Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2012, 07:07   #61
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
N-VA heeft gekozen om de federale regering niet te leiden. Bijgevolg hebben ze als grootste fractie gekozen voor de oppositie.
Natuurlijk jongen.

De indruk dat België een abnormaal land is ligt aan mezelf.
Het feit dat de N-VA in de oppositie zit ligt aan hen.

Begrepen
Oud 25 maart 2012, 07:21   #62
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Gaat toch niet lukken. Dit is nu eenmaal de site van hun fanclub.
Het staat u vrij om daar verandering in te brengen. Dat dat tot nu toe niet zo goed wil lukken, is enkel en alleen aan de niet-N-VA-ers te wijten.
Oud 25 maart 2012, 07:22   #63
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Waarom niet direct een week, een maand, een jaar, een legislatuur!!!???
Wel dapper hoe je hier zo een inkijk in je zieltje durft te geven, Staaf...
Oud 25 maart 2012, 07:23   #64
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nieuwe Vlaamse Arrivisten.
Hoog tijd dat die er aankwamen, hé.
Oud 25 maart 2012, 07:26   #65
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht

Begrepen
Eindelijk !
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 07:28   #66
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je ooit al eens de overpeinzing gemaakt dat misschien, heel misschien België een normaal land is en dat jij een abnormale bent ?
Om België als een normaal land te kunnen zien, moet je echt wel heel ver heen zijn.
Oud 25 maart 2012, 07:29   #67
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Eindelijk !
Mijn goede daad voor vandaag is alweer volbracht, ik heb om 8u28 (zomertijd) iemand gelukkig kunnen maken.
Oud 25 maart 2012, 07:29   #68
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Om België als een normaal land te kunnen zien, moet je echt wel heel ver heen zijn.
E. Gidius, het ligt aan ons jongen!
Oud 25 maart 2012, 07:37   #69
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan zijn.
Wij hebben niet gekozen voor de oppositie, dit wil niet zeggen dat wij ons niet wapenen om dingen te weerleggen tijdens debatten of om tussen te komen in de plenaire.
Dan zijn we in blijde verwachting van de visie van de NVA omtrent energie.

Ik ben eens op zoek gegaan naar een N-VA-standpunt over energie, maar een echte visie heb ik niet gevonden.

Tom De Meester. Tja, je kunt de N-VA niet verdenken van veel visie. Veel getoeter over energie die veel te duur is, en GDF Suez die de winst naar Frankrijk versleept. Maar als puntje bij paaltje komt gaan ze evengoed plat op de buik liggen voor de vrije markt. Als ik in De Standaard voorstel om de variabele contracten, die uw energiefactuur plots en zonder dat u het merkt, de hoogte in kunnen jagen, te verbieden, en alleen nog vaste tarieven toe te laten, dan is N-VA-Kamerlid Bert Wollants daar tegen. Want dat is de vrije markt beteugelen. Maximumprijzen opleggen, daar is hij ook tegen. De btw verlagen naar 6%, daar hoor ik de N-VA evenmin over. Liesbeth Homans en Bert Wollants hebben pas een N-VA brochure uit ‘Een klare kijk op energie’, met de N-VA-visie over energie. Over btw: geen woord. Hoe wil de N-VA de prijzen dan eigenlijk wél verlagen? Veel concrete voorstellen lees ik bij de N-VA niet. Behalve dan het geniale voorstel om de kosten voor de zonnepanelen – hou je vast – in een aparte rubriek op de factuur te zetten. Dat is lachen met de mensen: alsof dat ook maar één eurocent aan die hoge prijzen verandert. De N-VA wil bovendien de 100 kwh gratis stroom die iedereen krijgt in Vlaanderen afschaffen. Dat maakt energie wel duurder, in plaats van goedkoper.

Veel verder dan “er zijn extra spelers op onze markt nodig om Electrabel te beconcurreren” komt de N-VA niet. “De N-VA pleit voor een transparante energiemarkt waarin de consument vrij kan kiezen tussen de verschillende energieleveranciers. Op die manier worden de optimale omstandigheden voor concurrentie gecreëerd.” Na tien jaar zit die plaat wel vol krassen, hoor. De consument kan vrij kiezen, maar wat heeft het opgeleverd?
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/to...rtalnewsletter
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 07:39   #70
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan zijn we in blijde verwachting van de visie van de NVA omtrent energie.

Ik ben eens op zoek gegaan naar een N-VA-standpunt over energie, maar een echte visie heb ik niet gevonden.

Tom De Meester. Tja, je kunt de N-VA niet verdenken van veel visie. Veel getoeter over energie die veel te duur is, en GDF Suez die de winst naar Frankrijk versleept. Maar als puntje bij paaltje komt gaan ze evengoed plat op de buik liggen voor de vrije markt. Als ik in De Standaard voorstel om de variabele contracten, die uw energiefactuur plots en zonder dat u het merkt, de hoogte in kunnen jagen, te verbieden, en alleen nog vaste tarieven toe te laten, dan is N-VA-Kamerlid Bert Wollants daar tegen. Want dat is de vrije markt beteugelen. Maximumprijzen opleggen, daar is hij ook tegen. De btw verlagen naar 6%, daar hoor ik de N-VA evenmin over. Liesbeth Homans en Bert Wollants hebben pas een N-VA brochure uit ‘Een klare kijk op energie’, met de N-VA-visie over energie. Over btw: geen woord. Hoe wil de N-VA de prijzen dan eigenlijk wél verlagen? Veel concrete voorstellen lees ik bij de N-VA niet. Behalve dan het geniale voorstel om de kosten voor de zonnepanelen – hou je vast – in een aparte rubriek op de factuur te zetten. Dat is lachen met de mensen: alsof dat ook maar één eurocent aan die hoge prijzen verandert. De N-VA wil bovendien de 100 kwh gratis stroom die iedereen krijgt in Vlaanderen afschaffen. Dat maakt energie wel duurder, in plaats van goedkoper.

Veel verder dan “er zijn extra spelers op onze markt nodig om Electrabel te beconcurreren” komt de N-VA niet. “De N-VA pleit voor een transparante energiemarkt waarin de consument vrij kan kiezen tussen de verschillende energieleveranciers. Op die manier worden de optimale omstandigheden voor concurrentie gecreëerd.” Na tien jaar zit die plaat wel vol krassen, hoor. De consument kan vrij kiezen, maar wat heeft het opgeleverd?
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/to...rtalnewsletter
Ik zie in dat citaat een heel uitgesproken visie. Het is niet omdat ze u niet aanstaat, dat het geen visie is.
Oud 25 maart 2012, 07:41   #71
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
we kunnen misschien de n-va verbieden? Al wat fout loopt is toch hun schuld. De beste manier om alle problemen op te lossen, niet?
ik begrijp die oproep van de fanclub hier, hun partij zit in de regering van het voor hun belangrijkste niveau .
Maar de liefde slabakt, een verbod zou de liefde een boost kunnen geven.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 07:41   #72
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie in dat citaat een heel uitgesproken visie. Het is niet omdat ze u niet aanstaat, dat het geen visie is.
Wat is die visie? Ik zie ze niet.
Je bedoelt toch niet :
Hoe wil de N-VA de prijzen dan eigenlijk wél verlagen? Veel concrete voorstellen lees ik bij de N-VA niet. Behalve dan het geniale voorstel om de kosten voor de zonnepanelen – hou je vast – in een aparte rubriek op de factuur te zetten. Dat is lachen met de mensen: alsof dat ook maar één eurocent aan die hoge prijzen verandert.
Oud 25 maart 2012, 07:48   #73
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het eerder de keuze van ministers is, en hun visie over economische maatregelen, die er voor zorgen dat ook de N-VA bestempeld wordt als patroonspartij.
Toch niet, de propaganda die de PVDA de wereld instuurt, maakt het verschil tussen halve waarheden en hele leugens.

Zoek de verschillen:

De Standaard - VOKA is mijn baas

PVDA - VOKA is mijn baas

Laatst gewijzigd door Jakko : 25 maart 2012 om 07:49.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 07:59   #74
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Toch niet, de propaganda die de PVDA de wereld instuurt, maakt het verschil tussen halve waarheden en hele leugens.

Zoek de verschillen:

De Standaard - VOKA is mijn baas

PVDA - VOKA is mijn baas
Verschillen :
De Standaard meldt niet :
De Tijd onthulde dat de studiedienst van de N-VA in direct contact staat met de nummer 2 van Voka. En Philippe Muyters, tot 2009 afgevaardigd bestuurder bij Voka, is vandaag minister voor de N-VA in de Vlaamse regering.
Klopt dit niet?

De Standaard meldt ook niet :
Het is dan ook geen verrassing dat De Wever de thema’s van Voka op de onderhandelingstafel legt. Bij de discussie over de regionalisering van de arbeidsmarkt liet hij zijn Vlaamse gesprekspartners volgens hetzelfde bericht van Belga duidelijk verstaan dat de werkloosheidsvergoedingen “drastisch moeten verminderen omdat anders de mensen niet gestimuleerd worden werk te zoeken”.
Voka wil de ouderen ook langer doen werken door het brugpensioen af te schaffen. Het wil ouderen ontmoedigen voor hun 65ste op pensioen te gaan en het moeilijker maken een volledige loopbaan te behalen (door bijvoorbeeld de ziekte- en werkloosheidsperiodes niet op te nemen in de berekening van het pensioen).
Klopt dit niet?

Is er iets in het artikel op de PVDA-site dat niet klopt?
Waar staat die halve waarheid en hele leugen?
Oud 25 maart 2012, 09:21   #75
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Verschillen :
De Standaard meldt niet :
De Tijd onthulde dat de studiedienst van de N-VA in direct contact staat met de nummer 2 van Voka. En Philippe Muyters, tot 2009 afgevaardigd bestuurder bij Voka, is vandaag minister voor de N-VA in de Vlaamse regering.
Klopt dit niet?

De Standaard meldt ook niet :
Het is dan ook geen verrassing dat De Wever de thema’s van Voka op de onderhandelingstafel legt. Bij de discussie over de regionalisering van de arbeidsmarkt liet hij zijn Vlaamse gesprekspartners volgens hetzelfde bericht van Belga duidelijk verstaan dat de werkloosheidsvergoedingen “drastisch moeten verminderen omdat anders de mensen niet gestimuleerd worden werk te zoeken”.
Voka wil de ouderen ook langer doen werken door het brugpensioen af te schaffen. Het wil ouderen ontmoedigen voor hun 65ste op pensioen te gaan en het moeilijker maken een volledige loopbaan te behalen (door bijvoorbeeld de ziekte- en werkloosheidsperiodes niet op te nemen in de berekening van het pensioen).
Klopt dit niet?

Is er iets in het artikel op de PVDA-site dat niet klopt?
Waar staat die halve waarheid en hele leugen?
Uiteraard meldt De Standaard dat niet. Klopt het dat Muyters in een ver veleden nog op het kabinet van de VLD en de CD&V gewerkt heeft? Klopt het dat de ex-kabinetchef van Quicky, Nico Demeester, nu VOKA secretairs-generaal, de cijfers en de nota's leverde van de studiedienst van VOKA bij de begrotingsopmaak?
Mogen we daaruit concluderen dat VOKA ook de baas is van O Vld, zoals het gezwets van de PVDA? Het verschil lijkt mij alvast duidelijk. Graag ook eens een echte link naar het artikel van De Tijd. Om iets uit de context te rukken om er een verhaaltje aan vast te knopen, zitten ze bij de PVDA duidelijk niet verlegen.

Laatst gewijzigd door Jakko : 25 maart 2012 om 09:26.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 09:41   #76
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O, het zal dan wel aan mij liggen hé.
Kan je ook uitleggen waarom je België geen normaal land vind ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 09:44   #77
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk jongen.

De indruk dat België een abnormaal land is ligt aan mezelf.

Begrepen
Alle wijsheid begint met het besef van de waarheid. Ik ben blij voor jou dat je nog steeds in staat bent dat in te zien.

Nog veel succes en sterkte in je persoonlijke ontwikkeling.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 25 maart 2012 om 09:45.
Oud 25 maart 2012, 09:45   #78
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat kan.

Maar ik streef een doel na, en steek liefst mijn energie daarin. Dat is namelijk de toekomst.

Het inzicht dat België geen normaal land is, is sinds de jaren '90 gemeengoed geworden in Vlaanderen, met als duidelijke mijlpaal de verkiezingen van 2010. Dat is verworven, we moeten onze tijd dus niet meer steken in een paar achtergebleven bijzienden die waarschijnlijk hun eigen redenen hebben om de realiteit niet te willen zien.
Oud 25 maart 2012, 09:45   #79
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je België vergelijkt met dictaturen, dan is het een vrij normaal land. Vele dictaturen zouden hier nog van kunnen leren.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 09:48   #80
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat kan.

Maar ik streef een doel na, en steek liefst mijn energie daarin. Dat is namelijk de toekomst.

Het inzicht dat België geen normaal land is, is sinds de jaren '90 gemeengoed geworden in Vlaanderen, met als duidelijke mijlpaal de verkiezingen van 2010. Dat is verworven, we moeten onze tijd dus niet meer steken in een paar achtergebleven bijzienden die waarschijnlijk hun eigen redenen hebben om de realiteit niet te willen zien.
Kan je dat inzicht dan ook delen ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be