![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat op dit moment de max. vrijgestelde kilometervergoeding 0.33 euro per km bedraagt. Let wel: enkel voor km afgelegd voor het werk. UW privégebruik betaal je dan uit eigen zak. Zoals elk ander belastingbetaler. De autotaks dient om het privévoordeel te belasten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Velen kunnen van geen enkel genieten.
Laatst gewijzigd door pajoske : 13 december 2011 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() gelukkig voor di rupette zal hij er niets van voelen
de Vlamingen betalen wel voor zijn A8 die zit zo zacht rond zijn derriere zit Laatst gewijzigd door born2bewild : 13 december 2011 om 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() Dat kan ik toch maar moeilijk geloven hoor. Je moet al serieus je best doen om geen fiscaal voordeel te krijgen. En dan nog heb je tal van zaken die je als particulier van de belastingen gedeeltelijk kan terugtrekken (een beetje een zelf gekozen fiscaal voordeel zoals pensioensparen, dienstencheques of je huis isoleren).
Laatst gewijzigd door Athelas : 13 december 2011 om 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kijk maar eens wat de overheid moet doen om bv een informaticus aan te werven?? Als ze die niet extra betalen vinden ze gewoon niemand meer!! Ook hier is er een wet van vraag en aanbod. Ik heb ook vier kinderen met hogere diploma's: hun loon en extra's verschillen enorm, maar wie minder heeft ,heeft dan ook gekozen om regelmatige uren te kloppen en meer tijd te hebben voor hun gezin. Ieder zijn/haar keuze en gelukkig hebben ze die keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie werkt kan 'genieten' van de hoge belastingen in dit onland.
Waarom? Toch niet omdat hij wel eens arbeidsvreugde zou kunnen ervaren ? Tsja, wie niet werkt, kan geen arbeidsvreugde ervaren. Maar toch kan de niet-werkende 'genieten'. Levenslang genieten. Betaald door geld dat afgeroomd werd bij de werkenden. (en probeer me nu niet te pakken op een gebrek aan nuance; ik kan niet in elke draad alle nuances weergeven ... bla bla ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Eén van mijn ex-consultants werkt nu bij NMBS. Hij is vertrokken omdat NMBS hem méér bood dan dat ik hem kon geven. Een véél hoger brutoloon, nog steeds laptop/GSM/auto zoals hier, enz... Ook een treinabonnement 1e klasse. Hij woont op 5 minuten van het station, dus die auto die hem is toegekend (een dikkere schuit dan hij hier kreeg, bovendien) is absoluut onnodig. Wie maakt er hier misbruik van extra-legale voordelen? Voor de goede verstaander; had ik hem hetzelfde geboden, dan kon ik hem zeker en vast niet meer verkocht krijgen. Ook niet aan NMBS. En dit is meteen ook het meest perverse aspect van bovenstaand voorbeeld; de staat neemt mij een werknemer af, en geeft hem - laat ons eerlijk zijn - loonsvoorwaarden boven zijn marktwaarde. En wie betaalt uiteindelijk zijn loon? Ik, en mijn zaak. Via de belastingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In jouw redenering kan je wel zeggen dat iedere ambtenaar, van de eerste tot en met de laatste, zo 'gestolen' is van een privé-ondernemer .... Verder: de nmbs heeft jouw ex-werknemer verkozen boven wellicht vele anderen. 't Moet zijn dat ie het waard is. If you pay peanuts, you get monkeys.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Ja ik weet heel goed:
