Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2012, 22:00   #61
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Als ze kunnen zullen ze natuurlijk liever vuile zaak maken met de links-extremisten van de PVDA (cfr. districtsraad Hoboken) of desnoods met de franco-fascisten (cfr. het Vilvoorde van JL Dehaene). Maar als het echt moet, dan toch nog liever het VB, dan de N-VA die een directe concurrent is, en dus zover mogelijk van het beleid moet gehouden worden. VB kunnen ze nog wel omkopen met een schepen voor kermissen en vermakeliijkheden, N-VA niet.

CD&V durft in vele gemeenten niet eens meer onder eigen naam opkomen en verschuilt zich in de meest onnatuurlijke kartels. Nu, als dat kan, waarom zou je dan niet net zo goed met het VB kunnen samenwerken? Ideologie telt allang niet meer mee in de Belgische politiek. Alleen het beschermen van de postjes en de vetpotten. Dus als dat beter gaat met het VB, omwille van lagere eisen, dan zullen ze VB kiezen. Al de rest is totentrekkerij.

Ga maar niet te veel van dit soort weddenschappen aan, het zou je wel eens duur te staan kunnen komen.
Jij stelt het hier voor alsof het een politieke keuze is met wie men in zee gaat : het blok, of anderen. Dat is het niet, doordat het cordon dat tot een onbestaande keuze maakt. Al je denksporen op dat vlak dienen geen enkel doel : het blok zit in het cordon gezellig te spelen, en zal daar blijven. Het enige dat je als n-va sympathisant (voor zover je geen blokker bent die zich voordoet als n-va lid) zult bekomen, is dat mensen in vraag gaan stellen of de officiële partijlijn wel de waarheid is.
Het is een vreemd schouwspel, de pogingen van sommige "n-va" leden om toch maar steeds een linkje te leggen naar het blok, hun afschuw te betuigen tegen het cordon, wilde voorspellingen te doen over coalities met het blok, hun natte droom ivm eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring voor mogelijk houden als de goede vrienden van de V-partijen samen met hen 50% zouden halen.
Vreemd dat we zoiets nooit horen in de pers vanwege de n-va bestuursleden.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 22:26   #62
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Jij stelt het hier voor alsof het een politieke keuze is met wie men in zee gaat : het blok, of anderen. Dat is het niet, doordat het cordon dat tot een onbestaande keuze maakt. Al je denksporen op dat vlak dienen geen enkel doel : het blok zit in het cordon gezellig te spelen, en zal daar blijven. Het enige dat je als n-va sympathisant (voor zover je geen blokker bent die zich voordoet als n-va lid) zult bekomen, is dat mensen in vraag gaan stellen of de officiële partijlijn wel de waarheid is.
Het is een vreemd schouwspel, de pogingen van sommige "n-va" leden om toch maar steeds een linkje te leggen naar het blok, hun afschuw te betuigen tegen het cordon, wilde voorspellingen te doen over coalities met het blok, hun natte droom ivm eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring voor mogelijk houden als de goede vrienden van de V-partijen samen met hen 50% zouden halen.
Vreemd dat we zoiets nooit horen in de pers vanwege de n-va bestuursleden
.
Dacht jij soms dat iedereen (aanhangers,partijleden,bestuursleden) altijd dezelfde mening hebben over een bepaald onderwerp? Daar kan onderling ook wel eens over gedebatteerd worden. Maarja de meesten hier menen dat iedereen die aanhanger is van de N-VA de meute volgt dan ga je toch volledig de mist in.

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 19 januari 2012 om 22:26.
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 22:40   #63
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Dacht jij soms dat iedereen (aanhangers,partijleden,bestuursleden) altijd dezelfde mening hebben over een bepaald onderwerp? Daar kan onderling ook wel eens over gedebatteerd worden. Maarja de meesten hier menen dat iedereen die aanhanger is van de N-VA de meute volgt dan ga je toch volledig de mist in.
Ik spreek niet over "een" bepaald voorwerp, ik spreek over sympathie voor samenwerking met het blok. De bruine pest, voor moest het niet duidelijk genoeg zijn. Debatteren jullie daarover in de schoot van de partij ? Interessant...
Ik durf hopen dat die debatten ooit eens in het publiek zullen gebeuren. Kwestie van duidelijkheid.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 19 januari 2012 om 22:42.
Oud 19 januari 2012, 22:43   #64
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik spreek niet over "een" bepaald voorwerp, ik spreek over sympathie voor samenwerking met het blok. De bruine pest, voor moest het niet duidelijk genoeg zijn. Debatteren jullie daarover in de schoot van de partij ? Interessant...
Ik durf hopen dat die debatten ooit eens in het publiek zullen gebeuren. Kwestie van duidelijkheid.
who knows ?

