Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2011, 16:37   #61
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb punten uit het 70-puntenplan aangehaald van het VB om aan te halen dat het programma racistisch is.

De enige argumentatie die men hier kan bedenken is, het Vlaams Belang is niet het Vlaams Blok.

De kopstukken van zowel het Blok als het Belang hebben duidelijk gesteld dat de naamswijziging niets veranderd. Het Vlaams Belang = Vlaams Blok
http://www.youtube.com/watch?v=j7A8f...ure=plpp_video
(daarop krijg ik als repliek "Ik vraag niet wat een ander zegt,.."!!!!)

Mijnheer Dewinter bewaart het 70-puntenplan veilig voor de toekomst.
http://www.youtube.com/watch?v=HoXRv...ure=plpp_video

Ik heb nog nooit 1 VB-kopstuk of VB-mandataris (die nog steeds bij het VB is) horen beweren dat hij/zij afstand neemt van het 70-puntenplan. Dat ze daar toch hier en daar een beetje verkeerd waren.

Integendeel.
Tijdens het debat in het Vlaams parlement vorige week woensdag, kreeg mijnheer Dewinter het verwijt dat hij een bepaalde bevolkingsgroep wenst uit te sluiten.
Mijnheer Dewinter gaf eerlijk toe, dat hij inderdaad een bevolkingsgroep wil uitsluiten.

Wat is er dan veranderd?
Mss moet u eerst even inzien u over twee partijen dooreen bezig bent, u maakt uzelf niet alleen ronduit belachelijk, u blijft ook mensen belasteren.

Je kan ook gewoon toegeven dat je door je blinde haat tegenover een bevolkingsgroep in de fout bent gegaan...
Maar deze lastercampagne mag wel stoppen, u kan niets bewijzen, u kan uw punt niet eens maken, beter nog, er is geen punt, niet aan uw uitleg, niet in uw bronnen en zeker niet in de schandalige lastertitel...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 16:38   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geen Vlaams Belanger en ik wil hen zeker niet verdedigen, maar ik ga hier wel eens wat commentaar bij zetten, in het rood.

Ik wil zover niet gaan dat een overdreven toepassing niet kan ontaarden in racisme;
maar omgekeerd is het evengoed waar: heel wat punten zie je in andere landen toegepast; en heel wat punten zijn opgenomen in bijna alle partijprogramma's.

En inderdaad, in de top van het Belang zitten een aantal racisten. Procentueel gezien in hun militantenrangen al heel wat minder; en bij hun kiezers nog minder.

Tuurlijk: een gewone Vlaamse psychopaat met gewelddadige of racistische trekjes, maar niet erg genoeg om opgenomen te worden in 't zothuis ... die gaat gaan aanschurken tegen het Belang.
Mocht ge het Belang kunnen afschaffen, dan gaat hij/zij aanschurken tegen bijvoorbeeld die vakbond waar hij meest kans heeft om op betogingen met stenen te gooien, ruiten kapot te slaan, auto's in brand te steken ....

Citaat:
Dit is racistisch :
16. RECHT EN ORDE HERSTELLEN IN DE GETTOWIJKEN

De beste manier om de gettovorming in onze grootsteden tegen te gaan, is uiteraard de begeleide terugkeer naar de landen van herkomst.

Iemand naar huis terugsturen, is misschien wel een straf in sommige omstandigheden, maar zeker niet noodzakelijk racistisch.
Toelaten dat getto's ontstaan door een teveel aan vreemdelingen, zodat deze niet fatsoenlijk opgevangen kunnen worden door de maatschappij, is meer racistisch, dan hen terugsturen.

19. OPRICHTING VAN EEN APART ONDERWIJSNET VOOR ISLAMITISCHE VREEMDELINGENKINDEREN

Er is al een apart katholiek net, dus ...
Hoe zit het met de Joodse kindjes in Antwerpen: hebben zij 'eigen' scholen?
En zijn de scholen met speciale programma's zoals Rudolf Steiner ook racistisch ?

23. WERK VOOR EIGEN VOLK EERST

Zolang dit land een half miljoen volledig uitkeringsgerechtigde werklozen telt, is het niet meer dan normaal dat bij tewerkstelling voorrang gegeven wordt aan mensen van ons eigen volk.

Het begint bij de moeder en haar eerste bevalling: mijn kind schoon kind.
In gans de wereld is het hemd nader dan de rok.

Ik gun vooral elke mens in gans de wereld werk in zijn eigen land, en nog wel dicht bij zijn deur ook.

