![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Schending van de mensenrechten, geografische ligging, moslimstaat. Neen dank u |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat jij één van mijn favoriete boekjes ook hebt gelezen: Power and Paradise van Robert Kagan.... Ik zou ook niet liever willen dat Europa zich terug profileert en zich klaarmaakt om een echte grootmacht te zijn. Maar zoals we nu bezig zijn zie ik het gewoon niet gebeuren. Links is gewoon de boel naar de kl*** aan 't helpen.
![]() |
![]() |
#63 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben zeker niet bevooroordeeld tov sommige van uw ideeën, maar je stuit op zo ongelooflijk veel weerzin onder een linkse tijdsgeest, een pc-cultuur die zelfs het onbevooroordeeld "denken" geen kans geeft. Zelfs dat mag hier al niet meer. Ik ben gematigd conservatief rechts en zelfs dat schept al zoveel tegenwerpingen hier op het forum. De islam vormt voor mij idd ook een oprukkende kanker in Europa. En we zijn hier totaal verkeerd bezig om dat tegen te gaan, de meesten zien de noodzaak nog eens niet in om het tegen te gaan. Meer en meer ben ik van oordeel dat een heropwaardering van onze eigen waarden de enige oplossing is...
![]() |
![]() |
#64 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
rare jongens, die britten ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder kunt ge alle landen er uit gooien die het niet eens zijn met frankrijk en duitsland (en dat zijn er hoe langer, hoe meer). Frankrijk en duitsland moeten maar eens leren dat zij europa niet zijn. Trouwens ze zouden hun begrotingen beter in evenwicht trachtten te houden. Anders gaan ze nog meer naar den achtergrond verschuiven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Vreemdeling
|
![]() nee nee nee, ten eerste is Europa niet ontstaan uit de Benelux maar uit de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal wat oorspronkelijk een unie was tussen Frankrijk en Duitsland maar open voor elk land dat bereid was om toe te treden.
Ik ben er natuurlijk geen voorstander van dat Europa gedomineerd wordt door de grote landen, het zij Frankrijk, Duitsland of het Verenigd Koninkrijk. Ik zie Europa liever evolueren naar een parlementaire democratie (dat is nu niet echt het geval), maar tot die tijd er is heb ik liever een Frans-Duitse dominantie dan een dominantie van het door Amerika bestuurde Vereningd Koninkrijk hoor! En over die begrotingen, ja het is waar dat ook Duitsland en Frankrijk zich aan het Stabiliteitspact dienen te houden. Maar ze duwen ons economisch gezien alleen maar diepen in de afgrond wanneer ze ook effectief de norm proberen te halen. Vergeet niet dat Duitsland het grootste export gebied is voor de Belgische economie (en voor veel andere landen ook), maar wat zou er gebeuren als in Duitsland de economie zo slecht ging dat er niet meer geïmporteerd werd? Juist, dan kregen we een kettingreactie...
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Waarom klaagt er niemand over die onrechtvaardige British Rebate ter waarde van €350M die ze elk jaar krijgen ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Burger
|
![]() Guderian,
Ik ben zowat 100% akkoord met je standpunten over het VK, de VS en Israel.... Maar ik ben volledig niet akkoord met je filosofische achtergrond waarmee je die standpunten onderbouwt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Britten hebben toch un eigen Commonwealth. Voor GB zou het een stap vooruit zijn als ze uit de EU zijn. Als hun pooier Amerika het goedkeurd, Verscheuren ze zich gewoon uit de EU.
Die britten zijn slimmer dan dat de meeste denken hoor. Overal hebben ze zich gemoeid. Als ze willen; starten ze een alternatieve unie met landen aan de kant van Vs. Over Poltieke macht van Eu wordt niet veel gesproken hé. Britse macht is nog altijd groter dan die van Frankrijk en Duitsland. Wie gaat nu de britten uit de EU gooien? Frankrijk en Duitsland? Te laat dat moesten ze maar voor de uitbreiding dan maar doen. Europa sukkelt zonder Gb. Letterlijk en figuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Of vergis ik mij?
![]() |
![]() |
#74 |
Parlementslid
|
![]() Een brits collega vertelde mij dat het VK ooit bereid was om tot een politieke/economische unie toe te treden, maar de fransen hebben dit geboycot. Dat voorval heeft een wrange nasmaak nagelaten volgens hem.
Weet iemand hier meer over?
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het was de gaulle die NON zei die beslissing was gedreven door persoonlijke wraakgevoelens tijdens WWII was de gaulle immers actief betrokken bij de complete vernietiging van de middelandse zee-vloot van de fransen de britten eisten dat de fransen hen die volledige vloot gaven, "uit schrik" dat de duitsers ze anders zou veroveren de fransen, altijd trotse rakkers, zeiden neen, waarop de britten de vloot vernietigden dat heeft de gaulle hen nooit vergeven, vanwaar zijn NON en dat hebben de britten frankrijk nooit vergeven und so weiter und so weiter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het veto van De Gaulle in 1963 tegen een Britse toetreding had te maken met zijn fundamenteel wantrouwen tegenover de Britten. Met het drama vam Mers-el-Kebir had dit niets te maken. De Gaulle was daar niet bij betrokken en uw beschrijving van die militaire gebeurtenis raakt kant noch wal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
- Na het eerste Europa-Congres in 1948 waren het de Britse en Franse regeringen (er was nog geen nieuwe Duitse) die het initiatief namen voor de oprichting van de eerste Europese organisatie: de Raad van Europa (in 1949). Daar liep het al onmiddellijk mis. Frankrijk nam dan maar het initiatief voor een nieuwe Europese organisatie, de EGKS, waarvan iedereen wist dat haar opzet voor de Britten onaanvaardbaar was. Diverse andere organisaties volgenden. - De grootste crissisen in de Europese eenmaking zijn veroorzaakt door de Fransen (torpedering van de Europese Defensiegemeenschap in 1954; politiek van de lege stoel in 1965; enz.) telkens zij het gevoel kregen dat de Europese eenmaking dreigde uit te monden in een overvleugeling van hun eigen nationale politiek. Dat is ook nu weer het geval en daarom loopt Chirac zo woest te keer tegen de nieuwe lidstaten die het aandurven (stel u voor!) om niet het leiderschap van la Grande Nation te aanvaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de gaulle was dan wel leider van Libre France en de schepen waren nog in de handen van de vichy-regering, de vernietiging van die schepen (en de > 1000 slachtoffers) is iets dat de fransen nooit vergeten hebben |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
![]() Citaat:
Overigens moet u niet vergeten dat het enkel dankzij Britse steun was dat De Gaulle zich tijdens de oorlog kon handhaven. De VS proberen constant van hem af te raken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |