Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten wij ons laten horen?
Ja, als de tuigbroeder hier leeft en deel uitmaakt van onze Vlaamse maatschappij 7 21,88%
Ja, jullie moeten zich altijd verantwoorden. Voor tuigbroeders hier en elders 4 12,50%
Neen, iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen daden 21 65,63%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2011, 09:07   #61
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Moeten wij ons laten horen ?

Voor mij hoeft dat niet...de groep die zich nog steeds meer vereenzelvigd met het eigen 'ras' en/of hun geloofsgenoten dan met de rechtsstaat zal sowiezo niet snel reageren...
degroep marginalen die zich altijd slachtoffer noemt en het altijd opneemt voor 'het eigen volk' ongeacht hun daden zal ook nooit reageren..

De groep geintegreerde allochtonen die zich maatschappelijk verbonden voelen, hoeven ook niet te reageren. daarvan weten we zowiezo dat zij zich schamen/distantiëren voor hun tuigbroeders.

Steek uw tijd liever in het (helpen) uitbouwen van een degelijk migratie en integratiebeleid en dus het figuurlijk 'uitroeien' van marginale verpauperde asociale gemeenschappen
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 10:03   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StrikeForce Bekijk bericht
Het liefst zouden we jullie niet meer horen en zien.
Wie zijn "we" ? Kan je voor jezelf spreken aub ? Uw uitspraak is nogal ongepast.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 10:11   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Dat doen jullie constant, maar jullie krijgen geen gehoor. Dat is omdat jullie de media amper of niet in handen hebben. Jullie zijn een zwakke partij tegenover de algemene veralgemenisering van moslims en dergelijke andersdenkenden die over een kam geschoren worden door oppervlakkigheid.
Je bedoelt dus dat je de media nodig hebt om zich te verdedigen tegen onrechtvaardigheid ? Ik vind niet dat een gemeenschap, meerderheid of minderheid, zich noodzakelijk moet profileren via de media.
Oud 20 december 2011, 10:20   #64
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Als men katholieken zaken verwijt die elders in de wereld gebeuren dan mag men dit zeker met moslims doen.
Laten we beginnen met de katholieke gezagsdragers in eigen land, en hoe wanpraktijken in eigen dorp werden en nog steeds worden gedogen.
Een religieuze minderheid zou zich wel eens kunnen afvragen hoe het zit met de geloofwaardigheid van een religieuze meerderheid. Toch raar dat er geen moslims ( of weinig ) zijn die zich publiekelijk afvragen wat RKK te maken heeft met pedofilie, bijvoorbeeld.
Oud 20 december 2011, 10:23   #65
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie zijn "we" ? Kan je voor jezelf spreken aub ? Uw uitspraak is nogal ongepast.
"We" maken ons niet belachelijk door vragen te stellen/te debatteren met permbannelingen..
Oud 20 december 2011, 10:23   #66
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik vind dat een doorsnee katholiek zich niet moet verantwoorden voor dat soort toestanden.
Akkoord. Wie zich niet direct aangesproken voelt hoeft zich niet te verantwoorden. Echter, die doorsnee katholiek moet ook niet proberen de wantoestanden dood te zwijgen.
Oud 20 december 2011, 10:26   #67
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we beginnen met de katholieke gezagsdragers in eigen land, en hoe wanpraktijken in eigen dorp werden en nog steeds worden gedogen.
Een religieuze minderheid zou zich wel eens kunnen afvragen hoe het zit met de geloofwaardigheid van een religieuze meerderheid. Toch raar dat er geen moslims ( of weinig ) zijn die zich publiekelijk afvragen wat RKK te maken heeft met pedofilie, bijvoorbeeld.
Niks raars aan...als je eigen religie bruidjes van negen vereerd..
Oud 20 december 2011, 10:29   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Niet alleen zou de moslimgemeenschap dit moeten afkeuren door het te laten horen, ook zouden ze zelf moeten optreden tegen zo'n dingen.
Zet slechte moslims uit de moslimgemeenschap en stoot ze af.
Als welopgevoede diepgelovige katholiek voel ik mij niet verantwoordelijk voor wat mijn geloofsgenoot mispeutert. Wangedrag heeft niets met godsdienst te maken. Eerder met de sociaal maatschappelijke context. Dus, ik zie niet in waarom geloofsgenoten zich zouden moeten aangesproken voelen.
Oud 20 december 2011, 10:31   #69
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
"We" maken ons niet belachelijk door vragen te stellen/te debatteren met permbannelingen..
Ah ok. Tx.
Oud 20 december 2011, 10:34   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De sociale druk is in de moslimgemeenschap vrij hoog, dus waarom zouden ze die niet gebruiken om hun jongeren in 't gareel te houden.
Dat is totaal achtehaald. Mechelen heeft het ooit geprobeerd met buurtvaders. Het project werd binnen de twee jaar afgevoerd.
Oud 20 december 2011, 17:15   #71
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je wens werd erhoord:
Misschien komt er wel een dag dat volksverraders uit hun eigen vaderland gebannen worden ... Die mogen dan in gezelschap van de uitgewezen illegale migranten naar Chakamakka of Zéérverweggistan reizen, en aldaar politiek asiel aanvragen...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 17:21   #72
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Als welopgevoede diepgelovige katholiek voel ik mij niet verantwoordelijk voor wat mijn geloofsgenoot mispeutert. Wangedrag heeft niets met godsdienst te maken. Eerder met de sociaal maatschappelijke context. Dus, ik zie niet in waarom geloofsgenoten zich zouden moeten aangesproken voelen.
Als diepgelovige pilaarbijter mag je je toch wel betrokken voelen als andere mensen in de naam van jouw geloof misdaden plegen, of van hun machtspositie binnen jouw religieuze groep misbruik maken om misdaden te plegen. Moest ikzelf diepgelovig zijn, zou ik de ergste vijand van mensen zijn die mijn geloof besmeuren, en verdacht maken.
Van moslims horen wij zulke verontwaardiging zelden, misschien hebben zij schrik voor repressailles ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 17:33   #73
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat is totaal achtehaald. Mechelen heeft het ooit geprobeerd met buurtvaders. Het project werd binnen de twee jaar afgevoerd.
De burgervaders waren/zijn onzin... De enige bedoeling ervan was om te doen alsof er iets uit die gemeenschap zelf zou komen. Buiten een hoop geldverlies was het een flop.

