![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de maatschappij en bijgevolg de modale burger verdient het niet voor dergelijke daders belastingen te moeten betalen . En als de maatschappij of een van hun ondedanen geen moordenaar wil zijn in de sporen van de dader . dat is heel eenvoudig . Buw een kamertje van 4 op 4 , met een water en gasdichte deur . En voorzie dat kamertje van het nodige comfort . Een goed scherp mes op tafel , Een haak in plafond met een sterke koord . Een waterkraan. Een gaskraan. Een geladen wapen op tafel. Hij kan dan nog kiezen , dat is heel wat meer dan dat de slachtoffers ooit konden . Ook Dutroux , Orion , Van Gheluwe , Michel Martin , zou ik van dat comfort laten gebruik maken , veel eer dan de maatschappij en de modale burger opzadelen met zware kosten . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En die batterij advocaten die onder de noemer van mensenrechten achter dergelijke figuren veel geld opstrijken , opnieuw op de kap van de burger , vind ik onverantwoord . Let wel , deze vipbehandeling zou ik enkel stellen voor gruwelijk daders die mensen vermoord hebben , waarvan de slachtoffers geen enkel verband of enige aanleiding hebben met de dader en waar de dader 100 % zeker is kunnen worden aangewezen . Als die zaken blijken uit het onderzoek is elke verdere geldverspilling onrechtvaardig . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Het onderstaande:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is vasthouden aan de eigen waarden en normen, i.p.v. je door emoties te laten gaan en de waarden en normen van de moordenaar over te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan jij U voorstellen als je dochter of zoon daarbij was omgebracht , en je krijgt een belastingsbrief in de bus op de ochtend van het proces . Dat je dus weet dat je zuur verdiende centjes worden afgeroomd om dergelijke beesten een eerlijk proces te geven . Emoties ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp je reactie. Maar als je die denkwereld van de haat niet wil bestuderen, dan wint de haat.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 15 april 2012 om 00:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Dat kan, in jouw optiek. Maar niet iedereen heeft dezelfde gedachtenuitstraling. En dat is nu het probleem.
![]() |
#74 |
|
![]() @Filo
Ook jij schijnt niet te begrijpen (of te willen) dat ik juist het groteske van Breivik wil benadrukken. De kinderen konden er niets aan doen. Zij waren opgegroeid met de gedachte dat wat hun ouders, hun partij deed goed was. Niet anders dan dat schreef ik. Wat jullie ervan maken is het ombuigen naar jullie eigen politieke opvatting. En daarmee bewijs je mijn gelijk omdat er naast jullie opvatting er geen andere mag zijn. Voila.
![]() |
#75 |
Burger
|
![]() Henry Kissinger was verantwoordelijk voor de bombardementen op Cambodja in 1969 en 1970 waarbij circa 800.000 (jawel: ACHTHONDERDDUIZEND) burgers zijn gedood. In 1973 kreeg hij de Nobelprijs voor de Vrede...
Yasser Arafat, als leider van de PLO, kan makkelijk van terrorisme worden beschuldigd met heel wat onschuldige doden op zijn geweten (allicht meer dan de 77 van Breivik). Nochtans kreeg hij in 1994 de Nobelprijs voor de Vrede... Het is dus niet zo heel gek te bedenken dat Breivik ondanks de hachelijke positie waarin hij nu verkeert nog hoop koestert. Hij is immers een lange-termijn denker en heeft voorzien wat er staat te gebeuren tussen nu en het jaartal 2083... |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Kattepis vergeleken met McNamara. Maar Kissinger was de turbo inzake het vergroten van het M-O conflict en het grootste obstakel voor een bestand tussen Feddahen en Israeli' s. Hij legde de grondplaat voor het huidige VS beleid inzake het M-O. En bepaalde daarmee ook dat Israel door de VS wordt bestuurd (in de M-O politiek).
Daarom: oorlog is het voedsel van de VS. Als er geen oorlog is, provoceert de VS zolang totdat er een komt.
![]() |
#77 |
|
![]() Normen en waarden zijn altijd gebaseerd op emoties, wist je dat dan niet ? De doodstraf verbieden "omdat wij beter zijn" is een emo-argument, en is uiteindelijk gebaseerd op niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik schreef ""Afknallen die gek" is een emo-argument." Ik schreef ook (in antwoord op jouw post) "Iedere misdadiger, ook Breivik, heeft recht op een eerlijk proces inclusief verdediging." http://forum.politics.be/showthread.php?t=169709&page=3 Citaat:
Wij leven in een rechtsstaat. Ik wens die zo goed mogelijk te behouden. Ik vind niet dat er al te veel geld moet gespendeerd worden opdat de sensatie-zuchtige media sappige verhalen zou kunnen publiceren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat zijn haat er eerst was en hij daarrond een "ideologie" heeft opgebouwd. Welke ideologie zou Breivik vanuit zijn haat opgebouwd hebben mocht hij in China, Zuid-Afrika, Colombia of om het even waar, gewoond hebben? Bijgevolg is die ideologie het bestuderen niet waard. Waarom hij doordrongen is van haat is wel de moeite om te bestuderen. |
|
![]() |
![]() |