Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2012, 15:31   #61
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
correctie: 0,00/10
Ik stel verheugd vast dat mijn puntensysteem wordt overgenomen.

Nu moet u zich nog bekwamen in het 'correct' geven van punten. Anders is een puntensysteem zinloos.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 15:44   #62
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. In het bewuste interview wordt Noels wel degelijk als kandidaat-minister door een NVA-er (= partijganger) naar voren geschoven. Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat hij door de NVA daarover niet eens zou gepolst zijn. Niet officieel natuurlijk, maar wel 'in de wandelgangen' zoals dat heet. Want we spreken nu in het het jaar 2010, toen een federaal akkoord nog mogelijk was en de NVA zocht naar bekwame 'ministeriabelen' in geval dat...

Maar misschien is het beter zo. Want moest Noels als minister van hetzelfde kaliber zijn geweest als Muyters, dan zaten we federaal nu met de gebakken peren.

De zaken niet omdraaien. Het is niet omdat jij het gefluister in de wandelgangen voor waarheid aanneemt, dat die N-VA-er dat ook bevestigt. Het was humo die dat gerucht lanceerde, niet de N-VA-er.
Politieker A vond het zelfs ongelooflijke bullshit en Noels werd zelfs nooit gecontacteerd door de N-VA.

Citaat:
Humo: Er circuleren ook al namen van andere kandidaat N-VA-ministers. De naam van Geert Noels wordt gefluisterd - zelf ontkent hij.

Polticus A: Noels? De adviseur van prins Filip die N-VA-minister wordt? Ik geloof er niets van.

De partijgenoot: Bart zou Noels ongetwijfeld wel willen, maar kan Noels zich die stap permitteren? De kapitaalkrachtige cliëntèle die hij adviseert en waarvan hij het vermogen beheert, zou dat soort uitstap wel eens heel onprettig kunnen vinden.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 15:46   #63
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

kronkel kronkel
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 15:52   #64
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
De zaken niet omdraaien. Het is niet omdat jij het gefluister in de wandelgangen voor waarheid aanneemt, dat die N-VA-er dat ook bevestigt. Het was humo die dat gerucht lanceerde, niet de N-VA-er.
Politieker A vond het zelfs ongelooflijke bullshit en Noels werd zelfs nooit gecontacteerd door de N-VA.
Ze zullen desalniettemin Noels wel eens gepolst hebben of hij interesse had voor een ministerpost. Daar is ook niets verkeerds aan. Zulke naam in een een interview komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Dat is de evidentie zelf.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 februari 2012 om 15:52.
Oud 8 februari 2012, 16:00   #65
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ze zullen desalniettemin Noels wel eens gepolst hebben of hij interesse had voor een ministerpost. Daar is ook niets verkeerds aan. Zulke naam in een een interview komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Dat is de evidentie zelf.
Fluisteren of kwatongen beweren, ik zie niet echt het verschil. Feit is dat politieker A en die N-VAer daar eens hartelijk mee konden lachen.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 16:01   #66
Jurgen72
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Geert Noels is een pion ven het V.O.K.A. en de NVA. Welke zijn (financiële) banden ook mogen zijn met het koningshuis.
Benieuwd hoe je nu weer gaat kronkelen om toch maar niet te moeten toegeven dat je eerste reactie "Geert Noels is een pion van de NVA" klinkklare onzin is.

Tenzij je "objectief" zou beweren dat iemand die gepolst wordt, per definitie een "pion van" wordt.

En waar blijft de inhoudelijke reactie ? Of speel je al zolang en zoveel op de man dat je niet meer weet hoe de bal er uitziet ?
Jurgen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 16:11   #67
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
awel hij zegt het, maar als de taboes hoogtij vieren dan is dat gewoon dogmatisch allemaal verkeerd:

gewoon lasten op arbeid verminderen, dus werkmens kost goedkoper aan de bedrijven , bedrijven verdienen meer. Maar die meerwinst vertaalt zich in goedkopere productie, en bedrijven die terug kunnen concurreren op het buitenland. VOoral niet vergeten Duitsland deed het 10jaar terug al voor, en Frankrijk volgt, dus echt veel tijd hebben we niet. Nu die marxisitsche bende van Elio zal het ondertussen wel 2 jaar verkakken.

