Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2002, 19:21   #61
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De Vlaming is idd wat ze van hem gemaakt hebben: a-politiek, laf en ongeïnteresseerd. Verwacht dus niet dat hij ooit nog voor iets zal vechten. Hij laat zich nog liever opnieuw verfransen of zelfs verengelsen dan zijn zelfvoldane gat te lichten.
Vechten?! Forget it! Zich politiek correcte slaafjes laten maken van het Belgische establishment, d�*t zijn mijn volksgenoten waar ik trots op zou moeten zijn! Kotsmisselijk wordt ik ervan.
De Vlaming kan niet meer vechten? Wie protesteert er tegen de Bologna-akkoorden, Lambermont, Nabholz-Haidegger...? De N-VA!!! Met bijna 11.000 leden (over de sympathisanten zwijgen we nog). De Leeuw kan nog klauwen!!!

VL
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2002, 20:13   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Citaat:
De Vlaming is idd wat ze van hem gemaakt hebben: a-politiek, laf en ongeïnteresseerd. Verwacht dus niet dat hij ooit nog voor iets zal vechten. Hij laat zich nog liever opnieuw verfransen of zelfs verengelsen dan zijn zelfvoldane gat te lichten.
Vechten?! Forget it! Zich politiek correcte slaafjes laten maken van het Belgische establishment, d�*t zijn mijn volksgenoten waar ik trots op zou moeten zijn! Kotsmisselijk wordt ik ervan.
De Vlaming kan niet meer vechten? Wie protesteert er tegen de Bologna-akkoorden, Lambermont, Nabholz-Haidegger...? De N-VA!!! Met bijna 11.000 leden (over de sympathisanten zwijgen we nog). De Leeuw kan nog klauwen!!!

VL
Ooit dacht ik ook dat Schiltz en Anciaux klauwende, "Vlaamse" leeuwen waren.

In verband met Lambermont weet ik dat Geert Bourgeois nog tot de laatste minuut met Karel de Gucht 'onderhandelde' over 'verfijningen' van het Lambermontakkoord zoals het toen op tafel lag. De morgen van de tegenbetoging te Gent, op die fameuze 6de mei, (ik was er ook) vertelde Frieda Brepoels mij nog dat de "bende van vier" wel in Gent zou aanwezig zijn maar NIET zou mee opstappen in de betoging. Blijkbaar was er echter zoveel onverwachte respons op deze betoging dat Bourgeois zijn koudwatervrees overwon, zijn onderhandeling met De Gucht vergat en besloot het er dan maar op te wagen. Heel moedig van die man om opnieuw aan te sluiten bij de verzuchtingen van de Vlaamse beweging. Vlaamse beweging die echter hopeloos verdeeld is omdat er nu eenmaal twee Vlaams-nationalistische partijen zijn die elkaars bloed kunnen drinken. Zolang dat zo is zal geen van hen nog op de daadwerkelijke steun van Knuppel kunnen rekenen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 13:34   #63
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

VL
Met bijna 11.000 leden!: dat maakt een ratio van ongeveer 0,00183 leden per Vlaming! Go for it! Op naar de 0,002!

Als Bourgeois nu ook nog kon bleiten dan zal zijn stemmenaantal misschien nog verdubbelen
Oud 29 oktober 2002, 14:08   #64
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Vlaamse Leeuw?
Verlos dat stervende dier toch uit zijn lijden!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 15:11   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Citaat:
Citaat:

VL
Met bijna 11.000 leden!: dat maakt een ratio van ongeveer 0,00183 leden per Vlaming! Go for it! Op naar de 0,002!

Als Bourgeois nu ook nog kon bleiten dan zal zijn stemmenaantal misschien nog verdubbelen
Ken je Anciaux persoonlijk? Bourgeois? Ik vermoed van niet, anders zou je wel meer verschillen hebben opgemerkt dan de kunst van het bleiten van de ene en het ontbreken daarvan bij de andere.

Geeft je ook eens het ledenaantal van de andere partijen en de ratio daarvan per Vlaming?

