![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wie gelooft dat het niet de bedoeling was de lonen van de ministers te verhogen? | |||
Volgens mij is dit een misverstand, 5% omlaag was de bedoeling |
![]() ![]() ![]() |
6 | 11,54% |
Neen, volgens mij wilden ze en stoemelings 8% erbij hebben, jammer voor hun is het uitgekomen |
![]() ![]() ![]() |
45 | 86,54% |
ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,92% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De grote leugen van iedere traditionele partij is, dat ze je wijsmaken, dat jij de schuld bent van hun rampzalig beleid.
Dat 3 regeringen en 3 parlementen, over de jaren heen, miljarden kosten aan de belastingbetaler, zal je van geen enkele partij horen. De opbrengst is snel te berekenen. Een dikke zero. En N-VA bewijst met de dag meer, dat ze met hun ultra rechts beleid, hier geen verandering in wil brengen. Laatst gewijzigd door subocaj : 9 januari 2012 om 05:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Beangstigend dat alle aanhangers van de N-VA de uitspraken van de N-VA-top zomaar geloven of dat zij bewust met zijn allen meedoen om leugens zo goed mogelijk te verspreiden. Dat dit in de 21e eeuw in Europa gebeurt... Laatst gewijzigd door Robinus V : 9 januari 2012 om 05:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Het zou me niet verbazen dat de regering dit document opzettelijk heeft laten lekken om zo de oppositie een "losse flodder" te bezorgen die zij - de regering dus - gemakkelijk kan weerleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een verkeerd rekeningnummer is een administratieve fout. Een regeringsbeslissing om 8% opslag aan zichzelf te geven echter ...
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit incident is de fout van de regering en alleen de regering.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 9 januari 2012 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na meer dan 500 dagen onderhandelen moeten de cijfers nog aangepast worden. Doet mij denken aan de verklaringen rond de vraag van de Eu-commissie over de begroting. Toen was het antwoord dat ze in Europa de cijfers verkeerd hadden geinterpreteerd. Blijkbaar krijgt iedereen foute cijfer en kan niemand meer rekenen, enkel de huidige Belgische meerderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() N-VA sprak en spreekt weldegelijk over een opslag van 8% per minister en staatssecretaris terwijl ze hebben afgesproken om de lonen met 5% te verminderen en de totaal kost voor de regering met meer dan 15%.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Simpel gezegd: 8-5=3. Dus krijgen ze toch nog 3% opslag. Of niet ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() zo mag je niet rekenen. Als je eerst 8% opslag geeft en dan 5% daalt, bijft er geen 3% over maar 2.6%.
En ik heb vandaag al een deel van de begrotingsdocumenten zitten doornemen die klaar liggen ter stemming deze week. Een van de departementen die ik bekeken heb ik defensie: stijging van de werkingsmiddelen van het kabinet met bijna 3% tov 2011. Ook bij het loon van de minister is nog niets te zien van die -5%. Wanneer zijn ze van plan om die dignen aan te passen? Ter zitting rap rap? Of nog voor het begin van de besprekingen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zou er nog meer af moeten, maar ik vraag me af of er bij de Vlaamse regering al een gelijkaardige eerste stap goedgekeurd geraakt is... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlaamse ministers verdienen nu dus al minder dan de Federale. Per kabinet zitten ze nu al met minder medewerkers dan de federale (bij de federale stijgt het aantal medewerkers per kabinet nog) Zie ook de perscommunicatie van Peeters van vandaag. Los daarvan zal men in de vlaamse regering nog eens kijken of er nog wat van kan. Kortom: ze staan daar al veeeeeel verder dan in de federale. Moest u de politiek goed gevolgd hebben, zou u dat geweten hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die -5% is vanaf 1 januari 2013. Dat mompelde er eentje tussen z'n tanden in de "7de Dag". Eerst nog 12 maanden +8%... ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 9 januari 2012 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de essentie is dat de fout op het eerste zicht gecorrigeerd is
en we houden van klokkeluiders. we wachten nu nog juist achter hun functioneringsbonus ala Dexia. Dan gillen we nog eens van de pret 1 jaar voor de verkiezingen mensen doen inleveren en zelf zakken vullen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 9 januari 2012 om 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik denk: ofwel gaan hun lonen bijlange niet omlaag. Ofwel gaat dit wel gebeuren en gaat de trend zich ook doorzetten naar andere lonen... Als de huidige omstandigheden nog lang blijven aanslepen, is het onvermijdelijk om niet in moeten leveren. Voor het tegendeel zou België (en de rest van Europa) plots een grote economische groei moeten kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vraag van mij was of men de fout in de lonen van de federale regering ging pas rechtzetten tegen begin 2013 of niet. Ik denk van niet, omdat ze dat niet kunnen maken, en dat ze dus bij de begrotingsbesprekingen van deze week hun "toevallige fout" gaan rechtzetten. Waar Peeters over sprak is dat men in de vlaamse regering eens moet bekijken of men voor de tweede keer nog kan besparen op de weddes van de regering. DAt zal men bekijken in februari tijdens de begrotingscontrole. Volledig iets anders dus, niet verwarren tussen beide |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
niemand loopt hoog op met de NVA, maar nu ook weer niet in die mate dat men er van uitgaat dat de NVA geen procentberekening meer kan uitvoeren. Als ze het geprobeerd zouden hebben, zou het niet op zo'n ridicule manier gebeurd zijn. de echte les is dat die 5% inlevering zo futiel is dat ze geen begrotingswijziging noodzakelijk maakt
![]() |