![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
Bekijk resultaten enquête: Moeten echte verkeershooligans levenslang van achter het stuur ? | |||
Ja, rijbewijs levenslang kwijt |
![]() ![]() ![]() |
17 | 77,27% |
Neen, ze moeten nog maar eens een kans krijgen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
Geen van de twee: ik licht toe in mijn post |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In Mechelen lanceren ze een systeem met nummerplaatherkenning. Enigzins goed voor het bedoelde doel, enigzins bedenkingen qua privacy. Maar het gebruik van die database zal wel aan voldoende strenge voorwaarden onderworpen zijn als ze de Privacycommissie een beetje respecteren. Ik denk bvb dat het niet aanvaardbaar zal zijn om je persoonlijke gegevens (gsm nummer) te kunnen koppelen aan een nummerplaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik parkeer nooit verkeerd, behalve als ik me echt heel erg vergis; ik zit er niet mee in om een km'ke in de regen te stappen ... maar mocht het ooit nodig zijn, dan heb ik liever dat de flikken me bellen dat er een probleem is, dan dat ze mijn schoon autooke moeten takelen. (bla bla ... dat ze me verwittigen dat een snoodaard mijn ruit heeft ingeslagen om te zien of er geen gps in het handschoenkastje zit enz. ) Verder ga ik akkoord dat het een grote flater is vanwege de overheid, dat er auto's kunnen rondrijden, langer dan pakweg één dag, zonder autotaks of zonder verzekering. En dit kan grotendeels administratief geregeld worden, in plaats van uitsluitend via steekproeven door flikken of flikkenvervangende toestellen langs de baan. Dit zou slechts 5 minuten politieke moed vragen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk denk ik dat als je alle data verzamelt, en je geeft de nummerplaten/adressen publiek domain aan de verzekering van diegene die niet verzekerd zijn, dan kom je daar met een salesteam binnen de week op die gasten af... totdat hun status aangevinkt wordt in het betsand;.. Dus zonder dat je politie nodig hebt, zullen die gasten wel bellen totdat die gast verzekerd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- het eerste jaar van je verzekering betaal je zoals nu voor 12 maanden - het tweede jaar, net als de daaropvolgende jaren, moet je echter al op maand 11 betalen - per dag te laat betalen moet de maatschappij een opleg eisen, waarvan de helft naar de staat gaat; - als op de helft van die 12° maand nog niet betaald is, dan moet een electronisch bericht gestuurd worden tegelijk naar het ministerie en naar de plaatselijke politie - laattijdige melding van de verzekering, brengt met zich mee dat de verzekeringsmaatschappij moet blijven verzekeren tot een halve maand na de effectieve melding, èn een boete krijgt. Autotax: geen uitzonderingen meer! Zolang de nummerplaat niet is afgeleverd, of in de plaats daarvan een attest van de politie voor verlies of diefstal, zult gij tax betalen; al was het via een deurwaarder ... Vraagje: hoeveel zou het kosten om aan de originele nummerplaat een zendertje te hangen met een bereik van niet meer dan 20 meter, ter ondersteuning van de nummerplaatherkenning, teneinde auto's met volledig vervalste nummerplaten heel simpel te kunnen detecteren ? Edit: ge zoudt nu zeggen dat dat wel heel erg op big brother begint te lijken; maar dan ga je de keuze moeten maken: wat doen we met die 3000 meest hardleerse verkeershooligans ? Probeer het maar uit te leggen aan het slachtoffer van een verkeersongeval met vluchtmisdrijf, twaalf maanden na het ongeval, in de revalidatiezaal waar hij met veel vreugde terug een eerste stap, met behulp van twee krukken, heeft leren zetten. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 december 2011 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je rijdt met uw auto in de schelde, uw vrouw wordt lastiggevallen om uw nummerplaat te betalen voor de rest van haar leven tot ze ooit eens de schelde uitbaggeren.... uw auto vliegt in een kettingbotsing perte totale, terwil jij in coma afgevoerd wordt, gaat uw nummerplaat verloren iemand steelt eenvoudigweg uw nummerplaat.