![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is niet of eigen idee of macht van religie. Als er één ding is wat ik uit Nietzsche opgerakelt heb is het concept van übermenschtum in combinatie met staat, religie en knoeiers. Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 11 januari 2012 om 17:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En hoeveel schiet daar nog van over als je het deel van leningen die nog moet afbetaald worden daarvan aftrekt?
Laatst gewijzigd door speurneus : 11 januari 2012 om 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hierdoor zijn ze in tegenstelling tot wat jij beweerd niet in deze statistiek terug te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat hem hier over een utopische veronderstelling om een bewijskracht op tafel te leggen dat de 50+ niet in de armoede hoeven te leven mocht er morgen een dictator de lef hebben om alles af te pakken van iedere Vlaamse 50+ en het evenredig terug te verdelen onder alle 50+. Ik zal het nog even anders voorstellen. De beelden die we soms zien op TV over de jaren 30 waar ze staan aan te schuiven voor een kom soep kunnen principieel NOOIT meer terug komen. Trouwens mijn veronderstelling hebben ze hier al eens toegepast door Camille Gutt maar in een andere vorm http://www.croesusforum.com/camille-...e-maatregelen/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem is dan oplossing Soms is dat dan 10 jaar recessie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik deel uw mening dat het voor de klein verdieners niet makkelijk is , maar mensen blijven ook vaak hangen in dat klein loon jobke . en onderschat niet dat heel veel kleine onnodige uitgaven vaakst gebeuren door onbezonnen kopers met een klein inkomen . Hoe vaak hebben die kleine verdieners niet een dure flat screan TV en steeds een nieuwe gsm of hi-Phone . ik heb een tiental appartementen en mijn gsmmeke is nu 8 jaar oud , ik gooi dat niet weg voor het echt wel kapot is . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Staatssecretaris
|
![]() Liever feesten aan 20 als naar benidorm te gaan aan 65. It was worth it.
Laatst gewijzigd door CyberpunX : 11 januari 2012 om 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Graag toch een linkje naar deze studie aub. Laatst gewijzigd door speurneus : 11 januari 2012 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook bij neerwaartse bewegingen maken staten het vaak zwaarder en moeilijker, door het onafwendbare trachten af te wenden en daarvoor de middelen blijven te verspillen in de oude modus (typisch gedrag: het subsidieren van kwijnende industrieen en daarvoor de nog onzichtbare ontluikende nieuwe industrieen doodbelasten) ; het aangaan van monsterachtige schulden om aan herverdeling te doen die er niet is, en zo voort. Met andere woorden, Keynesianisme. Keynesianisme zou kunnen werken mocht de staat over goddelijke capaciteiten beschikken van oneindige goedheid en alwetendheid. Dan weet de staat beter dan de markt wat er moet gebeuren, en zal dat ook doen (en heeft geen verborgen agenda van individuele politiekers en lobby groepen). Maar in werkelijkheid weet de staat minder dan de markt, en heeft ook niet steeds de "goeie intenties". Wat maakt dat de regulering die daaruit voort komt meestal de zaak meer in de soep draait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je moet zoiets willen natuurlijk ![]() Met dat systeem begonnen de migranten ook die nu verhuren aan autochtonen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt er geen idee van hoeveel jonge mensen in Hong-Kong dergelijke zaak ondernemen , en op termijn komen ze er . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij roepen steeds " Die marokkanen rijden met grote BMW's " maar ze hebben die met zevenen gekocht en ieder heeft zijn dag. Vele Vlamingen gunnen zelfs hun broers of zusters niets. Als ze maar ambras kunnen maken onder mekaar, dan leven ze en kopen maar op (op krediet) Ik ken ook veel :mensen die maar op kopen (zelfs een platscreen van 2000€ moeten ze op krediet kopen) Wacht dan liever tot je gewoon cash kan betalen. Geraak je er niet dan is dat ook niet aan jou besteed. Maar nee "Wat moeten de mensen dan wel over ons denken-mentaliteit" is ons vanaf de kinderjaren ons ingelepeld. Soit, ieder leeft zoals ze zelf willen maar spijtig genoeg zijn zij met de grootste schulden die het meeste kankeren op diegenen die zonder schuld door het leven kunnen gaan. Lullen over een euro meer voor dit en dat, maar wel zitten ze v an smorgens tot savonds in de kroeg aan 1,80€/pint X 10 pintjes = 18€/dag X 30 dagen = 540€/maand. X 12 maanden = 6480€ Dus blijf uit de kroeg en na 4 maanden kan je platscreen van 2000€ cash aankopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mediaan van rijkdom staat in Vlaanderen op NUL en die berekening heb ik reeds lang geleden gepost.
Je zal die dan ook NOOIT in de cijfers van onze welvaartstaat terug vinden, want dan is hun luchtbel direct opgeblazen. En moeten ze bekennen dat wij geen welvaartstaat zijn, maar een triestig landje waar enkele rijkdom bezitten en de rest van ellende mag omkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens ... als dit een regel zou worden zou het zot zijn nog te sparen of een huis te kopen. Waarom zouden ze ... als ze in pensioen gaan krijgen ze toch een smak geld en luxe van diegenen die het wel hebben gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel mensen houden er inderdaad een "ik wil, ik wil, ik wil, zelfs al heb ik er het geld niet voor"-mentaliteit op na. Al dat gezever over problemen met Citibank en co zijn ook daartoe te herleiden. Als mensen in de eerste plaats niet willen wat ze niet kunnen betalen, dan zouden ze ook geen problemen hebben met een Citibank. |
|
![]() |
![]() |