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 19 januari 2012 om 22:44.
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 22:54   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zegt dat allemaal alsof samenwerken met het VB verboden is.

Ik neem aan dat de anti-Vlaamse krachten - het Belgische profitariaat zeg maar, dat ook werkelijk geloven, ze nemen daarbij hun wensen echter voor werkelijkheid.
Oud 20 januari 2012, 00:31   #66
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Als het er om doet dat ze ze nodig hebben, dan zijn het vriendjes, zo is het destijds met de VU ook gelopen. Allemaal zwartzakken, tot dat ze ze nodig hadden.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 06:36   #67
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Als het er om doet dat ze ze nodig hebben, dan zijn het vriendjes, zo is het destijds met de VU ook gelopen. Allemaal zwartzakken, tot dat ze ze nodig hadden.
Niemand heeft het blok nodig Garry, niemand. Enkel zijzelf geloven dat, en hengelen op een pathetische manier bij monde van Philip Dewinter naar een plaatsje in de schaduw van n-va.
Oud 20 januari 2012, 07:00   #68
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen stellingname voor het blok, maar tegen het principe van de uitsluiting �* priori. Overleg ( dat doen de traditio's toch zo graag) en zie met wie je tot een vergelijk kunt komen, zeker bij gemeenteraadsverkiezingen waar streekgebonden thema's een rol spelen. en cordon zoals dat nu bestaat, gaat er bij mij als democraat gewoon niet in. Het is een uitsluiting van de stem van andere mensen , aalleen met de idee om tegen te werken, niet na overleg. Het cordon is juist compleet in tegenspraak met wat de traditio's zo hoog in het vaandel zeggen te houden: de democratie. Daarom dat vele mensen ook van de niet-V-partijen vinden dat dit niet de correcte manier van aan politiek doen is. Eigenlijk is het pure antipolitiek, juist dat gene wat de partijen die niet in het cordon zitten het VB verwijten. Ik ben geen blokker, nooit geweest, dat zal iedereen hier al wel duidelijk zijn, maar ik vind het cordon een politiek misbaksel, waar ik niet mag, kan en wil akkoord mee gaan. En eigenlijk heeft mijn stellingname over het cordon zelfs niets met mijn Vlaams-nationalisme te maken, maar met het proincipe van de democratie. Luister NA de verkiezingen naar elkaar en bekijk DAN pas of je met elkaar overeen kunt komen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 20 januari 2012 om 07:01.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 07:29   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Zoals ik al meermaals zei, werken N-VA, CD&V én SP.A samen in mijn gemeente.
In Antwerpen werkte de SP.a, CD&V, O-VLD en N-VA ook samen.
Dit zelfs na de verkiezingen van juni 2010.
In november 2011 besloten SP.a en CD&V echter plots dat ze de N-VA moeten bestrijden om het schoon verdien rood te houden.
In kleine gemeentes zijn de postjes vaak minder belangrijk dan een goed beleid, maar in de steden zijn er veel goed betaalde postjes en is er een strijd begonnen om die postjes te kunnen beschermen. Binnen de grotere steden gaat de strijd dus om de partijfinanciering, want elke belangrijke post die de tradies verliezen betekend verlies van inkomsten voor de partij.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 07:38   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand heeft het blok nodig Garry, niemand. Enkel zijzelf geloven dat, en hengelen op een pathetische manier bij monde van Philip Dewinter naar een plaatsje in de schaduw van n-va.
Eigenlijk heeft Vlaanderen het VB wel nodig.

