Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 november 2011, 21:51   #61
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Misschien kunnen wat meer Vlaams-nationalisten op de kritiek van Beke ingaan i.p.v. naast de kwestie te praten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is natuurlijk wel zo dat NVA vergeleken met de partij in 2003 toch ietwat naar rechts is opgeschoven. Zeker wat betreft het economisch programma, persoonlijk vind ik het te liberaal, te kapitalistisch. In 2003 was het discours meer centrumgericht onder Geert Bourgeous. Nu kijken ze teveel naar het investeringsklimaat voor ondernemingen en te weinig naar de kleine man. In 2006 heeft het partijbestuur van NVA nog gekozen voor samenwerking met het ACW en Dedecker aan de kant gezet, nu is die partij bijna even liberaal als Dedecker.

Om ze met Vlaams Blok te vergelijken gaat mij wel te ver. Op vlak van immigratie zijn ze bijvoorbeeld te soepel, al is het wel positief dat heel dat zionistisch anti-islamgezever niet voorkomt bij NVA. Een beetje een verzuurde reactie van Beke was dat.

Op communautair en maatschappelijk vlak daarintegen is NVA wel ten goede geëvolueerd. Bart Dewever heeft een grote invloed gehad op de koers van de partij op deze vlakken. De partij is communautair rechtlijniger geworden en ook conservatiever op maatschappelijk vlak.
Tot nu toe is dit de enige reactie die op het onderwerp ingaat.

Citaat:
Nu kijken ze teveel naar het investeringsklimaat voor ondernemingen en te weinig naar de kleine man. In 2006 heeft het partijbestuur van NVA nog gekozen voor samenwerking met het ACW en Dedecker aan de kant gezet, nu is die partij bijna even liberaal als Dedecker.
Misschien is het dan juister om te zeggen dat de N-VA verdeckert.

Citaat:
Om ze met Vlaams Blok te vergelijken gaat mij wel te ver. Op vlak van immigratie zijn ze bijvoorbeeld te soepel, al is het wel positief dat heel dat zionistisch anti-islamgezever niet voorkomt bij NVA. Een beetje een verzuurde reactie van Beke was dat.
Wat beke volgens mij (hoogstwaarschijnlijk) bedoelt na het artikel te bestuderen, is niet dat de N-VA qua ideeën naar het VB evolueert, wel qua 'aanpak'. Ze tonen de laatste tijd dat ze nergens mee akkoord zijn, zoals het VB ook nergens mee akkoord is, en geven dan vooral kritiek in demagogische stijl. Daarnaast vragen ze naar regeringsdeelname, terwijl duidelijk is dat ze niet met de rest kunnen regeren -zeker recentelijk omdat het een opblazen van het communautaire akkoord zou betekend hebben-, zoals ook de VB'ers steeds roepen dat ze willen maar niet mogen meedoen zonder te vermelden dat ze vanuit hun ideeën en aanpak niet kúnnen meedoen. Tenslotte lijkt het vertrouwen op de internationale markten hen niets te schelen, afgaande op de uitspraken dat zij het akkoord rampzalig zullen vinden. Alles dat België schaadt, is goed, zodat hun streven naar Vlaamse onafhankelijkheid qua irrationaliteit ook in de richting van het VB gaat.
Robinus V is offline  
Oud 28 november 2011, 21:51   #62
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alhoewel die vlug beginnen te vervelen zo hebben we al gemerkt.
Voor een rechter verschijnen is blijkbaar nog het hoogst haalbare...
Another Jack is offline  
Oud 28 november 2011, 21:51   #63
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het probleem is natuurlijk dat elke kritiek op de N-VA en op de voorzitter ervan als "demagogische onzin" gebrandmerkt wordt.
looool. Nee, het probleem (voor jullie) is dat elke kritiek op BDW/NVA gebaseerd is op demagogische onzin. Er was wel een BDW spread, maar nooit een EDR spread bvb.

