![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik pleit ervoor dat een vrouw zelf mag kiezen wat ze draagt, ja, of dat nu een hoofddoek is of een bikini; tezelfdertijd ben ik uiteraard kritisch voor alle impliciete en expliciete druk die wordt uitgevoerd op vrouwen en daarbij ontzie ik de invloed van media en reclame die ons sexueel consumerisme willen aanpraten niet. Als dat een extreem-rechts standpunt is, noem me dan gerust extreem-rechts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De these dat Jezus Christus een anti-lichamelijke of anti-seksuele doctrine bracht, lijkt me geen steek te houden. Dat zijn eerder latere theologen die dat ervan hebben gemaakt. Maar seksualiteit kan in een Christelijke visie wel niet losgezien worden van spiritualiteit en zingeving. Wat mij opvalt, is dat het seksuele bevrijdingsdiscours nooit verzadigd is. We zijn nooit bevrijd genoeg, we moeten altijd nieuwe grenzen aftasten. Foucault ontmaskerde reeds in zijn Histoire de la Sexualité het hele seksuele bevrijdingsdiscours. Als heel dat discours van vroeger waren we onderdrukt en nu zijn we bevrijd nu eens precies de hedendaagse onderdrukking uitmaakt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De hoofddoek aan het begrip vrijheid verbinden is dus pure hypocrisie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch heb ik er geen probleem mee dat een bikini niet overal mag. Zelfs niet als haar pooier haar daartoe dwingt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Legale prostitutie in laat-middeleeuws Londen vond men in de wijk waar de bisschop de plak zwaaide. Voorhuwelijkse seks was niet zo'n taboe, de belofte van huwelijk gold meestal als "vrij"geleide. Mensen waren ook platvloerser in het openbaar, veel meer geconfronteerd met miserie en geweld (zelfs zonder oorlog). &c. Het zou verkeerd zijn om de wereld vanaf de middeleeuwen voor te stellen als een vacuümgezogen, kuise fantasiewereld waar de boze Sade alle begeestering van seksuele bevrijding op losliet. Hij is inderdaad, zoals je zegt, zelf een product van zijn cultuur en achtergrond. Overigens, Sade is véél minder schokkend (zeker zijn privéleven) dan we zouden denken.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 19 februari 2012 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hoeft dus geen druk te voelen wanneer u dit niet wilt. Hoe vrij u wilt zijn , dat mag u echter wel zelf invullen vanuit uw rede en niet vanuit een of ander religieus dogma, mij lijkt dat niet te vergelijken met gebrek aan die vrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan je reactie te zien, heb ik gelijk. Er is niet één geestelijk gezonde vrouw ter wereld die zich spontaan en 24/24 h voor de rest van de tijd zal hoofddoeken en maniakaal elk hoofdhaartje zal verbergen zonder voorafgaande religieuze indoctrinatie. Laatst gewijzigd door Elbow : 19 februari 2012 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Sade betreft: naar wat ik gelezen heb, verschilde die niet zo sterk van de mensen van zijn klasse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men criminaliseert de huwelijken via de nieuwe gezinsherenigingswet, maar men doet absoluut niets aan die gedwongen prostitutie. Misschien verdienen onze politici en hoge ambtenaren een centje mee, of zijn ze vaste klant? Het hoofdkwartier van de federale politie is niet toevallig in dezelfde wijk gevestigd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Elbow : 19 februari 2012 om 21:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me geen slecht voorstel, om die pooiers het land uit te zetten,laten we ook ineens alle loverboys eruit gooien! En alle hangjongeren die vrouwen en meisjes verbaal of fysiek lastigvallen, nu we toch bezig zijn, alle mannen die vrouwen verbieden te werken, te studeren, dwingen te trouwen, slaan, bedreigen, of wijsmaken dat hoofddoeken moeten;eruit!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat is er mis met de grens overzetten? Zo blij zijn die kerels niet opnieuw in Albanie te zitten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom niet herenigen naar het heimweeland van de toekomstige mevrouw Kallikles? Hier gaat ze sowieso haar heimweecultuur en heimweetaal niet kunnen loslaten. En als jij het echt meent, dan heb je het er toch voor over om te herenigen in de richting van je grote liefde? Of zijn de papiertjes belangrijker (voor jou of voor haar)? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs uit vrije wil is proxenetisme verboden. Het wordt echter zelden bestraft omdat de francofone maffia dat niet wil.
Laatst gewijzigd door Kallikles : 19 februari 2012 om 22:20. |
![]() |
![]() |