overheid saneren, dus 10% volk afdanken en laten werk zoeken in de privé en stoppen dus met postjes te creeeren waar geen kat werk ziet en iedereen op zijn buro komt uitrusten, en pensioenen hervormen zodat de last van de overheidspensioenen draagbaar wordt, en die in een éénheidsmodel stoppen zodt iedereen hetzelfe krijgt.En vooral rendabedenken invoeren bij overheid, niet budgetten opsoeperen maar het werk doen dat het meest opbrengt voor de maatschappij. DUs ook grondig nadenken over alle steun die we geven, en dus niet noodzakelijk de groene steun maar vooral de steun aan de werklozen naar 300euro + materieel steun.

en finaal lasten op import van chinese prul dubbeldik takseren als consumptie, energie en co2 taksen erboven op zodat de concurrentievervalsing van de outsourcing stopt.

Dus evenwichten verschuiven in 3 richtingen, dat is dus drie knopjes die moeten gedraaid worden. EN pasop mijne heren de gevolgen zul je wel eens voelen in de aanpassingsfaze, maar in DUitsland sterf er niemand van de honger;.. dus zo slecht is hun model niet
Stel dat men dat doet, stel dat de sossen dit durven, hoe laat gaat het duren eer het effect heeft? 2 jaar ? 3 jaar?
En wat ondertussen?
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 16:14   #68
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen72 Bekijk bericht
Benieuwd hoe je nu weer gaat kronkelen om toch maar niet te moeten toegeven dat je eerste reactie "Geert Noels is een pion van de NVA" klinkklare onzin is.Tenzij je "objectief" zou beweren dat iemand die gepolst wordt, per definitie een "pion van" wordt.

En waar blijft de inhoudelijke reactie ? Of speel je al zolang en zoveel op de man dat je niet meer weet hoe de bal er uitziet ?
Noels zegt praktisch hetzelfde als VOKA en VOKA is de baas van de de NVA (dixit De Wever). De band en de verbondenheid van Noels met de NVA is nogal evident.

Nu VOKA weet heel goed dat het niet alleen gaat om de loonkost om onze economie competitief te maken. Het gaat ook minstens evenzeer over logistiek, bereikbaarheid, innovatie, infrastructuur, vereenvoudiging van onze wetgeving, energiekosten, enz, enz. De indexsprong is maar één element van de velen waarom een bedrijf zich al dan niet bij ons vestigt.
Oud 8 februari 2012, 16:17   #69
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noels zegt praktisch hetzelfde als VOKA en VOKA is de baas van de de NVA (dixit De Wever). De band en de verbondenheid van Noels met de NVA is nogal evident.
De EU zit dus ook vol met n-va'ers? goed om weten

Citaat:
ik kan in mijn pyama en mijn pyama kan in een schoendoos. Ik kan dus in de schoendoos

hilarisch hoe je uzelf weer belachelijk maakt
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 16:19   #70
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Mijn beste, er zijn ook mensen die niet geinformeerd willen zijn. Zou het niet kunnen dat u er zo eentje bent ?
Ik raadpleeg regelmatig de statistieken van de RVA. U ook?
Citaat:
Als je niet wil verstaan dat in het Belgische systeem de werkloosheid alleen maar kan groeien dan is alle hoop verloren. Een werkloosheidsuitkering is een vangnet en geen hangmat. Door een te hoge werkloosheid stijgen de lasten. Zijn de lasten te hoog worden de werknemers te duur. Zijn de werknemers te duur worden ze ontslagen.
Spreek ik dat tegen? Ik dacht van niet.
Citaat:
Als er in vlaanderen nu problemen zijn komt dat voor een groot deel door het zuiden. Als er in het zuiden problemen zijn, dan komt dat ook door het zuiden. De loonkost moet omlaag om het sociale systeem te kunnen handhaven, en werklozen moet aan het werk en liefst in de privé.
U zegt dat dit voor een groot deel van het zuiden komt. Uw geestesgenoten zeggen dat ook. Zij spreken schande van de duizenden langdurig werklozen in het zuiden. Maar als ik dan aantoon dat volgens de RVA statistieken einde december 2011 er 78.623 Vlamingen waren met voltijds brugpensioen met vrijstelling van inschrijving als werkzoekende. Officieel zijn dat geen langdurig werklozen. Maar in realiteit komt dat op hetzelfde neer.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 16:42   #71
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
In evenwicht? En daarom moeten de Vlaamse regering in Februari bijeenkomen zeker om hier en daar wat (300-500 miljoen €...) bijeen te scharrelen om de Vlaamse begroting in evenwicht te krijgen. J�*�* in evenwicht...Gij wel maat!
Ze zullen samenkomen en de begroting zal in evenwicht zijn. Daar komen de andere prutsregeringen nog niet bij in de buurt.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 16:55   #72
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik raadpleeg regelmatig de statistieken van de RVA. U ook?

Spreek ik dat tegen? Ik dacht van niet.

U zegt dat dit voor een groot deel van het zuiden komt. Uw geestesgenoten zeggen dat ook. Zij spreken schande van de duizenden langdurig werklozen in het zuiden. Maar als ik dan aantoon dat volgens de RVA statistieken einde december 2011 er 78.623 Vlamingen waren met voltijds brugpensioen met vrijstelling van inschrijving als werkzoekende. Officieel zijn dat geen langdurig werklozen. Maar in realiteit komt dat op hetzelfde neer.
Er is een groot verschil tussen een bruggepensioneerde en iemand die werkloos is jonger dan 50. Die bruggepensioneerde heeft al serieus bijgedragen aan het systeem. Iemand die zelf heeft bijgedragen aan het systeem, daar heb ik geen probleem mee om solidair te zijn. En dan bedoel ik fundamenteel. Want na 1 dag werken kan ik niet echt solidair zijn.
U vergeet trouwens dat veel bruggepensioneerden, zeker in het verleden, plaats maakten voor jongeren. Maar dat is nu helaas niet meer het geval, wie nu op brugpensioen gaat, wordt vervangen door iemand in een laag loonland.
Ik heb er geen probleem mee om langer te werken, maar als er nog steeds veel jongeren werkloos zijn, dan vind ik dat die prioritairder zijn dan die bruggepensioneerden. Tussen haakjes ik kom nog bijlange na niet in aanmerking voor brugpensioen met mijn 43 jaar.
Hetgene u fundamenteel niet begrijpt is dat het systeem dat men in het zuiden handhaaft in feite werkloosheid nog doet toenemen. Die bruggepensioneerden zijn er in de eerste plaats ook doordat de loonkost te hoog is. Er is een oorzaak en er is een gevolg. De oorzaak zie je niet altijd als je blind naar de cijfers kijkt of met een eenzijdige bril.
En ik heb ook niet gezegd dat alle walen lui zijn. Maar de hangmat cultuur moet aangepakt worden, en dat gaat alleen maar gebeuren mits responsabilisering. Het noorden draait er nu voor op. Binnenkort moeten wij de lasten van al die bruggepensioneerden dragen, die inderdaad zoals u terecht opmerkt in het noorden zitten (het meeste toch) en last van het zuiden. Dat is niet houdbaar. Trouwens u vergeet ook nog eens dat ambtenaren een groter pensioen hebben. En waar zitten de meeste ambtenaren ? Het verhaal is toch wel iets ingewikkelder dan zoals u het voorstelt. Mijn verhaal hierboven is natuurlijk ook niet compleet.
Punt blijft dat de loonkost wel degelijk veel te hoog is.
Ik hoor veel, we kunnen niet lager dus we doen er niets aan. Het is geen kwestie van niet kunnen, het is een kwestie van moeten.
Oud 8 februari 2012, 17:03   #73
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
Stel dat men dat doet, stel dat de sossen dit durven, hoe laat gaat het duren eer het effect heeft? 2 jaar ? 3 jaar?
En wat ondertussen?
eerste 3 jaar
het effect op de begroting is een NUL operatie, BTW versus lasten op arbeid
het effect op de begroting van de besparing is 100% efficient, Dus begroting rijdt het gat dicht. Tweede rond effect van besparing op loonmassa bij bedienden moet op termijn wel opgevangen worden door privétewerkstelling.

Dus na drie jaar, heb je 30% minder staatsschuld, zit je dik goed bezig
na 3 jaar groeien de bedrijven die hier nog zitten als paddestoelen
en begint de begroting terug overschotten te tonen,
en ondertussen vermeerdert terug de tewerkstelling en is iedereen happy ??

ik zie daar nu echt geen graten in ? Duurt wel 10 jaar tegen dat je de vruchten plukt. Maar van een politieker met visie verwacht je geen populisme maar maatregelen die helpen.

Je hebt de bodem, je stelt uw knopkes juist op die bodem. Dus je zorgt dat alles betaald wordt op die bodem, en vanaf je groeit begin je af te betalen ???
is dat nu zo moeilijk om over na te denken. Is dat nu zo moeilijk om te zeggen tegen uw kudde die uit uw handen wil eten , van jongens vanaf nu schaffen we dit en dat systeem af ???

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 februari 2012 om 17:05.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 17:46   #74
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu VOKA weet heel goed dat het niet alleen gaat om de loonkost om onze economie competitief te maken. Het gaat ook minstens evenzeer over logistiek, bereikbaarheid, innovatie, infrastructuur, vereenvoudiging van onze wetgeving, energiekosten, enz, enz. De indexsprong is maar één element van de velen waarom een bedrijf zich al dan niet bij ons vestigt.
Ik dacht dat we enkele dagen geleden duidelijk bewezen hadden dat jouw 'blauwe smurfen', oppersmurf De Wael op kop, gedicteerd werden door VOKA en VBO samen. Natuurlijk heb jij dat al lang van je harde plaat gewist!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 8 februari 2012 om 17:52.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 17:49   #75
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zullen samenkomen en de begroting zal in evenwicht zijn. Daar komen de andere prutsregeringen nog niet bij in de buurt.
Waarmee u meteen toegeeft dat de Vlaamse begroting voor het ogenblik niet in evenwicht is. U bent een kei in het schieten in eigen voet.
Oud 8 februari 2012, 18:00   #76
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarmee u meteen toegeeft dat de Vlaamse begroting voor het ogenblik niet in evenwicht is. U bent een kei in het schieten in eigen voet.
De Vlaamse begroting was in evenwicht op het moment dat ze werd ingediend en volgens de cijfers die toen voorhanden waren. Ze zal nu bijgestuurd worden, aangepast aan de laatste economische ontwikkelingen. Na de controle zal ze terug in evenwicht zijn. De andere beleidsorganen in dit onland hebben nog nooit met een begroting in evenwicht kunnen uitpakken en zullen dat ook straks niet kunnen. Ze kunnen in ieder geval nog heeeeeeel veel van dat vermaledijde Vlaanderen leren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 18:02   #77
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Ik geef gewoon zonder problemen toe dat ze de begroting moeten bijstellen. Ik ken mensen die zich dan in alle mogelijke bochten beginnen te wringen om vooral niets te moeten toegeven. En het is met dat soort van gekronkel dat men zich in zijn voet placht te schieten. Vooral mensen zoals u in feite.
Het punt is net dat de begroting wel degelijk in evenwicht zal afgesloten worden. Bij open vld doet men gewoon geen begrotingscontrole. Een totaal gebrek aan respect voor het parlement is dat. Al een geluk dat we nu een veel betere minister van begroting hebben die de zaken tenminste ernstig en deugdelijk aanpakt, ondanks de zwakke en zielige oppositie.
Oud 8 februari 2012, 18:02   #78
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De Vlaamse begroting was in evenwicht op het moment dat ze werd ingediend en volgens de cijfers die toen voorhanden waren. Ze zal nu bijgestuurd worden, aangepast aan de laatste economische ontwikkelingen. Na de controle zal ze terug in evenwicht zijn. De andere beleidsorganen in dit onland hebben nog nooit met een begroting in evenwicht kunnen uitpakken en zullen dat ook straks niet kunnen. Ze kunnen in ieder geval nog heeeeeeel veel van dat vermaledijde Vlaanderen leren.
dikke vette 2
Oud 8 februari 2012, 18:04   #79
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gelooft ook nog in de sprookjes van Grimm.
Oud 8 februari 2012, 18:28   #80
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
U gelooft ook nog in de sprookjes van Grimm.
Ik denk dat we al in het lang en het breed hebben aangetoont wie er in feite in sprookjes gelooft. Ik geef u een hint. Hij komt uit het oosten, schiet zich geregeld in de voet en ligt soms daardoor buiten westen van de pijn.
Hij kronkelt zich in alle mogelijke bochten om vooral zijn ongelijk niet te moeten toegeven zelfs als zulks overduidelijk is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be