Citaat:
Demagogische onzin van de N-VA is dan weer "redelijk" of de vertolking van een "buikgevoel".
loooool. De aanbevelingen van zowat iedere econoom, de EU, het IMF volgen ondanks de korte termijn pijn die zou volgen, en die niet over zou zijn voor de volgende verkiezingen is demagogisch of wadde? Pull the other one. En ik vind dat ge toch een beetje arrogant bezig zijt als ge de meningen en studies van het IMF, de EU en allerlei experten in zowel de privesector als academische middens afdoet als een 'buikgevoel'. Dat is pas demagogische nonsens. En, euuuhhhhh ja het is 'redelijk' om te zeggen dat als bvb '93% percent van de wetenschappers denken dat de aarde opwarmt endat de mens daar een groot aandeel in heeft' men daar ook gevolg aan zal geven. Hetzelfde geldt voor de economie. Behalve in PS-land blijkbaar...
Oud 28 november 2011, 21:53   #64
Another Jack
Banneling

Standaard

Binnen een maand zal spread gewoon weer beleg worden voor een picknick...
Net als vroeger.
Another Jack is offline  
Oud 28 november 2011, 21:55   #65
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Een reden te meer om bij de volgende verkiezingen terug op NV-A te stemmen !
hurricane is offline  
Oud 28 november 2011, 21:55   #66
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

We zullen zien bij de volgende federale verkiezingen wie het bij het rechte eind heeft.
Oud 28 november 2011, 21:56   #67
Jakko
Minister-President

Standaard onwetene

Citaat:
Het probleem is natuurlijk dat elke kritiek op de N-VA en op de voorzitter ervan als "demagogische onzin" gebrandmerkt wordt.

Demagogische onzin van de N-VA is dan weer "redelijk" of de vertolking van een "buikgevoel".
Mijn buikgevoel zegt mij dat hij het beetje krediet dat hij nog had, volledig verspeeld heeft met dergelijke demagogische prietpraat. Ik schatte hem (Wouter Beke) intelligenter in.

Laatst gewijzigd door Jakko : 28 november 2011 om 22:06.
Jakko is offline  
Oud 28 november 2011, 21:57   #68
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
We zullen zien bij de volgende federale verkiezingen wie het bij het rechte eind heeft.
Zij die uiteindelijk een coalitie vormen?
Another Jack is offline  
Oud 28 november 2011, 22:01   #69
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beke was vergeten dat kritiek op de N-VA verboden is.
Kritiek is wat andersdan demagogisch gelul! Maarja, jij, Rikske en system zijn niets anders gewoon tegenover N-VA! Jullie ene hersencel krijgen niets meer dan ongegronde 'haat' verwerkt!
Edit: oeps, ik was Jacky boy nog vergeten in het lijstje van de crétins!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 28 november 2011 om 22:02.
Bokkenreyder is offline  
Oud 28 november 2011, 22:02   #70
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Kritiek is wat andersdan demagogisch gelul! Maarja, jij, Rikske en system zijn niets anders gewoon tegenover N-VA! Jullie ene hersencel krijgen niets meer dan ongegronde 'haat' verwerkt!
Haat?
Krijg je alleen maar hoorns van.
Another Jack is offline  
Oud 28 november 2011, 22:04   #71
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Edit: oeps, ik was Jacky boy nog vergeten in het lijstje van de crétins!
Hoe noem je eigenlijk mensen die door crétins ingepakt worden?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 november 2011 om 22:05.
Another Jack is offline  
Oud 28 november 2011, 22:05   #72
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik eis trouwens mijn dagelijkse boeferopmerking op!
Another Jack is offline  
Oud 28 november 2011, 22:08   #73
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen neen, dat niet. Maar we zouden hen wel mogen wijzen op hun 30 jaar lang stupied stemgedrag. Zeker nu dat 'hun' VB herleid is tot een dwergpartijtje en dit na 30 jaar lelijk schreeuwen langs de kant.
Ha, hier komt het vermanende traditiovingertje! Zo van wij hebben gelijk en jullie waren de stoute kindjes, dus moeten jullie heel gedwee op de knietjes gaan zitten en om vergiffenis smeken waarna we jullie lekker geheel kunnen de grond inboren! Forget it, boys!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 28 november 2011, 22:09   #74
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
looool. Nee, het probleem (voor jullie) is dat elke kritiek op BDW/NVA gebaseerd is op demagogische onzin. Er was wel een BDW spread, maar nooit een EDR spread bvb.
Ja, als BDW en N-VA demagogische onzin uitkramen, dan geven we kritiek op demagogische onzin, die dan ook per definitie gebaseerd is op demagogische onzin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Alsof wie het meeste mensen overtuigt gelijk staat aan wie het bij het rechte eind heeft. De ideeënman is meestal niet de propagandist.
Robinus V is offline  
Oud 28 november 2011, 22:09   #75
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ha, hier komt het vermanende traditiovingertje! Zo van wij hebben gelijk en jullie waren de stoute kindjes, dus moeten jullie heel gedwee op de knietjes gaan zitten en om vergiffenis smeken waarna we jullie lekker geheel kunnen de grond inboren! Forget it, boys!
Ok, maar pas binnen 3 jaar.
Ondertussen:
Another Jack is offline  
Oud 28 november 2011, 22:19   #76
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ok, maar pas binnen 3 jaar.
OnVoor flik aan het leren uit vrees voor de 'afslanking' door je 'vriendje? dertussen:
Voor flik aan het leren uit schrik voor de 'afslanking' door je vriendje uit de 'schaam' van België?