Er is heel veel verandert dankzij het VB.
Om te beginnen zijn de Vlamingen zich bewust geworden van de problemen in dit land, omdat het VB ze aanbracht.
30 jaar geleden was het ondenkbaar dat een Vlaams nationalistische partij of een Vlaamse PS-partij ooit in een bestuursorgaan zou geraken. Vandaag moet de PS alles uit de kast halen om een dergelijke partij uit de federale regering te houden.

En wat het VB doet, doet de RTBF reeds veel langer tegenover de Vlamingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 08:44   #71
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Valt me zwaar tegen van het Vlaams Belang om samen met die verraders te spannen..
dedju....weer een VB stemmer minder...
Toch pakt mij die bezorgdheid....snik...
Oud 20 januari 2012, 08:56   #72
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dat is geen stellingname voor het blok, maar tegen het principe van de uitsluiting �* priori. Overleg ( dat doen de traditio's toch zo graag) en zie met wie je tot een vergelijk kunt komen, zeker bij gemeenteraadsverkiezingen waar streekgebonden thema's een rol spelen. en cordon zoals dat nu bestaat, gaat er bij mij als democraat gewoon niet in. Het is een uitsluiting van de stem van andere mensen , aalleen met de idee om tegen te werken, niet na overleg. Het cordon is juist compleet in tegenspraak met wat de traditio's zo hoog in het vaandel zeggen te houden: de democratie. Daarom dat vele mensen ook van de niet-V-partijen vinden dat dit niet de correcte manier van aan politiek doen is. Eigenlijk is het pure antipolitiek, juist dat gene wat de partijen die niet in het cordon zitten het VB verwijten. Ik ben geen blokker, nooit geweest, dat zal iedereen hier al wel duidelijk zijn, maar ik vind het cordon een politiek misbaksel, waar ik niet mag, kan en wil akkoord mee gaan. En eigenlijk heeft mijn stellingname over het cordon zelfs niets met mijn Vlaams-nationalisme te maken, maar met het proincipe van de democratie. Luister NA de verkiezingen naar elkaar en bekijk DAN pas of je met elkaar overeen kunt komen!
hear hear.
Ikzelf ben wél een lidkaartloze VB stemmer.
Mijn stem gaat resoluut naar het VB wegens:
- hun ongelooflijke en generatielange onbuigzaamheid wat betreft Vlaamse onafhankelijkheid
- hun verbeten gevecht voor het behoud van mijn (=onze) kultuur
- maar bovenal wegens het cordon sanitair. Ik lach mij een breuk als de regimepers de postjespartijen democratisch noemen terwijl ze tot een kwart van de kiezers van elke politieke besluitvorming uitsluiten.

Bottom line: zonder het CS zou ik vandaag niet alleen stemmen voor de NVA maar ik ben al herhaaldelijk gevraagd om voor de NVA op te komen en zou dat zeker overwegen.
Maar de democratie (ie de toekomst van mijn kinderen) is mij veel meer waard.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 20 januari 2012 om 08:57.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 11:27   #73
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
hear hear.
- hun ongelooflijke en generatielange onbuigzaamheid wat betreft Vlaamse onafhankelijkheid
- maar bovenal wegens het cordon sanitair. Ik lach mij een breuk als de regimepers de postjespartijen democratisch noemen terwijl ze tot een kwart van de kiezers van elke politieke besluitvorming uitsluiten.

Bottom line: zonder het CS zou ik vandaag niet alleen stemmen voor de NVA maar ik ben al herhaaldelijk gevraagd om voor de NVA op te komen en zou dat zeker overwegen.
Maar de democratie (ie de toekomst van mijn kinderen) is mij veel meer waard.
Heb ik ooit anders beweerd????

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 20 januari 2012, 11:29   #74
Fieseler

Standaard

Citaat:
Heb ik ooit anders beweerd????
oeftivalletti..."hear hear" betekent in het Britse lagerhuis: "luister, luister, ik ben het daar mee eens"....

atyoursevice...
Oud 20 januari 2012, 12:48   #75
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
oeftivalletti..."hear hear" betekent in het Britse lagerhuis: "luister, luister, ik ben het daar mee eens"....

atyoursevice...
Bedankt voor de verduidelijking!

Citaat:
Oud 20 januari 2012, 19:28   #76
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
hear hear.

Maar de democratie (ie de toekomst van mijn kinderen) is mij veel meer waard
.
snik... er is aan jou een groot politiek talent verloren gegaan...
Oud 20 januari 2012, 20:21   #77
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij stelt het hier voor alsof het een politieke keuze is met wie men in zee gaat : het blok, of anderen. Dat is het niet, doordat het cordon dat tot een onbestaande keuze maakt.
En is dat dan geen politieke keuze? Een democratische keuze is het natuurlijk niet, maar het is wel een keuze die partijen gemaakt hebben om nog liever hun eigen programma opzij te zetten en in onnatuurlijke coalities te kruipen dan met de democratisch verkozenen van het VB samen te werken. Maar de keuze hebben de partijen dus wèl, het zijn tenslotte zijzelf die zich het cordon sanitaire aangedaan hebben, met als enig resultaat de almacht van de état-PS. De keuze voor het cordon is een beperking voor de werking van de democratie in dit on-land.
Citaat:
Al je denksporen op dat vlak dienen geen enkel doel : het blok zit in het cordon gezellig te spelen, en zal daar blijven. Het enige dat je als n-va sympathisant (voor zover je geen blokker bent die zich voordoet als n-va lid) zult bekomen, is dat mensen in vraag gaan stellen of de officiële partijlijn wel de waarheid is.
en wat zou volgens jou dan de "officiële" partijlijn dan wel zijn? Verschilt die lijn van die van de Ø-VLD, zoals geformuleerd door Bart Somers bijvoorbeeld?
Cordon sanitaire niet nodig.
Citaat:
Het is een vreemd schouwspel, de pogingen van sommige "n-va" leden om toch maar steeds een linkje te leggen naar het blok, hun afschuw te betuigen tegen het cordon, wilde voorspellingen te doen over coalities met het blok,
Wie probeert er hier steeds een linkje te leggen naar het VB, nu ja, in het beste geval blijft het bij een linkje naar het VB.
Citaat:
hun natte droom ivm eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring voor mogelijk houden als de goede vrienden van de V-partijen samen met hen 50% zouden halen.
die 50% komt er aan. En het zal één van de twee partijen tenminste voor de Vlaamse regering onmisbaar maken, zodat ze in een stevige positie kunnen onderhandelen. Maar ik sluit niet uit dat ze uiteindelijk nog liever met een klein VB-tje zullen gaan onderhandelen dan met een machtige N-VA. Op dat moment komt het veiligstellen van de postjes immers voor al de rest. Principes of ideologie zijn de klassieke Noord-Belgische partijen immers vreemd.
Citaat:
En wat zou je dan graag horen van de bestuursleden? Uw eigen stropop-redeneringen?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 20:27   #78
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...rouwen_Muyters

O-VLD en Groen blazen het cordon sanitaire, waarvan zij de gangmakers waren zelf op door samen met het VB een motie van wantrouwen in te dienen tegen Muyters. Deze beleidsdaad maakt definitief een einde aan de belachelijkste politieke beslissing in de Belgische politieke geschiedenis van na WO II. Waar een gemeenschappelijke en gezamenlijk gevreesde 'vijand' al niet goed voor is!
Wanhopig aan het worden bokkenreyder? Belachelijke kritiek.
Oud 20 januari 2012, 20:31   #79
Randa
Burgemeester

Standaard

Fieseler, ik kan mij terug vinden in hetgeen u schrijft ik ken verschillende bekwame mensen in de NV-A die zullen opkomen, langs de andere kant is het VB hier na de vorige gemeenteraadsverkiezingen door interne postjes twisten uiteengevallen, maar een algemene verzwakking van het VB zou koren opde molen zijn van de voorstanders van het cordon, dus ik weet niet wat ik zal doen, afwachten maar
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 20:32   #80
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Wanhopig aan het worden bokkenreyder? Belachelijke kritiek.
Bijlange niet, Tommmeke! Argumenten om die kritiek te ontkrachten zou jouw tussenkomst (of wat daarvoor moet doorgaan) misschien iets minder belachelijk maken!

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be