Dat de belastingen in dit land veel te hoog zijn voor wie hard werkt. Dat je keuzes kan maken in het leven om hard te werken en veel te verdienen maar ook kan kiezen voor meer gezinstijd en lager loon. Dat de beste oplossing is om te bezuinigen voor zover dat financieel en sociaal verantwoord is. Maar toch vind ik het een goede maatregel wanneer de ongelijkheid van belasten weggewerkt wordt tussen loon in geld uitbetaald en via betaling in natura (bedrijfswagen). Theoretisch zou je zelfs het privégedeelte van bedrijfswagens hoger moeten belasten. Want met deze wagens worden honderdduizenden nutteloze km gereden (het is toch voor niks). Die zorgen voor nutteloze milieuvervuiling, nutteloze slijtage van infrastructuur, en een enorme kostprijs door files die misschien vermeden konden worden indien autorijden duurder werd en men dus rapper koos voor samenrijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat die werknemer "van mij" is. Ik bedoel alleen dat die bij mij op de loonlijst stond. Onnodig je stekels op te zetten hiervoor. En ik denk evenmin dat elke staatsambtenaar een "gestolen privé werknemer" is. Wat ik zeg is dat in dit geval ze een zodanig hoog loon aan hem geven dat, mocht ik hem dat ook bieden en dan willen plaatsen bij de NMBS, ze zouden weigeren op basis van prijs. Ook de "verkozen boven andere kandidaten" durf ik te betwisten. Het was eerder een situatie van "een oud copain zit er al en opent de deur". Vriendjespolitiek = ook typisch bij het verkrijgen van een dikke staatsjob. En ik zou een loon van 5000+ bruto (reeds bij mij) geen peanuts noemen. De staat die de privé beperkt in het zakendoen; dat zijn toestanden gepropageerd door het zuiden van het land. Wie dat ontkent mag eens de statistiekjes vergelijken tussen beide landsdelen, wat overheidsjobs betreft. Laatst gewijzigd door pixelpower : 14 december 2011 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Nooit gedacht aan samenwonen om de maandelijkse kosten te verminderen? Ik bedoel niet als koppel, maar met vriend(inn)en/kennissen.
Laatst gewijzigd door pajoske : 14 december 2011 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan blijven ze nog oprecht verbaasd dat werkgevers er nog meer de knip op gaan houden, of dat ze botweg wegtrekken alltogether. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is in niemands voordeel dat een firmawagen op de parking van het bedrijf staat te roesten, in het weekend en 's nachts; en de wagen in privaat bezit staat te roesten tijdens de arbeidsuren. Ten eerste: lagere belasting op arbeid Ten tweede: voordelen in natura op zo gelijk mogelijke voet belasten als de arbeid; en inbrengen van kilometers met je privé voertuig die je rijdt voor je baas ook zoveel als mogelijk op gelijke voet behandelen ... zodat iedereen vanzelf gaat zoeken naar de meest ekonomische oplossing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga een heel eind met je mee; bijna 100 procent zelfs. Ik wou juist maar reageren tegen de trend van sommigen die liefst tegelijk de ambtenaren zouden willen beletten te werken via politieke moeilijke gestemde wetten, regelementen en procedures, hen laag betalen en tegelijk hen verwijten dat ze onbekwaam geselecteerd zijn en onbekwaam voor hun job. En ik ga voor de volle 100 procent akkoord dat de nefaste politiek van mensen aanwerven door de overheid, om hen in jobs te steken die volkomen nutteloos zijn, met als enige bedoeling de werkloosheidsstatistieken te doen dalen. Inderdaad, in het zuiden van dit tweeland hebben ze nog altijd van die slag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() dubbele post
Laatst gewijzigd door Athelas : 14 december 2011 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
De huidige maatregel dient enkel en alleen om de belastingen te verhogen, zeker niet om de ongelijkheid weg te werken. Citaat:
Dus de bedrijfsauto moet meer belast worden omdat je weet dat dit infrastructuur meer doet slijten. Ga je die lijn doortrekken en mensen met een prive-auto meer belasten voor het wegennet itt mensen zonder auto (of met een bedrijfswagen)? Of moet de groep met de bedrijfsauto gewoon twee keer betalen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() voor de staat geld dit axioma niet, daar is het : "Even if you do not pay peanuts, you get monkeys".
Het objectief van de staat is dan ook niet om in haar dienstverlening te voorzien, maar om een hoop mensen uit de werkloosheidsstatistieken te houden. Vetbetaalde werklozen zeg maar en dat mogen wij nu met die extra belastingen gaan bekostigen. Verfoeilijk. |
![]() |
![]() |