Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2010, 19:46   #5321
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat mensen zich vergissen. Wat ik ook heb geleerd is dat muggenzifters enorm vervelend zijn.
Jammer.

Ik had gehoopt dat er iets anders werd geleerd.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 19:48   #5322
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Jammer.

Ik had gehoopt dat er iets anders werd geleerd.

Paulus.
IK haal de belangrijkste boodschap eruit.
Oud 19 november 2010, 19:49   #5323
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat denk je maar.

Paulus.
Oud 19 november 2010, 19:50   #5324
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat denk je maar.

Paulus.
Neen, dat weet ik. U begrijpt het gewoon niet.
Oud 19 november 2010, 19:51   #5325
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat weet ik. U begrijpt het gewoon niet.
Wat begrijp ik, 'volgens jou', dan niet?

Paulus.
Oud 19 november 2010, 19:51   #5326
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of misschien moet de rest maar eens de kop uit het zand halen. Het is maar hoe je het bekijkt. Alleszins ik vind jullie levenloos en bepaalden ook enorm vervelend.

Over multicul gesproken. Ik liep gisteren op de speelplaats (was toezicht aan het houden) en ik hoorde ineens een jongen 'makak' roepen naar een medeleerling. Nou, ik krijg daar eerlijk gezegd grijze haren van maar ik heb gewoon eens boos gekeken en gezegd dat ik zoiets niet meer wil horen. Was de donderdag wat ziekjes gaan werken dus echt straffen en preken, daar had ik geen zin in. Diezelfde avond bleef ik samen met wat collega's op school om ene te drinken en wat verder te werken. Had gezegd tegen de anderen wat ik hoorde van onze lieve leerling en de juffen werden woest en stonden erop dat ik vandaag de jongen nog eens ging aanpakken en zn ouders op de hoogte breng van deze racistische uitspraak, die niet te tolereren valt.

Even later kwam de jongen aan en ging zitten. 'Juffrouw, ik heb helemaal niks tegen buitenlanders, ik heb dat woord tegenover een belg gebruikt, ik zal het nooit meer doen. Ik ben tegen racisme en discriminatie en stond niet stil bij mn vuile woordenschat. Juffrouw, jou of een andere zou ik nooit beledigen' Blabla.. Ach echte schatten gewoon man, ik kan ze opeten gewoon.. Voelde me toch even schuldig maar ja, anders leren ze hun lesjes niet af. Volgende keer ging ik hem omtoveren tot een zwarte piet, hij mag dan een kroontje maken met een opschrift in de trant van 'ik ben een makak' en ondertussen mag hij wat straf komen schrijven..

Oké, dat moest er even uit. De multicul is bij deze heel goed geslaagd.
Goed dat je kinderen e.a. mensen hierop aanspreekt, dit is heel belangrijk. Maar doe nu niet alsof de Marokkaanse gemeenschap de enige is die met dit soort zaken de maken krijgt: Joden, Turken, Chinezen, homo's, dikke mensen, lelijke mensen, werklozen, vrouwen, etc...

Iedereen heeft wel iets waardoor hij/zij belachelijk gemaakt wordt of beschimpt. Er is geen reden voor een slachtofferrol, die rol zorgt integendeel voor meer beschimping.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 19:52   #5327
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Met het recht dat bepaald wordt in artikel 19 van de Belgische grondwet.
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat u mensen zomaar kunt beschuldigen.

Citaat:
Aangezien Joden eveneens onverdoofd slachten, is de stelling 'éen van die culturen' foutief.
Overigens zijn er nogal wat christenen, atheïsten en anderen die eveneens weinig diervriendelijk zijn. Uw stelling slaat dus helemaal nergens op.
Ik dacht inderdaad vooral aan de islamitische cultuur (voor zover een godsdienst een cultuur kan zijn natuurlijk) gewoon omdat er veel meer islamieten in België zijn dan er joden zijn.

Citaat:

Daarom is het omgekeerde nog niet waar: wie vriendelijk is tegen dieren is dat nog niet noodzakelijk tegen mensen. Daarvan waren de nazi's een goede illustratie en ook op dit forum zijn daarvan wat voorbeelden te vinden.
Maar wie wreed is tegen eender welk levend wezen, is geen goed mens.
Oud 19 november 2010, 19:53   #5328
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of misschien moet de rest maar eens de kop uit het zand halen. Het is maar hoe je het bekijkt. Alleszins ik vind jullie levenloos en bepaalden ook enorm vervelend.

Over multicul gesproken. Ik liep gisteren op de speelplaats (was toezicht aan het houden) en ik hoorde ineens een jongen 'makak' roepen naar een medeleerling. Nou, ik krijg daar eerlijk gezegd grijze haren van maar ik heb gewoon eens boos gekeken en gezegd dat ik zoiets niet meer wil horen. Was de donderdag wat ziekjes gaan werken dus echt straffen en preken, daar had ik geen zin in. Diezelfde avond bleef ik samen met wat collega's op school om ene te drinken en wat verder te werken. Had gezegd tegen de anderen wat ik hoorde van onze lieve leerling en de juffen werden woest en stonden erop dat ik vandaag de jongen nog eens ging aanpakken en zn ouders op de hoogte breng van deze racistische uitspraak, die niet te tolereren valt.

Even later kwam de jongen aan en ging zitten. 'Juffrouw, ik heb helemaal niks tegen buitenlanders, ik heb dat woord tegenover een belg gebruikt, ik zal het nooit meer doen. Ik ben tegen racisme en discriminatie en stond niet stil bij mn vuile woordenschat. Juffrouw, jou of een andere zou ik nooit beledigen' Blabla.. Ach echte schatten gewoon man, ik kan ze opeten gewoon.. Voelde me toch even schuldig maar ja, anders leren ze hun lesjes niet af. Volgende keer ging ik hem omtoveren tot een zwarte piet, hij mag dan een kroontje maken met een opschrift in de trant van 'ik ben een makak' en ondertussen mag hij wat straf komen schrijven..

Oké, dat moest er even uit. De multicul is bij deze heel goed geslaagd.
Dus jij had het weer eens over een racistische uitspraak die er in sé geen was.

Hopelijk leer je er wat uit.

Eigenlijk zou jij ook straf moeten schrijven.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 november 2010 om 19:54.
Oud 19 november 2010, 19:56   #5329
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Goed dat je kinderen e.a. mensen hierop aanspreekt, dit is heel belangrijk. Maar doe nu niet alsof de Marokkaanse gemeenschap de enige is die met dit soort zaken de maken krijgt: Joden, Turken, Chinezen, homo's, dikke mensen, lelijke mensen, werklozen, vrouwen, etc...

Iedereen heeft wel iets waardoor hij/zij belachelijk gemaakt wordt of beschimpt. Er is geen reden voor een slachtofferrol, die rol zorgt integendeel voor meer beschimping.
Tof dat u dat goed vindt. Ik pak mijn leerlingen ten allen tijde aan. Ik trek geen allochtonen voor want over het algemeen geef ik allochtonen vaker een preek dan autochtonen. Verder, treed ik ook op wanneer de kinderen medeleerlingen pesten, uitlachen omwille van andere zaken. Alleszins, kinderen zijn enorm onschuldig en schattig. Ge moet ze aanpakken maar je mag niet overdrijven. Zulke zaken doen ze meestal onbewust.
Oud 19 november 2010, 19:58   #5330
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tof dat u dat goed vindt. Ik pak mijn leerlingen ten allen tijde aan. Ik trek geen allochtonen voor want over het algemeen geef ik allochtonen vaker een preek dan autochtonen. Verder, treed ik ook op wanneer de kinderen medeleerlingen pesten, uitlachen omwille van andere zaken. Alleszins, kinderen zijn enorm onschuldig en schattig. Ge moet ze aanpakken maar je mag niet overdrijven. Zulke zaken doen ze meestal onbewust.
Je had het nochtans, naar eigen zeggen, met je collega's over een 'racistische uitspraak' die er geen was.

Paulus.
Oud 19 november 2010, 19:59   #5331
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dus jij had het weer eens over een racistische uitspraak die er in sé geen was.

Hopelijk leer je er wat uit.

Eigenlijk zou jij ook straf moeten schrijven.

Paulus.
Mijn leerlingen mogen geen woorden als 'makak', 'gehandicapte' gebruiken. Ik heb ook leerlingen rondlopen die zich beledigd voelen wanneer ze zoiets horen en dat kan ik niet laten gebeuren. De volgende die ik hoor schmink ik in het zwart en die mag met een mooi kroontje rondlopen en een paar straftaken maken. Ook mag hij 1 week niet buiten spelen tijdens de middagpauze, voormiddagpauze en namiddagpauze. Ze zullen het snel afleren.
Oud 19 november 2010, 20:00   #5332
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn leerlingen mogen geen woorden als 'makak', 'gehandicapte' gebruiken. Ik heb ook leerlingen rondlopen die zich beledigd voelen wanneer ze zoiets horen en dat kan ik niet laten gebeuren. De volgende die ik hoor schmink ik in het zwart en die mag met een mooi kroontje rondlopen en een paar straftaken maken. Ook mag hij 1 week niet buiten spelen tijdens de middagpauze, voormiddagpauze en namiddagpauze. Ze zullen het snel afleren.
En jij mag het niet hebben over 'racistische uitspraken' van leerlingen met je collega's als dat niet waar is.

Paulus.
Oud 19 november 2010, 20:01   #5333
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Je had het nochtans, naar eigen zeggen, met je collega's over een 'racistische uitspraak' die er geen was.

Paulus.
Feit blijft dat ik en mijn collega's zulk taalgebruik niet tolereren. Om nog maar te zwijgen van onze directeur. Volgende keer, zal het niet pakken. Dit was de eerste en laatste keer dat ik zoiets heb gepikt.
Oud 19 november 2010, 20:02   #5334
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Nog een voorbeeld van de transculturele maatschappij:

- Hamburger volgens Amerikaans principe
- Bedrijf volgens Belgische cultuur
- frietjes d'erin zoals bij de Marokkaanse snackbar

Citaat:
Hamburgerketen Quick lanceert op 30 november de allereerste hamburger met frietjes erin.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:03   #5335
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feit blijft dat ik en mijn collega's zulk taalgebruik niet tolereren. Om nog maar te zwijgen van onze directeur. Volgende keer, zal het niet pakken. Dit was de eerste en laatste keer dat ik zoiets heb gepikt.
ge moet niet over wat anders beginnen....

Jij mag het niet hebben over 'racistische uitspraken' van leerlingen met je collega's als dat niet waar is.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 november 2010 om 20:03.
Oud 19 november 2010, 20:03   #5336
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
En jij mag het niet hebben over 'racistische uitspraken' van leerlingen met je collega's als dat niet waar is.

Paulus.
En jij mag u niet moeien met de besluiten die wij nemen.

Degene die ik nog 1 keer het woord 'makak' hoor zeggen die gaat afzien.
Oud 19 november 2010, 20:03   #5337
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien nog wat zweepslagen bijgeven?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:05   #5338
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, eigenlijk niet

Ik vind jullie levenloos. Wat een gezeik, multicul dit, moslims dat. En ondertussen tikt de klok verder...
Gij zoekt een man in het genre van dit?

http://www.gva.be/oost-vlaanderen/si...kruispunt.aspx
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:05   #5339
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoop doet leven.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 20:06   #5340
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En jij mag u niet moeien met de besluiten die wij nemen.

Degene die ik nog 1 keer het woord 'makak' hoor zeggen die gaat afzien.
Maar iemand achter de rug om, vals beschuldigen van strafbare feiten zoals racistische uitspraken te doen, daar mag niks op gezegd worden. Want dat is moeien natuurlijk.

Leuke tist ben jij (!)

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be