52. INVOEREN VAN EEN BELASTING OP DE TEWERKSTELLING VAN NIET-EUROPESE VREEMDELINGEN

Een werkgever die extra winsten puurt uit een dergelijke tewerkstelling, mag gerust een commerciële geste stellen.

68. ONMIDDELLIJKE TERUGKEER VAN ILLEGALEN, CRIMINELEN EN WERKLOZEN

In eerste instantie moet werk gemaakt worden van de onmiddellijke terugkeer van alle illegale, criminele en werkloze vreemdelingen. Dit betekent de onmiddellijke terugkeer van ongeveer 190.000 vreemdelingen (150.000 illegalen, 10.000 werkloze niet-Europese gezinshoofden die samen met hun familieleden ongeveer 40.000 personen vertegenwoordigen, en enkele duizenden criminelen) naar hun landen van herkomst.

In China stuurt men iemand die illegaal (zonder paspoort of geldig visum) terug, omdat hij/zij hun wet overtreedt.
Dat is zowat het enige dat China voortreffelijk doet.

Voor een werkloze vreemdeling gaat dit inderdaad te ver; behoudens mocht er een behoorlijk contract opgesteld worden bij zijn aankomen in het land. Als hij bijgedragen heeft, dan moet hij zijn rechten krijgen.

69. DE TERUGKEER VAN DE EERSTE GENERATIE VREEMDELINGEN

Via de uitkeringen die de eerste generatie vreemdelingen uit het terugkeerfonds zullen krijgen, zullen op relatief korte termijn heel wat vreemdelingen terugkeren naar hun landen van herkomst. Het juiste bedrag van de premie zal afhangen van een aantal criteria: duur van de tewerkstelling in België, aantal kinderen die mee terugkeren, grootte van het gestorte bedrag aan sociale zekerheidsbijdragen in het terugkeerfonds. De uitbetaling van de premie zal pas gebeuren nadat de vreemdeling samen met zijn familieleden naar zijn vaderland is teruggekeerd. Wel al de mogelijkheid geboden worden over een voorschot te kunnen beschikken om de reiskosten te kunnen betalen.

70. DE TERUGKEER VAN DE TWEEDE EN DERDE GENERATIES VREEMDELINGEN

Voor diegenen die niet bereid zijn zich te assimileren, wordt een onderwijs voorzien dat hen voorbereidt op de reïntegratie in het land van herkomst van hun ouders. De landen van herkomst van deze jonge vreemdelingen kunnen niets aanvangen met jonge analfabeten. Door deze jongeren hier school te laten lopen en hen een specifieke opleiding te geven die hen voorbereidt op de terugkeer en de reïntegratie in hun landen van herkomst, bewijst men deze landen een grote dienst en kadert deze opleiding in de ontwikkelingshulp die we aan deze landen willen geven.
http://www.blokwatch.be/content/view/86/50/lang,nl/
Assimilatie, inburgering ... genuanceerd natuurlijk, zou in het contract van binnenkomen moeten beschreven worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 16:49   #63
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb punten uit het 70-puntenplan aangehaald van het VB om aan te halen dat het programma racistisch is.

De enige argumentatie die men hier kan bedenken is, het Vlaams Belang is niet het Vlaams Blok.

De kopstukken van zowel het Blok als het Belang hebben duidelijk gesteld dat de naamswijziging niets veranderd. Het Vlaams Belang = Vlaams Blok
http://www.youtube.com/watch?v=j7A8f...ure=plpp_video
(daarop krijg ik als repliek "Ik vraag niet wat een ander zegt,.."!!!!)

Mijnheer Dewinter bewaart het 70-puntenplan veilig voor de toekomst.
http://www.youtube.com/watch?v=HoXRv...ure=plpp_video

Ik heb nog nooit 1 VB-kopstuk of VB-mandataris (die nog steeds bij het VB is) horen beweren dat hij/zij afstand neemt van het 70-puntenplan. Dat ze daar toch hier en daar een beetje verkeerd waren.

Integendeel.
Tijdens het debat in het Vlaams parlement vorige week woensdag, kreeg mijnheer Dewinter het verwijt dat hij een bepaalde bevolkingsgroep wenst uit te sluiten.
Mijnheer Dewinter gaf eerlijk toe, dat hij inderdaad een bevolkingsgroep wil uitsluiten.

Wat is er dan veranderd?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Mss moet u eerst even inzien u over twee partijen dooreen bezig bent, u maakt uzelf niet alleen ronduit belachelijk, u blijft ook mensen belasteren.