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die drie gevallen geldt wat in mijn post stond, onmiddellijk na de tekst die gij er in rood gekleurd hebt. Ik denk trouwens dat voor 'gewone mensen' dit systeem nu al zo in werking is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In totaal ben ik 2 keer tegengehouden voor een controle, éénmaal voor een alcoholcontrole, éénmaal een routinecontrole omdat een koplamp het niet deed. Eén controle per 500.000km. Kwestie van het risico op betrapping te schetsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik neem aan dat de politie van uw woonplaats ervan op de hoogte is en ook een oogje in het zeil kan houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zullen wellicht wel statistieken zijn bij de politie, die aangeven hoeveel mensen bij een ongeval betrokken waren, die over geen rijbewijs beschikten. Een veilig verkeersbeleid moet dus niet mikken naar het opsporen van mensen zonder rijbewijs, maar wel naar het opsporen van mensen met gevaarlijk rijgedrag. Je moet verder ook logisch blijven denken, en dus niet concluderen dat men het rijbewijs maar moet afschaffen. Want wie een rijbewijs behaald heeft (de laatste 45 jaar toch), heeft tenminste een paar zaken bewezen die wijzen in de richting dat hij/zij het wel kan: veilig rijden. Maar of hij/zij het daarna ook doet: dat hangt mede af van de kwaliteit van wat tussen zijn/haar oren zit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Iedereen loopt in de winkel zijn priveleven te roepen dat iedereen het kan horen, op de bus en tram of zomaar op straat ook. We laten ons overal registreren en zijn voor scherpere veiligheidsmaatregelen omdat we schrik hebben van de door het systeem aangeduide terroristen maar laten ons door de echte wel ons leven leiden en beïnvloeden... Die ANPR camera's zijn weer niet anders. Plots vallen ze onze privacy aan. Wie verzekerd is en geen wagens steelt moet zich toch niet druk maken? Dat is toch basis logica? Wie in orde is en niets te verbergen heeft maakt zich dan ook niet druk over zulke futiliteiten. Uiteraard als dingen misbruikt worden, zowel in de echte prive sfeer als in het openbaar dan zijn opmerkingen en verzet oprecht. Dan pas spreken we trouwens van een schending; echt misbruik zoals gedragssturing of beperken van meningsvrijheid.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er rijden evenzeer genoeg beroepsidioten rond met een rijbewijs dan zonder. Zoals je zegt; wat er tussen die 2 oortjes er zich afspeelt is de beslissende factor. En spijtig genoeg zit daar meer "evil" bij of onverschilligheid en egocentrisme bij dan wat anders zou mogen verwacht worden.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 19 december 2011 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Ah dan is het niet zo erg dat zulke zotten uw kind of uw famillieleden zware letsels toebrengen of omver rijden bij een ongeval? De verzekering betaald toch ofzo?
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar steeds weer schermen met de kleine kindjes is flauw. Straks kan je zo ook messen gaan verbieden want de kinderen zouden zich kunnen snijden. Ik heb ook kleine kinderen, en ik zal hen leren dat men steeds moet opletten in het verkeer en nog meer als zwakste partij (voetganger, fietser,...). Diegenen die alle gevaar uit het verkeer denken te kunnen weghalen zijn aan het zeveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat er niet om alle gevaar uit het verkeer te halen maar het zoveel mogelijk te beperken. In uw gedachtengang worden niet degenen die stommiteiten uithalen in het verkeer gestraft maar de verzekeringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wie stommiteiten uithaalt, moet ervoor opdraaien: politierechtbank + hogere verzekeringspremie. Tot het uiteindelijk onbetaalbaar wordt, tenzij de politierechter eerder al het rijbewijs ontneemt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Niet de auto maar de man achter het stuur. Een auto neemt geen verzekering. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al de rest is kwatsch. |
|
![]() |