Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2012, 15:43   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Meer of minder werken is bijzaak. Het is zelfs perfect mogelijk om een oplossing te vinden voor deze crisis waardoor we allemaal minder hoeven te werken. De technologische middelen zijn zelfs voorhanden om een vierdagen werkweek in te voeren mét loonbehoud.
Denken dat de oorzaak van de crisis in het aantal geklopte uren ligt is wel redelijk onzinnig als je weet dat Vlaanderen een van de meest productieve regio's is.
Niets houd je tegen om zelf je onderneming te starten met je eigen CAO.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 15:55   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer of minder werken is bijzaak. Het is zelfs perfect mogelijk om een oplossing te vinden voor deze crisis waardoor we allemaal minder hoeven te werken. De technologische middelen zijn zelfs voorhanden om een vierdagen werkweek in te voeren mét loonbehoud.
Denken dat de oorzaak van de crisis in het aantal geklopte uren ligt is wel redelijk onzinnig als je weet dat Vlaanderen een van de meest productieve regio's is.
Met jouw ambitie, zitten we binnen de kortste keren aan een ééndaagse werkweek !
Ik kan al de vakbondseis op het ogenblik dat zulks zou ingevoerd worden, namelijk "maar die ene werkdag niet op een maandag hoor ! ".

Ik veronderstel dat jij ook het recept hebt om naast die vierdaagse werkweek, de loopbanen van de mensen slechts te laten aanvangen als ze 27 jaar zijn, zodat iedereen als rugzak-studenten-toerist eerst de wereld kan rondtoeren;
om vervolgens met pensioen te kunnen gaan aan 45 .. ??

Laat me raden: volgens jou moeten we op de pvda stemmen ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 17:44   #63
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja, het verhaaltje dat we n een slechte concurrentiepositie zitten vergeleken met Frankrijk, Duitsland en Nederland.
Eigenaardig genoeg zeggen de ceo's in Frankrijk, Nederland en Duitsland dat ook.
eigenaardig genoeg zijn de vakbonden in Nederland wél in staat het gemeenschappelijk goed voor ogen te houden.

http://www.nu.nl/economie/2775653/cn...aar-maken.html
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 20:01   #64
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Wallonië stelt voor om te verhuizen naar Charleroi, daar "krijgt" men 29 euro per passagier van het Waals gewest!!
Leuk als de Vlamingen de transferten betalen , zo kunnen ze concurrentieel zijn en Vlaanderen onder druk zetten.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2012, 23:29   #65
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met jouw ambitie, zitten we binnen de kortste keren aan een ééndaagse werkweek !
Dat is op lange termijn inderdaad een mogelijkheid.
Duizend jaar geleden had men het wellicht niet voor mogelijk gehouden dat akkers zo groot als een stad met een paar mensen bewerkt konden worden.

Citaat:
Ik kan al de vakbondseis op het ogenblik dat zulks zou ingevoerd worden, namelijk "maar die ene werkdag niet op een maandag hoor ! ".
Nee, dat zou niet leuk zijn.

Citaat:
Ik veronderstel dat jij ook het recept hebt om naast die vierdaagse werkweek, de loopbanen van de mensen slechts te laten aanvangen als ze 27 jaar zijn, zodat iedereen als rugzak-studenten-toerist eerst de wereld kan rondtoeren;
om vervolgens met pensioen te kunnen gaan aan 45 .. ??
Op de hele lange termijn is dat allemaal best mogelijk ja, maar zo ver zijn we nog niet.

Citaat:
Laat me raden: volgens jou moeten we op de pvda stemmen ?
Nee. Ik heb het niet zo voor Belgisch nationalisten.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be