Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 december 2011, 19:40   #61
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het gaat hier om de begrafenis van N-VA.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 6 december 2011, 20:19   #62
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik hoef geen argumenten.
We hebben een regering met een federale meerderheid.
Ik ben tevreden.

U niet ?
Dat begrijp ik volkomen.

Waarmee je de kwestie weeral ontwijkt. Ik moet dus vaststellen dat ook jij niet verder geraakt dan een hol en ongefundeerd "dat is niet waar!!"
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 6 december 2011, 20:23   #63
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deze topic is al 5 pagina's ver. En NIEMAND heeft het artikel in de openingspost al weten te ontkrachten. Zo'n derderangsjournalist zal die Donckier dan toch niet zijn...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 6 december 2011, 20:28   #64
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
die regering staat op barsten zodra ze aan haar werk begint.
vol wantrouwen onderling en vol angst naar hun kiezers, vooral de Vlaamse partijen, toe.
Het valt wel op dat de 3 grote staatsmannen, Beke, De Croo en Tobback zich veilig aan de zijlijn hebben opgesteld nu de zaken een beetje moeilijk dreigen te worden.
Oud 6 december 2011, 20:30   #65
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Het valt wel op dat de 3 grote staatsmannen, Beke, De Croo en Tobback zich veilig aan de zijlijn hebben opgesteld nu de zaken een beetje moeilijk dreigen te worden.
En het valt ook op hoe sommigen dan BDW angsthaas noemen nadat hij aan de kant geschoven is, maar deze drie heren ongemoeid laten nadat ze zelf zijn gaan lopen.
Distel is offline  
Oud 6 december 2011, 20:38   #66
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Hij is nochtans de enige Vlaamse journalist die voor de Franstaligen bekwaam lijkt te zijn om mee te doen in hun discussieprogramma's8 Of is er misschien ook iets mis met de Franstaligen? Nee, wacht... ik weet het Sinardet en Marc eyskens duiken in die programma's ook constant op!
Geen probleem met het feit dat ze in die programma's opduiken.
Everytime is offline  
Oud 6 december 2011, 20:41   #67
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Deze topic is al 5 pagina's ver. En NIEMAND heeft het artikel in de openingspost al weten te ontkrachten. Zo'n derderangsjournalist zal die Donckier dan toch niet zijn...
Nou, ik vind dat de visie van Donckier ruim voldoende is weerlegd door het argument inzake koffietafels van mijnheer Henri (post 63) en dat betreffende overbodige spaties van uw aller vriendin drosophila (post 66).
Gwylan is offline  
Oud 6 december 2011, 20:53   #68
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Nou, ik vind dat de visie van Donckier ruim voldoende is weerlegd door het argument inzake koffietafels van mijnheer Henri (post 63) en dat betreffende overbodige spaties van uw aller vriendin drosophila (post 66).
U stelt uw eisen dan ook zeer laag. Vandaar dat u wellicht tevreden bent met deze regering.
Elio di Supo is offline  
Oud 6 december 2011, 21:03   #69
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
U stelt uw eisen dan ook zeer laag. Vandaar dat u wellicht tevreden bent met deze regering.
Als het mijn regering was zou ik er helemaal niet tevreden mee zijn, maar het is niet mijn regering, en ik heb in dat verband dus niets te eisen.
Wie mij een beetje kent weet dat ik u allen een véél beter en democratischer bestuur toewens dan u in Belgisch verband blijkt te kunnen krijgen.
Gwylan is offline  
Oud 6 december 2011, 21:08   #70
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Opgelet hier ironie te gebruiken!
Tenzij het er het dik genoeg opligt.
Anselmo is offline  
Oud 6 december 2011, 21:15   #71
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Opgelet hier ironie te gebruiken!
Tenzij het er het dik genoeg opligt.
Oprechte dank voor uw goede raad, mijnheer Anselmo. Ik was er van overtuigd dat de ironie er van afdroop, maar neen, dus. Volgende keer tracht ik het beter te doen.
Gwylan is offline  
Oud 6 december 2011, 21:22   #72
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Daarnet Di Rupo op telefacts: "Dit iss het cafetariaaaat. Ier hebben wij drinken, adden gedronken."

