![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat het "de norm" zal worden (moet wel, met het tomeloos toelaten van migranten zonder verplichting tot taalkennis en met een demografische kolonisatie als gevolg), dat het daarom "beter" is. Het niveau van onderwijs is drastisch drastisch gedaald, het kennisniveau is dramatisch, taalkennis (buiten arabisch en berbers) hopeloos. Maar als het "de norm" is, is het goed voor onze Rudy zenne. Wist je trouwens dat "de betere migrant", degene die zelf geslaagd is in hogere studies en een betere job heeft, dat die zelf hun kinderen uit uw "normscholen" weghalen? Liefst naar een zo wit mogelijke katholieke school als het kan. De norm... my ass. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Men". Je bent echt grappig. Vertel ne keer waar je da hebt gelezen.
Laatst gewijzigd door Rudy : 16 december 2011 om 17:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet ik al langer dan vandaag. De moslimmeisjes gaan liever naar een katholieke school omdat godsdienst er ernstig wordt genomen. Of het zou vooral de keuze van hun ouders kunnen zijn. Van dit laatste ben ik niet zo zeker, toegegeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
man man man toch. En ja, ze mogen zèlf kiezen? doe er nog een schepje bovenop! In welke katholieke school denk jij dat ze dat nog zo geven? Mijn beste vriendin was godsdienstlerares, ik zal haar je postje eens laten lezen... nadat ik haar naar het toilet heb laten gaan. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 16 december 2011 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een mooi voorbeeld, samen met het Xaveriuscollege. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Van Agnes wist ik dat het helemaal om zeep was, in Xaverius ben ik recent nog gaan kijken naar de wandschilderingen van Alfred Ost: imposant. Vroeger waren dat Jezuieten maar die zijn uitgestorven.... en daar gaat de kwaliteit dan ook weer mee achteruit blijkbaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals gewoonlijk wordt een boodschap omtrent de noodzaak het stads-onderwijs te hervormen (en dat kan een onderwijsschepen niet alleen),ondergesneeuwd onder een mis geplaatste woordkeuze.....
Als iedereen zijn/haar lange teentjes niet meer voelt zal er drastisch ingegrepen moeten worden in het stads-onderwijssysteem en het sociaal weefsel van die probeembuurten.MET of zonder meneer Voorhamme.... De gekrenkte trots van ouders,vakbonden en mei68'ers met toenemende ouderdomsblindheid,(foei kelt,zo generaliseren) weegt niet op tegen de reusachtigheid van het probleem... Het alternatief is de creatie van een reusachtig getrapt gevangenissysteem zoals in de VS...waarbij menselijk"afval" via een getrapt systeem van een county-jail via allerlei steeds strengere gradaties in een SUPERMAX terechtkomt....om te sterven... Een systeem ook waar een regelmatig verblijf in de gevangenis heel normaal is,en zelfs gewenst(waar raak je anders aan regelmaat,warmte,propere kleren en eten?) Meerdere procenten van de Amerikaanse mannelijke bevolking zitten in dat systeem....Het is een economie op zich geworden.. Het begon ooit met een gebrek aan respect,opvoeding en scholing...de heilige drievuldigheid....en de weigering van verantwoordelijken dit als belangrijk te DOEN erkennen(neglect of duty) Laatst gewijzigd door kelt : 16 december 2011 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Godsdienst ernstig genomen? De enige katholieke scholen die ik ken die godsdienst nog ernstig nemen, zijn een drietal scholen die niet aangesloten zijn aan het katholiek onderwijsnet. En ik betwijfel ten zeerste dat ze moslims aannemen, en ik betwijfel nóg meer dat moslims naar een katholieke school zouden willen gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Albrecht : "Godsdienst ernstig genomen? De enige katholieke scholen die ik ken die godsdienst nog ernstig nemen, zijn een drietal scholen die niet aangesloten zijn aan het katholiek onderwijsnet. En ik betwijfel ten zeerste dat ze moslims aannemen, en ik betwijfel nóg meer dat moslims naar een katholieke school zouden willen gaan."
Dat is uw perceptie. Niet mijn vaststelling. Behalve dat moslimjongens inderdaad niet zo geïnteresseerd zijn in onderwijs onder een westers gezind religieuze koepel. Wat de meisjes betreft heb je ongelijk. Jezus is evengoed profeet als Mohammed. Dit wordt niet betwist. Moslimjongens erkennen slechts één profeet. Ja, er zijn scholen die religie belangrijk vinden. In mijn proviciestad Mechelen is de school BIM-SEM er het mooiste voorbeeld van, ook al promoten ze het Frans. Als je beweert nog slechts hoogstens een drietal echt katholieke scholen te kennen, dan woon je niet in de juiste provincie. Wat ik je uiteraard niet kwalijk kan nemen. Laatst gewijzigd door Rudy : 16 december 2011 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Nee, ik heb er een vrij goed zicht over. Het gaat over de vaststellingen van een diverse groep katholieken verspreid over dit gehele gewest. Twee scholen in Brussel, ééntje in Antwerpen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over welke scholen gaat het. Zeg aub niet dat je in de Guimardstraat werkt. Het zou me trouwens niet verbazen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Streng katholieke ouders die na veel miserie met het katholiek onderwijs hun kinderen naar die scholen gestuurd hebben, of naar het staatsonderwijs met les Grieks-Orthodoxe godsdienst.
Citaat:
Ik ben student. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want tot je zes jaar thuis zitten lanterfanten, aan moeders borsten hangen en doen wat je wilt, enkel Marrokkaans, Turks of Sjakamakkas spreken, en dan plotseling in een school gedumpt worden waar je van 1 dag op de andere moet leren, en werken, dat lijkt mij moeilijk. Als er dan nog bij komt dat je ouders hun voeten vegen aan je schoolresultaten, of er niks van begrijpen, dan is het helemaal om zeep... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |