![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nu zult gij (en heel groen links) beweren dat dit niet aan hun etniciteit ligt maar aan hun lage SES (sociaal-economische status) of desnoods omwille van het feit dat Vlaanderen xenofoob en racistisch is. Nu, indien de etnische afkomst van daders niet geregistreerd wordt, zullen jullie deze stelling nooit kunnen hardmaken. Registreer de etniciteit, en men kan perfect nagaan of hun lage SES de oorzaak is; vergelijk de criminlaiteitscijfers van de allochtonen met een lage SES met deze van de autochtonen (nieuwe Belgen hier niet bijrekenen uiteraard) met een lage SES en dan hebt ge het antwoord op de vraag.
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 22 januari 2012 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ze even aangepast aan de realiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vele allochtonen-liefhebbers veralgemenen immers even dapper als de 'ressiesten'. Net zoals de ressiesten criminaliteit toeschrijven aan de allochtone gemeenschap, schrijven de liefhebbers ook graag kansarmoede toe aan het voltallig contingent allochtonen. Op basis van dit groepskenmerk (horresco referrens) krijgen ook de niet-kansarme allo's bepaalde voorrechten allerhande, die hen als individu misschien niet eens toekomen, maar hen enkel verleend worden op basis van groepsaanhorigheid. In mijn ogen is dit redenatiepatroon een soort neo-racisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementslid
|
![]() De huik naar de wind hangen; of: zo de wind waait wappert mijn jasje. Zo kennen wij ze weer, de liberalen!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het al eerder gezegd dat ik voor het registreren ben van alle parameters bij misdadigers, ook de etniciteit, dus geen probleem daar, maar ook zonder het registreren van de etniciteit kunt ge nagaan of de lage SES de oorzaak is.
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Kiesvee is geen term voor dieren, maar een denigrerende benaming voor de gemiddelde kiezer. Maar, ik twijfel eraan dat ik dat aan U moest uitleggen.
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het echt om mottig van te worden, blijkbaar denken die mensen dan ook nog dat het eigenbelang waarmee politici zaken door de strot van de burger ramt, die burger ontgaat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te lomp om eigenlijk zeggenschap te hebben over hun eigen leven. De chimpansee die het luipaard ging porren met een stokje..
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval beschouwen politici hun kiezers zo, dat is wel duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit even terzijde.
![]() |
![]() |
#78 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Etniciteit kan mijn inziens wel gerelateerd worden aan misdaad. Niet dat ik ervan uit ga dat Marokkanen van nature crimineler zijn aangelegd, maar wel dat ze vaak geen band/affiniteit hebben met het gastland. En dat is een parameter die criminaliteit uitlokt (zie de sociale band-theorie van Hirschi).
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enige tijd geleden kwam in de media dat één derde van de gevangenen mensen zonder geldige verblijfsdocumenten zijn. Laatst gewijzigd door artisjok : 23 januari 2012 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |