![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vervelend, ik geef dat toe, maar ge moet dan ook geen drogredenen gebruiken hé.
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moest ik dan een café opendoen, kwam er geen enkele allochtoon binnen. Zoiets zou ik dan kunnen garanderen aan mijn klanten, en net daardoor zou ik dan ontzettend veel klanten krijgen. Vandaag is het omgekeerde waar, en blijven vele autochtonen liever thuis, omdat ze weten dat ze opgewacht worden door vechtlustige kerels die altijd in groep aanvallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Absurd inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() D�*t is goed gezien. Met buschauffeurs gebeurd net hetzelfde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Dat begrijp ik, maar dat is niet wettelijk.
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het woord 'paternalisme' laten vallen. Je kan het nog elke dag van de grond scheppen en bij alle cultuurgemeenschappen. Objectief gezien dien je met respect bejegend te worden wanneer je met iemand iets gaat drinken. Wie dat ook is. Als je acrobatentoeren moet gaan uithalen en er geld in moet steken om een benadering door mensen die je helemaal niet kent te neutraliseren, om erger te voorkomen, dan vergeet je dat niet vlug. En als het zich herhaalt, dan analyseer je en dan zie je een bepaald patroon. Mijn geloofwaardigheid is indd een dikke nul, gezien door de ogen van iemand die ervanuit gaat dat elke vrouw een mens is die niet weet wat ze doet, en aan het handje moet gehouden worden als een kind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb alleen maar nuances willen aanbrengen. Ik ben er zeker van dat er ook uitbaters zijn van café's die geen gekleurde mensen toelaten of in het verleden niet toegelaten hebben, niet omwille van die gekleurde mensen (goed lezen, hé) maar omdat die uitbater zijn blanke klanten goed kende en kon voorspellen dat zij heibel zouden maken. Heibel is nooit goed voor een zaak. Zo'n cafébaas moet leven van zijn vaste klanten en dan is die bereid om hen een stuk te volgen in het toelaten of niet toelaten van 'ander' cliënteel. 'Primaten' onthoud ik. En als je er niets mee bent, met mijn bericht... Had je een applaus verwacht of zo? ![]() Laatst gewijzigd door parsprototem : 8 april 2012 om 07:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Was ik portier en er stonden zeven Marokkaanse gastjes komende van Mechelen, van Brussel of van Antwerpen te springen om binnen te komen. Dan zou ik als portier njet zeggen. Je weet vooraf dat die zich niet weten te gedragen en dat er boel van komt. Je weet het natuurlijk niet zeker, maar het risico is gewoon veel te groot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het ongenoegen over de moordenaar Alexandre Vander Elst die in de racistische regimepers wordt omschreven als "un cool, un gentil"?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Burger
|
![]() Ik kom zelf wel eens in de Karément tijdens het Leuvens uitgaansleven. Er wordt goede muziek gedraaid (voor jongeren) en er hangt een gezellige sfeer, daarom is het er vaak ook erg druk. Mijn vrienden en ik zijn hier ook eens geweigerd zonder dat we meteen de reden wisten. De portier heeft ook geen tijd om hierover een praatje te slaan omdat hij zowel de ruimte binnen als de ruimte buiten in het oog moet houden. Al snel zagen we dat de drukte de reden was, simpel, we zoeken dan gewoon een ander café op. Bepaalde mensen voelen zich dan aangesproken en denken dat de weigering gebeurde op basis van racistische gedachten. Ze worden agressief en net hierdoor zijn de portiers soms niet echt happig om allochtone jongeren in groep binnen te laten. Het is een simpele vicieuze cirkel, die ontstaat door ervaringen. Uit eigen ervaring moet ik ook toegeven dat het vaker allochtone jongeren zijn die zwaarder in discussie treden of agressie vertonen dan studenten in Leuven. Dit is ook de reden dat het uitgaansleven in het weekend in Leuven niet zo aangenaam is, vergeleken met het uitgaansleven door de week.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Ik wil ook een meldpunt en nationale aandacht met betrekking to overlast vanwege nieuwe belgen en "jongeren" uit Mechelen, Brussel en Antwerpen in Leuven.
Het was zo'n mooie stad 20 jaar geledn waar je als student(in) om 5 uur 's morgens onbezorgd kon rondlopen... Die tijden zijn voorbij. De Multikul heeft Leuven ingehaald. De Verrijking is totaal. Heb tegenwoordig steeds mijn .45 (waar ik een draagvergunning voor heb) mee als ik 's nachts in Leuven vertoef, net zoals Brussel. De nieuwe belgen helpen ons land om zeep.
![]() |
#74 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door F.B. : 9 april 2012 om 18:42. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wel, je vat heel de problematiek hier grondig samen, maar dit geld niet alleen voor discotheken of café's. Dit is evengoed de reden waarom Vlamingen liever geen moslim allo's in hun directe omgeving willen, of er liever niet mee samenwerken. Laatst gewijzigd door F.B. : 9 april 2012 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Mij maak je niet wijs dat je een volwassen persoon bent, met zo'n puberale zwart/wit visies...
Ik steun ook geen racisten, ik steun wel uitbaters die hun zaak willen behouden door groepen/personen te weren waar quasi alleen overlast van komt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Ik ook niet.
Racisten van eigen bodem kan ik gemakkelijk aan. Ik kom ze eigenlijk niet tegen, en ook mijn gekleurde kinderen niet. Racisten die van een ander komen, daar heb ik meer tijd voor nodig. Die kom ik wel tegen 7/7 behalve wanneer ze slapen (mijn buren). |
![]() |
![]() |