Je kan ook gewoon toegeven dat je door je blinde haat tegenover een bevolkingsgroep in de fout bent gegaan...
Maar deze lastercampagne mag wel stoppen, u kan niets bewijzen, u kan uw punt niet eens maken, beter nog, er is geen punt, niet aan uw uitleg, niet in uw bronnen en zeker niet in de schandalige lastertitel...
Overtuig me dat het Blok en het Belang twee verschillende partijen zijn.
Hun (dezelfde) kopstukken vertellen dat het Vlaams Blok = Vlaams Belang.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 16:54   #64
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Een partij die veroordeeld is in de jaren stillekes is niet dezelfde parij die niet veroordeeld is recent.
Die laatste heeft waarschijnlijk een minder of niet strafbaar programma.

Maar goed, als je ze racistisch wil blijven noemen zonder ook maar iets te kunnen bewijzen, dan doe je dat maar.

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 december 2011 om 16:55.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 17:00   #65
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoef u helemaal niet te overtuigen, u moet gewoon deftig nakijken wat u lalt voor u mensen gaat beschuldigen.

Toon mij en de andere mensen nu eens waar het Vlaams Belang dat 70 puntenprogramma heeft en laat eens zien waar dat racisme zit...
IK zal het u maar al zeggen, HET IS ER NIET, u zit met uw hoofd in stokoude extreem linkse propaganda te snollen maar hebt geen gevoel met de realiteit.
Het enige dat u doet is een hele bevolkingsgroep valselijk beschuldigen, U valt mensen aan zonder boe of ba.
Zomaar mensen belasteren en beledigen
Oud 21 december 2011, 18:02   #66
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het programma is in ieder geval verschillend.

Ik wacht nog stééds op een antwoord...
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 19:01   #67
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Het 70-puntenplan werd al jaren geleden afgevoerd. Misschien ook eens naar de kopstukken van het VB luisteren(!!!) als ze iets zeggen? Natuurlijk kan het zijn dat deze afwijzing van dat programma niet door de nationale Pravda werd uitgezonden. Cordon sanitair weetjewel.

Ik vind in elk geval niet veel racistisch aan dat programma aan. Maar ja volgens de huidige wet moeten we bijna opstaan voor de migranten en onze stoel afgeven op straffe van racisme. Wat wil je daar nog aan doen?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 19:40   #68
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Het is daarom dat Macolm X moslim geworden is zeker, omdat de islam racistisch is. De islam is het absolute tegendeel van het racisme.

http://forum.politics.be/showthread....5071&page=3#41
(met dank aan Eigenzinnig)

In 't vervolg wat beter uw huiswerk maken, beste, dat voorkomt nogal eens dat je zo'n kemels van formaat schiet.

Maar nu we toch bezig zijn, wat vind jij niet racistisch aan deze islamitische voorschriften ?:

http://www.ex-moslim.nl/

Hopelijk krijg ik van jou een onderbouwd antwoord daarop, want van de TS ea 'anti-racisten' heb ik, ondanks herhaaldelijk aandringen, daarover nog niets mogen lezen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 19:47   #69
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Het 70-puntenplan werd al jaren geleden afgevoerd. Misschien ook eens naar de kopstukken van het VB luisteren(!!!) als ze iets zeggen? Natuurlijk kan het zijn dat deze afwijzing van dat programma niet door de nationale Pravda werd uitgezonden. Cordon sanitair weetjewel.
Is er iets terug te vinden on-line, van de plechtige afvoering van het 70-puntenplan?

Citaat:
Ik vind in elk geval niet veel racistisch aan dat programma aan. Maar ja volgens de huidige wet moeten we bijna opstaan voor de migranten en onze stoel afgeven op straffe van racisme. Wat wil je daar nog aan doen?
Ik vind het altijd leuk, die zever van jou.
Dat keldert je geloofwaardigheid.
Oud 21 december 2011, 19:51   #70
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geloofwaardigheid.
Oud 21 december 2011, 20:09   #71
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Het is daarom dat Macolm X moslim geworden is zeker, omdat de islam racistisch is. De islam is het absolute tegendeel van het racisme.
yeps.

Daarom dat ze half Afrika hebben uitgemoord (slechts 10% van de gevangen slaven overleefde de castratie).

