![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De zaken niet omdraaien. Het is niet omdat jij het gefluister in de wandelgangen voor waarheid aanneemt, dat die N-VA-er dat ook bevestigt. Het was humo die dat gerucht lanceerde, niet de N-VA-er. Politieker A vond het zelfs ongelooflijke bullshit en Noels werd zelfs nooit gecontacteerd door de N-VA. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() kronkel kronkel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 februari 2012 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Fluisteren of kwatongen beweren, ik zie niet echt het verschil. Feit is dat politieker A en die N-VAer daar eens hartelijk mee konden lachen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tenzij je "objectief" zou beweren dat iemand die gepolst wordt, per definitie een "pion van" wordt. En waar blijft de inhoudelijke reactie ? Of speel je al zolang en zoveel op de man dat je niet meer weet hoe de bal er uitziet ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En wat ondertussen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu VOKA weet heel goed dat het niet alleen gaat om de loonkost om onze economie competitief te maken. Het gaat ook minstens evenzeer over logistiek, bereikbaarheid, innovatie, infrastructuur, vereenvoudiging van onze wetgeving, energiekosten, enz, enz. De indexsprong is maar één element van de velen waarom een bedrijf zich al dan niet bij ons vestigt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Ze zullen samenkomen en de begroting zal in evenwicht zijn. Daar komen de andere prutsregeringen nog niet bij in de buurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U vergeet trouwens dat veel bruggepensioneerden, zeker in het verleden, plaats maakten voor jongeren. Maar dat is nu helaas niet meer het geval, wie nu op brugpensioen gaat, wordt vervangen door iemand in een laag loonland. Ik heb er geen probleem mee om langer te werken, maar als er nog steeds veel jongeren werkloos zijn, dan vind ik dat die prioritairder zijn dan die bruggepensioneerden. Tussen haakjes ik kom nog bijlange na niet in aanmerking voor brugpensioen met mijn 43 jaar. Hetgene u fundamenteel niet begrijpt is dat het systeem dat men in het zuiden handhaaft in feite werkloosheid nog doet toenemen. Die bruggepensioneerden zijn er in de eerste plaats ook doordat de loonkost te hoog is. Er is een oorzaak en er is een gevolg. De oorzaak zie je niet altijd als je blind naar de cijfers kijkt of met een eenzijdige bril. En ik heb ook niet gezegd dat alle walen lui zijn. Maar de hangmat cultuur moet aangepakt worden, en dat gaat alleen maar gebeuren mits responsabilisering. Het noorden draait er nu voor op. Binnenkort moeten wij de lasten van al die bruggepensioneerden dragen, die inderdaad zoals u terecht opmerkt in het noorden zitten (het meeste toch) en last van het zuiden. Dat is niet houdbaar. Trouwens u vergeet ook nog eens dat ambtenaren een groter pensioen hebben. En waar zitten de meeste ambtenaren ? Het verhaal is toch wel iets ingewikkelder dan zoals u het voorstelt. Mijn verhaal hierboven is natuurlijk ook niet compleet. Punt blijft dat de loonkost wel degelijk veel te hoog is. Ik hoor veel, we kunnen niet lager dus we doen er niets aan. Het is geen kwestie van niet kunnen, het is een kwestie van moeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het effect op de begroting is een NUL operatie, BTW versus lasten op arbeid het effect op de begroting van de besparing is 100% efficient, Dus begroting rijdt het gat dicht. Tweede rond effect van besparing op loonmassa bij bedienden moet op termijn wel opgevangen worden door privétewerkstelling. Dus na drie jaar, heb je 30% minder staatsschuld, zit je dik goed bezig na 3 jaar groeien de bedrijven die hier nog zitten als paddestoelen en begint de begroting terug overschotten te tonen, en ondertussen vermeerdert terug de tewerkstelling en is iedereen happy ?? ik zie daar nu echt geen graten in ? Duurt wel 10 jaar tegen dat je de vruchten plukt. Maar van een politieker met visie verwacht je geen populisme maar maatregelen die helpen. Je hebt de bodem, je stelt uw knopkes juist op die bodem. Dus je zorgt dat alles betaald wordt op die bodem, en vanaf je groeit begin je af te betalen ??? is dat nu zo moeilijk om over na te denken. Is dat nu zo moeilijk om te zeggen tegen uw kudde die uit uw handen wil eten , van jongens vanaf nu schaffen we dit en dat systeem af ???
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 8 februari 2012 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 8 februari 2012 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarmee u meteen toegeeft dat de Vlaamse begroting voor het ogenblik niet in evenwicht is. U bent een kei in het schieten in eigen voet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het punt is net dat de begroting wel degelijk in evenwicht zal afgesloten worden. Bij open vld doet men gewoon geen begrotingscontrole. Een totaal gebrek aan respect voor het parlement is dat. Al een geluk dat we nu een veel betere minister van begroting hebben die de zaken tenminste ernstig en deugdelijk aanpakt, ondanks de zwakke en zielige oppositie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat we al in het lang en het breed hebben aangetoont wie er in feite in sprookjes gelooft. Ik geef u een hint. Hij komt uit het oosten, schiet zich geregeld in de voet en ligt soms daardoor buiten westen van de pijn.
Hij kronkelt zich in alle mogelijke bochten om vooral zijn ongelijk niet te moeten toegeven zelfs als zulks overduidelijk is. |
![]() |
![]() |