar zigeunerinnen die willen bejaarden bestelen door te trachten binnen te geraken met een smoesje van ik heb dorst mag ik wat water ... Ik weet het niet hoor, maar street view lijkt me niet zo goed geschikt daarvoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() google streetview bespaart mij gigantisch veel werk.
Laatst gewijzigd door koe de poing : 27 november 2011 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat Tante Kwebbel nu niet beperkt is tot de voordeur van de overburen om te gluren.
Nu kan ze haar aandacht verdelen over de hele wereld.
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Het laatste nieuwtje zou zijn dat hetgeen met Google zelf te maken heeft, onzichtbaar blijft op de Viewer: http://www.express.be/business/nl/te...iew/156867.htm
Dit vind ik dan best erg hypocriet. Als er geen vuiltje aan de lucht is met de Streetviewer, waarom dan alles wat met zichzelf te maken heeft blokkeren? Ik zou er dus niet om malen als die viewer wordt verboden. Laatst gewijzigd door Mam : 27 november 2011 om 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En als men dit moet verbieden, moet men dan ook de nieuwsuitzendingen verbieden, waar willekeurige mensen/wonigen ene. zonder toestemming op verschijnen... foto's in de kranten.. enz. enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moest er iemand voor mijn woning worden omgelegd en het zou op tv komen, kan ik dat nog begrijpen. Maar het idee dat mensen er gewoon voor de 'lol' of eender wat naar kunnen kijken, vind ik maar niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als je niet wil dat criminelen je huis komen bekijken, pak het dan in. Hier een tip |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog nooit van een blog gehoord ?
![]() |
![]() |