Serieus, onze afrikaanse buren spraken na een half jaar beter nederlands dan Di Rupo!!

Laatst gewijzigd door matthias999 : 6 december 2011 om 21:22.
matthias999 is offline  
Oud 6 december 2011, 21:33   #73
Politiek
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Daarnet Di Rupo op telefacts: "Dit iss het cafetariaaaat. Ier hebben wij drinken, adden gedronken."

Serieus, onze afrikaanse buren spraken na een half jaar beter nederlands dan Di Rupo!!
Idd, gelukkig had ik geen schoenen aan of ik kon een nieuwe tv bestellen.
Politiek is offline  
Oud 6 december 2011, 22:16   #74
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht

Ik heb het hier al gezegd! Ge moet gedomme wat meer geduld hebben. Elio zit amper van 1991 in de nationale politiek. Er zijn hier koninklijke heer- en vrouwschappen die na een heel leven nog niet verder komen dan wat gewauwel in die boerentaal van ons.
den ambetantsten is offline  
Oud 6 december 2011, 22:39   #75
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
..... Maar 20 uur onderhandelen om portefeuilles te verdelen?
Dat komt omdat er zes partijen rond de tafel zaten met elk hun wensen en verzuchtingen. Maar ook omdat Elio Di Rupo naliet om op voorhand al informeel te overleggen met de zes partijen. Met als resultaat dat zijn eerste voorstel bij het begin van de vergadering meteen van tafel werd geveegd. Uiteindelijk zag Di Rupo zich verplicht om alsnog informeel overleg te organiseren.
Het grote probleem was dat de partij-voorzitters nog niet hadden nagedacht over de postjes. De vraag van DiRupo kwam als donderslag bij heldere hemel, ze waren alle met stomheid geslagen, omdat ze dachten dat postjes maar een bijzaak zijn.
schaker is offline  
Oud 7 december 2011, 00:29   #76
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Tuurlijk niet: hij is met Geudens de top, wars van alle belgicistisch geleuter waaraan anderen zich schuldig maken, scherp in de analyses en in een taal die iedereen begrijpt. Er mogen er veel achter komen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 7 december 2011, 03:30   #77
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Het grote probleem was dat de partij-voorzitters nog niet hadden nagedacht over de postjes. .
En zij die er wél al had over nagedacht valt er af.
daiwa is offline  
Oud 7 december 2011, 11:00   #78
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Negeer Drosophila gewoon alsjeblieft zolang ze gewoon dit topic probeert te verpesten (zie de hoeveelheid posts "Eric wie?" etc). On topic, dat de werking van deze regering twijfelachtig zal zijn is al duidelijk door de gebruike vergadermethodes. Als samen vergaderen zelden lukt, voorstellen vaak quasi direct neergeschoten worden etc...
Gwyndion is offline  
Oud 7 december 2011, 11:03   #79
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Eric Donckier analyseert weer haarscherp!

Di Rupo I is een doodgeboren kind! Men is blij met een dode mus! Hoera, we hebben een regering! Hoera, Belgikske is gered! NOT!
Jullie zitten al sinds BDW opstapte te roepen dat het niet gaat lukken en toch, nu hebben we een regering... Het pikt he jongens
Oud 7 december 2011, 11:09   #80
drenkeling
Burger

drenkeling's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Jullie zitten al sinds BDW opstapte te roepen dat het niet gaat lukken en toch, nu hebben we een regering... Het pikt he jongens
Er bestaat zalf daarvoor hoor.

Wanneer het bij jouw zal beginnen pikken medio 2012, uiterlijk 2014, zal het amputeren worden
drenkeling is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be