![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Lokaal Raadslid
|
![]() een nultolerantie is bijna onmogelijk. stel je voor dat iemand die net een likeurpraline heeft gegeten positief zou blazen. wat doen we daarmee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Staatssecretaris
|
![]() streng beboeten natuurlijk! het zal hem leren!
![]() |
#63 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() Wie kruipt nu achter het stuur van een wagen na een likeurpraline opgegeten te hebben ? Als je dan een ongeval krijgt, zit de ambulancier met al de smurrie.
![]() |
#65 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Enkel de beste landen zullen de 20 % benaderen (Zweden = 25 % en dat bij 0,2 promille zelfs)
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 januari 2012 om 23:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
verplicht in de café's/restaurant van een tester in huis te nmene. Laat de mensen blazen, en eenmaal ze positief tekenen krijgen ze de sleutels van hun auto niet. Zo positief krijgen ze ook een koffiearrestpauze,; ze moeten blijven koffies/cola lightdrinken tot ze nuchter zijn. Vanaf 2promille kan je ook beslissen om d'office en taxi te bellen. En zo is het probleem opgelost... zonder controles te doen op de weg? Fouten moet je controleren aan de bron... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De voorstanders van de 0.2 zijn zo goed als allemaal voor een absoluut drinkverbod tijdens het rijden. Wat met mensen die: -Met de vroege of nacht staan, en daar moeilijkheden met hebben? (vroege: +/- 2-3 uur slapen per nacht, 5 dagen lang. Nacht: om 6 uur 's morgens pas vertrekken terwijl ze al 3-4 keer hebben liggen knikkebollen? Niet te controleren) -Mensen die al rijdend liggen te sms-en hebben vele minder zicht op de baan als iemand die gezopen heeft, toch is de boete voor gsm-gebruik €100... peanuts voor iemand die 0.8 heeft. Wie wil drinken, moet maar openbaar vervoer nemen... Iemand die een glaasje drinkt, voor mensen rond mijn leeftijd, zijn niet weg om 1 uur 's nacht. 1 uur 's nachts: buiten de "steden" wil dat zeggen: geen trams, geen bussen, geen treinen... enkel peperdure taxi's waar ge 9 kansen op 10 ook nog eens minstens een uur op ligt te wachten... En zoals CC al opmerkte: ofwel heb je iemand die niks drinkt, ofwel heb je mensen die boven de 1 promille zitten. Lijkt me vrij logisch als je weet dat 0.9 promille evenveel kost dan 3 promille: dus kan je beter iets aan uw avond gehad hebben eh. Om af te sluiten wil ik er ook nog eens bij vermelden dat er mensen zijn die "zat" zijn als ze een halve pint gedronken hebben, en er zijn mensen die rond de 2 promille blazen, maar waar ge nog wel deftig met kunt uitleggen. Mensen verschillen, waarom de regels niet? ps: Ik heb nog maar 11 jaar een rijbewijs, maar heb wel al 7 keer moeten blazen, dus die zever dat de pakkans belachelijk laag ligt....
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Ik maakte in het kader van de nakende verlaging naar 0.2 promille nog volgende bedenking: wat met de positie van de klasserestaurants die 'op den buiten' liggen of in the middle of nowhere en enkel maar met de wagen te bereiken zijn? Vele Michelinzaken of Gault Millau pareltjes liggen relatief afgelegen en 95 % van de klanten gaan er met eigen vervoer naartoe (enkele met taxi of laten zich afzetten). Zoals de traditie het wil, gaat goed Bourgondisch Belgisch eten 'goed' samen met de nodige inname van aperitief, riant geschonken wijnen, degustatie van (streek)bieren en achteraf nog een of meerdere pousse-cafés (die laatsten zijn uiteraard zeer populair bij zakenlunches wanneer de firma toch betaalt). Ik heb het vorige keer eens discreet in het oog gehouden, en op geen enkele tafel bemerkte ik in het gezelschap een (geheel)onthouder, terwijl elk gezelschap toch wel met de eigen wagen was gekomen. De meeste tafels dronken uiteraard een aperitief, dan toch wel een halve fles wijn per persoon en dan vaak nog een 'afzakkertje'. Zelfs de 0.5 promillegrens werd volgens mij bij de meeste chauffeurs overstegen.
Ik ben dus razendbenieuwd hoe ze dit gaan proberen 'op te lossen'. Eigenlijk is zulks een heel hypocriete situatie, draconische limieten opleggen, maar toch nog de drankengastronomie blijven ondersteunen en rustig verder doen. Die chique landelijke restaurants worden ongetwijfeld ook bovengemiddeld gefrequenteerd door politici, toplui van de politie en beleidsmakers, het zou me verbazen moesten ze bij deze gang van zaken enige bedenking hebben (en zelf dus niet met teveel promillage naar huis rijden). |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Ooit, lang geleden, toen de dieren nog spraken en er nog volk op café zat, zou dit best een goed voorstel kunnen geweest zijn. (het verplicht koffietje drinken daargelaten, men drinkt geen koffie om te ontnuchteren: enkel WATER).
Natuurlijk zijn degenen die thuis drinken daar dan niet bij. Misschien een alcoholslot in iedere wagen? Eerst blazen vooraleer hij start. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de horeca deze extra taakbelasting ook niet zitten. Ik zie de chaos al voor me wanneer er in superdrukke zaken mensen willen vertrekken. Het voorstel is te gek voor woorden. Dat alcoholslot is een lachertje, mensen die het willen omzeilen zullen dat doen, voor mensen die steeds nuchter rijden is het sowieso overbodig. Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 januari 2012 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() De cafébaas de controle laten uitvoeren is dan weer wel tegen zijne winkel. Tenzij men de extra watertjes telt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, ik vind het doodnormaal dat gezien café sverantwoordeljik zijn voor drank en zij daar op cashen, dat ze ook hun verantwoordelijkheid nemen naar de klant, en inderdaad ze helpen om ofwel een taxi te nemen, of helpen om naar huis te brengen, of helpen om aan te raden van tevoet naar huis te gaan, of inderdaad nog een uurtje of 3 koffie schenken tot ze nuchter zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en om van de living naar mijn bed te gaan heb ik geen auto nodig ![]()
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 5 januari 2012 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat je in een winkel al eens iets koopt om te nuttigen op een andere plaats als thuis lijkt me vrij normaal. Mss moet je dan de brouwerijen of wijnboeren maar ineens platleggen. Voor de horaca kan het zowieso geen kwaad meer, dit zou zowieso de volgende stap zijn voor de anti's... ![]() |
|
![]() |
![]() |