Nog beter, leg me eens uit waarom wij, Vlamingen, zo verdeeld zijn en daarom altijd weer de duimen moeten leggen tegen de belgische patriotten.
Neen, neen, ik heb niet gezegd dat het alleen jouw schuld is!
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2002, 15:47   #66
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit dacht ik ook dat Schiltz en Anciaux klauwende, "Vlaamse" leeuwen waren.

In verband met Lambermont weet ik dat Geert Bourgeois nog tot de laatste minuut met Karel de Gucht 'onderhandelde' over 'verfijningen' van het Lambermontakkoord zoals het toen op tafel lag. De morgen van de tegenbetoging te Gent, op die fameuze 6de mei, (ik was er ook) vertelde Frieda Brepoels mij nog dat de "bende van vier" wel in Gent zou aanwezig zijn maar NIET zou mee opstappen in de betoging. Blijkbaar was er echter zoveel onverwachte respons op deze betoging dat Bourgeois zijn koudwatervrees overwon, zijn onderhandeling met De Gucht vergat en besloot het er dan maar op te wagen. Heel moedig van die man om opnieuw aan te sluiten bij de verzuchtingen van de Vlaamse beweging. Vlaamse beweging die echter hopeloos verdeeld is omdat er nu eenmaal twee Vlaams-nationalistische partijen zijn die elkaars bloed kunnen drinken. Zolang dat zo is zal geen van hen nog op de daadwerkelijke steun van Knuppel kunnen rekenen.

Maar hij heeft er wel tegengestemd hé. En dat de twee Vlaams-nationalistisch partijen elkaar bloed drinken. Het is vrij moeilijk om overeen te komen met een partij waarvan het gedachtengoed naar mijn bescheiden mening iets te racistisch is, en te onrealistisch. We moeten daarvoor toch niet samenspannen met het Blok zeker? Onze eigenheid verloochenen? Nee, dank je.
Oud 29 oktober 2002, 15:50   #67
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bourgeois zal niet bleiten. Hij IS Anciaux gewoon niet. Hij is tegen die emocratie, tegen het spelprogrammapolitiek. Denk eerst eens na voor je met stront naar Bourgeois' kop smijt!

De CD&V heeft zo'n 90.000 leden, VLD 70.004 (die 4 van spirit erbij) SP.A 32.001 (+Anciaux), Blok 18.000, N-VA 11.000

Wat een ongelooflijke verschillen toch (N-VA is één jaar oud)

VL
Oud 29 oktober 2002, 15:55   #68
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Vlaamse Leeuw?
Verlos dat stervende dier toch uit zijn lijden!
.... en maak Vlaanderen onafhankelijk!!!!!
Oud 29 oktober 2002, 15:58   #69
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Helaas jongen... het karkas van die leeuw heeft vrijwel alle steun van de bevolking verloren...
Oud 29 oktober 2002, 16:49   #70
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Maar Patriot toch. Vind jij dat België meer te bieden heeft dan Vlaanderen? Vind je de monarchie nu echt zo fantastisch democratisch.

Weet jij wat een Belg is? Ik niet hoor. Als je een definitie weet (als die bestaat tenminste), wil je dan zo vriendelijk zijn om die mij te bezorgen?

Dank, goed vriend
Oud 29 oktober 2002, 17:00   #71
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eerst en vooral, VL, raad ik u aan mijn naam correct te schrijven.
Het is Patriot en niet Patriot.
Ik hoop dat U het nu onthoudt. Dank U.

Een definitie van een Belg? Een Belg is een persoon levend in het gebied dat men België noemt, en die de Belgische Nationaliteit heeft.
Is er dan een betere definitie voor een 'vlaming'?
Oud 29 oktober 2002, 17:08   #72
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een definitie van een Belg? Een Belg is een persoon levend in het gebied dat men België noemt, en die de Belgische Nationaliteit heeft.
Is er dan een betere definitie voor een 'vlaming'?
Ja hoor zonder probleem.

Een Vlaming is een persoon die in Vlaanderen leeft, die de Vlaamse taal spreekt en die zich geintegreerd heeft in de publieke Vlaamse cultuur.

