Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2012, 21:47   #61
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
We hebben inderdaad strijd geleverd voor een open en tolerante samenleving.
Maar dat betekent helemaal niet dat dit zou inhouden dat we tolerant moeten zijn tegenover wie zelf intolerant is, of open tegenover wie zelf een gesloten systheem hanteert.
We hebben gevochten voor gelijkheid man en vrouw, moeten we dulden dat dit opnieuw in vraag wordt gesteld? Toch gebeurt dit door bepaalde groepen.
Lees eerste eens de volledige post die ik schreef.
Oud 26 maart 2012, 21:49   #62
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer je het laat bij een opendeurdag is die deur maar één dag per jaar open he?
Huh? Helemaal niet. Je kunt altijd eens langsgaan tijdens erediensten, en in de week zijn moskeeën vaak open (Koranschool, cafétaria, debatgroepen, ...). Ge eens langs hé. Je kunt de kerk in uw buurt toch ook bezoeken als er een eredienst is?
Oud 26 maart 2012, 21:52   #63
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer je het laat bij een opendeurdag is die deur maar één dag per jaar open he?
Twee deuren : ze doen toch aan sexuele segregatie met een aparte vrouweningang en vrouwenafdeling.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 21:54   #64
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Huh? Helemaal niet. Je kunt altijd eens langsgaan tijdens erediensten, en in de week zijn moskeeën vaak open (Koranschool, cafétaria, debatgroepen, ...). Ge eens langs hé. Je kunt de kerk in uw buurt toch ook bezoeken als er een eredienst is?
Dan is er ook geen nood aan een opendeurdag.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 21:58   #65
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dan is er ook geen nood aan een opendeurdag.
Maak jezelf toch niet belachelijk, andere religies doen dit ook. De protestantse kerk, de joodse gemeenschap, de boeddhistische tempel in Schoten, ...
Oud 26 maart 2012, 22:03   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak jezelf toch niet belachelijk, andere religies doen dit ook. De protestantse kerk, de joodse gemeenschap, de boeddhistische tempel in Schoten, ...
Lees je ergens dat ik dat afkeur ?
Ik zie alleen het nut niet in van een opendeurdag voor een kerk als ze altijd vrij toegankelijk is..
Oud 26 maart 2012, 22:08   #67
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees je ergens dat ik dat afkeur ?
Ik zie alleen het nut niet in van een opendeurdag voor een kerk als ze altijd vrij toegankelijk is..
Een moskee is niet "vrij toegankelijk" denk ik. Net zomin als een synogoge. Je kunt er meestal wel vrij eenvoudig terecht. Dus daarom is een opendeurdag nuttig - net als voor de joodse of protestantse gemeenschap bijvoorbeeld.

Er bestaan uiteraard enkele louche moskeeën.
Oud 26 maart 2012, 22:13   #68
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een moskee is niet "vrij toegankelijk" denk ik. Net zomin als een synogoge. Je kunt er meestal wel vrij eenvoudig terecht. Dus daarom is een opendeurdag nuttig - net als voor de joodse of protestantse gemeenschap bijvoorbeeld.

Er bestaan uiteraard enkele louche moskeeën.
Uit uw post meende ik het anders te begrijpen.
Oud 26 maart 2012, 22:29   #69
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit uw post meende ik het anders te begrijpen.
Vele kerken zijn het evenmin, en een groeiend aantal is doorgaans gesloten buiten op tijdstippen van eredienst.

Soit, het gaat mij gewoon om de ietwat voorbarige commentaar die hier gespuit wordt terwijl het onderwerp de lading niet meer dekt.
Oud 26 maart 2012, 22:48   #70
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

En er is een foto van het springkasteel voor de kleintjes bij die open moskee dag:

Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 11:44   #71
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid, ik heb daar ook niets tegen.
Maar ik heb dan ook niets tegen het feit dat andere godsdiensten dat ook doen.
Ik heb ook niets tegen Open deur-dagen. Altijd geïnteresseerd geweest in de kelders, de zoldertjes en de achterkamertjes, de trappen naar boven en de trappen naar beneden...

Hopelijk was het een succes om mensen dichter bij elkaar te brengen...
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 11:55   #72
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
idd tuurlijk is het hypocriet is het ene geloof te bestrijden en het andere blindelings adoreren en dat als 'atheïst'
Ik bestrijd geen enkele geloof, alleen een overdosis aan een bepaald geloof met een bepaalde politieke agenda. Hte gaat hier niet eens over een historische revival. Het is een nieuwe wending in de Europese geschiedenis.

Een processie blindelings adoreren is voor iemand anders weggelegd. Ik adoreer nooit iets, zeker niet blindelings, en zeker niet iets dat de mens gemaakt of bedacht heeft.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 18:40   #73
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vele kerken zijn het evenmin, en een groeiend aantal is doorgaans gesloten buiten op tijdstippen van eredienst.

Soit, het gaat mij gewoon om de ietwat voorbarige commentaar die hier gespuit wordt terwijl het onderwerp de lading niet meer dekt.
Vergeet er niet bij te vertellen waarom die kerken tegenwoordig altijd gesloten zijn buiten de diensten. Dat is niet omdat de kerken niet gastvrij zijn, helaas, vroeger waren alle kerken altijd open overdag. Nu kunnen ze zich dat niet meer permitteren : vandalenstreken, diefstallen ...
Oud 27 maart 2012, 18:45   #74
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Vergeet er niet bij te vertellen waarom die kerken tegenwoordig altijd gesloten zijn buiten de diensten. Dat is niet omdat de kerken niet gastvrij zijn, helaas, vroeger waren alle kerken altijd open overdag. Nu kunnen ze zich dat niet meer permitteren : vandalenstreken, diefstallen ...
Ik geloof dat kerken ook wel voor andere dingen gebruikt werden, bezetten bvb. om alsnog 'n verblijfsvergunning te krijgen.

Achteraf kon er nogal wat rotzooi opgeruimd worden, dat mocht de christenhond dan weer wel doen.

Ik heb nooit gehoord van bezette mosketen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 18:49   #75
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik geloof dat kerken ook wel voor andere dingen gebruikt werden, bezetten bvb. om alsnog 'n verblijfsvergunning te krijgen.

Achteraf kon er nogal wat rotzooi opgeruimd worden, dat mocht de christenhond dan weer wel doen.

Ik heb nooit gehoord van bezette mosketen.
Oh ja! Hongerstakingen waarbij ze zich zelfs de mond toenaaien om toch maar veel kompassie los te maken! Een serieus steekje los aan die mensen, naar mijn mening.
Ik heb begrepen dat die éne een werkvergunning voor een jaar wilt, wat voor werk wil die doen? Kleermaker? Trouwens, welke normale werkgever neemt iemand in dienst die zo'n extreme maatregelen neemt om zijn zin te krijgen?
Als 't aan mij lag : platspuiten, een tijdje oplappen in een psychiatrische kliniek en het vliegtuig op richting home, sweet home (hier gaat er toch niks naar hun zin!)
Oud 27 maart 2012, 18:53   #76
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh ja! Hongerstakingen waarbij ze zich zelfs de mond toenaaien om toch maar veel kompassie los te maken! Een serieus steekje los aan die mensen, naar mijn mening.
Ik heb begrepen dat die éne een werkvergunning voor een jaar wilt, wat voor werk wil die doen? Kleermaker? Trouwens, welke normale werkgever neemt iemand in dienst die zo'n extreme maatregelen neemt om zijn zin te krijgen?
Als 't aan mij lag : platspuiten, een tijdje oplappen in een psychiatrische kliniek en het vliegtuig op richting home, sweet home (hier gaat er toch niks naar hun zin!)
Kleermaker.

Vreemd eigenlijk, zulke extreme maatregelen om toch maar te kunnen blijven in 'n land dat volzit met racisten.
Oud 27 maart 2012, 19:02   #77
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 20:39   #78
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien is die echt wel zo wanhopig.
Maar je moet wel een minimum aan inlevingsvermogen hebben om daar op te kunnen komen.
Citaat:
Citaat:
Maar wie wreed is tegen eender welk levend wezen, is geen goed mens.

Laatst gewijzigd door artisjok : 27 maart 2012 om 20:40.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 20:43   #79
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Misschien is die echt wel zo wanhopig.
Maar je moet wel een minimum aan inlevingsvermogen hebben om daar op te kunnen komen.
Waarom moeten die wanhopigen dan juist 'n kerk uitzoeken om te bezetten, kan dat niet in de 1ste de beste moskeet?
Oud 27 maart 2012, 20:58   #80
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u zich vergist, ik ben heel vaak in een moskee geweest en weet dus dat behalve een open deurdag niets ondernomen wordt naar buiten toe.
En indien er een cafetaria is, zijn het gewoonlijk mannen die daar zitten, gene vrouwen, die hebben een aparte dag, ook om de iman te spreken en meestal zelfs een eigen ingaan om vervolgens apart naar de luidspreker te luisteren, want ook de iman staat enkel voor mannen.
Tijdens het gebed kom je echt niet binnen, en als vrouw al zeker niet;ik denk dat u niet zo goed weet hoe het er in moskees aan toegaat.
Maar leuk hoor, die opendeurdag, maar uithalen doet het niet veel.
Bovendien wil dit niet zeggen dat er wederkeringheid is, sommige moslims vinden dat je geen kerk mag betreden en leggen dus geen bezoek af in een kerk.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be