Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2012, 16:56   #61
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Nutteloze berekening. Volgens mij is het realistischer om te kijken naar de mediaan van wat de Vlaming gemiddeld heeft. Er is namelijk een erg kleine groep erg rijke mensen en deze uitbijter trekt het gemiddelde erg scheef naar de positieve kant.

Wat zeggen uw cijfers over deze mediaan? Als het een transparant onderzoek is, moeten deze cijfers er zeker in staan.
Terechte opmerking.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 17:04   #62
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Crisissen lossen zichzelf ook wel op zonder staat (meestal beter dan met, want de staat maakt vaak deel uit van de crisisdynamiek he).
Agressies, juist. Maar vaak zijn staten ook agressoren. Er zijn maar weinig "liberale oorlogen" he
Een grote ontkenning bij libertariërs en wellicht ook liberalen vind ik die van de het bestaan van de staat en het proces om individuele economische vrijheid te kunnen organiseren.

Citaat:
Religie is gewoon een kwaad. Niks noodzakelijks aan
hier maak je wederom een globale visie van je eigen noden en levensopvatting. En je hebt onterecht schrik van het bestaan van religie.
Het is niet of eigen idee of macht van religie. Als er één ding is wat ik uit Nietzsche opgerakelt heb is het concept van übermenschtum in combinatie met staat, religie en knoeiers.

Citaat:
Geld en markt zijn niet noodzakelijk, zijn geen kwaad, en worden niet ingevoerd. Het zijn emerging properties van vrije interacties tussen individuele economische agenten.
Klopt, ik volg je volledig.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 11 januari 2012 om 17:06.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 17:19   #63
De Informant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rangzen Bekijk bericht
Het is een soort communisme van de jaloezie. Ah,gij hebt heel uw leven hard gewerkt om uw huis af te betalen of wat bijeen te sparen. Dan gaan we het U nu eens afpakken en verdelen onder de sukkelaars die minder geluk hebben gehad. Ge gaat toch binnenkort dood en uw kinderen moeten maar hunne plan trekken.

Wat een belachelijk uitgangspunt... Het leven is niet eerlijk, maar als we het niet krijgen dan pakken we het maar af van een ander !
De nagel op de kop indien je mij zou vragen welk soort politiek men nu hier in Vlaanderen aan het voeren is.
De Informant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 17:22   #64
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Informant Bekijk bericht
Men heeft berekend dat een gemiddelde Vlaming tussen de 150.000 en 200.000€ rijk is.

Deze bedragen gaan enkel over de waarde van je onroerend goed en je spaarboekjes.

r
En hoeveel schiet daar nog van over als je het deel van leningen die nog moet afbetaald worden daarvan aftrekt?

Laatst gewijzigd door speurneus : 11 januari 2012 om 17:34.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 17:31   #65
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nutteloze berekening. Volgens mij is het realistischer om te kijken naar de mediaan van wat de Vlaming gemiddeld heeft. Er is namelijk een erg kleine groep erg rijke mensen en deze uitbijter trekt het gemiddelde erg scheef naar de positieve kant.

Wat zeggen uw cijfers over deze mediaan? Als het een transparant onderzoek is, moeten deze cijfers er zeker in staan.
Gemiddelde of mediaan zal in deze weinig uitmaken omdat die kleine groep superrijken hun geld zeker niet op spaarboekjes zullen parkeren en hun vastgoed onderbrengen in een venootschap(pen), net zoals hun eventuele brdrijven.
Hierdoor zijn ze in tegenstelling tot wat jij beweerd niet in deze statistiek terug te vinden.
Oud 11 januari 2012, 17:41   #66
De Informant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
En hoeveel schiet daar nog van over als je het deel van leningen die nog moeten afbetaald worden daarvan aftrekt?
Hoe ikan ik dat nu weten ?
Het gaat hem hier over een utopische veronderstelling om een bewijskracht op tafel te leggen dat de 50+ niet in de armoede hoeven te leven mocht er morgen een dictator de lef hebben om alles af te pakken van iedere Vlaamse 50+ en het evenredig terug te verdelen onder alle 50+.

Ik zal het nog even anders voorstellen.
De beelden die we soms zien op TV over de jaren 30 waar ze staan aan te schuiven voor een kom soep kunnen principieel NOOIT meer terug komen.

