![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
VL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In verband met Lambermont weet ik dat Geert Bourgeois nog tot de laatste minuut met Karel de Gucht 'onderhandelde' over 'verfijningen' van het Lambermontakkoord zoals het toen op tafel lag. De morgen van de tegenbetoging te Gent, op die fameuze 6de mei, (ik was er ook) vertelde Frieda Brepoels mij nog dat de "bende van vier" wel in Gent zou aanwezig zijn maar NIET zou mee opstappen in de betoging. Blijkbaar was er echter zoveel onverwachte respons op deze betoging dat Bourgeois zijn koudwatervrees overwon, zijn onderhandeling met De Gucht vergat en besloot het er dan maar op te wagen. Heel moedig van die man om opnieuw aan te sluiten bij de verzuchtingen van de Vlaamse beweging. Vlaamse beweging die echter hopeloos verdeeld is omdat er nu eenmaal twee Vlaams-nationalistische partijen zijn die elkaars bloed kunnen drinken. Zolang dat zo is zal geen van hen nog op de daadwerkelijke steun van Knuppel kunnen rekenen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als Bourgeois nu ook nog kon bleiten dan zal zijn stemmenaantal misschien nog verdubbelen ![]()
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaamse Leeuw?
Verlos dat stervende dier toch uit zijn lijden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geeft je ook eens het ledenaantal van de andere partijen en de ratio daarvan per Vlaming? Nog beter, leg me eens uit waarom wij, Vlamingen, zo verdeeld zijn en daarom altijd weer de duimen moeten leggen tegen de belgische patriotten. Neen, neen, ik heb niet gezegd dat het alleen jouw schuld is! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar hij heeft er wel tegengestemd hé. En dat de twee Vlaams-nationalistisch partijen elkaar bloed drinken. Het is vrij moeilijk om overeen te komen met een partij waarvan het gedachtengoed naar mijn bescheiden mening iets te racistisch is, en te onrealistisch. We moeten daarvoor toch niet samenspannen met het Blok zeker? Onze eigenheid verloochenen? Nee, dank je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De CD&V heeft zo'n 90.000 leden, VLD 70.004 (die 4 van spirit erbij) SP.A 32.001 (+Anciaux), Blok 18.000, N-VA 11.000 Wat een ongelooflijke verschillen toch (N-VA is één jaar oud) VL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas jongen... het karkas van die leeuw heeft vrijwel alle steun van de bevolking verloren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Gouverneur
|
![]() Maar Patriot toch. Vind jij dat België meer te bieden heeft dan Vlaanderen? Vind je de monarchie nu echt zo fantastisch democratisch.
Weet jij wat een Belg is? Ik niet hoor. Als je een definitie weet (als die bestaat tenminste), wil je dan zo vriendelijk zijn om die mij te bezorgen? Dank, goed vriend ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst en vooral, VL, raad ik u aan mijn naam correct te schrijven.
Het is Patriot en niet Patriot. Ik hoop dat U het nu onthoudt. Dank U. Een definitie van een Belg? Een Belg is een persoon levend in het gebied dat men België noemt, en die de Belgische Nationaliteit heeft. Is er dan een betere definitie voor een 'vlaming'? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een Vlaming is een persoon die in Vlaanderen leeft, die de Vlaamse taal spreekt en die zich geintegreerd heeft in de publieke Vlaamse cultuur. Al wat vollediger hé!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed, een Belg is een persoon die in België woont, de Franse, Nederlandse of Duitse taal spreekt en zich heeft aangepast aan de Belgische Cultuur.
Juist, niet alle Belgen spreken dezelfde taal. En dan?? Betekent dat dat de Belgen niet samen mogen leven in eenzelfde staat?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hèhè, DE Belgische cultuur... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo, is er een verschil tussen de "vlaamse" en de "waalse" cultuur?
Daar geloof ik niet in. En zelfs als dat zo zou zijn, cultuur is toch een bevoegdheid van de gemeenschappen? Wij hebben nooit gezegd dat we die wilden afschaffen! Andere opvattingen? Ja, natuurlijk! Walen willen immers een slechte economie, hoge werkloosheid, en een slechtwerkende justitie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Linus
![]() |
![]() |
#77 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wist je er meer Lommel-supporters zijn dan N-VA leden? En wat dan te zeggen van Anderlechtsupporters? 2x zoveel! Constant for president! ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() U vergelijkt appels met peren, Moi. Want er zijn meer Limburgers dan CD&V-ers, meer Knacklezers dan VLD-ers, meer vegetariërs dan Blokkers,...
Dan zijn nog eens argumenten hé... Probeer die maar eens te weerleggen!!! VL |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementslid
|
![]() Fantastisch om te zien dat een item die ik zelf lang geleden nog geïntroduceerd heb nog steeds gloeiend 'hot' is. Blijkbaar is dit een heet hangijzer waarin mijn waarde woordengoochelaar SuperStaaf nog steeds de bovenhand in probeert te halen. Natuurlijk zal zijn strijd tevergeefs zijn. Want de werkelijkheid overtreft toch steeds de fictie.
![]() |
#80 |
Gouverneur
|
![]() ... Vlaanderen mijn land...
|
![]() |
![]() |