![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat piekolie met mijn argumentatie te maken heeft, weet ik ook niet. Mijn punt is net dat een Europese afname of toename van de bevolking hoe dan ook bijna geen enkel effect heeft wat betreft de problemen die zich op wereldschaal afspelen. De enorme bevolkingstoename, en vooral de enorme toename in verbruik per hoofd van de bevolking, doet zich bijna uitsluitend voor in de rest van de wereld. Jij vraagt niet alleen dat we onze eigen maatschappij kapotmaken in de naam van een vaag apocalyptisch science-fiction scenario, het zou dan ook nog eens volledig futiel zijn. Piekolie gaat gebeuren in de volgende decennia, en het zou gebeuren zelfs moest Europa op dit moment volledig van de kaart geveegd worden. De 'perfect storm' zou net ontstaan wanneer die economische mokerslag van piekolie gecombineerd wordt met een enorm vergrijzingsprobleem dat nu al weegt op ons budget en in de komende decennia nog veel erger gaat worden. Tienduizenden bejaarden zouden letterlijk gewoon creperen. Ik heb al gemerkt dat een aantal mensen in deze draad daar geen problemen mee lijkt te hebben, maar voor mij heeft de discussie toch ook een ethische dimensie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() Kijk naar de Sahara, en andere zandbakken. Daar is NIKS meer, en toch blijven ze doorkweken.
![]() |
#65 |
Vreemdeling
|
![]() eigenlijk is het toch zo moeilijk..
heel simplistisch: elk koppel kan 2 kinderen hebben om het bevolkingsaantal op peil te houden. echter: - doordat de huidige mensen nu veel langer leven zal mijn tijdelijk een denataliteit krijgen zoals we die nu al meemaken in België en die de komende jaren alleen maar groter zal worden. - door de grote instroom van migranten groeit de bevolking in België ook sneller dan verwacht. als we hier in Vlaanderen aan geboortebeperking zouden doen gaan de gevolgen niet te overzien zijn. heel ons sociaal stelsel zal in elkaar storten als een kaartenhuisje: niet genoeg werkende bevolking om de kosten te dragen van de ouderen. zoals reeds meermaals aangehaald (maar waar iedereen zo maar schijnt over te gaan) kost de oudere medemens ons een pak meer dan een jonger iemand: extra verzorging, dure medische behandelingen,... Bovendien zouden we met de huidige politiek van migratie binnen de kortste keren met meer migranten zitten dan met Belgen, ook weeral met alle gevolgen vandien... wat die gevolgen zijn weten elke weldenkende mens zelf wel en ik ga deze hier niet herhalen omdat ik niet voor racist wil versleten worden. migratie moet in mijn ogen kunnen onder strikte voorwaarden en met een beperkt aantal zodat onze eigenheid niet aangetast wordt. Zoals de zaken er nu voor staan dreigen onze grootsteden binnenkort echt een tikkende tijdbom te worden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In vroeger tijden was er 'de pest' nu zitten we met 'Hiv. Sida' dat weliswaar voornamelijk in Afrika voor enorme verliezen zorgt. Niets lijkt de verwoestende vooruitgang van de 'Homo-sapiens' te kunnen stuiten. Dit is een werkelijk probleem met onmetelijke omvang, temeer dat Europa daarbij nog dient af te rekenen met de islamitische onderafdeling die forse invasieve nijgingen vertoont. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
voor dat sociaal-economisch drama van pensioenen moet een andere oplossing worden gezocht.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 9 juni 2012 om 10:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
met de medische vooruitgang is het mogelijk om te bepalen of de foetus een normaal leven kan leiden, dan waren dergelijke uitspraken niet nodig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Integendeel voor de vergrijzing op te vangen moeten we dringend wat extra kindjes bijkweken. Mss kunnen we er een volgende generatie werk van maken als we hier met 13 miljoen rondlopen, neen dat zal niet gaan want met zoveel oudjes die er ondertussen bijgekomen zijn, niet te doen. Dan maar bij een volgende generatie er werk van maken als we hier met 16 miljoen rondlopen, neen dat zal niet gaan want met zoveel oudjes die er ondertussen bijgekomen zijn, niet te doen. Dan maar bij een volgende generatie er werk van maken als we hier met 20 miljoen rondlopen, neen dat zal niet gaan want met zoveel oudjes die er ondertussen bijgekomen zijn, niet te doen. Dan maar bij een volgende generatie er werk van maken.......................... Wanneer stopt dat argument in feite, nooit zeg je, oh dan hebben we pech denk je niet? Laatst gewijzigd door satiper : 10 juni 2012 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Burger
|
![]() Een tijdje geleden was ik op de begrafenis van een kennis die 95 geworden is. Tot zijn 90 was hij nog erg vitaal. Toen begon het wat minder te worden met zijn gezondheid al was er op de laatste paar weken na geen enkel moment dat hij levensrekkende behandelingen onderging.
Ik ben het eens met je dat sommige behandelingen in de laatste levensfase peperduur en onnodig zijn en bij de patiënt zelf voor veel lijden zorgen maar mensen die gezond leven kunnen wel degelijk meer dan 85 worden zonder veel dokterskosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Burger
|
![]() Daarin kan ik je perfect volgen. Vandaar het belang van een goede euthanasie-wetgeving. Zelf ben ik van plan tijdig de middelen aan te schaffen om er een eind aan te kunnen maken als ik ooit de eerste verschijnselen van dementie begin te vertonen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
wie zijn wij om haar/zijn wensen te verbieden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Werklozen laten creperen? Laatst gewijzigd door stropke1000 : 11 juni 2012 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
maar allé, nogmaals: ik heb het over dure medische behandelingen die het leven van misschien nog 1 of 2 jaar kunnen rekken, maar ook over de vele rusthuizen waar oude mensen tegen hun zin zitten weg te kwijnen en de dagen zitten af te tellen dat hun dag gekomen is. ok, dat is niet voor alle mensen die daar zitten, maar wel voor een groot deel..mensen die niet goed meer te been zijn, niet meer buiten kunnen, dement zijn,... en mensen die zelf zeggen dat het voor hen niet meer hoeft... wat dat lang werken betreft: ik ben inderdaad voorstander van een pensioen in functie van de gewerkte jaren ja, onze pensioenen worden nu al onhoudbaar dus lijkt het me niet meer dan logisch dat mensen die studeren en blijven studeren en daardoor uiteindelijk maar 20 of 30 jaar echt werken geen levenslang pensioen kunnen krijgen. |
|
![]() |
![]() |