Trouwens mijn veronderstelling hebben ze hier al eens toegepast door Camille Gutt maar in een andere vorm
http://www.croesusforum.com/camille-...e-maatregelen/
Oud 11 januari 2012, 18:05   #67
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De nagel op de kop indien je mij zou vragen welk soort politiek men nu hier in Vlaanderen aan het voeren is.
Van verdeling van kapitaal,eigendom, bezit, inkomsten valt anders niet veel te merken, troost je.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 18:10   #68
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Crisissen lossen zichzelf ook wel op zonder staat (meestal beter dan met, want de staat maakt vaak deel uit van de crisisdynamiek he).
Dat is zekeR het geval als de staat de crisissen niet kan of niet wil oplosSen die geschapen worden door het speculatieve kapitaal
Het probleem is dan oplossing
Soms is dat dan 10 jaar recessie
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 18:22   #69
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wat doe je met de mensen die tot hun 50ste gespaard hebben om geen lening te moeten aangaan en zich dan een huisje bouwen.
Niet met dubbele garage en niet met de allerlaatste snufjes. Want dan heb je al 250.000 nodig. Er zijn meer mensen die werken en het met 1400 netto per maand moeten doen en pas iets erven als ze het zelf niet meer nodig hebben, omdat ze iedere cent 2X hebben omgedraaid voor ze hem uitgaven.
Ik heb al meermaals gezegd dat de zever die in de media word verkocht over het "gemiddeld" loon een farce is.
Trek de 15 % hoogste lonen in België uitbetaald, even van het totaal bedrag af en je krijgt een heel ander "gemiddelde".
Het is gemakkelijk te zeggen, die over de balk gooiers is hun eigen schuld.
Vertel dat tegen de 328.000 gezinnen of alleenstaanden met kinderen, die werken en toch hun betalingen niet kunnen voldoen, omdat ze maar 1200 per maand netto verdienen.

Ik deel uw mening dat het voor de klein verdieners niet makkelijk is , maar mensen blijven ook vaak hangen in dat klein loon jobke . en onderschat niet dat heel veel kleine onnodige uitgaven vaakst gebeuren door onbezonnen kopers met een klein inkomen . Hoe vaak hebben die kleine verdieners niet een dure flat screan TV en steeds een nieuwe gsm of hi-Phone . ik heb een tiental appartementen en mijn gsmmeke is nu 8 jaar oud , ik gooi dat niet weg voor het echt wel kapot is .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:38   #70
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men heeft berekend dat een gemiddelde Vlaming tussen de 150.000 en 200.000€ rijk is ... Indien je dit niet kan, heb je het in je jong leven slecht aangepakt.
Liever feesten aan 20 als naar benidorm te gaan aan 65. It was worth it.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 11 januari 2012 om 19:38.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 19:46   #71
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe ikan ik dat nu weten ?
Het gaat hem hier over een utopische veronderstelling om een bewijskracht op tafel te leggen dat de 50+ niet in de armoede hoeven te leven mocht er morgen een dictator de lef hebben om alles af te pakken van iedere Vlaamse 50+ en het evenredig terug te verdelen onder alle 50+.

Ik zal het nog even anders voorstellen.
De beelden die we soms zien op TV over de jaren 30 waar ze staan aan te schuiven voor een kom soep kunnen principieel NOOIT meer terug komen.

Trouwens mijn veronderstelling hebben ze hier al eens toegepast door Camille Gutt maar in een andere vorm
http://www.croesusforum.com/camille-...e-maatregelen/
In je openingspost spreek je, ik citeer " de gemiddelde Vlaming" en hier zeg je dat het over Vlamingen boven de 50 gat!!.
Graag toch een linkje naar deze studie aub.

Laatst gewijzigd door speurneus : 11 januari 2012 om 19:46.
Oud 11 januari 2012, 21:01   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is zekeR het geval als de staat de crisissen niet kan of niet wil oplosSen die geschapen worden door het speculatieve kapitaal
Het probleem is dan oplossing
Soms is dat dan 10 jaar recessie
Het punt is dat staten (vooral democratisch verkozen staten) zelf deel uit maken van de dynamiek die ze zouden moeten "regelen". Als er bijvoorbeeld een overdreven optimisme heerst die bellen veroorzaakt, dan zal de eerste zijn om op die "nieuwe " te springen wel een politieker zijn die daarmee denkt "mee te zijn", en die rap nog wat meer het fenomeen gaat versterken.

