![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is een vreemd schouwspel, de pogingen van sommige "n-va" leden om toch maar steeds een linkje te leggen naar het blok, hun afschuw te betuigen tegen het cordon, wilde voorspellingen te doen over coalities met het blok, hun natte droom ivm eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring voor mogelijk houden als de goede vrienden van de V-partijen samen met hen 50% zouden halen. Vreemd dat we zoiets nooit horen in de pers vanwege de n-va bestuursleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 19 januari 2012 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik durf hopen dat die debatten ooit eens in het publiek zullen gebeuren. Kwestie van duidelijkheid. Laatst gewijzigd door peter1962 : 19 januari 2012 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 19 januari 2012 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat de anti-Vlaamse krachten - het Belgische profitariaat zeg maar, dat ook werkelijk geloven, ze nemen daarbij hun wensen echter voor werkelijkheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het er om doet dat ze ze nodig hebben, dan zijn het vriendjes, zo is het destijds met de VU ook gelopen. Allemaal zwartzakken, tot dat ze ze nodig hadden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niemand heeft het blok nodig Garry, niemand. Enkel zijzelf geloven dat, en hengelen op een pathetische manier bij monde van Philip Dewinter naar een plaatsje in de schaduw van n-va.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 20 januari 2012 om 07:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zelfs na de verkiezingen van juni 2010. In november 2011 besloten SP.a en CD&V echter plots dat ze de N-VA moeten bestrijden om het schoon verdien rood te houden. In kleine gemeentes zijn de postjes vaak minder belangrijk dan een goed beleid, maar in de steden zijn er veel goed betaalde postjes en is er een strijd begonnen om die postjes te kunnen beschermen. Binnen de grotere steden gaat de strijd dus om de partijfinanciering, want elke belangrijke post die de tradies verliezen betekend verlies van inkomsten voor de partij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is heel veel verandert dankzij het VB. Om te beginnen zijn de Vlamingen zich bewust geworden van de problemen in dit land, omdat het VB ze aanbracht. 30 jaar geleden was het ondenkbaar dat een Vlaams nationalistische partij of een Vlaamse PS-partij ooit in een bestuursorgaan zou geraken. Vandaag moet de PS alles uit de kast halen om een dergelijke partij uit de federale regering te houden. En wat het VB doet, doet de RTBF reeds veel langer tegenover de Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() Toch pakt mij die bezorgdheid....snik...
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Ikzelf ben wél een lidkaartloze VB stemmer. Mijn stem gaat resoluut naar het VB wegens: - hun ongelooflijke en generatielange onbuigzaamheid wat betreft Vlaamse onafhankelijkheid - hun verbeten gevecht voor het behoud van mijn (=onze) kultuur - maar bovenal wegens het cordon sanitair. Ik lach mij een breuk als de regimepers de postjespartijen democratisch noemen terwijl ze tot een kwart van de kiezers van elke politieke besluitvorming uitsluiten. Bottom line: zonder het CS zou ik vandaag niet alleen stemmen voor de NVA maar ik ben al herhaaldelijk gevraagd om voor de NVA op te komen en zou dat zeker overwegen. Maar de democratie (ie de toekomst van mijn kinderen) is mij veel meer waard.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 20 januari 2012 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() oeftivalletti..."hear hear" betekent in het Britse lagerhuis: "luister, luister, ik ben het daar mee eens"....
atyoursevice...
![]() |
#75 |
|
![]() Bedankt voor de verduidelijking!
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Cordon sanitaire niet nodig. Citaat:
Citaat:
En wat zou je dan graag horen van de bestuursleden? Uw eigen stropop-redeneringen?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 |
Burgemeester
|
![]() Fieseler, ik kan mij terug vinden in hetgeen u schrijft ik ken verschillende bekwame mensen in de NV-A die zullen opkomen, langs de andere kant is het VB hier na de vorige gemeenteraadsverkiezingen door interne postjes twisten uiteengevallen, maar een algemene verzwakking van het VB zou koren opde molen zijn van de voorstanders van het cordon, dus ik weet niet wat ik zal doen, afwachten maar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |