![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Ziet u een kartel tussen Vlaams Belang en N-VA ook wel zitten? | |||
Ik stem N-VA en ik zie dat WEL zitten !!!! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,61% |
Ik stem N-VA en ik zie dat niet zitten |
![]() ![]() ![]() |
25 | 37,88% |
Ik stem VB en ik zie dat WEL zitten !!!! |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,09% |
Ik stem VB en ik zie dat niet zitten |
![]() ![]() ![]() |
5 | 7,58% |
Ik zou als traditionele kiezer misschien wel voor zo'n kartel willen stemmen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,03% |
Waarom niet? Die partijen lijken nogal sterk op mekaar |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,61% |
Ja ik vind dat Vlaams-nationalisten als één front België moeten kapot maken |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,61% |
Neen de verspreide slagorde lijkt me verstandiger vanuit strategiscg opzicht |
![]() ![]() ![]() |
22 | 33,33% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In tegendeel als een partij die in de lift zit zich inlaat met loosers is de kans dat de lift stopt erg groot. |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon uit compassie:
uw poll trekt op geen kloten ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#65 |
|
![]()
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder zal de N-VA idd moeten inzien dat alle Vlaamsgezinde partijen (en dan geen opportunistenvlamingen zoals de cd&v) uiteindelijk samen voor dat Vlaanderen moeten zorgen... Zonder cordon en zonder haat... |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Los van de democratische wenselijkheid ervan, is er nu een middel (ik denk aan de EU bij de Zuiderse landen) om overheden te verplichten bepaalde maatregelen te treffen. Iets dergelijks zouden we op Wallonië moeten kunnen toepassen. Het is toch niet omdat een PS-top, die aan de macht blijft aan de hand van een modern clientela-systeem, Wallonië verziekt heeft, dat 3,5 miljoen mensen daaronder moeten lijden? Iedereen die dit wel vindt, is wat mij betreft geen ware nationalist, maar een groepsegoïst. Post scriptum: ik heb lang getwijfeld om een raming van mijn leeftijd te geven op dit forum, net omwille van wat jij nu geschreven hebt. Dit is geen verwijt naar jou toe, en je zal ongetwijfeld in zekere zin gelijk krijgen. Toch zou ik een verzoek willen doen om mijn jeugdigheid niet meer aan te halen in discussies. Ik zal misschien nog van mening veranderen, maar dat neemt niet weg dat ik nu ook een volwaardig persoon met een volwaardig denkvermogen ben, gelijkwaardig aan ieder ander op dit forum, ongeacht het aantal kilometers op hun teller; en ik wens ook zo behandeld te worden. Bij voorbaat dank!
![]() |
![]() |
#69 | |||||
|
![]() [quote=Elessar62442;5866747]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Het gevolg van dit inzicht zal dan eerder een (zelf-)corrigerende mentaliteit teweegbrengen, die hun sterke troeven ten volle zal doen uitbuiten en zo leren zelfbedruipend te zijn. Andere partijen met eerlijker motieven, zullen dan ook betere kansen krijgen. Dat er dan hier en daar wat potten zullen breken is onvermijdelijk, maar in al die jaren van Vlaamse solidariteit, zullen ze dit principe dan ook des te beter begrijpen en hierdoor een maatschappelijke samenhorigheid ontwikkelen, die ze in al die transferjaren gemakshalve nogal eens verwaarloosd hebben. De beste manier om te leren zwemmen is de watervrees overwinnen, éh. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 16 december 2011 om 02:01. |
|
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Ik heb gekozen voor de verspreide slagorde. Er was behoefte aan een "fatsoenlijke" pro-Vlaamse partij zoals mocht blijken uit het stemgedrag. Het enige wat veel kiezers weerhield om op het Blok te stemmen was het zwarte imago van die partij.
Of dit imago terecht is of niet doet er in feite niet toe, het is de perceptie die telt. Omgekeerd zullen een aantal Blok-stemmers vinden dat met een kartel de harde standpunten van hun partij zullen verwateren. Wat NVA moet trachten te bekomen is het binnenhalen van stemmen die anders op de CD&V en VLD zouden uitgebracht zijn. Het Blok heeft volgens mij haar bloeiperiode al gehad. Voor NVA is het nog uitkijken of ze nog kan groter worden. Kortom, het samenbrengen van NVA en Blok kiezers is zoiets als supporters van Beerschot en Antwerp achter 1 ploeg zien te krijgen. |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#73 | ||||
|
![]() [quote]Inderdaad!