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 28 november 2011, 22:31   #77
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor flik aan het leren uit schrik voor de 'afslanking' door je vriendje uit de 'schaam' van België?
Moest je mijn werkgever kennen, je hoorntjes zouden van "schaam" krimpen...
Another Jack is offline  
Oud 28 november 2011, 22:33   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Beke is de gemeenteraadsverkiezingen aan het voorbereiden.

Ik besteed dus niet teveel aandacht op het inhoudelijke vlak aan zijn woorden.

Rustig blijven, mede-leden en sympathisanten van de N-VA:
- bij de tsjeven zijn er twee strekkingen: de anti-Vlaamse en de redelijk-Vlaamse
- ik denk dat Beke niet tot de anti-Vlaamse strekking behoort
Edit: we moeten ook indachtig blijven dat de tsjeven bij de vorige verkiezingen waarlijk gecastreerd werden door de kiezer. Hoe triestig-gefrustreerd zou je zelf zijn ... ????
- ze zijn en blijven natuurlijk een politieke concurrent
- ook de Belangers zijn en blijven een politieke concurrent
- na de verkiezingen op gemeentelijk vlak, zal met andere partijen weer alles mogelijk zijn, op voorwaarde dat de programma's compatibel gemaakt kunnen worden. Voor het Belang is en blijft dit moeilijk; zelfs al zijn heel wat Belang-mandatarissen (en ik tel een aantal vrienden onder hen) wel hiertoe geschikt.
- voor de rest ook niet panikeren: neem nu de zeer recente maatregel om de eco-premie in te trekken. Wie hierdoor een paar weken met de bibber op zijn lijf zit wegens een ferme meerkost, zal zich wel herinneren dat de nva niet in de federale vetpotterij zit ... En zo zullen er nog veel schietschijven komen. Beeld je maar eens in: het feestgedruis bij de aankomst van de eerste Franstalige magistraat in Halle-Vilvoorde !!!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 november 2011 om 22:35.
De schoofzak is offline  
Oud 28 november 2011, 22:35   #79
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Mijn buikgevoel zegt mij dat hij het beetje krediet dat hij nog had, volledig verspeeld heeft met dergelijke demagogische prietpraat. Ik schatte hem (Wouter Beke) intelligenter in.
Met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 is het alleszins niet zijn verstandigste uitspraak.

De messen worden schijnbaar al geslepen...
freelancer is offline  
Oud 28 november 2011, 22:35   #80
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik eis trouwens mijn dagelijkse boeferopmerking op!
freelancer is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be