Ook bij neerwaartse bewegingen maken staten het vaak zwaarder en moeilijker, door het onafwendbare trachten af te wenden en daarvoor de middelen blijven te verspillen in de oude modus (typisch gedrag: het subsidieren van kwijnende industrieen en daarvoor de nog onzichtbare ontluikende nieuwe industrieen doodbelasten) ; het aangaan van monsterachtige schulden om aan herverdeling te doen die er niet is, en zo voort. Met andere woorden, Keynesianisme.

Keynesianisme zou kunnen werken mocht de staat over goddelijke capaciteiten beschikken van oneindige goedheid en alwetendheid. Dan weet de staat beter dan de markt wat er moet gebeuren, en zal dat ook doen (en heeft geen verborgen agenda van individuele politiekers en lobby groepen).

Maar in werkelijkheid weet de staat minder dan de markt, en heeft ook niet steeds de "goeie intenties". Wat maakt dat de regulering die daaruit voort komt meestal de zaak meer in de soep draait.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 21:33   #73
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Zeg nu eens eerlijk, een alleenstaande die werkt aan minimumloon, hoe gaat die ooit aan die som komen én leven?
4 alleenstaanden zouden bvb samen een studio van 50.000€ kunnen kopen. Kosten, beschrijf inbegrepen 15.000€ per alleenstaande. Daarna moeten ze geen huur meer betalen, TV internet verwarming elektriciteit kunnen ze in 4 delen. En dan maar sparen, een jaar of 10. Kunnen ze elk gemakkelijk, 5000€ per jaar.

Maar je moet zoiets willen natuurlijk

Met dat systeem begonnen de migranten ook die nu verhuren aan autochtonen...
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 22:22   #74
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Gemiddelde of mediaan zal in deze weinig uitmaken omdat die kleine groep superrijken hun geld zeker niet op spaarboekjes zullen parkeren en hun vastgoed onderbrengen in een venootschap(pen), net zoals hun eventuele brdrijven.
Hierdoor zijn ze in tegenstelling tot wat jij beweerd niet in deze statistiek terug te vinden.
Wat is die mediaan dan?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 01:33   #75
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
4 alleenstaanden zouden bvb samen een studio van 50.000€ kunnen kopen. Kosten, beschrijf inbegrepen 15.000€ per alleenstaande. Daarna moeten ze geen huur meer betalen, TV internet verwarming elektriciteit kunnen ze in 4 delen. En dan maar sparen, een jaar of 10. Kunnen ze elk gemakkelijk, 5000€ per jaar.

Je gaat het messchien in het belachelijke trekken maar het is de realiteit .
Je hebt er geen idee van hoeveel jonge mensen in Hong-Kong dergelijke zaak ondernemen , en op termijn komen ze er .
Oud 12 januari 2012, 01:35   #76
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Mogelijk gaan we die trent op . kijk maar naar de evolutie in de oppervlakte van appartementen . aan de zee spreekt men al van een appartement als men het heeft over 25 - 28 en 35 vierkante meter . In Parijs Idem
Oud 12 januari 2012, 01:59   #77
De Informant
Banneling

Standaard

Citaat:

Inderdaad - zo werken zij zich op en niet alleen de arme migranten, maar ook de Indiers te Wilrijk die in een kast van een villa leven maar wel met 5 of 6 gezinnen gedeeld.

Wij roepen steeds " Die marokkanen rijden met grote BMW's " maar ze hebben die met zevenen gekocht en ieder heeft zijn dag.

Vele Vlamingen gunnen zelfs hun broers of zusters niets. Als ze maar ambras kunnen maken onder mekaar, dan leven ze en kopen maar op (op krediet)

Ik ken ook veel :mensen die maar op kopen (zelfs een platscreen van 2000€ moeten ze op krediet kopen)
Wacht dan liever tot je gewoon cash kan betalen. Geraak je er niet dan is dat ook niet aan jou besteed. Maar nee "Wat moeten de mensen dan wel over ons denken-mentaliteit" is ons vanaf de kinderjaren ons ingelepeld.