Citaat:
Eergisteren op RTL: "Wij werken NIET samen met het VB, ook niet als Filip De Winter een stap opzijzet....NOOIT". Zoals ik op dit forum reeds heb vermeld: men mag van BDW zeggen wat men wil maar op dit punt laat hij geen enkele ruimte tot twijfel of misverstand. NOOIT dus... Citaat:
Het is niet het VB dat verklaart NOOIT te willen samenwerken met de NVA maar daarentegen steeds heeft opgeroepen tot godsvrede en samenwerking over de partijgrenzen heen. Een samenwerking waarbij de NVA evenveel afstand zou kunnen nemen van het mediatiek geconstrueeerde VB imago als ze dat vandaag reeds doen. Citaat:
Citaat:
Letterlijk hebben zij in alle hun beschikbare media laten weten dat zij: "zich ONDERGESCHIKT maken aan welke partij dan ook als deze gaat voor Vlaamse onafhankelijkheid". Het antwoord van de NVA was even duidelijk en niet interpreteerbaar: "NOOIT". En u durft hier het Vlaams Nationalisme van het VB in vraag stellen? Mag ik even hardop lachen ja? Desalnietemin oppert u hier een heel interessante denkpiste hoor B. U ziet en determineert hierboven de rechtstreekse evenredigheid van de wil tot samenwerking en de waarde van het Vlaams Nationalisme. Als u weet dat het VB bulderend oproept tot samenwerking en de NVA even bulderend een duidelijk "non" uitspreekt dan denk ik dat het antwoord op uw vraag schreeuwend apert voor ieders ogen ligt. Ik weet het: de realiteit vloekt met het antwoord dat u graag zou willen, maar het is het onmiskenbare antwoord van Bart De Wever. U zal het er mee moeten doen vrees ik.
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nva-lid, en heb tegen een kartel met het Belang gestemd.
Intern de nva denk ik dat ik aan de harde flamingante kant sta, en aan de meer sociale of centrum-kant op vlak van het sociale. Het Belang kent voor mijn part nog een aantal leidende figuren die mij niet bevallen. Zelfs in die mate dat mocht men er een kartel mee vormen, ik mijn lidkaart zou terug sturen. (zelfs de Valck valt onder die gasten: ik dacht aanvankelijk anders, maar zijn mening over het apartheidsregime, zoals hij daarover sprak in een interview, deed mij kokhalzen ...) De aard van de zaken die me in het Belang niet bevallen: de racistische kant, het dwepen met het nazisme (de negationisten ...), het godsdienst-kaloten extremisme (vooral het ethische: echtscheiding, abortus, euthanasie) Het aantal gewone leden of kiezers van het Belang, die volgens mij 'verkeerd' zijn, is mijn inziens heel beperkt. Het zijn alleszins deze kiezers of leden niet die mij in de weg staan voor een mogelijk kartel. Heel wat leden (lokale mandatarissen zelfs) en kiezers van het Belang zijn zelfs helemaal niet 'verkeerd'. Ik kan ze zelfs niet kwalijk nemen dat ze, vanuit de VU vroeger, hun Vlaamse ideeën trouw zijn gebleven. Wat ik, als simpel individueel lid, wel mogelijk acht voor de partij waar ik lid van ben: samenwerken in individuele dossiers, genre komen tot een samenwerkende communautaire stemming. Meer niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wel op een legalistische en geordende manier. En één van de noodzakelijke werkwijzen daartoe is, ook die kiezers aan te trekken die van een iets te voortvarend schema, schrik zouden krijgen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schematisch gesteld: veeg 25 procent van hun hogere leidinggevenden en 1 procent van hun provinciale en gemeentelijke kaders weg, en 't spel is in orde. .
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn de lidstaten van de EU, en vooral van de eurolanden, die verdampen aan hun bovenkant. En dat is nog een goede zaak ook. Vb. het is pertinent waar dat wij met onze oude munt, dus zonder de euro, nogal onze père zouden gezien hebben (dank zij onze verkozen wanleiders ...). Vb. op vlak van defensie moeten wij niets piepen, niet met ons 11 mio Belgen en niet met ons 6,4 mio Vlamingen. Wat zouden wij kunnen piepen ..? Het zijn dus twee volgende vaststellingen: - naar boven toe verdampt het B. gegeven, uit zichzelve met de samenwerking op Europees vlak - naar beneden toe verschraalt het B. gegeven, via de voortschrijdende federalisering (die moet uitmonden in een autonome Vlaamse regio in Europa ... bla bla ...)
|
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar ben ik het mee eens, schoofzak. Kartels hebben in het verleden reeds bewezen niet te werken op lange termijn. Het VB en de N-VA moeten hun eigen karakter kunnen bewaren, zonder hun eigenheid te verliezen in een amorf kartel. Maar laat ons ook, ondanks die verschillende ideologische optiek, daar samenwerken waar het nodig is, in het belang van Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier moet men toch nuanceren. Elke mens met een minimum aan intellegentie ziet de grote verschillen tussen de 2 partijen. Alleen heb je een marginaal groepje van rabiate Belgicisten die beweren dat ze geen verschil zien, zoals jij bijvoorbeeld.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ge moet niet beginnen bleiten en week worden: wij zijn en wij blijven politieke concurrenten. Wat mij betreft: liefst zakt het Belang tot 5,1 procent van de stemmen in elk kieskanton. Zodat zeker en vast geen enkele flamingante stem verloren gaat door onder die kiesdrempel te gaan, en zodat het Belang verder kan fungeren als een combinatie van schietschijf en "nuttige idioten" (en met dit laatste wordt niets bedoeld van intelligentie, en ook niets pejoratief ...)
|
![]() |