Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2012, 15:09   #61
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Dit is de derde maal dat je dit zegt. Ik weet het zo zoetjesaan, bolleke trol.
Wel ik zal het nog eens een vierde keer zeggen. Als SSabam niet met de bewijzen over de brug komt, is dat pech voor hen.
Helaas hebben te veel mensen dat nog altijd niet door, dus is het nodig van dat te blijven herhalen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 23:01   #62
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

De voorleesmoeders kunnen binnenkort fakturen verwachten; de SABAM heeft er een nieuwe capo bij.
Die is afkomstig van de BUMA/STEMRA clan uit Nederland. (belegd vermogen 330 miljoen)
Cees van Rij is als directeur ((jaarsalaris: 233.900 euro) niet meer te handhaven vanwege bewezen maffiose praktijken. Een muziekant had veel geld te goed maar kreeg dat niet. Totdat Cees het voorstel deed om de poen te verdelen: 25% naar een 'advies firma' van hem en hij zou zorgen dat het geld los kwam.
Hij is nu weg met 700.000 euro oprotpremie (nuisance money)
Sinds kort is die werkzaam bij SABAM.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/03/buma.html
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 16:51   #63
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een twintigtal festival- en concertorganisatoren pikken het niet langer dat auteursrechtenvereniging Sabam haar tarieven begin dit jaar eenzijdig verhoogde met ongeveer 30 procent. Ze stappen nu samen naar de rechtbank van koophandel. “Zo’n eenzijdige prijsstijging is in geen enkele andere sector mogelijk. De concurrenten zouden dit genadeloos afstraffen, maar Sabam misbruikt gewoon haar monopolie”, klinkt het. Bron.
Waarom moeten festivals Sabam betalen ? Ze betalen de artiesten al rechtstreeks.
Oud 29 mei 2017, 17:49   #64
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Waarom moeten festivals Sabam betalen ? Ze betalen de artiesten al rechtstreeks.
omdat vele grote & kleine artiesten zo dwaas zijn mee te lopen in het verhaal dat Sabam hen beschermd en extra financieel steunt. dat organistoren daar het slachtoffer van zijn kan hen blijkbaar weinig schelen.

als organisator voor kleinschalige optredens kwam er een pipo dubbel geld innen door me achter bij Sabam te gaan melden EEN JAAR NA HET OPTREDEN. ik heb niet op Sabam's mail gereageerd en nooit betaald. Nooit van Sabam teruggehoord..

ook kwam Sabam es langs TIJDENS een optreden terwijl ik vanalles te doen had, met die kerel wat buiten gestaan en hem 15 keer moeten zeggen dat geen enkele band die speelde bij Sabam zat.

hij bleef maar zeuren over van alles tot m'n geduld opgeraakte en hem vroeg "wat wil je nu eigenlijk concreet van me horen? of wil je gewoon dat ik u wat geld overschrijf zonder dat er een reden voor is?". hij zei erop "ik doe ook maar mijn werk he". ik wou dat ik toen terug had gezegd "beschrijf uw werk eens eigenlijk".
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 18:55   #65
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Prietpraat. Ze kunnen die lijst niet geven want er zijn miljoenen nummers geregistreerd bij SABAM. Denk je misschien dat alleen het belgisch repertoire bekend is bij SABAM? Verkeerd gedacht. SABAM heeft toegang tot het volledig repertoire "worldwide" en vertegenwoordigt bij middel van wederkerigheidscontracten met de diverse auteursmaatschappijen iedere componist en auteur die in België gespeeld wordt. De maffiapraktijken waarover jij het hebt zijn totaal verzonnen.
Hoe moeilijk is het een lijst te geven? Zelfs met miljoenen nummers. Gewoon een computerfile en een zoekfunctie erop los, en je vind terug wat je wil weten.

Als Soundhound het kan met een flard muziek, dan moet sabam toch wel een lijst van "aangesloten" nummers geven nietwaar.

Maar zoals al eerder aangehaald, als die lijst bekend zou zijn , is het onterecht innen moeilijker te verstoppen.
Oud 29 mei 2017, 19:02   #66
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik dacht just hetzelfde toen ik het hoorde

mo innen wordt hoe georganiseerd

kleine artiest heeft recht op 30 euro, er gaat 24,99 administratieve kosten af en alles onder 20 euro worden niet uitgekeerd want niet de moeite?

Laatst gewijzigd door 1207 : 29 mei 2017 om 19:03.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 20:16   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is enkel wachten op robert t om die maffia nog eens te verdedigen. Eigen zak eerst nietwaar...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 13:29   #68
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is een misconceptie (die graag door SABAM in stand wordt gehouden) dat ze de artiesten vertegenwoordigen.

Zij vertegenwoordigen de auteursrechtenhouders

OT: niemand is verplicht om nummers te spelen die in het repertoire van SABAM zitten. De grote Belgische festivals zijn steevast uitverkocht. Conclusie: consumenten betalen graag aan SABAM en ze zouden daar zot zijn als ze vrijwillig geld zouden laten schieten

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 30 mei 2017 om 13:41.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 13:40   #69
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Het is een misconceptie (die graag door SABAM in stand wordt gehouden) dat ze de artiesten vertegenwoordigen.

Zij vertegenwoordigen de auteursrechtenhouders

OT: niemand is verplicht om nummers te spelen die in het repertoire van SABAM zitten. De grote Belgische festivals zijn steevast uitverkocht. Conclusie: consumenten betalen graag SABAM en ze zouden zot zijn als ze vrijwillig geld zouden laten schieten
In verband daarmee is er iets raar aan de hand: er bestaat ook zoiets als uitvoeringsrechten. Dwz dat opnames niet door derden mogen verspreid worden gedurende 50 jaar. Als de opnames commercieel verspreid zijn wordt dat 70 jaar.