Al wat vollediger hé!!
Oud 29 oktober 2002, 17:13   #73
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goed, een Belg is een persoon die in België woont, de Franse, Nederlandse of Duitse taal spreekt en zich heeft aangepast aan de Belgische Cultuur.

Juist, niet alle Belgen spreken dezelfde taal. En dan?? Betekent dat dat de Belgen niet samen mogen leven in eenzelfde staat??
Oud 29 oktober 2002, 19:38   #74
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed, een Belg is een persoon die in België woont, de Franse, Nederlandse of Duitse taal spreekt en zich heeft aangepast aan de Belgische Cultuur.

Juist, niet alle Belgen spreken dezelfde taal. En dan?? Betekent dat dat de Belgen niet samen mogen leven in eenzelfde staat??
Wat is in hemelsnaam DE Belgisch cultuur? Als je me dat eens wil zeggen. Vlamingen en Walen verschillen nogal qua opvattingen daarover hoor. Net zoals de mentaliteit van Vl en WL nogal verschilt. Vl passen zich veel gemakkelijker aan als ze in Wallonië zijn, Walen doen dat niet als ze in Vlaanderen zijn...

Hèhè, DE Belgische cultuur...
Oud 29 oktober 2002, 20:16   #75
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo, is er een verschil tussen de "vlaamse" en de "waalse" cultuur?
Daar geloof ik niet in.
En zelfs als dat zo zou zijn, cultuur is toch een bevoegdheid van de gemeenschappen? Wij hebben nooit gezegd dat we die wilden afschaffen!
Andere opvattingen? Ja, natuurlijk!
Walen willen immers een slechte economie, hoge werkloosheid, en een slechtwerkende justitie!
Oud 30 oktober 2002, 11:29   #76
Linus
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat is in hemelsnaam DE Belgisch cultuur? Als je me dat eens wil zeggen. Vlamingen en Walen verschillen nogal qua opvattingen daarover hoor. Net zoals de mentaliteit van Vl en WL nogal verschilt. Vl passen zich veel gemakkelijker aan als ze in Wallonië zijn, Walen doen dat niet als ze in Vlaanderen zijn...

Hèhè, DE Belgische cultuur...
En wat mag de Vlaamse cultuur dan wel zijn? Lijkt mij eerlijk gezegd even onzinnig als de Belgische cultuur...

Linus
Oud 30 oktober 2002, 12:58   #77
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bourgeois zal niet bleiten. Hij IS Anciaux gewoon niet. Hij is tegen die emocratie, tegen het spelprogrammapolitiek. Denk eerst eens na voor je met stront naar Bourgeois' kop smijt!

De CD&V heeft zo'n 90.000 leden, VLD 70.004 (die 4 van spirit erbij) SP.A 32.001 (+Anciaux), Blok 18.000, N-VA 11.000

Wat een ongelooflijke verschillen toch (N-VA is één jaar oud)

VL
Dat zijn ratio's van 9x, 7x, 3x en iets minder dan 2x. Van de laatste durft dan ook niemand lid te worden en zijn de cijfers dan ook niet representatief. Ik vind die verschillen toch wel groot hoor.
Wist je er meer Lommel-supporters zijn dan N-VA leden? En wat dan te zeggen van Anderlechtsupporters? 2x zoveel! Constant for president!
Oud 30 oktober 2002, 15:18   #78
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

U vergelijkt appels met peren, Moi. Want er zijn meer Limburgers dan CD&V-ers, meer Knacklezers dan VLD-ers, meer vegetariërs dan Blokkers,...

Dan zijn nog eens argumenten hé...

Probeer die maar eens te weerleggen!!!

VL
Oud 30 oktober 2002, 15:18   #79
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Fantastisch om te zien dat een item die ik zelf lang geleden nog geïntroduceerd heb nog steeds gloeiend 'hot' is. Blijkbaar is dit een heet hangijzer waarin mijn waarde woordengoochelaar SuperStaaf nog steeds de bovenhand in probeert te halen. Natuurlijk zal zijn strijd tevergeefs zijn. Want de werkelijkheid overtreft toch steeds de fictie.
Oud 30 oktober 2002, 15:19   #80
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

... Vlaanderen mijn land...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be