![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Jij gaat dus gewoon iemand neerschieten, en ervan uit gaan, dat dit allemaal oke is?
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent maar wat aan het zeggen denk ik dan, geloof je nu werkelijk dat ze voor een vuistslag in het cafe zelfs maar een rechtszaak starten, laat staan schadevergoeding uitspreken?
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waar staat de vraag Laatst gewijzigd door Baka : 23 januari 2012 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Zelfverdediging telt als er gelijke wapens worden gebruikt. als iemand jouw met een mes bedreigd, mag je hem dus niet neerschieten nee. Ik ben bewakingsagent (geweest), dus ik weet goed genoeg wat je mag doen, en niet mag doen.
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Weet je zelfs dat als een portier jouw buitengooit, en te hard aan je arm trekt zodat je blauw plekken hebt..dat je hiervoor kan ontslagen worden + proces aan je been hebben? Ja, idd zo gaat dat in Belgie. Iemand fysiek aanvallen is stomste wat je kan doen, Je kan hem beter aanklagen voor de schade die hij jou heeft berokkend. Natuurlijk komt er niet altijd een proces van een gevecht. Als er niemand een klacht neerlegt + naar de dokter gaat voor de schade vast te leggen, is er ook geen case. Maar laat dat nu wel het gene zijn wat ik zal doen, als iemand mij een vinger aanraakt.
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opnieuw, je bent maar wat aan het zeggen, je denkt niet niet na, je emoties zijn aan het woord. Iemand bedreigen met een mes is levensbedreigend, natuurlijk mag je die neerschieten. Stel dat iemand je overvalt met een zwaard, je gelooft werkelijk dat je je leven niet mag verdedigen tenzij dan met een zwaard?
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De andere idioten die het wél doen, vluchten (dank u 2 de nationaliteit) leven van uitkering, geen vast adres, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?527 Wat mag ik doen qua zelfverdediging als er geweld tegen mij wordt gebruikt? Je mag jezelf of een ander verdedigen als er direct gevaar is. Als er direct geweld tegen je wordt gebruikt, dan mag je jezelf verdedigen om dit geweld te stoppen. Je moet wel opletten dat de zelfverdediging op de juiste wijze en in beperkte mate gebruikt wordt. Dit is het beste duidelijk te maken door het noemen van een extreem voorbeeld: als iemand je schopt, mag je hem niet doodschieten. Het geweld dat je gebruikt om jezelf te verdedigen, moet dus altijd in verhouding staan met wat je wordt aangedaan. De rechter beslist daar uiteindelijk over. In het Wetboek van Strafrecht staat het artikel noodweer. Dit is een strafuitsluitingsgrond. Als je als burger een feit begaat dat strafbaar is gesteld (mishandeling), maar dit doet omdat je het directe gevaar wilt laten stoppen, dan ben je niet strafbaar.
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 23 januari 2012 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Waarom probeer ik eigenlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() lijkt me niet meer dan logisch.
Stel dat ik u mag neerschieten als jij mij wilt overvallen. Ik kom u tegen in een steegje, jij doet me niets verkeerd, maar ik schiet je gewoon los overhoop. Jij bent dood. Politie komt erbij, ik zeg dat jij mij wou overvallen. Volgens u, ben ik dan perfect in mijn recht. Jij gaat het niet meer kunnen tegenspreken, toch? Klopt niet he?
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 23 januari 2012 om 14:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Blijft hetzelfde, als iemand je met een mes aanvalt, mag je hem nog steeds niet neerschieten !
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan hebben we het niet eens over 'verzekeringen' (PP) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
ja, maw, ik weet waarover ik spreek. Ik ken de rechten en plichten van de burgers ingeval van aanvallen op iemand fysieke integriteit.
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of de vrouw in deze video Woman Stabbed 28 times |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ben je met de centen, als je ze ooit krijgt, als je in rolstoel zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Als iemand u bedreigt met een mes, mag u zich natuurlijk wel verweren. Al zal algemeen worden aangeraden om gewoon je portomonee af te geven, ipv in duel te gaan. Zoals u zegt: 'wat ben je met je centen, als je dood bent?'
![]() |