Het resultaat is dat artiesten zoals the Beatles en Dylan nu volop bezig zijn hun demos en nooit gereleaste opnames aan het uitbrengen zijn

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 mei 2017 om 13:44.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 19:21   #70
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik heb op 6mei per mail een toelating aangevraagd voor een optreden op 13 mei.

Vandaag krijg ik een mail om te bevestigen dat mijn aanvraag binnen is!!.

Wedden dat ze weer boete zullen aanrekenen !

Ofwel krijgen we op voorhand een factuur zonder opgave van de uitgevoerde werken, ofwel krijgen we een boete.ik weet echt niet meer hoe ze daar werken!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 16:00   #71
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
OT: niemand is verplicht om nummers te spelen die in het repertoire van SABAM zitten.
maar zelfs als ge nummers en groepen speelt die niet in huis repertoire zitten en die niet door hen vertegenwoordigt worden, sabam wil langs de kassa passeren

gelooft ge me niet?
kent ge de zingende sojascheuten nog

https://www.youtube.com/watch?v=HZAsa9QmQO8
Oud 1 juni 2017, 09:18   #72
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
maar zelfs als ge nummers en groepen speelt die niet in huis repertoire zitten en die niet door hen vertegenwoordigt worden, sabam wil langs de kassa passeren

gelooft ge me niet?
kent ge de zingende sojascheuten nog

https://www.youtube.com/watch?v=HZAsa9QmQO8
Dat is natuurlijk met de haren getrokken. De jongens van Basta hebben toen een melding gedaan aan SABAM, terwijl ze gewoon dit formulier hadden moeten invullen.

Vandaag is het perfect mogelijk om niks aan SABAM te betalen.
Oud 1 juni 2017, 13:10   #73
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk met de haren getrokken. De jongens van Basta hebben toen een melding gedaan aan SABAM, terwijl ze gewoon dit formulier hadden moeten invullen.

Vandaag is het perfect mogelijk om niks aan SABAM te betalen.
geef mij eens de link op de sabamwebsite waar ik kan zien welke artiesten zij vertegenwoordigen?
ik vind het niet,
Oud 1 juni 2017, 20:01   #74
Klein Licht
Minister-President

Standaard

zoek eens op 'sabam repertoire' of 'sabam catalogus'
Oud 1 juni 2017, 21:46   #75
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
zoek eens op 'sabam repertoire' of 'sabam catalogus'
in search dus zelf elk liedje zelf intikken? zeer klantvriendelijk

pak eens beethoven
die mens is al 200j dood dus daar kunnen ze redelijk onmogelijk geld voor eisen

maar dat lost het fundamentele probleem niet op

het sportpaleis betaalt 1 �* 2 miljoen aan de rechtenhouders metallica om straks oa creeping death te komen spelen.

waarom mag sabam nu nog eens langs de kassa passeren bij het sportpaleis en en passant transactie-, administratie- an andere kosten doorrekenen aan de rechtnehouders metallica voor ze hen uitbetalen voor hun concert in het sportpaleis?

Laatst gewijzigd door 1207 : 1 juni 2017 om 22:01.
Oud 2 juni 2017, 04:50   #76
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Gespeeld worden op een fuif of de radio = gratis reclame. Zelf spelen = betaald worden. SABAM = maffia.
Oud 2 juni 2017, 07:47   #77
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cu...ziek/1.2994281

Blijkbaar is er een nieuwe wet die de werkingskosten limiteert tot 15%. Ik deze hoogtechnologische tijden kan deze nog lager. Een sociaal secretariaat rekent maar 3%-5% voor inning van sociale bijdrage.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2017, 15:32   #78
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
in search dus zelf elk liedje zelf intikken? zeer klantvriendelijk
De klanten van SABAM moeten dat niet doen eh, die moeten in hun zetel zitten terwijl het geld binnenrolt.

Citaat:
pak eens beethoven
die mens is al 200j dood dus daar kunnen ze redelijk onmogelijk geld voor eisen
Et voila, als je pure Beethoven speelt hebben ze dan ook niets te eisen.

Citaat:
maar dat lost het fundamentele probleem niet op

het sportpaleis betaalt 1 �* 2 miljoen aan de rechtenhouders metallica om straks oa creeping death te komen spelen.

waarom mag sabam nu nog eens langs de kassa passeren bij het sportpaleis en en passant transactie-, administratie- an andere kosten doorrekenen aan de rechtnehouders metallica voor ze hen uitbetalen voor hun concert in het sportpaleis?
Omdat
a) degenen die de rechten op dat nummer hebben, niet dezelfden zijn als degenen die de recette van dat optreden zullen vangen
b) degenen die de rechten op dat nummer hebben, ervoor gekozen hebben om SABAM voor hen de centjes te laten innen
Oud 7 juni 2017, 09:12   #79
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Hoog tijd dat daar eens transparantie komt en alles op een objectieve manier wordt doorgelicht. Zoals het nu gaat schrikken ze kleinere organisatoren af , want de kosten zijn groter dan de inkomsten.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 09:29   #80
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
b) degenen die de rechten op dat nummer hebben, ervoor gekozen hebben om SABAM voor hen de centjes te laten innen
zou je als sportpaleis zijnde sabam kunnen dwingen om hun contract met metallica voor te leggen?
Ik kan me echt moeilijk voorstellen dat Ulrich en co een contract met sabam heeft afgesloten

maar je antwoordt niet en het probleem blijft
of sportpaleis betaalt de rechten aan de artiest, de gage om op te treden, of aan sabam.
2x voor hetzelfde betalen kan natuurlijk niet

of zitten in de gage aan de artiest toch geen auteursrechten voor de nummers?
dat zou juridische kafka zijn
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be