In het geval van Malcolm X of die andere Amerikaanse islamorganizatie is het schrijnend: het zijn net de moslims (In afrika wordt de naam arabieren gebruikt voor de bepaling moslim, of ze nu arabisch dan wel pikkezwart zijn) die hun voorouders hebben gevangengenomen en aan de toenmalige blanke plantagehouders verkocht. En neen, deze werden niet gecastreerd, zoals men nu wel kan zien aan het aantal zwarte nazaten zeker? Zie je die ook in het midden-oosten? nee ! Nochtans hebben die een veelvoud aan slaven gehad gedurende een veelvoud aan eeuwen slavenjagers en slavenhandel.

Islam heeft geen enkel probleem met slavernij, zeker niet als het kaffers (lees: ongelovigen) zijn. Maar WIJ zijn racisten als we negers als kaffer benoemen zeker hé?

Beetje ridicuul om dan islam te gaan verheerlijken als nazaat van een gevangengenomen slaaf uit Afrika.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 21 december 2011 om 20:10.
Oud 21 december 2011, 20:17   #72
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Is er iets terug te vinden on-line, van de plechtige afvoering van het 70-puntenplan?
geen idee. Vraag het hen eens anders?

[email protected]

Lijkt me beter dan die ridicule site waar ge uw gegevens over VB wil halen, maar die zelf niet weten waar het over gaat.

toch?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 21 december 2011 om 20:17.
Oud 21 december 2011, 20:40   #73
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aanzetten tot racisme en aanzetten tot haat is strafbaar.
En toch laat men de koran die niets anders doet ongemoeid.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2011, 20:46   #74
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En toch laat men de koran die niets anders doet ongemoeid.
Dat niet alleen: men heeft een religie die tevens een politieke ideologie is gewoon ERKEND als godsdienst en men ondersteund die dus met belastingsgeld van degenen die volgens de koran moeten vermoord worden....

Wie (welke partijen) hebben die religie in feite erkend?
Oud 21 december 2011, 20:47   #75
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
'n 'vergelijking' maken met wat andere 'uitspraken' of 70+ plannen kan nooit kwaad, zodat we weten waar 't eigenlijk over gaat, wat er racistisch en/of discriminerend is en wat niet.
Elke vergelijking die negatief uitvalt voor dhimmies is per definitie off topic volgens sjok & co.
En anders komen ze wel met Fify af.

Laatst gewijzigd door daiwa : 21 december 2011 om 20:49.
Oud 21 december 2011, 21:06   #76
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik noem dit off-topc, mijn beste SDX.
Dit topic gaat over het VB-programma.
Lees de titel er op na.
SDX wijst enkel op jouw alom gekende spreidstand.
In het 70 puntenprogramma stond geen enkele oproep tot geweld en moord, wat we van de koran helemaal niet kunnen zeggen, maar daar heb je natuurlijk geen kritiek op.
Zoals ik hier al dikwijls zei, het 70 punten programma was een sprookjesboek vergeleken met de koran!
Oud 21 december 2011, 21:21   #77
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
SDX wijst enkel op jouw alom gekende spreidstand.
In het 70 puntenprogramma stond geen enkele oproep tot geweld en moord, wat we van de koran helemaal niet kunnen zeggen, maar daar heb je natuurlijk geen kritiek op.
Zoals ik hier al dikwijls zei, het 70 punten programma was een sprookjesboek vergeleken met de koran!
Geef de topicstarter het plezier niet van dit draadje naar een islamdraad te laten afglijden. Dat zou de aandacht teveel afleiden van de afgang van de topicstarter.
Of Hij/zij/het moest als bij wonder aan het zeventigpuntenplan van het Vlaams Belang komen, 't geen me zou verbazen...
Oud 21 december 2011, 21:31   #78
artisjok
Banneling

Standaard

Wat is dat toch met die VB-verdedigers, dat ze hun programma steeds willen vergelijken met een religie?
Oud 21 december 2011, 21:32   #79
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat toch met die VB-verdedigers, dat ze hun programma steeds willen vergelijken met een religie?
Welk programma? Dat 70 puntenprogramma van het Vlaams Belang?

U kwetst veel mensen door deze partij valselijk te beschuldigen, buiten uw excuses aanbieden kan u mss op z'n minst de topictitel aanpassen.
Oud 21 december 2011, 21:34   #80
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
geen idee. Vraag het hen eens anders?

[email protected]

Lijkt me beter dan die ridicule site waar ge uw gegevens over VB wil halen, maar die zelf niet weten waar het over gaat.

toch?
Ik dacht het al dat er nooit een plechtige afvoering van het 70-puntenplan geweest is.

Integendeel, de kopstukken hebben klaar en duidelijk gezegd dat er niets veranderde bij de naamswijziging.
Het Vlaams Blok = het Vlaams Belang.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be