Maar dat bedoel ik ook niet met sociale druk vanuit de moslimgemeenschap zelf...
Die gemeenschap zit anders in mekaar dan het kleine clubje kerkgangers (sorry maar zo is het) dat er in belgië nog is.
Daar is er een héél grote sociale druk, een druk die ze blijkbaar enkel uitoefenen om zo koranminnend mogelijk door het leven te gaan. Van hallalcontroles over hoofddoeken tot het regelen van huwelijken (en ja, dat komt nog vaak voor ibij de belgische moslims). Dat ze deze druk vanuit de moskeegemeenschap eens gebruiken om de ouders aan te sporen om voor hun kinderen te zorgen en ze op het juiste pad te brengen ipv ze op jonge leeftijd over de straten te laten dwalen.
De befaamde "jongeren" bewijzen dat er van thuis uit niet of nauwelijks aandacht was voor scholing, wet of respect...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 17:35   #74
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks raars aan...als je eigen religie bruidjes van negen vereerd..
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...edoimam__.html
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 10:13   #75
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Als diepgelovige pilaarbijter mag je je toch wel betrokken voelen als andere mensen in de naam van jouw geloof misdaden plegen, of van hun machtspositie binnen jouw religieuze groep misbruik maken om misdaden te plegen. Moest ikzelf diepgelovig zijn, zou ik de ergste vijand van mensen zijn die mijn geloof besmeuren, en verdacht maken.
Zo zou het moeten zijn. Ik merk echter weinig verontwaardiging bij de katholieken op de misbruiken door de Kerk. Integendeel. Doodzwijgen blijft de boodschap, behalve - vreemd genoeg - binnen de politiek en advocaten die slachtoffers vertegenwoordigen. Voor de rest: stilte alom.

Citaat:
Van moslims horen wij zulke verontwaardiging zelden, misschien hebben zij schrik voor repressailles ?
Ik zie dan ook niet in waarom moslims meer hun best zouden moeten doen dan de katholieken, bijvoorbeeld.
Oud 21 december 2011, 10:32   #76
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De burgervaders waren/zijn onzin... De enige bedoeling ervan was om te doen alsof er iets uit die gemeenschap zelf zou komen. Buiten een hoop geldverlies was het een flop.
Het initiatief om in Mechelen met burgervaders te werken was inderdaad een flop. De vraag is waarom. Het antwoord is nochtans zeer evident: als een sociale controle wordt opgelegd is dit niet meer dan een vingerwijzing naar die gemeenschap. Geen enkele gemeenschap heeft dit graag. Binnen de kortst mogelijke tijd worden de burgervaders beschouwd als overlopers. Uiteindelijk is het burgervaderschap niet meer dan een soort paternalisme.
Oud 21 december 2011, 10:52   #77
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het initiatief om in Mechelen met burgervaders te werken was inderdaad een flop. De vraag is waarom. Het antwoord is nochtans zeer evident: als een sociale controle wordt opgelegd is dit niet meer dan een vingerwijzing naar die gemeenschap. Geen enkele gemeenschap heeft dit graag. Binnen de kortst mogelijke tijd worden de burgervaders beschouwd als overlopers. Uiteindelijk is het burgervaderschap niet meer dan een soort paternalisme.
Zeker binnen een cultuur die nooit affiniteit gehad heeft met of inmenging van autoriteiten duld..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 21 december 2011 om 10:52.
Oud 21 december 2011, 11:00   #78
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker binnen een cultuur die nooit affiniteit gehad heeft met of inmenging van autoriteiten duld..
"Eigenzinnig". Zou het niet kunnen dat in een land als Marokko de affiniteit met overheidsbemoeienis en overheidsgezag iets groter is dan in Vlaanderenland ?
Oud 21 december 2011, 12:43   #79
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
"Eigenzinnig". Zou het niet kunnen dat in een land als Marokko de affiniteit met overheidsbemoeienis en overheidsgezag iets groter is dan in Vlaanderenland ?
Dat lijkt me sterk in een land waar democratie maar een vaag begrip is en ambtelijke corruptie wijdverspreid is..
Oud 21 december 2011, 14:12   #80
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die gemeenschap zit anders in mekaar dan het kleine clubje kerkgangers (sorry maar zo is het) dat er in belgië nog is
Je bedoelt dus dat alle moslims per definitie diepgelovige mensen zijn, de moskee bezoeken. Zoals ik en u, de gedoopten, de getrouwden voor het altaar, die niet meer naar de kerk gaan. Je vergeet de moslims die zich lazarus zuipen, net zoals die andere gelovigen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be