Soit, ieder leeft zoals ze zelf willen maar spijtig genoeg zijn zij met de grootste schulden die het meeste kankeren op diegenen die zonder schuld door het leven kunnen gaan.

Lullen over een euro meer voor dit en dat, maar wel zitten ze v an smorgens tot savonds in de kroeg aan 1,80€/pint X 10 pintjes = 18€/dag X 30 dagen = 540€/maand. X 12 maanden = 6480€

Dus blijf uit de kroeg en na 4 maanden kan je platscreen van 2000€ cash aankopen.
Oud 12 januari 2012, 10:23   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is die mediaan dan?
De mediaan van rijkdom staat in Vlaanderen op NUL en die berekening heb ik reeds lang geleden gepost.
Je zal die dan ook NOOIT in de cijfers van onze welvaartstaat terug vinden, want dan is hun luchtbel direct opgeblazen.
En moeten ze bekennen dat wij geen welvaartstaat zijn, maar een triestig landje waar enkele rijkdom bezitten en de rest van ellende mag omkomen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 10:49   #79

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk heb ik het hier verkeerd geformuleerd.

Men kan beter lezen
Indien iedere 50+ zijn huis/huizen zou verkopen aan de staat aan de huidige prijzen en indien al het geld van spaarboekjes van de 50+ op 1 hoop zou gelegd worden --> dus geld van onroerend goed en spaarboekjes en men zou dit evenredig verdelen aan alle 50+ , dan heeft iedere 50+ in Vlaanderen een bedrag tussen de 150.000 en 200.000€.

Dan zou Vlaanderen eindelijk het landje van beloften zijn.
Maar... Hiervoor hebben we een dictator nodig om dit te verwezenlijken.
Armoede bij gepensioneerden = onmiddelijk uit den boze.

Weg met de problemen van de vergrijzing en de volgende generatie kan dit ook hebben door erfenis want dit geld krijgt men niet op.(als ze pensioenen blijven betalen)
Waarom zou ik mijn gespaard geld en huis die ik heb afbetaald delen met anderen die heel hun leven hun geld door vensters en deuren hebben gesmeten?
Trouwens ... als dit een regel zou worden zou het zot zijn nog te sparen of een huis te kopen. Waarom zouden ze ... als ze in pensioen gaan krijgen ze toch een smak geld en luxe van diegenen die het wel hebben gedaan.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 10:52   #80
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad - zo werken zij zich op en niet alleen de arme migranten, maar ook de Indiers te Wilrijk die in een kast van een villa leven maar wel met 5 of 6 gezinnen gedeeld.

Wij roepen steeds " Die marokkanen rijden met grote BMW's " maar ze hebben die met zevenen gekocht en ieder heeft zijn dag.

Vele Vlamingen gunnen zelfs hun broers of zusters niets. Als ze maar ambras kunnen maken onder mekaar, dan leven ze en kopen maar op (op krediet)

Ik ken ook veel :mensen die maar op kopen (zelfs een platscreen van 2000€ moeten ze op krediet kopen)
Wacht dan liever tot je gewoon cash kan betalen. Geraak je er niet dan is dat ook niet aan jou besteed. Maar nee "Wat moeten de mensen dan wel over ons denken-mentaliteit" is ons vanaf de kinderjaren ons ingelepeld.

Soit, ieder leeft zoals ze zelf willen maar spijtig genoeg zijn zij met de grootste schulden die het meeste kankeren op diegenen die zonder schuld door het leven kunnen gaan.

Lullen over een euro meer voor dit en dat, maar wel zitten ze v an smorgens tot savonds in de kroeg aan 1,80€/pint X 10 pintjes = 18€/dag X 30 dagen = 540€/maand. X 12 maanden = 6480€

Dus blijf uit de kroeg en na 4 maanden kan je platscreen van 2000€ cash aankopen.
Uiteraard.

Veel mensen houden er inderdaad een "ik wil, ik wil, ik wil, zelfs al heb ik er het geld niet voor"-mentaliteit op na. Al dat gezever over problemen met Citibank en co zijn ook daartoe te herleiden. Als mensen in de eerste plaats niet willen wat ze niet kunnen betalen, dan zouden ze ook geen problemen hebben met een Citibank.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be